FeanFan (supportersclub)

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Superfries88' » 09-06-2012 09:40

Jans wilde geen afscheidsinterview in FeanFan, ondanks diverse verzoeken. Een reden is niet genoemd. Klinkt in ieder geval als 'geen zin om terug te kijken'.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor NN4ever » 10-06-2012 13:00

Opzich is het niet zo vreemd dat Jans geen zin heeft in een afscheidsinterview. Hij heeft tegenover verschillende mediums zijn verhaal gedaan, dus dan kan ik begrijpen dat hij geen zin heeft om voor de zoveelste keer het zelfde verhaal op te hangen. En daarbij wordt het toch een cliché-verhaaltje, met zinnen als: 'Ik heb hier een geweldige tijd gehad', 'Het was een fantastische club om voor te werken', 'De sfeer in het stadion was altijd super', 'Ik kom hier met veel plezier terug.' Daar zit ik niet op te wachten.
1. Heerenveen
2. Familie
Avatar gebruiker
NN4ever
Basisspeler
 
Berichten: 508
Geregistreerd op: 10-10-2006 17:48
Woonplaats: Sneek

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor xander » 22-07-2012 12:47

Cokedealers, bange stewards en heel veel bier

Er schort een hoop aan de veiligheid in de voetbalstadions van Nederland. Het Auditteam Voetbal en Veiligheid schreef 32 rapporten over stadions in Nederland. De negen opvallendste citaten uit hun verslagen op een rij.


1. Cocaïnehandel

In de stadions van FC Twente en SC Heerenveen is het niet lastig om aan cocaïne te komen. "In de praktijk wordt het gebruik van harddrugs (cocaïne) in het stadion onvoldoende aangepakt", staat in het rapport over FC Twente. Bij SC Heerenveen zien de fans er brood in: ""Wel is de indruk dat er de laatste tijd sprake is van handel in en gebruik van cocaïne onder de jonge harde kern."

2. Politie wordt niet getolereerd

Ook bij Feyenoord is er een drugsprobleem. "De harde kern en fanatieke aanhang bevinden zich vanaf twee uur voor de wedstrijd, tijdens de rust en tot een uur na de wedstrijd in de zogenaamde Legioenzaal. Deze zaal is gelegen onder de Stadiontribune (gele sector). Het is bekend dat hier veelvuldig drugs wordt gebruikt. De politie en de stewards worden niet getolereerd in deze zaal."

3. Stewards durven niet

Bij Heracles Almelo zijn er wel stewards aanwezig in het stadion, maar of hun aanwezigheid echt zoden aan de dijk zet, is zeer de vraag: "Opvallend is verder dat stewards niet optreden tegen de harde kern." Ajax heeft hetzelfde probleem: "Op basis van onze observaties blijkt dat - op een enkeling na - stewards dit vak niet op gaan c.q. dat dit door de supporters niet gewenst is. Dit heeft tot gevolg dat op dit vak niet altijd handelend kan worden opgetreden door de stewards."

4. De grootste voetbalkroeg ter wereld

Bij NAC Breda is de gezelligheid het belangrijkst. Dat gaat ten koste van de veiligheid, denken de onderzoekers. "In het recente verleden hebben sleutelfiguren in het clubbestuur van NAC zoveel prioriteit gegeven aan technisch beleid, weinig realistische sportieve ambities, sfeer en commercie dat dit ten koste is gegaan van het veiligheidsbeleid. Het weghalen van de segmentering in het stadion om de grootste voetbalkroeg ter wereld te kunnen realiseren en de bierverkoop uit te breiden, is het meest sprekende voorbeeld."

5. Vieze wc's zonder privacy

Als je als uitsupporter bij SC Veendam naar de wc moet, heb je een probleem. "De toiletvoorzieningen zijn echter niet hygiënisch en bieden te weinig privacy."

6. Kapotte camera's

Veel clubs in de Eerste Divisie kampen met hetzelfde probleem. Ze hebben wel beveiligingscamera's in het stadion hangen, maar de installaties zijn verouderd. Bij FC Den Bosch wordt zelfs een hele tribune niet geregistreerd omdat een kabel kapot is. Dit is het geval bij Ook de camera's bij Fortuna Sittard, FC Eindhoven, Almere City FC, FC Dordrecht, MVV, AGOVV en Excelsior functioneren niet naar behoren.

7. Opletten geblazen!

Ook PSV heeft stewards in dienst tijdens de wedstrijd. Ze hebben ongetwijfeld hart voor de zaak, maar misschien net iets te veel. "Het valt op dat een aantal stewards tijdens een wedstrijd meer oog heeft voor het voetbal dan voor het publiek."

8. Bier drinken in Grolsch Veste

Het stadion van FC Twente heet De Grolsch Veste. Het gedrag van de supporters past bij die naam. "Het alcoholgebruik in en rondom het stadion tijdens wedstrijden is zeer fors." Wat ook niet meehelpt, is de kwaliteit die de hoofdsponsor ongetwijfeld levert. ""Evenementenbier is niet beschikbaar bij de sponsor en wordt derhalve niet geschonken."

9. Geklungel bij ME

Op 4 december 2011 braken er ernstige rellen uit na de wedstrijd FC Utrecht-FC Twente. De ME arriveerde een half uur te laat. Dat kwam door twee blunders bij de politie. Vanuit de meldkamer werd de verkeerde coördinator gebeld en degene die de sleutel had voor de kast waar alle spullen voor de ME inzaten, lag ziek op bed.


Lees ook:
Stewards voetbalstadions niet opgewassen tegen hooligans


http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... ligans.xml

Volgens mij hebben ze die rollen pepermunt voor iets anders aangezien.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor TORCIDA » 23-07-2012 10:24

En dan nu graag een verslag van een onderzoek naar het weekend gedrag van alle stappers in Nederland.
gaat de overheid ook de horeca belasten voor wat betreft de inzet van onze blauwe dienders?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 31-07-2012 15:00

Ah kijk, hoe meer sfeer hoe beter! Ben alleen wel benieuwd of ze twee vakken kunnen vullen gezien men nu eentje heeft, maar we zullen zien. Ik denk voor Heerenveen een unicum dat er twee staanvakken aan het veld staan (ook Nieuw Noord staat in vak 12 donderdag).
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Superfries82 » 31-07-2012 17:44

Dit is het proberen waard. Niet geschoten is tenslotte altijd mis.
Op deze plaatsen in het stadion horen beide supportersgroepen. Zou mooi zijn al achter beide goals een mooie ploeg komt te staan!
Tegen Harkemase Boys en fc Oss was vak 11/12 ook een groot succes. De club moet zometeen niet meer om ons heen kunnen.

WIJ HOREN ACHTER DE GOALS
Feanfan ben je niet even, maar je hele leven
Superfries82
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 24-10-2007 19:54
Woonplaats: Heerenveen

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Stiffie » 31-07-2012 18:59

Vak 26 en 27 zullen gewoon zitvakken zijn hoor de club kennende. Dat achter de club staan moet je niet letterlijk maar figuurlijk nemen. Maar van mijn part wordt er gestaan, is goed voor de sfeer.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Superfries82 » 01-08-2012 14:32

achter je club gaan zitten klinkt ook nergens naar :lol: .
Feanfan ben je niet even, maar je hele leven
Superfries82
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 24-10-2007 19:54
Woonplaats: Heerenveen

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 01-08-2012 15:28

Officieel zijn er bij de UEFA geen staanvakken, dus iedereen in NN zal ook moeten gaan zitten.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Vrieskist » 02-08-2012 07:55

Feanatieke schreef:
Update (01-08-2012)
Het bovenstaande bericht is helaas verkeerd geïnterpreteerd door verschillende mensen. Daarom willen we benadrukken dat het niet de bedoeling is om te gaan staan in de onderste vakken! Dit is niet toegestaan door sc Heerenveen, mede vanwege de UEFA-reglementen. De vakken 26 en 27 blijven dus zitvakken, maar dan op een sfeervolle wijze ingezet!

(FeanFan)

:erm:

Zitten en bek dicht :P
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 02-08-2012 08:28

Zonde, de club zou er goed aan doen het gewoon toe te staan (zeker omdat het niet vol is vanavond), ze kunnen alle steun gebruiken om een ronde verder te komen. Het zou de club sieren als ze dat in gaan zien.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Ultras'01 » 02-08-2012 09:24

Wil Feanfan wel staan?
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor 1983 » 02-08-2012 09:26

Ben ik ook benieuwd naar. Als ze massaal willen staan, dan gaan ze toch gewoon lekker met zijn alle voor hun stoeletje staan? Hoe wouden ze dat tegen gaan houden dan?
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Calimero » 02-08-2012 09:29

Superfries1983 schreef:Ben ik ook benieuwd naar. Als ze massaal willen staan, dan gaan ze toch gewoon lekker met zijn alle voor hun stoeletje staan? Hoe wouden ze dat tegen gaan houden dan?


Oerwouden? ;)

Volgens sommigen wil Feanfan dat inderdaad, ze willen niet voor niets een eigen stavak. Ze denken dat ze met de verbouwing een stavak van 900 man kunnen vullen, en daar zit geen NN bij. Ik laat me graag positief verrassen, maar heb er wel een hard over in.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Superfries88' » 02-08-2012 09:46

Volgens mij geeft deze zin antwoord op diverse vragen hierboven:

Daarom willen we benadrukken dat het niet de bedoeling is om te gaan staan in de onderste vakken


Kortom: je mag best staan, maar dan in een vak waar dat gezien de zichtlijnen geen probleem is. Ik moet nog zien of NN daadwerkelijk de ruimte krijgt om een staanvak te maken van vak 12.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 02-08-2012 09:51

NN heeft ook nergens opgeroepen om te gaan staan trouwens, maar dat terzijde. De club zou gewoon blij moeten zijn met zulke initiatieven in plaats van alles gelijk af te schieten, wat een onzin.\

Gaat nog wat worden met eventuele uitbreiding trouwens, als men met dit soort wedstrijdjes al over zichtlijnen loopt te zeiken. Dan kun je er donder op zeggen dat er helemaal geen staanplaatsen gaan komen aan het veld.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor xander » 02-08-2012 10:43

Het zal me benieuwen op Zuid vanavond, dit is de kans om te laten zien dat ze een vak op de voorste rijen waard zijn bij een eventuele uitbreiding.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor forca hveen » 02-08-2012 11:51

Fanatic 4-ever schreef:Zonde, de club zou er goed aan doen het gewoon toe te staan (zeker omdat het niet vol is vanavond), ze kunnen alle steun gebruiken om een ronde verder te komen. Het zou de club sieren als ze dat in gaan zien.


Het is niet zo dat de club dit bedenkt maar dit is een standaardregel van de UEFA bij Europese wedstrijden.
Dit geldt dus ook niet alleen voor de vakken van Feanfan maar net zo goed voor NN :wink:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Calimero » 02-08-2012 11:52

forca hveen schreef:Het is niet zo dat de club dit bedenkt maar dit is een standaardregel van de UEFA bij Europese wedstrijden.
Dit geldt dus ook niet alleen voor de vakken van Feanfan maar net zo goed voor NN :wink:

En wat doet de UEFA als er staande de wedstrijd wordt bekeken? Juist, niets. :wink:
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Ultras'01 » 02-08-2012 11:55

Fanatic 4-ever schreef:NN heeft ook nergens opgeroepen om te gaan staan trouwens, maar dat terzijde. De club zou gewoon blij moeten zijn met zulke initiatieven in plaats van alles gelijk af te schieten, wat een onzin.\


Best leuk om te zien hoe men 1 bericht op verschillende manieren kan interpreteren....

Update (01-08-2012)
Het bovenstaande bericht is helaas verkeerd geïnterpreteerd door verschillende mensen. Daarom willen we benadrukken dat het niet de bedoeling is om te gaan staan in de onderste vakken! Dit is niet toegestaan door sc Heerenveen, mede vanwege de UEFA-reglementen. De vakken 26 en 27 blijven dus zitvakken, maar dan op een sfeervolle wijze ingezet!


Ik maak hieruit op dat FF graag gebruik wil maken van de vakken 26 en 27. Verschillende mensen dachten dat ze wouden gaan staan, maar dat was niet de intentie van FF dus plaatsten ze een bericht de site waarin ze duidelijk maken dat ze gaan zitten. Daarnaast benadrukken ze dat het volgens de richtlijnen van sc Heerenveen, mede vanwege de UEFA-reglementen, niet is toegestaan. Deze regel lijkt mij logisch, zou een gekke boel worden als iedereen overal in het stadion mag gaan staan.

Ik lees echter nergens dat de club het initiatief van Nieuw Noord, om vak 12 te bezetten, heeft afgeschoten, dus lijkt me voorbarig om daar nu al conclusies aan te hangen.
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor sch4-live » 02-08-2012 12:22

Ik maak hieruit op dat FF graag gebruik wil maken van de vakken 26 en 27. Verschillende mensen dachten dat ze wouden gaan staan, maar dat was niet de intentie van FF dus plaatsten ze een bericht de site waarin ze duidelijk maken dat ze gaan zitten. Daarnaast benadrukken ze dat het volgens de richtlijnen van sc Heerenveen, mede vanwege de UEFA-reglementen, niet is toegestaan. Deze regel lijkt mij logisch, zou een gekke boel worden als iedereen overal in het stadion mag gaan staan.

Ik lees echter nergens dat de club het initiatief van Nieuw Noord, om vak 12 te bezetten, heeft afgeschoten, dus lijkt me voorbarig om daar nu al conclusies aan te hangen.


Iedereen zou lekker zelf moeten weten of die gaat staan of niet, i.p.v. al die regeltjes en dat gezeik dat je moet zitten wanneer je 2 minuten staat.

Verplicht zitten, bij menig club lachen ze je keihard uit. En terecht.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor MafiosiBianco » 02-08-2012 12:48

Laat ze op zuid maar lekker zitten vanavond. Motto op Noord is vanavond: gewoan boangeak stoan!!
Patjepeeër
MafiosiBianco
Nieuw talent
 
Berichten: 134
Geregistreerd op: 01-11-2008 15:32

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Ultras'01 » 02-08-2012 12:49

sch4-live schreef:Iedereen zou lekker zelf moeten weten of die gaat staan of niet, i.p.v. al die regeltjes en dat gezeik dat je moet zitten wanneer je 2 minuten staat.

Verplicht zitten, bij menig club lachen ze je keihard uit. En terecht.


Nou haal je 2 zaken door elkaar, het 90 minuten lang staan en het 2 minuten staan.
Het zou een mooie kolere bende worden als iedereen in het stadion zelf mag weten of hij of zij de hele wedstrijd staat. Dat zou betekenen dat wanneer er in elk vak mensen waren die op de eerste rijen 90 minuten lang gingen staan, de rest van het stadion dat ook zou moeten doen omdat ze anders niks zien. Ik vind het daarom ook meer dan logisch dat er in de regels staat dat je dient te zitten, tenzij je natuurlijk in het daarvoor bestemde staanvak staat.
De wedstrijd van vanavond is alleen iets anders als normaal. Iedereen mag zelf weten waar ze gaan zitten, en als NN dan in vak 12 wilt gaan staan dan kunnen de mensen die niet willen staan een andere plek opzoeken. Normaal kan dit niet, want dan zit het stadion meestal vol (Lees alle plekken zijn verkocht), maar vanavond is er vrije zit.

Over dat gezeik wanneer je 2 minuten staat ben ik het overigens wel met je eens, alleen blijf je in een stadion toch altijd mensen houden die een wedstrijd op een andere manier beleven, en ook dat moet kunnen.
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 09-10-2012 13:05

Even wat anders: Klopt het dat FF nu 11 euro ipv 10 per persoon voor het busvervoer (combi's) rekent?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Friezennn » 09-10-2012 21:03

Dat klopt. Altans ik weet dat ze nu 11 euro aan bus kosten rekenen p.p. Of dit in het ''verleden'' 10 euro was weet ik niet, maar dat zal dan wel zo zijn.
Friezennn
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 19-08-2010 17:12

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Arnoud » 09-10-2012 21:57

Afgelopen zaterdag, Vitesse-uit, werd gewoon nog het tarief van € 10,00 genoemd dat niet-donateurs bij moesten betalen.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor xander » 09-10-2012 22:11

Gaat om de combi prijs met korting op wedstrijd kaart, de daar bovenop berekende kosten voor het busvervoer voor donateurs wat in de totaalprijs verwerkt zit..
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 10-10-2012 10:27

Arnoud schreef:Afgelopen zaterdag, Vitesse-uit, werd gewoon nog het tarief van € 10,00 genoemd dat niet-donateurs bij moesten betalen.


Wat Xander zegt bedoel ik inderdaad. Is vrij gemakkelijk uit te rekenen. EV-prijs -2 euro (toeslag), daar 60% van nemen (kaartje met korting voor busreizigers), daar 2 euro bij (toeslag) en dan wat overblijft is bedrag wat FF voor de bus rekent. Is dit seizoen 11 euro, was altijd 10 euro als ik me niet vergis.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Arnoud » 10-10-2012 16:11

F4E: ok, stel dat je gelijk hebt (ik heb echt geen idee) maar wat dan ? Wat is de achterliggende gedachte bij je vraag ? Gewoon nieuwgierigheid of heb je er een bedoeling mee.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 10-10-2012 18:51

Arnoud schreef:Gewoon nieuwgierigheid of heb je er een bedoeling mee.


Ik heb overal een bedoeling mee, je kent me toch? :wink:

Puur uit nieuwsgierigheid, meestal wordt zoiets (een prijsverhoging) wel gecommuniceerd toch?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten