Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor 1983 » 20-07-2012 19:24

Flying Tilster schreef:
Sorry hoor, maar bovenstaand is echt van toepassing op Genee. Dat is typisch een presentator die een programma finaal kan verknallen door stompzinnige opmerkingen. Heb me ook tijdens VI Oranje enorm aan hem geërgerd.. probeert continue grappig te zijn terwijl hij dat absoluut niet is.

Nee.. Genee heeft op dit moment absoluut de kwaliteiten niet om een programma in hele goede banen te leiden.

Tuurlijk is ie pedant en ijdel, maar dat zijn al die presentatoren en dat moet je ook wel zijn als je zovaak met je kop op tv wilt. Maar Genee weet dat ook van zichzelf en verschuilt zich daar totaal niet voor. Die kan zich in tegenstelling tot vele anderen uitstekend relativeren, heeft genoeg zelfspot en neemt zichzelf vaak niet al te serieus. Kunnen Jack, Mart en co nog heel wat van leren. Hij weet zelf ook wel dat zijn grapjes meestal flauw zijn en niet echt grappig, toch blijft hij ze maken niet om dat hij denkt dat ie leuk is maar vooral om Derksen te sarren. Vi is wat dat betreft ook voor een groot deel spel tussen hem en Derksen.

Ik herken Genee helemaal niet in hoe jij hem omschrijft, Genee heeft m.i. juist wel de kwaliteiten voor dit soort programma's. Hij houdt tempo erin, stelt de juiste (kritische) vragen, maakt discussie los en laat die ook lopen en kan gasten uit de tent lokken. Dat alles in mijn ogen op een prettige manier om naar te kijken. Jij kijkt blijkbaar heel anders naar die programma's dan ik. Niks mis mee, maar wel bijzonder hoe meningen en hoe je naar dingen kijkt zo enorm kunnen verschillen 8)
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Flying Tilster » 20-07-2012 22:28

Superfries1983 schreef:Ik herken Genee helemaal niet in hoe jij hem omschrijft, Genee heeft m.i. juist wel de kwaliteiten voor dit soort programma's. Hij houdt tempo erin, stelt de juiste (kritische) vragen, maakt discussie los en laat die ook lopen en kan gasten uit de tent lokken. Dat alles in mijn ogen op een prettige manier om naar te kijken.


Waar ik mij bij hem met name aan irriteer is continue diezelfde domme achterlijke grapjes maken. Als hij dat probeert achterwege te laten, want daardoor zou ik afhaken. Kijkend naar VI dan is het natuurlijk een spel tussen hem en Derksen en dat is natuurlijk "geregiseerd". maar als Van der Gijp er niet had gezeten, dan was het een soort RTL Boulevard geweest :mrgreen:

Over de Tour: Ik heb enkele fraaie etappes gezien, waar vandaag een hele mooi van was.
Voor de rest was het maar een saaie Tour die m.i. niet echt op gang wilde komen. En er lijkt ook ooit echt een serieuze aanval op het geel geweest te zijn. Wiggins zat toch wel redelijk in een zetel.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor SCH1920 » 24-09-2012 13:26

Nog mensen die gisteren (misschien ook zaterdag) hebben genoten van het Wereldkampioenschap? Of zaten jullie allemaal voor Eredivisie Live, PSV - Feyenoord?
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 24-09-2012 13:47

Ik heb van het einde genoten, tot de aanloop naar de laatste passage van de Cauberg vond ik het eigenlijk niet heel bijzonder. Gelukkig moet de mooiste wedstrijd van het jaar nog komen: Il Lombardia! :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor heerenveenown » 25-09-2012 16:07

Hebben jullie ook een Heerenveen vlag in beeld gezien? Volgens mijn Oma ben ik in beeld geweest met vlag =)
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor SCH1920 » 25-09-2012 16:24

Was er zelf ook bij! Prachtig om de - in mijn ogen op voorhand mooiste - sportwedstrijd van het jaar eens van dichtbij mee te maken.

Zaterdag Vos wereldkampioene zien worden op de Cauberg en zondag naar de Bemelerberg voor de mannenwedstrijd. Een weekend tussen allerlei nationaliteiten, zoals Italianen met irritante koebellen en een megafoon, dronken Noren en vooral op de zondag, heel veel Belgen. Jammer dat traditioneel wielerland Nederland nu al 27 jaar moet wachten op een wereldkampioen, ook de komende jaren zie ik het niet snel gebeuren.
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor heerenveenown » 25-09-2012 16:28

SCH1920 schreef:Was er zelf ook bij! Prachtig om de - in mijn ogen op voorhand mooiste - sportwedstrijd van het jaar eens van dichtbij mee te maken.

Zaterdag Vos wereldkampioene zien worden op de Cauberg en zondag naar de Bemelerberg voor de mannenwedstrijd. Een weekend tussen allerlei nationaliteiten, zoals Italianen met irritante koebellen en een megafoon, dronken Noren en vooral op de zondag, heel veel Belgen. Jammer dat traditioneel wielerland Nederland nu al 27 jaar moet wachten op een wereldkampioen, ook de komende jaren zie ik het niet snel gebeuren.


Klopt! Ik stond zondag ook op de Cauberg, het was echt fantastisch om te zien hoe al die Belgen reageerden toen Gilbert er tegenaan ging! Was ook erg leuk dat ik bij Egon Van Kessel in het hotel zat.. (Oud-Bondscoach)
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor SCH1920 » 25-09-2012 16:36

Op de Bemelerberg stond een groot scherm, daar ben ik na de laatste passage in de laatste ronde naar toegelopen, veel Belgen die klapten en wat gejuich, toch ook wat Vlamingen die liever Boonen als winnaar zagen: "Ge ga toch nie veur ne Franstoalige Bellig juichen! BOE, BOE!!!" Had zelf ook liever een andere winnaar gezien, maar wel een dik verdiende overwinning. Boom werd nog knap vijfde, snap de kritiek op Van Vliet ook niet echt.
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 25-09-2012 17:24

SCH1920 schreef:zoals Italianen met irritante koebellen


Dat zijn toch juist vaak die Zwitsers?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor SCH1920 » 25-09-2012 17:35

Fanatic 4-ever schreef:
SCH1920 schreef:zoals Italianen met irritante koebellen


Dat zijn toch juist vaak die Zwitsers?


Haha, dacht ik ook. Maar ze zongen het Italiaanse volkslied en iets voor Gianni Bugno, wat ik dan wel weer prima vond.

Zaterdag kan Gilbert zijn regenboogtrui meteen laten zien in 'jouw' Ronde van Lombardije, een aantal jaren geleden was dat schitterend toen Bettini in de trui huilend won voor zijn net overleden broer. Een van de mooiste wielermomenten ooit.
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 25-09-2012 18:59

Dan zullen het wel van die lui uit Wallis zijn geweest :wink:

Ben benieuwd, Gilbert in zijn huidige vorm is daar natuurlijk favoriet. Zou het mooi vinden als Hoogerland weer eens in een lange ontsnapping zit in Lombardije. Ze rijden daar trouwens in speciale tenues voor Fausto Coppi (Vacansoleil).
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor forca hveen » 26-09-2012 14:23

Heb het laatste stuk van de vrouwenwedstrijd gezien en dat was heerlijk om naar te kijken.
Toen er 2 Nederlandse vrouwen bij de voorste 7 zaten en één daarvan Vos was de kans al groot dat Vos zou gaan winnen. Ook diep respect voor Anna van der Breggen die Vos enorm op weg heeft geholpen toen de anderen in de kopgroep (logischerwijs) niet meer voor Vos wilden fietsen!
Mannenwedstrijd vind ik lang zo boeiend niet aangezien er elke keer weer hoog van de toren wordt geblazen dat er zulke goede kansen liggen voor de Nederlandse mannen en ze er vervolgens (weer) niets van bakken.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Otsje P » 11-10-2012 07:24

En nu? :?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Skopperij » 11-10-2012 09:13

Tja. Nu is de beerput open. 1000 pagina's aan bewijs en verklaringen over dopinggebruik binnen de US Postal ploeg. Veel van die renners zijn uitgewaaierd richting andere ploegen, waardoor bijvoorbeeld via Leipheimer ook Rabobank wordt genoemd. Het zou me niet verbazen als er de komende tijd een hele stroom nieuwe bekentenissen loskomt.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Otsje P » 11-10-2012 10:19

Nu hebben we dus: 2012 Wiggens, nog niets.
2011 Evans, nog niets.
2010 Contador, betrapt en zege afgepakt. (al dan niet terecht)
2009 Contador
2008 Sastre
2007 Contador
2006 Landis, betrapt en zege afgepakt.
99 t/m 2005 Armstrong, nu het bokje
1998 Pantani, Bij mijn weten ook gebruikt maar niet in die tour betrapt.
1997 Ullrich, Bij mijn weten ook gebruikt maar niet in die tour betrapt.
1996 Riis, heeft bekend toen doping te hebben gebruikt.

Dat betekend dus dat van de laatste 17 edities van de tour, er 3 zijn waar nog geen luchtje aan zit. Alleen Wiggens, Evans en Sastre zijn vooralsnog geurloos. Waar kijken we nu eigenlijk nog naar. Op het moment zelf is het leuk, om vervolgens een paar jaar later elke keer weer tot de conclusie te komen dat je naar niks hebt zitten kijken en dat je weer verneukt bent.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor pieterpieter » 11-10-2012 10:40

Misschien ben ik naief, maar ik geloof er echt in dat de wielersport nu schoner is. Met het 'whereabouts systeem', de bloedpaspoorten etc hebben ze toch stappen vooruit gezet. De jaren 90/begin 2000 was echt een epo generatie. Afgezien van die micro hoeveelheid clenbuterol zijn de laatste 6 tourwinnaars 'schoon'. Zo kun je het ook bekijken. De epo is er uit (lijkt me). Misschien dat er dan weer wat nieuws komt, maar het houdt een keer op.
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor 1983 » 11-10-2012 14:36

Otsje P schreef:En nu? :?

Laat ze in elk geval die veel te uitgebreide lijst van verboden middelen maar eens zeer kritisch laten herzien. Alle middelen waarvan je sneller kan herstellen, maar echt geen cent harder (bergop) gaat trappen, en die niet slecht zijn voor de gezondheid van de renner, moeten ze wat mij betreft maar vrijgeven zodat ze voor iedereen legaal beschikbaar zijn en niemand er extra voordeel van heeft. Het is tegenwoordig allemaal zo lichamelijk zwaar geworden dat het gewoon vrijwel niet meer zonder herstel middelen kan die nu hartstikke verboden zijn. Daarom geloof ik er ook helemaal niets van dat er ploegen/renners zijn die niets gebruiken. Echter omdat er zo'n (onterecht) criminele sfeer omheen hangt, ontkent iedereen uit pure angst om bestraft te worden en doen ze er alles aan om het onder de pet te houden. De tijd dat je de tour uitreed op een paar sneetjes brood, een glas melk en een bordje pasta per dag is al lang en breed voorbij.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Skopperij » 11-10-2012 14:56

Omroep Brabant:
Oud-renner Remmert Wielinga: 'Ploegleiding Rabobank weet alles, ook als er doping wordt gebruikt'
Oud-renner Remmert Wielinga uit Eindhoven is niet verrast door de uitspraken van wielrenner Levi Leipheimer dat hij in de periode 2002-2004 doping toegediend heeft gekregen van de toenmalige ploegarts van Rabobank. Remmert Wielinga fietste tussen 2003 en 2005 voor de Raboploeg. "Ik begreep toen al dat bepaalde dingen gebeuren. Ook bij Rabobank."

"Deze belastende verklaring van Leipheimer komt voor mij niet als een verrassing. Het dopinggebruik gebeurde bij andere ploegen en dus ook bij Rabobank. Ik heb er zelf niets van meegekregen en mij is nooit iets opgelegd, maar dat het gebeurde geloof ik best", laat Wielinga telefonisch vanuit Zuid-Frankrijk weten. Wielinga ontkent zelf ooit doping te hebben gebruikt. "Ik heb nooit opdracht gekregen dat ik iets moest nemen. Ook niet bij Rabobank. In alle eerlijkheid, daarvoor steek ik mijn handen in het vuur. Maar het verbaast me allemaal niet."

Ronald Mutsaars
Wielinga staat met die reactie niet alleen want ook Ronald Mutsaars uit Schijndel, destijds lid van de Rabo-ploeg, kijkt niet vreemd op van de beschuldiging van Leipheimer. "Ik geloof in de wielerwereld helemaal niemand meer. Mijn vertrouwen is totaal nul. Ik heb regelmatig in uitslagen renners ver voor me zien staan die uit het niets kwamen en opeens goed presteerden. Later gaven ze toe doping gebruikt te hebben. Natuurlijk voelde ik me belazerd", aldus Mutsaars die sinds 2007 een wielerwinkel in Schijndel runt.

Reactie Rabobank
De ploegleiding van Rabobank neemt in een persbericht geen afstand van de beschuldiging van Levi Leipheimer. Het managemant van de ploeg wil 'dat de wielersport collectief een streep onder die periode zet. Het probleem blijkt echter zo omvangrijk dat dit centraal zou moeten gebeuren. De wielersport heeft een enorm verleden, tegelijkertijd heeft de sport ook een grote toekomst. De Rabobank wielerploeg is ervan overtuigd dat de sport op de goede weg is. Het management van de Rabobank Wielerploeg kijkt naar voren. Rabobank wil op een schone en eerlijke wijze resultaten boeken in de wielersport.'

'Totale onzin'
Bij de Raboploeg werden de afgelopen jaren al diverse personen ontslagen die in die periode betrokken waren bij de ploeg. Ook dat is geen verrassing voor Remmert Wielinga. "Zo'n Theo de Rooij die zegt dat hij niets geweten heeft van dopinggebruik omdat het een zaak was tussen renner en ploegarts, dat is toch totale onzin. Als er binnen de Rabo-ploeg mensen waren die alles wisten, was het wel het management van de ploeg. Zij wisten dus ook of er gebruikt werd en door wie. Ook Adri van Houwelingen en Erik Breukink. Daar ben ik van overtuigd. Dit is gewoon geen eerlijk verhaal vanuit de Raboploeg."

'Bank voerde druk op'
Wielinga kan zich nog herinneren uit zijn Rabo-periode dat de druk af en toe enorm hoog werd opgevoerd. "Dan werd er gebeld vanuit het management van de bank en werden er prestaties geëist. Een vierde of vijfde plaats in de Vuelta was dan niet genoeg meer. Het moest beter. Ik kan me voorstellen dat er daarom naar doping gegrepen is. Want dat zorgde voor betere prestaties. Alleen deden andere ploegen het ook!"

'Doping is er nog steeds'
Volgens de tegenwoordig in Zuid-Frankrijk woonachtige Wielinga is het ook een 'onzinverhaal' van ploegen en renners die zeggen dat ze in 2007 gestopt zijn met het gebruik van doping. "Doping in het wielrennen is hetzelfde als corruptie in de normale maatschappij. Corruptie kun je niet wegkrijgen en doping dus ook niet. Kijk maar naar de snelheden van tien jaar geleden en nu. In tijdritten en bergetappes zijn de snelheden nu zelfs af en toe nog hoger. Dat komt niet alleen door lichtere fietsen, betere trainingsmethoden en betere voeding. Doping is nog lang niet uit het wielrennen verdwenen."

Remmert Wielinga, de man met pelotonvrees. Vrij onhandig voor een wielrenner. In ieder geval; hij heeft geen belangen en posities meer te beschermen dus lijkt dit een reëel verhaal.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Hinkelpikke » 12-10-2012 23:57

Het komt ook niet echt als een verrassing, deze reacties, en ik acht deze reacties ook vrij plausibel. Het blijft eeuwig zonde, en hoewel je het eigenlijk wel weet, is het toch altijd weer een domper als er weer een dopingschandaal naar buiten komt. Gelukkig liggen deze 'zwarte' jaren achter ons en is de sport nu een stuk schoner, althans dat mag ik hopen. Want de doping zal nooit uit het wielrennen verdwijnen, helaas.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-10-2012 09:30

Rabo stopt met sponsoring van de professionele wegploegen. Zonde dat alle nieuwe jongens de dupe worden van renners die in het verleden gekloot hebben. Er zal trouwens ongetwijfeld meer spelen, want ik geloof er niks van dat men op basis van een rapport uit het verleden ineens eruit stapt.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Otsje P » 19-10-2012 09:50

Fanatic 4-ever schreef:want ik geloof er niks van dat men op basis van een rapport uit het verleden ineens eruit stapt.


Het is geen rapport uit het verleden, het is een uiterst nieuw rapport. Het gaat inderdaad over feiten uit het verleden, snap wel dat je dat bedoeld. Natuurlijk is dat wel gewoon de reden. Rabobank wordt meerdere malen in het rapport genoemd. We hebben het hier over een bank. Die kunnen het zich niet permitteren om om te balanceren op het randje van onbetrouwbaarheid. Tijdens de Rasmussen tour is er al gedacht om te stoppen, omdat de goede naam van de bank in het geding kwam. Dit rapport is de welbekende druppel, ze moeten stoppen om hun goede naam niet te laten vernielen.

Ik hoop toch dat er een andere Nederlandse ploeg komt om de zaak over te nemen. Het zou jammer zijn voor al die jonge knapen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-10-2012 10:00

Otsje P schreef:We hebben het hier over een bank. Die kunnen het zich niet permitteren om om te balanceren op het randje van onbetrouwbaarheid.


De banken zijn de laatste jaren anders hard bezig om op dat randje te balanceren :wink:

Maar ik geloof er echt niks van dat men alleen op basis van dit rapport eruit stapt. Als er veel goede resultaten waren en de economische situatie wat beter dan waren ze er echt niet uit gestapt. Ze lopen nu gewoon weg voor een circus waar ze zelf aan deel hebben genomen en keren de jongens die het schoon(er) proberen de rug toe.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Calimero » 19-10-2012 10:17

Ik vind Nationale Nederlanden wel een mooie groepering om het stokje over te nemen :mrgreen:
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Otsje P » 19-10-2012 12:03

Calimero schreef:Ik vind Nationale Nederlanden wel een mooie groepering om het stokje over te nemen :mrgreen:


En aangezien Rabo toch een bepaald budget heeft voor sponsoring, dacht ik dat het misschien niet onverstandig zou zijn als Rabobank zijn geld in onze club gaat pompen. :D
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Lardy » 19-10-2012 12:55

15 miljoen per jaar in de wielerploeg, onbegrijpelijk dat de Rabo zo weinig succes heeft geboekt met zo'n enorm budget. En ze kunnen dat nu het beste in Heerenveen investeren ja. :lol:
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Janstra » 19-10-2012 13:59

Ze hadden beter kunnen investeren in goed doping programma. :wink:
We kunnen wel een impuls gebruiken aangezien de inkomsten dalende zijn...
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor SCH1920 » 19-10-2012 16:27

Fanatic 4-ever schreef:
Otsje P schreef:We hebben het hier over een bank. Die kunnen het zich niet permitteren om om te balanceren op het randje van onbetrouwbaarheid.


De banken zijn de laatste jaren anders hard bezig om op dat randje te balanceren :wink:

Maar ik geloof er echt niks van dat men alleen op basis van dit rapport eruit stapt. Als er veel goede resultaten waren en de economische situatie wat beter dan waren ze er echt niet uit gestapt. Ze lopen nu gewoon weg voor een circus waar ze zelf aan deel hebben genomen en keren de jongens die het schoon(er) proberen de rug toe.


Inderdaad, stel: Gesink had de Tour gewonnen, dan waren ze er nooit mee opgehouden.

Toch is het heel erg jammer. Rabobank, in het oranje, was toch een soort Nederlandse nationale ploeg. Meer dan Argos, meer dan Vacansoleil. Dat heeft Rabo uitstekend neer kunnen zetten. Tuurlijk was er altijd gezeik op Rabobank. Soms terecht, soms minder, maar als 'we' wonnen, vierden we ook mee.

Het is zonde dat dat nu verdwijnt of men moet een uitstekende nieuwe sponsor vinden. Op dit moment zijn er weinig die erin willen of durven te stappen. Giant kan nooit hetzelfde creëren in mijn optiek.
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Flying Frisian » 22-01-2013 15:11

Nog mensen naar de ontboezemingen van Lance en Nelissen gekeken de afgelopen dagen. Ik viel gisteren middenin de bekentenis van de jonge Neel en die Liwadder viel me niet tegen als kritische interviewer.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Flying Frisian » 04-02-2013 08:40

Hoogerland hospitalized after training accident
Vacansoleil-DCM rider hit by car in Spain

Johnny Hoogerland (Vacansoleil-DCM) is in the hospital this evening after a collision with a car while out training. The Dutch rider sustained fractured ribs and will spend the night in hospital before he undergoes further tests.

Hoogerland had been training in Spain ahead of the Tour Méditerranée.

In a press statement the team said, "The rider of Vacansoleil-DCM was going slightly downhill in front of the scooter which was going to motopace him for another hour or so. A turning car didn't see the rider coming and hit the unfortunate Hoogerland."

The team added that they will release more information on Monday.

http://www.cyclingnews.com/news/hoogerl ... g-accident
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Calimero » 04-02-2013 11:49

Ongelofelijk, hoeveel pech kan iemand hebben? Eerst het prikkeldraad, een paar weken geleden geschept door een politieauto en nu alweer zwaargewond in het ziekenhuis. Het is hem in ieder geval niet gegund, hopen dat het meevalt maar vooralsnog zijn de berichten niet goed. Er zouden ook rugwervels beschadigd zijn en over inwendige bloedingen wordt ook al het een en ander gezegd.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron