Brian Vandenbussche

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Superfries88' » 06-09-2012 17:51

Lipton schreef:Alleen het probleem is = hij maakt nooit een seizoen vol.
Na 9 jaar nooit omstreden 1e keeper geweest...


Maar toch: Vandenbussche begon (zoals de intentie al was) twee keer als tweede doelman en heeft bijna anderhalf jaar gemist door knieblessures. Alles bij elkaar is dat zomaar een jaar of twee waar je weinig aan kunt doen. Stel dat ik die seizoenen niet meereken en het aantal wedstrijden verdeel over de overige zes seizoenen, dan kom je op ruim 31 gemiddeld uit. Helemaal niet zo slecht. Gemiddeld mist hij dus maximaal drie wedstrijden op basis van kleine blessures, schorsingen en vormdipjes. Laat dat nou net de crux zijn...

Ik vind de kritiek richting Vandenbussche best te billijken. Hij heeft rare fouten gemaakt, domme rode kaarten gepakt en diverse blessures meegemaakt. Maar toch vind ik dat 'men' hem negatiever wegzet dan nodig. Vandenbussche is echt zo slecht nog niet, maar door de waardeloze spreiding blijft een negatief beeld hangen. Dat vind ik jammer. Dat is voor het vertrouwen en de eigen ontwikkeling ook niet goed.

Misschien wel aardig vergelijkingsmateriaal: Vandenbussche speelde in acht seizoenen 173 wedstrijden voor Heerenveen, waar Stekelenburg op 191 na de eerste negen seizoenen bij Ajax zat. Is niet helemaal fair natuurlijk, maar zo zie je maar: zelfs de nummer 1 keeper van Nederland heeft een behoorlijke aanloop nodig gehad.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor 1983 » 06-09-2012 18:04

Als je er objectief naar kijk is het gewoon een net niet keeper. Je kan hem niet echt slecht noemen, maar ook niet goed en al helemaal niet betrouwbaar. Af en toe een knappe reddding, af en toe een enorme blunder of kamikaze actie. Geen vervelende uitstraling, maar ook niet die van de koele killer. Aardige persoon, maar geen winnaar. Net niet!
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-09-2012 20:05

Ik moet zeggen dat ik het afgelopen seizoen me minder heb geirriteerd aan VDB dan nu aan Nordfeldt. VDB had vorig jaar sporadisch eens een fout en stond aardig stabiel te keepen. Nordfeldt pakt veel ballen op de lijn maar is een brok onrust aan de bal. Tegen Molde leverde het een goal op, uit tegen Molde was de 2-0 ook niet lekker. Tegen Ajax speelde hij een bal in de voeten van een Ajacied. Dus Nordfeldt is ook zeker niet ononstreden. Je zag dat de spelers niet meer terug durfden te spelen op hem omdat ze het niet vertrouwden. Bij keepen hoort ook meevoetballen. Als VDB die fouten had gemaakt stonden er 10 pagina's vol met kritiek. Dus hoe je het wendt of keert, Nordfeldt is ook niet betrouwaar.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Calimero » 06-09-2012 20:08

Superfries1983 schreef:Aardige persoon, maar geen winnaar. Net niet!

Geen winnaar? Als er iemand een winnaar is, is dat Vdb wel. Dat is namelijk een van zijn persoonlijke kenmerken, altijd willen winnen en met minder geen genoegen willen nemen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor 1983 » 06-09-2012 22:01

Dat mag je natuurlijk vinden. Het is ook absoluut een vechter die niet snel op zal geven, maar dat is wat anders dan een winnaar. Bij VDB denk ik nou niet bepaald aan een winnaar, anders was hij ook nooit zo ontzettend omstreden geweest hier. Het tegenovergestelde, een loser, gaat ook weer veel te ver (weer net niet dus :wink: ). Meer een antiheld of zoiets. Wel een sympathieke persoon die je beter gunt, maar geen winner en hij straalt dat al zeker geen winner uit. Nordfeldt, die zich overigens ook nog op lange termijn moet bewijzen, straalt dat m.i. bijvoorbeeld wel uit. Maar goed dat blijft ook iets subjectiefs en een ieders mening daarover zal sterk verschillen. Waar we veel beter op kunnen beoordelen zijn de keepers kwaliteiten en die blijken bij Nordfeldt (behalve zijn meevoetballen) vooralsnog toch wel duidelijk een stuk hoger te liggen. Of zijn mensen het daar ook niet mee eens en zien die liever VDB weer terug in de goal?
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Stiffie » 06-09-2012 22:14

Ik heb VDB altijd een fijne keeper gevonden en een echte publieksspeler. Gaat altijd goed en relaxt met de fans om.
Die kritiek van sommigen hier vind ik zo makkelijk, een fout van een keeper is vaak dodelijk. VDB heeft veel meer goede wedstrijden gespeeld dan slechte. Een links of rechtsbuiten kan 5 ballen per helft verspelen en toch nog een aardige wedstrijd spelen, bij een keeper blijft elk foutje hangen. Brian is een topgozer en ik wens hem veel succes toe bij zijn keepersschool :stan:
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor paparazzi » 06-09-2012 22:55

Neymar schreef:Zo haha, wat een prijzen.

Het zou een leuk initiatief zijn als hij de kleine keepertjes echt iets wilt leren en misschien 5 euro per les vraagt. Alleen 20 euro per sessie is best wel gortig haha.


Vind je? Ik vind het wel een schappelijk prijsje. Brian gaat daar natuurlijk niet voor 5 euro p/u staan.
Mooi initiatief!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Neymar » 06-09-2012 23:06

paparazzi schreef:
Neymar schreef:Zo haha, wat een prijzen.

Het zou een leuk initiatief zijn als hij de kleine keepertjes echt iets wilt leren en misschien 5 euro per les vraagt. Alleen 20 euro per sessie is best wel gortig haha.


Vind je? Ik vind het wel een schappelijk prijsje. Brian gaat daar natuurlijk niet voor 5 euro p/u staan.
Mooi initiatief!


Ik weet niet maar nu krijg je al die kindjes die van hun 'idool' vd Bussche training willen krijgen. Maar kan me voorstellen dat de ouders niet zomaar 200 euro neerleggen.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor casper » 06-09-2012 23:34

Zou mij niks verbazen als Vandenbussche in de loop van het seizoen weer in de goal staat.
Vind Nordfeld de laatste wedstrijden niet geweldig keepen,heeft heel vaak de ballen niet klemvast en dat loopt nog eens verkeerd af
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Neymar » 07-09-2012 00:36

casper schreef:Zou mij niks verbazen als Vandenbussche in de loop van het seizoen weer in de goal staat.
Vind Nordfeld de laatste wedstrijden niet geweldig keepen,heeft heel vaak de ballen niet klemvast en dat loopt nog eens verkeerd af


Ik denk dat heel veel mensen het niet met jou eens zijn. Nordfeldt is juist fantastisch geweest en heeft tegen elke ploeg prachtige reddingen gemaakt. Ik denk dat Nordfeldt sowieso 1e keeper zal blijven als hij niet geblesseerd raakt.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Knipecity » 07-09-2012 05:54

Nordfeldt vind ik beter, maar als je afgelopen zondag Eredivisie live beluistert dan zegt zo'n commentator dat Nordfeldt niet in vorm is. Volgens mij alleen maar gebasseerd op zijn meevoetballende kwaliteiten, want daarin is hij, eerlijk is eerlijk, nog slechter dan VDB en die was daar al geen held in.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Jurjenv » 07-09-2012 07:28

Neymar schreef:Ik weet niet maar nu krijg je al die kindjes die van hun 'idool' vd Bussche training willen krijgen. Maar kan me voorstellen dat de ouders niet zomaar 200 euro neerleggen.
Ga maar eens kijken wat een voetbalschool kost, dit is niet duur.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Lipton » 07-09-2012 09:20

Idd, dit zijn redelijk normale prijzen. Maar het is echt gemakkelijk geld verdienen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor xander » 07-09-2012 16:21

Mooie toelichting van Brian http://www.omropfryslan.nl/nijs/vandenb ... -keeperles

Inclusief kleding etc. plus dat hij zelf de training geeft vind hij 20€ per les een goede prijs. In het verleden deed Hans Vonk dit ook wel.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Lipton » 07-09-2012 16:26

Nu nog ff site ff updaten :mrgreen:
Mooi man, er zijn wel veel keepers talenten momenteel. Zelfs uit hele kleine dorpen komen nu hele grote keepers talenten.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Hielke » 07-09-2012 16:59

Leuk initiatief van Brian. Hij lijkt me wel een geschikte keeperstrainer. Sociale jongen, kan het denk ik goed overbrengen. En ondanks zijn reserverol voor veel kleine Friese mannetjes natuurlijk wel een held. In de voorbereiding is hij altijd als laatste klaar met handtekeningen uitdelen.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Erwin4ever » 08-09-2012 19:36

Hele leuke en sympathieke man idd. Zou het wel "netjes" vinden als MvB Brian in de beker gaat gebruiken.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Ebiede » 09-09-2012 08:03

Erwin4ever schreef:Hele leuke en sympathieke man idd. Zou het wel "netjes" vinden als MvB Brian in de beker gaat gebruiken.


Wat een onzin, de beste moet spelen. Mag hopen dat er niet geselecteerd wordt op basis van aardige jongens.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-09-2012 08:35

Deden ze bij Twente ook. Boschker in de beker. Dat zou hij zeker verdienen na al die jaren. En het verschil tussen hem en Nordfeldt is heel minimaal dus minder word je er niet van.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Superfries88' » 09-09-2012 09:14

Iemand opstellen omdat 'ie aardig is, is natuurlijk geen argument. Het is en blijft topsport. Echter, het is belangrijk om spelers tevreden te houden en het gevoel te geven dat ze erbij horen. Een veldspeler pakt zijn minuten doorgaans wel, maar een keeper wissel je niet zomaar. Het bekertoernooi kan daarom enorm van pas komen. Er zijn diverse andere clubs waar ze dat ook doen en doorgaans pakt dat niet zo slecht uit. En als je nou moet overschakelen naar het niveau Stuhr-Ellegaard á la, maar in dit geval betreft het een keeper die hier bezig is aan seizoen nummer 9. Dat moet dus kunnen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor 1983 » 09-09-2012 13:25

De beker wil je winnen en dus moet je het beste elftal opstellen, dat betekend dus Nordfeldt in het doel. We zijn geen liefdadigheidsinstelling. Ik vind Nordfeldt echt een duidelijke vooruitgang ten opzichte van VDB. Nordfeldt moet nog erg werken aan zijn meevoetballen (alsof VDB dat zo goed kon), maar hij is nog jong en tijd zat om daar aan te werken. Voor de rest is er niks op hem aan te merken en is ie op alle punten beter dan zijn voorganger. Voor VDB, hij hoeft van mij zeker niet weg hoor, zou het denk ik beter/leuker zijn om nog eens aan een ander avontuur te beginnen. Of hij moet tevreden zijn met een reserverol hier, want daar zal het buiten blessures of schorsingen voorlopig wel bij blijven.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor vries153 » 17-11-2012 03:26

Wat ik gehoord heb is dar er vergaande intresse is voor VDB vanuit de japanse competitie nadat ze een paar kamikaze acties zagen op Youtube.

Even zonder dollen maar ik kan bijna elke wedstrijd nog net mijn blaas beheersen als ik VDB uit de goal zie komen enige wat ik dan zie is rood voor mijn ogen en dat heeft dan weer te maken met de kaart.
vries153
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 23-07-2003 18:48
Woonplaats: gorredijk

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Erwin4ever » 18-11-2012 12:02

vries153 schreef:Wat ik gehoord heb is dar er vergaande intresse is voor VDB vanuit de japanse competitie nadat ze een paar kamikaze acties zagen op Youtube.

Even zonder dollen maar ik kan bijna elke wedstrijd nog net mijn blaas beheersen als ik VDB uit de goal zie komen enige wat ik dan zie is rood voor mijn ogen en dat heeft dan weer te maken met de kaart.

Volgens mij de juiste plaats voor deze licht overdreven reactie.
Brian was niet super, echter ook niets kwalijk te nemen gister. Wat wel opviel is dat hij een paar keer binnen zijn 16m bleef waar hij volgens mij verder had mogen uitkoomen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Wizard » 18-11-2012 15:52

Brian maakt een hele onzekere indruk. Niet uitkomen bij counters van de tegenstander waarbij hij de bal zo had kunnen oprapen, half uitkomen bij de levensgrote kans van Josefzoon (net naast), de eerste goal waarbij hij niet reageerde en zo waren er nog wel meer. Het is overduidelijk dat Nordfeldt onze eerste keeper is. VDB mag wel vertrekken, zodat er een junior kan doorgroeien en er wat ruimte ontstaat in het salarishuis.
Ondanks dit blijf ik VDB een super fantastische vent vinden (erg sympathiek en iemand met clubliefde).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor casper » 18-11-2012 18:30

Uitkomen bij counters is iets wat Nordfeld ook niet doet.
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Wizard » 20-11-2012 13:10

Bubbe schreef:De enige die haast foutloos speelde gister en nog kritiek. Gevalletje zoeken naar.
En ja, ik heb ook liever Nordfeldt.


Absoluut niet. Kijk maar naar mijn eerdere posts over VDB.
Ik vond em tegen RKC een erg onzekere indruk maken. Een foutloze pot van zijn kant heb ik absoluut niet gezien.
Man of the match was mijns inziens dan ook niet terecht, en zo zijn er meer mensen binnen de club die daar over denken.
Ben benieuwd of Steppe nog een kans krijgt (achter VDB) aangezien deze prima speelde gisteren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Janneman » 20-11-2012 18:24

Wizard schreef:Absoluut niet. Kijk maar naar mijn eerdere posts over VDB.
Ik vond em tegen RKC een erg onzekere indruk maken. Een foutloze pot van zijn kant heb ik absoluut niet gezien.
Man of the match was mijns inziens dan ook niet terecht, en zo zijn er meer mensen binnen de club die daar over denken.
Ben benieuwd of Steppe nog een kans krijgt (achter VDB) aangezien deze prima speelde gisteren.


Zijn we dat eens! :wink: VdB was niet de slechtste van het stel van afgelopen zaterdag maar maakte ook niet de indruk van woow die moet iedere week spelen!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-12-2012 15:04

Ze bestaan dus, reeele, goed reflecterende voetballers:

Brian Vandenbussche is bij sc Heerenveen niet voor het eerst op de bank beland. De Belgische doelman kan er ditmaal begrip voor opbrengen.

Vandenbussche moet in Friesland Kristoffer Nordfeldt voor zich dulden. "Hij is een erg goede keeper", spreekt de Belg zich in Feanfan uit over zijn Zweedse collega. "In de voorbereiding waren we gelijkwaardig, maar Nordfeldt is daarna snel gegroeid."

"Zijn positie in de goal en zijn sprongkracht zijn goed. We hebben wederzijds respect voor elkaar. Natuurlijk is mijn plaats op de bank soms lastig, maar de keuze voor hem als eerste keeper is terecht", aldus de 31-jarige Vandenbussche, wiens contract na dit seizoen afloopt.


Chapeau!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Lipton » 29-12-2012 17:51

Ja hoor, hij had ook eens moeten zeggen dat hij beter was dan Nordfeldt, dan had iedereen hem belachelijk gemaakt. :lol:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor rust » 29-12-2012 18:30

Lipton schreef:Ja hoor, hij had ook eens moeten zeggen dat hij beter was dan Nordfeldt, dan had iedereen hem belachelijk gemaakt. :lol:


Je snapt toch zelf ook wel dat dit een uniek interview is. Weinig voetballers die het ook daadwerkelijk toegeven dat hun concurrent beter is en dat ook nog durven te zeggen in een interview. De meesten zwijgen daarover of praten daar snel overheen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten