Miralem Sulejmani

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Gekko » 19-01-2011 11:06

Boerenslimheid:
Ajax schoof agent Sulejmani 1,65 miljoen toe
De komst van Miralem Sulejmani blijkt Ajax nog meer te hebben gekost dan werd aangenomen. Ook de zaakwaarnemer van de Serviër profiteerde flink van de deal, zocht Voetbal International uit.
FIFA-agent Jovica Randonjic streek liefst 1,65 miljoen euro op voor de transfer van Sulejmani naar Amsterdam. Daardoor heeft de komst van Sulejmani van sc Heerenveen Ajax liefst 17,9 miljoen euro gekost.

De forse betaling aan Randonjic zou te maken hebben met een afspraak die Heerenveen met de agent had. De Friezen hadden Radonjic 25% van de opbrengst van de transfer beloofd, maar zeiden daar rond de transfer met Ajax niets meer van te weten. Daarom besloten de Amsterdammers de zaakwaarnemer uit te kopen met 1,65 miljoen, omdat de deal anders af dreigde te ketsen.

Daardoor blijkt Ajax' duurste aankoop aller tijden nog meer te hebben gekost dan verwacht. Ajax maakte een transfersom van 16,25 miljoen over naar Heerenveen.
voetbalprimeur.nl
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Marça » 19-01-2011 11:08

Dit verhaal is me destijds bij de transfer van Sulejmani ook verteld (met 'geheimhoudingsplicht') dus het komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Wat mij betreft kun je dit bericht dan ook voor waarheid aannemen. De 16,25 miljoen die Ajax op de website vermeld heeft betreft puur de transfersom die naar Heerenveen is overgemaakt. (Dat zijn ze verplicht te melden als beursgenoteerd bedrijf)

Het betalen van zaakwaarnemer is buiten de deal omgegaan maar heeft Ajax dus wel indirect extra moeten betalen om Sulejmani in te kunnen lijven. Bijna achttien miljoen... :mrgreen:
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Baggerraartje » 28-01-2011 06:37

Aardige tweede goal tegen Nac gisteren! Zag je toch iets van de man van 16 miljoen! :mrgreen:
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Calimero » 29-01-2011 15:25

Baggerraartje schreef:Aardige tweede goal tegen Nac gisteren! Zag je toch iets van de man van 16 miljoen! :mrgreen:


Zekerweten, ik vond Sulejmani in die tweede helft sowieso erg degelijk spelen. Je ziet onder de Boer steeds meer van de Mikky die wij kennen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Baggerraartje » 02-05-2011 08:58

Zag ik het nu goed? Hij was na z`n doelpunt toch wel erg ingetogen tegen ons gisteren....
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Jeroen » 02-05-2011 09:00

Ja, netjes. Al hoeft dat van mij niet per sé. Ik vond hem sowieso behoorlijk goed spelen, zou het er dan toch nog uitkomen?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Superfries88' » 02-05-2011 09:29

Sulejmani had sowieso een hoop aandacht voor de Heerenveen-aanhang. Zowel bij opkomst, het einde van de warming-up als tijdens meerdere momenten na afloop richtte hij zich nog even tot de supporters.

Hem gun ik doorgaans het beste. Al had die 1-1 om mij niet gehoeven :wink:.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Frisian Viking » 02-05-2011 10:58

Zo goed als hij hier was is hij nog niet, maar hij had wel weer enkele geniale dingen hoor. Tsjonge jonge, wat een speler. Dat balletje met de buitenkant van de voet op, ik geloof, Van der Wiel, heerlijk. Of die dribbel recht door onze verdediging de zestien in. Dat laat toch zien dat zo'n jongen enorm veel klasse heeft.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 02-05-2011 11:39

Als hij niet aan zijn conditie werkt, zal hij nooit en te nimmer meer het niveau halen van destijds. Bijna genant om te zien dat hij er binnen het uur er doorheen zat.
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Calimero » 03-05-2011 13:28

Ik blijf van hem genieten als persoon, maar hij had toch na de wedstrijd even een misser in mijn ogen. Eerst half uitgekleed de kleedkamer uitrennen, feesten met de Ajax-aanhang (zijn goeie recht natuurlijk), maar dan vervolgens richting de mensen die nog aan het opruimen waren op Noord even cynisch klappen omdat zij niet op hem reageerde. Dat zijn toch echt vand die dingen die ik overbodig vind.

Verder gun ik hem al het succes van de wereld, want toch blijf ik een speciaal gevoel houden bij Sulejmani als speler.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Superfries88' » 07-05-2011 09:48

LC:

De beker is natuurlijk ook een mooie prijs, maar het is een troostprijs. Miralem Sulejmani wil Ajax aan de derde ster op het shirt helpen. Met sterren heeft hij eerlijk gezegd niet zoveel. De nu 22-jarige Miralem Sulejmani is immers een kind van Partizan Belgrado, de grote rivaal van Rode Ster Belgrado. De vijandschap tussen die clubs uit de hoofdstad van Servië is vergelijkbaar met de haat en nijd tussen Celtic en Glasgow Rangers, tussen Barcelona en Real Madrid, tussen Fenerbahçe en Galatasaray en, vooruit, tussen Ajax en Feyenoord.

Maar goed: ,,In dit geval is een ster me heel veel waard’’, zegt ‘Mikki’. Hij weet waar het symbool op de Ajax-shirts voor staat. Per tien landstitels één ster. Sinds 2004 staat de teller bij de Amsterdamse club op 29 landstitels. ,,Als wij met deze ploeg die derde ster veroveren, schrijven we geschiedenis’’, zegt de aanvaller. ,,Als deze spelers Ajax na zo’n lange tijd weer de titel schenken, horen we bij de grote namen uit het verleden van de club.’’

Mocht het zover komen, dan verdient Sulejmani een plekje vooraan op het bordes. Opgebloeid onder trainer Frank de Boer bezorgde hij Ajax dit seizoen belangrijke doelpunten. Zoals zondag in Heerenveen, in het stadion waar hij dierbare herinneringen heeft liggen. Sulejmani maakte er zijn elfde doelpunt sinds de trainerswissel. ,,Natuurlijk was ik enorm blij dat ik vanaf de aftrap de gelijkmaker scoorde. Ik besefte direct dat die goal in onze titelstrijd erg belangrijk was’’, zegt hij ,,Maar ik juichte ingetogen, want het was tegen de club die me ontzettend dierbaar is. Heerenveen houdt voor altijd een plaats in mijn hart, het is de club me de kans heeft gegeven uit te groeien tot de speler die ik nu ben. Die warme gevoelens zullen nooit verdwijnen.’’

De warmte die Heerenveen hem bood, miste Sulejmani lange tijd in Amsterdam. Het gevoelsmens leek te bezwijken onder de druk van de fikse transfersom. Op het prijskaartje dat rond zijn nek bungelde stond 16,5 miljoen. ,,Daar werd ik voortdurend mee geconfronteerd en dat was uiteraard niet fijn. Maar de situatie is veranderd en ik ben volwassener geworden. Van die druk heb ik geen last meer.’’

Waar voormalig trainer Martin Jol hem ooit als straftraining de trappen van de Arena-tribune liet beklimmen, wist diens opvolger Frank de Boer de juiste snaar bij Sulejmani wél te raken. ,,Meteen op zijn eerste werkdag kwam hij bij me. ‘Ik ken jou uit je tijd bij Heerenveen. Ik weet wat je kunt. Jij krijgt van mij het vertrouwen’, sprak hij tegen me. Mán, je kunt je niet voorstellen hoe belangrijk die woorden voor me waren.’’

Onder De Boer vond Ajax de weg naar boven, ,,maar eerlijk gezegd geloofde ik lange tijd niet in het kampioenschap. Ik dacht dat de verkoop van Suarez en Emanuelson ons te zeer had verzwakt. Toen we van Den Haag verloren, leek het voorbij. Binnen de groep leefde het idee dat de tweede plaats het hoogst haalbare was.’’ Maar in de Nederlandse competitie is niets onmogelijk gebleken. ,,Dat wij er toch weer bij zijn gekomen, is ook onze eigen verdienste geweest’’, zegt Sulejmani. ,,We hebben niet alleen kwaliteit, maar zijn ook gedisciplineerder gaan trainen. Daar mag Ajax mister De Boer dankbaar voor zijn.’’

Dat ondertussen op bestuurlijk niveau een orkaan woedde, kreeg Mikki bij flarden mee. ,,Je hoort wel eens wat, maar ik heb sloot me er voor af. Ik hield me voor dat het op het veld moest gebeuren. I’m not for the politics.’’ Sulejmani lacht weer eens, hij is en blijft een man die het leven van de zonnige zijde beziet. ,,We hebben natuurlijk ook geluk gehad. Zelfs thuis tegen Excelsior mochten we niet mopperen en als NEC wat meer geluk had gehad, staan ze tegen ons bij rust met 4-0 voor. Ook Heerenveen had pech, al hadden ze natuurlijk van die enorme kansen er één of twee moeten maken.’’

Voor de krachtmetingen tegen FC Twente - zondag de bekerfinale, een week later de rechtstreekse strijd om de titel - heeft Ajax ook weer geluk nodig, vindt Sulejmani. ,,Anders wordt het erg zwaar.’’

,,Ik vind Twente een sterke ploeg. Ze hebben meer ervaring. Ajax moet in zichzelf geloven. Wij hebben meer individuele kwaliteit. De cupfinale is een wedstrijd apart, een week later móeten wij winnen. Dat is een hindernis, maar we hebben het voordeel dat we thuis spelen. Dat geeft extra kracht.’’

Hoe het seizoen ook afloopt, Sulejmani blijft Ajacied. ,,Dat ben ik deze trainer verschuldigd’’, zegt hij. ,,Er hebben Engelse clubs geïnformeerd, maar ik wil niet weg. De Ajax-fans hebben de tóp- Sulejmani nog altijd niet gezien. Ik ben hier nog niet klaar.’’
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Sumzor » 24-06-2012 21:23

Misschien naar Arsenal, zit er nog wat in voor Heerenveen?
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor julian470 » 10-07-2012 11:00

Wat denk je ervan om Narsingh tegen sulejmani teruilen
julian470
Nieuw talent
 
Berichten: 55
Geregistreerd op: 13-07-2011 17:49

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor rottevalle » 10-07-2012 11:04

julian470 schreef:Wat denk je ervan om Narsingh tegen sulejmani teruilen

Ik denk dat, wat jij denkt niet realistisch is en daarom niet nodig is om te bespreken.
Alderaarst!
Avatar gebruiker
rottevalle
Wereldspeler
 
Berichten: 1157
Geregistreerd op: 01-09-2003 14:39
Woonplaats: Rottevalle

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Lipton » 10-07-2012 11:45

Sulejmani die van 1.75 M euro salaris naar maximaal 3/4 ton gaat. Tuurlijk!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor 1983 » 10-07-2012 11:49

Hij is (te) dik hij verdient te dik en bakt er nog maar bijzonder weinig van. Die moet je, buiten dat het totaal niet realistisch is, niet eens willen hebben. Die jongen had hier een enorme uitschieter, maar is lang niet zo goed als we toen allemaal dachten. Die verdwijnt straks als hij bij Ajax vertrekt ergens ver weg in de anonimiteit, daar hoor je dan waarschijnlijk nooit meer wat van.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor hilbi » 19-09-2012 08:47

Hij gaat volgend jaar vast ergens in een zandbak voetballen en geld zitten tellen.
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Skopperij » 19-09-2012 10:03

Gisteren kwam Sulejmani enkele minuten in actie tegen Borussia. Hij zag er afgetraind uit, vooral in het gezicht. Typerend voor die jongen zijn instelling; jarenlang te dik geweest maar in zijn laatste contractjaar moet het nog even gebeuren.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Marça » 19-09-2012 20:58

Het is vrijwel een utopie, maar hoe mooi zou het zijn als we hem na dit jaar transfervrij zouden kunnen vastleggen. Marco had destijds een rotsvast vertrouwen in zijn talent. :lol:
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Flying Frisian » 20-09-2012 00:04

Marça schreef:Het is vrijwel een utopie, maar hoe mooi zou het zijn als we hem na dit jaar transfervrij zouden kunnen vastleggen. Marco had destijds een rotsvast vertrouwen in zijn talent. :lol:
Hou toch op, Mickey is een uiterst beperkte voetballer met bovendien een zeer twijfelachtige mentaliteit. Nog los van de transfersom is hij precies op het goede moment verkocht, met de vrijheid onder Sollied was hij harder kapot gegaan dan nu in Amsterdam.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Otsje P » 20-09-2012 07:55

Flying Frisian schreef:Hou toch op, Mickey is een uiterst beperkte voetballer met bovendien een zeer twijfelachtige mentaliteit. Nog los van de transfersom is hij precies op het goede moment verkocht, met de vrijheid onder Sollied was hij harder kapot gegaan dan nu in Amsterdam.


Ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik ga er toch maar van uit dat je hem hier een seizoen voor ons hebt zien voetballen. Dat was toen der tijd alles behalve een uiterst beperkte voetballer. Hij was hier gewoon een fantastische speler. Dat heeft hij bij Ajax absoluut niet weer laten zien, en ik betwijfel dan ook of hij het nog in zich heeft. Maar hier was het een geweldige speler en een geweldige gozer.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Flying Frisian » 20-09-2012 08:54

Otsje P schreef:Ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik ga er toch maar van uit dat je hem hier een seizoen voor ons hebt zien voetballen. Dat was toen der tijd alles behalve een uiterst beperkte voetballer. Hij was hier gewoon een fantastische speler. Dat heeft hij bij Ajax absoluut niet weer laten zien, en ik betwijfel dan ook of hij het nog in zich heeft. Maar hier was het een geweldige speler en een geweldige gozer.
Het valt me op dat het gretige jochie dat hier speelde is veranderd in een lui en te regelmatig te dikke speler. Ik chargeer een beetje, het beperkte sloeg op het feit dat Mickey absoluut niets met zijn rechter poot kan. Daarnaast is het technisch gezien ook wel erg matig allemaal, het is opvallend hoe vaak zijn aanname zeer zwak is.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Skopperij » 20-09-2012 10:27

Die rechterpoot heb ik ook nooit begrepen. In de fantastische wedstrijd tegen Ajax, waar hij zijn transfer verdiende, kreeg hij 7 dikke kansen. Waarvan Mikki de helft om zeep hielp omdat hij niet met rechts, maar met buitenkantje links schoot.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor hilbi » 01-10-2012 11:18

Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Ebiede » 02-10-2012 18:18

Wat zou het mooi zijn als die jongen aan het einde van zijn contract, weer terug komt bij ons en helemaal opbloeit.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor H-J » 11-06-2013 20:00

Benfica haalt Sulejmani voor vijf jaar naar Portugal
Dinsdag, 11 juni 2013 om 20:56
Miralem Sulejmani vervolgt zijn profcarrière zoals verwacht in het shirt van Benfica. De 24-jarige vleugelaanvaller werd al een half jaar gelinkt aan de Portugese topclub, maar het duurde lang voordat de officiële bevestiging naar buiten kwam. Nu maakt de verliezend finalist van de Europa League en vicekampioen van de Liga Sagres bekend dat hij voor vijf jaar heeft getekend.

Sulejmani werd in de zomer van 2008, toen Marco van Basten er trainer was, door Ajax weggekocht bij sc Heerenveen. Sulejmani had op dat moment een superseizoen achter de rug bij de Friezen en dus wilde men het onderste uit de kan voor hem. Uiteindelijk betaalde Ajax liefst 16,25 miljoen euro voor de Servische vleugelaanvaller, een nationaal record dat sindsdien door geen club aangescherpt is.
Sulejmani kon de hoge verwachtingen echter nooit waarmaken en belandde in zijn laatste seizoen buiten de selectie. Frank de Boer deed tussen augustus en oktober slechts vijf keer een beroep op Mikki en negeerde hem vervolgens. Inclusief salaris heeft Ajax bijna 25 miljoen euro voor Sulejmani moeten betalen; nu loopt hij transfervrij de deur uit richting Lissabon. Benfica omschrijft hem als een ‘veelzijdige speler’ die op meerdere posities uit de voeten kan.

De Portugezen zeggen ook dat Sulejmani bekend staat om zijn snelheid, techniek en inzicht, kwaliteiten waarvan Ajax de laatste jaren niet veel meer merkte. De komende tijd zal Sulejmani officieel onthuld worden als nieuwe aanwinst voor Benfica. Het aantal Serviërs bij de club uit Lissabon komt daarmee op liefst vijf: Stefan Mitrovic en Nemanja Matic spelen er al en Filip Djuricic en Lazar Markovic zijn gehaald voor het nieuwe seizoen.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Squerrel » 11-06-2013 20:31

5 jaar, die durven het wel aan. Als hij zijn vorm behoudt die hij bij Ajax toonde loopt ie binnen zonder te voetballen 8 jaar lang. Doet ie goed.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor kaaskop » 11-06-2013 22:18

Miralem Sulejmani heeft totaal geen spelritme.
Een 1e jaartje uitlenen aan Heerenveen om ritme op te doen ?
kaaskop
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 18-07-2005 08:59
Woonplaats: Kollum

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor davp » 18-12-2013 14:13

Nog wat verkeersboetes uitstaan? Rechtbank Noord-Holland is nog naar 'm op zoek:

Afbeelding
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Kiekerjan » 17-11-2014 14:43

‘Kansloze Sulejmani vertrekt in januari alweer bij Benfica’

De carrière van Miralem Sulejmani is de laatste jaren in een neerwaartse spiraal gekomen. De Servische vleugelaanvaller verhuisde ooit voor 16,25 miljoen euro van sc Heerenveen naar Ajax, maar liep zo’n anderhalf jaar geleden transfervrij de deur uit. Hij vestigde zich bij Benfica: zijn avontuur daar nadert nu echter al het einde.

A Bola bericht dat Sulejmani in januari waarschijnlijk weggaat bij as Águias. Vorig seizoen speelde hij nog elf wedstrijden, waarvan slechts twee als basisspeler, in de Portugese competitie. De bedoeling was het dit seizoen beter te doen, maar Sulejmani heeft nog geen seconde gespeeld deze jaargang. Trainer Jorge Jesus achtte het niet nodig hem een kans te geven.
Sulejmani, pas 25 jaar, heeft nog wel een contract tot 2018 en is te duur om jaren aan boord te houden. Benfica werkt dus mee aan een afscheid van de aanvaller. Ook voor verdediger Franco Jara en aanvaller Lloris Bento is geen plek meer in Lissabon: zij zullen eveneens in januari hun heil elders zoeken.


Voor Mickey zou ik graag een tweede kans willen geven. Maar hij is jammer genoeg compleet onbetaalbaar voor ons. Maar als hij weer positieve gevoel aan zijn carriere wil geven. Mag hij voor flinke salaris verlaging graag bij ons voetballen. Hij heeft als nog tijd om bij een grote club te komen en hebben wij geweldig vleugelspeler er bij. Maar ik dat deze droom een beetje onhaalbaar is ;)
Kiekerjan
Selectiespeler
 
Berichten: 355
Geregistreerd op: 26-02-2009 11:16

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten