Het grote politiek topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Flamingo » 13-09-2012 10:28

Sap heeft misschien zetels verloren en dat is haar aan te rekenen, maar veel groen links stemmers hebben op pvda gestemt om sterk te staan voor een opbouw voor dit land in paars en dat gaat gebeuren. Daarnaast heeft ze absoluut gelijk met haar uitspraak van de PVV, wat een gevaarlijk populistisch gekriebel is dat, ben blij dat de stemmers daarvan hebben gezegd, terug naar de VVD ook al ben ik het totaal niet eens met die partij, we weten allemaal dat er gebouwd moet worden en dat een middenkabinet de oplossing is. Een echt meerderheidskabinet.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Ebiede » 13-09-2012 10:42

Mooi. De heren Rutte en Samson moeten nu zo snel mogelijk met zijn tweeën eruit komen. Een kabinet waarin rechts en links, werkgevers en arbeiders vertegenwoordigd zijn is naar mij idee een prima oplossing voor Nederland.



Aan de slag!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Otsje P » 13-09-2012 10:43

Lardy schreef:Linkse partijen hebben zich gisteren van hun ware kant laten zien, Sap met dat gedoe over de PVV terwijl haar eigen partij naar de kloten is. En bij de PVDA na de felicitaties aan de VVD toen er redelijk massaal boegeroep te horen was. Jammer, maar zal wel met fatsoen te maken hebben.


Ja joh, laten we het bij de linkse partijen eens hebben over het gebrek aan fatsoen. :lol: :lol: Mag ik even lachen :?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Lardy » 13-09-2012 10:51

Otsje P schreef:Ja joh, laten we het bij de linkse partijen eens hebben over het gebrek aan fatsoen. :lol: :lol: Mag ik even lachen :?


Jij vindt dat netjes?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor TORCIDA » 13-09-2012 10:57

even afgezien welke partij je vertegenwoordigd, wij leven in een democratie en schijnbaar heeft mevrouw Sap met haar achterban daar wat moeite mee. De pvv bezit 15 zetels en is gedeeld 3e partij in nederland, dan vertegenwoordig je democratisch gekozen een behoorlijk achterban. Door haar hoongedrag minacht ze de democratie en speelt ze teveel op de man. Helaas is dit voor Groen Links al jaren het probleem, dat ze zich vaak druk maken om anderen ipv het bij zich zelf te zoeken. Ze worden hier dan ook op afgerekend. We zullen het maar houden op een boer met kiespijn.

Het tactisch stemmen vind ik ook zo'n prachtig voorbeeld van niet vertrouwen hebben in je eigen partij. Als iedereen nu eens niet tactisch stemt maar stemt op zijn of haar eigen partij dan had bv groenlinks meer stemmen/zetels gehad?
Bestaat een tactische stem dus wel, je bent het dan toch meer eens met een ander zn partij punten?

Voetbal en politiek, de politiek wil de kosten van de politie doorberekenen aan de voetbalclubs, Dus wie betaald bepaald, of niet? Een kan een club mijns inziens gaan eisen dat de inzet niet gewenst is en dit op een andere goedkopere manier wordt opgelost. Of gaat de politiek verplichten tot maximale inzet? lijkt me een staaltje koppelverkoop, jij betaald en ik bepaal. Zo wil ik ook wel uren declareren.

Daarnaast, elk stapweekend verzamelen zich honderduizenden in kroegen en disco's, daar vindt overal politie inzet en zorg inzet plaats. Wordt er een rekening naar de horeca gestuurd? Er zijn genoeg stap hooligans die altijd voor overlast zorgen.
Daar hoor ik niemand over. Terwijl er toch minimaal 3 stapavonden in de week zijn tegenover 18 eredivisie wedstrijden in het weekend..
Laatst bijgewerkt door TORCIDA op 13-09-2012 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor TORCIDA » 13-09-2012 11:02

otsje p, iedereen zal wel wat op zn kerfstok hebben, maar schijnbaar ontbreekt het aan respect voor democratie.
want feitelijk is dat het, minachting voor een vrije keuze en meningsuiting.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor TORCIDA » 13-09-2012 11:17

hoezo verscheurd? hieruit zou juist een prima samenwerking kunnen onstaan, beter dan een gedoog, minderheids of middenkabinet. Er zullen consessies moeten worden gedaan aan scherpe randjes van beide partijen van beide kanten.
laat ze aub nu verstandig zijn en in landsbelang een coalitie vormen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Otsje P » 13-09-2012 12:13

TORCIDA schreef:hoezo verscheurd? hieruit zou juist een prima samenwerking kunnen onstaan, beter dan een gedoog, minderheids of middenkabinet. Er zullen consessies moeten worden gedaan aan scherpe randjes van beide partijen van beide kanten.
laat ze aub nu verstandig zijn en in landsbelang een coalitie vormen.


Zo zou het moeten gaan natuurlijk, maar lastig wordt het wel. PVDA en VVD staan op diverse belangrijke punten lijnrecht tegenover elkaar. Beide partijen zullen ontzettend lastige concessies moeten doen om het te kunnen laten werken. Als je grote concessies doet krijg je weer gezeik van de mensen die op je gestemd hebben, juist om je standpunt in een bepaalde kwestie. Toch zullen ze het met elkaar uit moeten zoeken, ik ben benieuwd.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Ultras'01 » 14-09-2012 11:13

Rutte en Samsom willen samen formeren
DEN HAAG - Zowel VVD-leider Mark Rutte als Diederik Samsom van de PvdA wil dat eerst wordt onderzocht of zij samen een kabinet kunnen vormen.

Henk Kamp start verkenning Fotoserie Video
Volgens Rutte zouden ook andere partijen aan zo'n kabinet mee kunnen doen. Dat zei de VVD-leider vrijdagochtend na zijn vertrek bij demissionair minister Henk Kamp (Sociale Zaken), die is aangesteld als verkenner voor de kabinetsformatie.
Rutte stelt dat de VVD en de PvdA fors hebben gewonnen bij de verkiezingen van woensdag en dat daarom eerst moet worden gekeken of deze partijen er samen uit kunnen komen.
De partijen hebben na de verkiezingen van woensdag samen 79 zetels in de nieuwe Kamer, 41 van de VVD en 38 van de PvdA. Maar in de Eerste Kamer hebben ze samen geen meerderheid.
Verschillen
''Feit is dat de kiezer heeft gesproken", zei Rutte. Hij hoopt dat er snel een kabinet zal komen, omdat Nederland in een ernstige crisis zit. ''Maar de verschillen zijn groot."
Rutte gaf ook aan dat de VVD niet zal deelnemen aan een coalitie met de SP en de PvdA samen. Hij heeft ook met Kamp gefilosofeerd over de informateur die moet worden aangesteld, maar namen wilde hij niet noemen. Ook ging hij niet in op de vraag of er meerdere informateurs moeten komen.
Samsom
PvdA-leider Samsom noemde een coalitie met daarin ook de SP juist een mogelijkheid. Volgens hem kunnen er redenen zijn om meer dan twee partijen bij de onderhandeling te betrekken, bijvoorbeeld met het oog op de stabiliteit van een nog te vormen kabinet.
''Er moet een breed gedragen idee zijn over hoe het verder moet met deze informatie", zei Samsom na zijn gesprek Kamp, dat ongeveer een half uur duurde. Ook de PvdA-leider ging niet in op wie eventueel tot informateur moet worden benoemd.

Beweeg de cursor over het diagram om het aantal zetels te zien. Bekijk hier een grote versie. - (c)NU.nl/Jerry Vermanen
Wilders
Na Samsom komen de overige lijsttrekkers voor een gesprek met Kamp naar de Tweede Kamer. Als eerstvolgende was PVV-leider Geert Wilders aan de beurt. Hij sprak minder dan 10 minuten met Kamp.
Na afloop liet Wilders weten dat hij ''keihard oppositie gaat voeren tegen het vreselijke beleid dat ongetwijfeld gaat komen'', namens de 1 miljoen kiezers die op de PVV hebben gestemd.
Volgens de PVV-leider moeten de VVD en de PvdA een kabinet gaan vormen, omdat zij de grootste partijen zijn geworden. Zo'n coalitie kan volgens hem aangevuld worden met een of meer partijen.
Roemer
SP-leider Emile Roemer zei na afloop van zijn gesprek met Kamp dat een poging een kabinet te vormen met PvdA en VVD "een zinloze exercitie" is. Hij wil een onderzoek naar een centrum-links kabinet van PvdA, SP, CDA en D66. Die partijen hebben samen 79 zetels.
Volgens Roemer is een samenwerking tussen de VVD en de PvdA geen goede vertaling van de verkiezingsuitslag, omdat de standpunten van VVD en PvdA ''mijlenver'' uit elkaar liggen. Een meerderheid voor een rechts kabinet is er ook niet meer.
De SP-leider vindt dat óf de VVD, óf de PvdA het voortouw moet nemen. Die twee ziet hij er samen niet uitkomen. Volgens hem is het ook niet zo dat de twee grootste partijen per se in het kabinet moeten. ''Partijen die zo ver uit elkaar staan moeten dan zoveel water bij de wijn doen dat je niet meer waar kunt maken wat je voor verkiezingen beloofde.''
Van Haersma Buma
CDA-leider Sybrand van Haersma Buma wil dat er twee informateurs komen: één namens de VVD en één namens de PvdA. Dat zei Buma vrijdag na een gesprek met Kamp.
Volgens Buma moeten de informateurs gaan bezien hoe de inhoudelijke verschillen tussen VVD en PvdA te overbruggen zijn. Deze werkwijze is volgens de CDA'er de beste vertaling van de verkiezingsuitslag. Hij noemde geen namen van mogelijke informateurs.
Buma benadrukte dat VVD en PvdA er zelf uit moeten komen en dus ''niet naar een derde partij moeten kijken om hen daarbij te helpen.'' Het CDA is in eerste instantie dus niet aan zet, aldus Buma. Hij wil dat de partijen voortvarend aan het werk gaan, zodat de crisis in Nederland kan worden bestreden.
Verkenning
Het overleg tussen de lijsttrekkers en Kamp zal naar verwachting tot een uur of zes duren. Voor de lunch volgt nog D66-leider Alexander Pechtold. In de middag volgen de overige lijsttrekkers, waaronder ook Henk Krol van ouderenpartij 50PLUS, die woensdag voor het eerst zetels in het parlement wist te bemachtigen.
Kamp, een vertrouweling van Rutte, werd donderdag op voorstel van de VVD-leider door Kamervoorzitter Gerdi Verbeet namens de hele Kamer gevraagd om in het kader van de kabinetsformatie een verkenning uit te voeren. Die is nodig omdat de Kamer dit voorjaar besloot de koningin buiten de kabinetsformatie te houden.
De nieuwe Kamer debatteert op 20 september over de verkiezingsuitslag en zal Kamp zijn rapport aanbieden.


http://www.nu.nl/nieuws/2909374/rutte-en-samsom-willen-samen-formeren.html
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor paparazzi » 30-10-2012 15:09

En, wat vinden we van het nieuwe regeerakkoord?

http://www.geenstijl.nl/archives/images ... kkoord.pdf
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor 1983 » 31-10-2012 13:14

Nou best wel zwaar kut eigenlijk! Vind het helemaal goed dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen, en wil best ietsie meer betalen zodat de minima worden ontzien, maar het moet wel een beetje redelijk blijven. Wij, dubbel inkomen en kindje, gaan er straks dik op achteruit. Dikker dan dat ik in het ergste scenario had gevreesd. Maar het moet allemaal nog door de eerste kamer en daar hebben ze geen meerderheid, dus ik heb nog hoop dat deze bende niet doorgaat uiteindelijk.

Voor de rest zal dat idee met die landsdelen (Friesland en Groningen samen b.v.) :mrgreen: daar bij jullie in Friesland wel de nodige stof doen opwaaien op zijn zachtst gezegd. Voor wat mijn eigen woongebied betreft ben ik blij dat wij niet zondermeer bij die Randstad provincie worden gevoegd en dat men nog na gaat denken en later beslissen wat daarmee te doen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Lipton » 31-10-2012 15:47

Ik heb meer vertrouwen in 2 grote partijen als VVD en PVDA dan wanneer je 3 of zelfs 4 kleinere partijen hebt. Hier komen denk ik minder compromien uit. En dat is natuurlijk alleen maar goed.
We gaan in Nederland wel echt veel zaken afhankelijk maken van het inkomen. Maar gelukkig is er ook compenstatie door minder inkomsten belasting voor bepaalde schijven. Dat raakt iedereen die werkt en dat is natuurlijk goed.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Jouster » 01-11-2012 09:12

Een noordelijk landsdeel gaat er niet komen, daar kan ik met mijn gezonde verstand niet bij. De provincie moet juist meer bevoegdheden etc. krijgen, bijvoorbeeld omtrent de taal. Ik denk namelijk dat als er een noordelijk landsdeel komt, de Friese taal ten onder gaat.

http://www.facebook.com/#!/LeaverDeaAsSlaef
Wy binne it Hearrenfean!
Jouster
Nieuw talent
 
Berichten: 131
Geregistreerd op: 11-01-2009 17:26

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 01-11-2012 09:20

Ik snap nooit zo goed waarom Friesland het alleenrecht zou hebben op een eigen provincie of landsdeel. Bij provinciale verkiezingen ligt de opkomst lager dan bij landelijke en gemeenteraadsverkiezingen, om maar wat te noemen. In Groningen kom je vaak genoeg Friezen tegen en hoor je regelmatig Fries om je heen. Dat is in ineens verdwenen als de provincie zou verdwijnen? Daar geloof ik niks van.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Jouster » 01-11-2012 09:32

De taal gaat nu al achteruit en als Drenthe en vooral Groningen bij Fryslân gevoegd worden, is het hek van de dam. De stad Groningen zal dan bepalen (heeft dan in ieder geval de meeste macht) waar de centjes voor het landsdeel heengaan en dat is niet naar de Friese taal dunkt mij. Onze taal sneeuwt dan onder. Het wordt nu nog door een meerendeel in de provincie gesproken, maar in het landsdeel zal het een minderheidstaal zijn.
Daarnaast identificeren veel Friezen zich met Friesland, wanneer de provincie verdwijnt zal dat gevoel ook wegebben. Tenminste, ik kan mij niet indentificeren met een 'landsdeel Noord' :-?

Daarnaast heb ik laatst van een bekende gehoord over de strijd tussen Friezen en Groningers. Hij werkte bij een instelling waarbij een Friese afdeling met een Groningse afdeling werd samengevoegd. De beide groepen gingen vervolgens nationalistische symbolen dragen, dit ging zo ver dat het dragen van pompeblêdspeldjes e.d. verboden werd. De situatie werd onwerkbaar. Ik geloof niet dat het tussen de provincies anders zal lopen, er is veel rivaliteit.
Wy binne it Hearrenfean!
Jouster
Nieuw talent
 
Berichten: 131
Geregistreerd op: 11-01-2009 17:26

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 01-11-2012 09:52

Jouster schreef:De stad Groningen zal dan bepalen (heeft dan in ieder geval de meeste macht)


De stad Leeuwarden bepaalt nu toch ook in Friesland? Dat hoeft niet per definitie slecht te zijn. Wat taal betreft is denk ik OF het een belangrijk middel waardoor het in stand gehouden wordt, maar het belangrijkste zijn toch echt de mensen die het spreken. En die regionale omroep blijft echt wel bestaan.

Wat betreft ergens mee identificeren: Je blijft je denk ik gewoon met de regio Friesland identificeren, daar heb je toch geen aparte provincie voor nodig? Veel mensen identificeren zich nu ook nog veel regionaler: Iemand uit de Zuidoosthoek zou zich denk ik niet snel vergelijken met iemand uit het Noorden of Noordwesten van de provincie.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Jouster » 01-11-2012 11:03

De stad Leeuwarden bepaalt inderdaad, 058 ligt echter in Friesland. De stad Groningen ligt in Groningen en zal veel minder binding hebben met ons. Daarnaast zijn inderdaad OF en de Friezen zelf belangrijk voor het in stand houden van de taal. Nog belangrijker is de Friese taal in het (basis)onderwijs, je kunt kleine kinderen het makkelijkst een vreemde taal aanleren. Drietalige scholen (waarvan er in Friesland al 60 zijn dacht ik) dragen veel bij aan het in stand houden/verbeteren van het gebruik van het Fries. Hier moet echter wel geld voor vrijgemaakt worden en vanuit Den Haag hoeven we vrijwel geen steun te verwachten, laat staan als Fryslân onder het landsdeel Noord gaat vallen.

Ik voel mij Fries, dus ik identificeer mij met de provincie. Dat zie je op vakantie ook: wanneer je een Friese vlag ziet of mensen Fries hoort spreken, dan heb je een bepaalde binding met die mensen. Dan maakt het niet uit dat ik uit Joure kom en zij uit bijvoorbeeld Hallum, ik zie Friezen als één volk. Ik denk dat als de provincie verdwijnt, dat dat gevoel langzaam wegebt. Dan worden wij in het Noorden eenheidsworst, of het nou 30, 100 of 200 jaar gaat duren. Kijk maar naar de andere Friese regio's (Oost-Friesland in Duitsland, Noord-Friesland in Denemarken), deze hebben bijna geen binding meer met hun Friese voorouders. Terwijl deze regio's uiteenvielen toen Holland Friesland overnam. Friesland is echter altijd blijven bestaan door hun eigen grondgebied/taal, de andere Frieslanden hadden dat niet.
Wy binne it Hearrenfean!
Jouster
Nieuw talent
 
Berichten: 131
Geregistreerd op: 11-01-2009 17:26

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor SCH1920 » 01-11-2012 11:06

Ik zou me persoonlijk erg kunnen identificeren met een Noordelijk landsdeel, heb ik meer mee dan de provincies Groningen en Friesland.
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Jouster » 01-11-2012 11:08

SCH1920 schreef:Ik zou me persoonlijk erg kunnen identificeren met een Noordelijk landsdeel, heb ik meer mee dan de provincies Groningen en Friesland.


Je bent één van de weinig denk ik, zowel in Friesland als in Grunn.
Wy binne it Hearrenfean!
Jouster
Nieuw talent
 
Berichten: 131
Geregistreerd op: 11-01-2009 17:26

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 01-11-2012 11:29

Toch denk ik dat noordelingen als geheel meer met elkaar gemeen hebben dan men zelf denkt. Met name wanneer je regelmatig in andere landsdelen komt merk je dat. Ik vind het in ieder geval heel raar om cultuur en zaken om je mee te identificeren te bekijken op basis van grenzen. Cultuur is in mijn ogen meer een proces wat constant aan verandering onderhevig is, en wat mensen gebruiken in hoe ze naar de wereld kijken. Normen, waarden, denkbeelden en idealen zijn in de geschiedenis altijd constant aan het veranderen, en cultuur daarmee ook.

Wat betreft scholing kun je denk ik wel een punt hebben. Aan de andere kant zullen daar voldoene lobby's voor kunnen komen toch?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor 1983 » 01-11-2012 12:20

Ach het grootste gedeelte van wat er hier in Nederland, en dus ook in Friesland, gebeurt wordt toch beslist vanuit Den-Haag en voor een nog groter deel vanuit Brussel. Ik heb ooit een keer een scriptie geschreven waarbij ik veel met lokale overheden zoals gemeente en provincie te maken heb gehad, het viel mij toen (2002 geloof ik) al op hoe ontzettend weinig gemeentes en provincies te zeggen hebben over hun eigen gebieden. Dat zal niet meer zijn geworden sindsdien. Dus provincies zijn al voor een groot deel symbolisch. Ik persoonlijk vind de samenvoeging van provincies een prima idee, dat had al veel eerder gemoeten. Nederland is veel te klein voor zoveel openbaar bestuur. In die landsdelen kunnen provincies als Friesland en Groningen prima symbolisch blijven bestaan. Zo doen ze dat ook in Engeland met ceremonial counties, die vroeger wel beslissingsbevoegdheid hadden maar na een hervorming alleen nog een symbolische functie hebben.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor paparazzi » 25-06-2013 07:13

Negen maanden later. Wat vinden we nu? Sta jij nog steeds achter de partij waarop je vorig jaar gestemd hebt?
Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor heerenveenown » 29-06-2013 15:26

Ik mag zelf niet stemmen, maar ik volg het wel.
En ik ben ook wel benieuwd, vandaar deze post.

Sta je nog achter je stem? Wat vindt je ondertussen van dit kabinet?
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Frisian Viking » 30-06-2013 13:30

VVD gestemd en zou ik nog steeds doen. Wel moet ik zeggen dat ik niet helemaal tevreden ben over de coalitie. Ik had de hoop dat deze regering beter en sneller zou gaan hervormen om de boel weer vlot te trekken. Met een tweepartijen-regering zou dat toch mogelijk moeten zijn, maar doordat de VVD liberaal is en de PVDA toch vooral socialistisch zie je dat het toch weer telkens halve maatregelen zijn. Ook het niet hebben van een meerderheid in de Eerste Kamer valt niet mee blijkt maar weer.

Het maakt mij ook niet zoveel uit of het nou 'linkse' of 'rechts' maatregelen, zo lang er maar wat gebeurd. Ik heb nu het gevoel dat er dus gewoon niks gedaan wordt, we staan stil terwijl nu juist het moment is om grondig te hervormen op verschillende vlakken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Ultras'01 » 22-03-2014 15:32

Zeg het maar, willen jullie meer of minder Wilders?
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor wald pyk » 22-03-2014 17:34

Helemaal geen Wilders meer.Ik ben die gast meer dan stront zat.
Ze moeten hem gewoon negeren.Zijn partij is net de lpf.Een grote ballon die langzaam leeg loopt.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor john2p » 22-03-2014 17:53

Grote kans dat hij nu eindelijk zijn ware gezicht heeft getoond en op die manier nu zijn eigen politieke graf heeft gegraven. Tenminste dat hoop ik maar.

In ieder geval heeft hij zijn hand duidelijk verspeeld.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-03-2014 01:36

Voor een klein beetje heeft WIlders wel gelijk. Als je al die berovingen, inbraken en noem maar op allemaal ziet dan wordt dat meestal niet door Nederlanders gedaan.
Alleen de grootste fout die WIlders maakt is dat hij alle Marokkanen schuldig maakt, terwijl het de Bulgaren, Roemenen, Letten, Turken en nog vele andere zijn geen haar beter zijn.
Wil ik niet zeggen dat ik alle Nederlanders vrij pleit, want daar zitten ook genoeg rotte appels tussen, maar cijfermatig zijn het echt de buitenlanders die alle misdaden plegen, van welke afkomst ze ook mogen zijn
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Flying Frisian » 23-03-2014 12:06

Ik heb helemaal geen probleem met Wilders in de politiek, er is in Nederland blijkbaar een groep inwoners die het met hem eens is. Maar waar hij het recht heeft zijn mening te uiten, hebben burgers en andere politici de gelegenheid daarop te reageren (in woord en daad).

De PVV-leden die nu hoog van de toren blazen en uit de partij stappen, hebben natuurlijk een lading boter op hun hoofd, want dergelijke retoriek heeft Geert de afgelopen jaren ook al verkondigd.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Gekko » 23-03-2014 12:38

Man zonder visie die alleen maar zoveel ongelijk stemmen wil halen door wat opruiende taal te roepen. Nog dommer dan hijzelf zijn de leeghoofden die op hem stemmen in de verwachting dat die man iets voor Nederland kan betekenen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron