Bas Dost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Bas Dost

Berichtdoor Jurjenv » 17-08-2012 11:57

Surhuisterveen schreef:Nu gebeurd dat in een oefeninterland, maar moet die Magath niet een beetje rustiger trainen?


same thought, maarja, zou het daar aan liggen?
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Bas Dost

Berichtdoor Flying Frisian » 17-08-2012 13:49

Surhuisterveen schreef:Nu gebeurd dat in een oefeninterland, maar moet die Magath niet een beetje rustiger trainen?

Nee man, Der Felix moet nu zeker nog vier á vijf aankopen doen, met het huidige aantal selectiespelers red je het echt niet.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Bas Dost

Berichtdoor Vrieskist » 17-08-2012 15:24

Flying Frisian schreef:
Surhuisterveen schreef:Nu gebeurd dat in een oefeninterland, maar moet die Magath niet een beetje rustiger trainen?

Nee man, Der Felix moet nu zeker nog vier á vijf aankopen doen, met het huidige aantal selectiespelers red je het echt niet.

Rotatiesysteem met 6 elftallen werkt toch net even iets beter dan 5 elftallen.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Bas Dost

Berichtdoor Superfries88' » 25-08-2012 21:38

Daar is 'ie weer! Kopt Wolfsburg in de laatste minuut van de officiële tijd naar een 0-1 zege in en tegen Stuttgart.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Bas Dost

Berichtdoor Eric » 26-08-2012 08:42

De harde hand van trainer Felix Magath maakte Dost scherper."Ik heb vorig jaar 32 keer gescoord, maar was niet helemaal fit. Nu ben ik fit."


Dit bedoel ik nou altijd met het professioneel trainen in Nederland. Waarom zeuren spelers in Nederland altijd wanneer ze conditioneel moeten trainen of het krachthonk in worden gestuurd en doen dit in het buitenland niet? Ik denk dat hier door de Nederlandse clubs en spelers nog zoveel winst in is te behalen en zie dit ook als een van de redenen waarom het Nederlandse voetbal niet meer mee kan in Europa. Dit geldt ook voor voeding wat de spelers nemen en op de club krijgen overigens. Een broodje kroket of brood met zoet beleg zijn meer regel dan uitzondering.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bas Dost

Berichtdoor BWdinamite » 26-08-2012 09:26

Wellicht is er op dit punt nog wel wat winst te behalen inderdaad.De trainer is erg bepalend op dit gebied natuurlijk. Verbeek is bijvoorbeeld een coach die daar veel aandacht aan schenkt, en je ziet dat AZ er conditioneel altijd goed opstaat.
Maar 1 van de oorzaken dat we niet aanhaken in Europa is natuurlijk onzin. Je kan conditioneel en professioneel trainen totdat je een ons weegt, maar B garnituur voetballers blijven middelmatige spelers.
Avatar gebruiker
BWdinamite
Selectiespeler
 
Berichten: 256
Geregistreerd op: 23-03-2009 17:03

Re: Bas Dost

Berichtdoor Lardy » 26-08-2012 09:39

Wat een onzin, die Magath heeft ze niet helemaal op een rijtje. Hij is denk ik de enige trainer die zo traint en is dus echt geen standaart voor Europees voetbal. Veel blessures krijg je er van, totaal overbodig. Dost zal zich wel fitter en sterker voelen maar een voetballer moet trainen met een bal en niet in een tuigje op een powerhill.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Bas Dost

Berichtdoor Eric » 26-08-2012 09:51

Ooit die documentaire over Christiano Ronaldo gezien Lardy? Hij is echt niet alleen een van de beste ter wereld geworden omdat hij over zoveel talent bezit.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bas Dost

Berichtdoor Lardy » 26-08-2012 10:02

Eric schreef:Ooit die documentaire over Christiano Ronaldo gezien Lardy? Hij is echt niet alleen een van de beste ter wereld geworden omdat hij over zoveel talent bezit.


Die heb ik gezien ja, maar als je weet hoe Magath traint, dan weet je ook dat Ronaldo niet op de Magath manier traint.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Bas Dost

Berichtdoor BWdinamite » 26-08-2012 10:17

Maakt ontzettend veel trainen dan zoveel uit? Ronaldo is een goede voetballer omdat hij heel veel talent en onwijs veel zelfvertrouwen heeft. De rest is niet bepalend. Kan hij zich de klere lopen of de beste trainer hebben, dat zijn allemaal maar hele kleine winstpunten.
Avatar gebruiker
BWdinamite
Selectiespeler
 
Berichten: 256
Geregistreerd op: 23-03-2009 17:03

Re: Bas Dost

Berichtdoor Eric » 26-08-2012 10:28

Die kleine puntjes maken wel net het verschil in het profvoetbal. In de laatste 15 minuten wordt het vaakst gescoord geloof ik. Als je dan nog wat extra's in je tenen hebt, heb je natuurlijk een enorm voordeel.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bas Dost

Berichtdoor Blizzard » 26-08-2012 19:52

Je kan met intensieve en doelgerichte training geen modale voetballer omtoveren tot topvoetballer maar ik geloof wel dat spelers op die manier dichter bij hun persoonlijke plafond kunnen komen. De aanpak van Magath is wellicht wat controversieel omdat hij er een soort ratrace van maakt en veel spelers zodoende afvallen maar de overgebleven spelers zijn wel supersterk. Hij gelooft dat hij mede daarmee het verschil kan maken in een competitie en heeft als trainer niet voor niets een uitstekende erelijst.
Spelers in bijvoorbeeld de Franse Ligue 1 zijn fysiek ook vaak top. Middenvelders als Capoué, M'Villa, Sissoko... mooi om te zien. Zulke jongens zie ik in de Eredivisie niet rondlopen. Misschien komt Fer daar nog het dichtst bij in de buurt. In Engeland wordt bij veel clubs ook echt puur geselecteerd op fysieke kenmerken. De spelers van Barcelona zijn op technisch/tactisch vlak natuurlijk superieur maar zijn ook gewoon uitstekend getraind. Logisch ook, want voor het positiespel van Barcelona moet je continu in beweging zijn. Zo'n Xavi loopt soms 13km per wedstrijd. Bovendien halen ze niet voor niets Song in huis omdat ze die kwaliteiten er óók bij willen hebben. Op MIlanello gebruiken ze alleen groepstrainingen voor het tactische gedeelte en voor de rest zoekt iedereen het maar uit. Daar bepalen spelers gewoon zelf wat ze doen. Dat is ook wel een interessante aanpak die waarschijnlijk goed past bij ervaren spelers.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Bas Dost

Berichtdoor hilbi » 28-08-2012 09:04

Feit is dat voetbal veel fysieker is geworden en er worden per speler veel meer kilometers gemaakt. Dus daar helpt trainen zeker bij. Juist goed trainen voorkomt dan blessures.
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: Bas Dost

Berichtdoor Surhuisterveen » 28-08-2012 11:53

Beste goal van Bassie. Goede voorzet vanaf de vleugel en Bas kopt hem prima binnen.
Scheelde weinig of ze hadden 1-0 verloren. Stuttgart kreeg in 87e minuut een penal die in 2x gemist werd.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Bas Dost

Berichtdoor winterzzz85 » 03-09-2012 17:03

Dost geblesseerd afgehaakt voor Oranje, jammer voor hem, beginnen de fysieke trainingen dan toch hun tol te eisen.
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Bas Dost

Berichtdoor Calimero » 03-09-2012 19:38

winterzzz85 schreef:Dost geblesseerd afgehaakt voor Oranje, jammer voor hem, beginnen de fysieke trainingen dan toch hun tol te eisen.


Blessures aan de enkel hebben niets te maken met fysieke trainingen zoals jij ze bedoeld.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Bas Dost

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 05-09-2012 15:31

Dit weekend scoorde Dost inderdaad niet, maar wat mooier was is dat het tegen Hannover was en de uitslag 0-4(!) was. Lekker.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Bas Dost

Berichtdoor hilbi » 08-10-2012 15:06

Dost: 'Ook eerste jaar bij SC Heerenveen was moeilijk'
08/10/2012 15:26

Het wordt bij VfL Wolfsburg dringen om de spitspositie. Bas Dost gold bij de start van het seizoen als de eerste nummer 9 van trainer Felix Magath. Maar de van SC Heerenveen overgekomen aanvaller beleeft een moeizame start in de Bundesliga. De laatste twee competitieduels, met FSV Mainz 05 en Schalke 04, zag hij toe hoe achtereenvolgens vleugelaanvaller Ivica Olic en de aanvankelijk afgeschreven Srdan Lakic de voorkeur genoten.

Afgelopen zaterdag tijdens het bezoek aan Schalke (3-0 verlies) bleef Dost voor het eerst dit seizoen negentig minuten op de bank. Voor de man die zich vorig seizoen met 32 treffers tot topscorer van de Eredivisie kroonde, is de balans na zeven speelronden uiterst mager. Vier basisplaatsen, 422 speelminuten en één doelpunt.

In Gelsenkirchen had Dost op de reservebank gezelschap van Olic, saillant genoeg de enige andere Wolfsburg-speler die dit seizoen in de Bundesliga wist te scoren. 'Nee, dit is níét de moeilijkste tijd uit mijn loopbaan', zei de Nederlander vóór het duel met Schalke 04 in de Wolfsburger Allgemeine. 'Ook het eerste jaar bij SC Heerenveen was moeilijk. Op de bank zitten kan iedereen overkomen. Maar blij ben ik niet; ik wil spelen, goals maken.'

De keuze voor Lakic in de spits door Magath is zeer opmerkelijk. De voormalig aanvaller van onder meer Heracles Almelo kreeg afgelopen zomer nog het verzoek uit Wolfsburg te vertrekken. Maar al dan niet door resultaten – VfL Wolfsburg bekleedt intussen de voorlaatste plaats – gaat de oefenmeester zeer onnavolgbaar te werk.

Voor Dost wordt de situatie er niet eenvoudiger op. 'De grootste verandering is dat je in Duitsland bij balverlies meteen moet meeverdedigen. In Nederland is het spel langzamer en is er in dergelijke situaties meer rust. Maar ik weet dat ik doelpunten kan maken; dat ga ik hier ook laten zien.'
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: Bas Dost

Berichtdoor Hielke » 11-10-2012 15:41

Als hij nu maar niet overweegt om te stoppen met voetballen... Ik gun Bas daar het beste, maar vrees dat het niet veel beter gaat worden dan dit. Had hij maar niet voor dat vreselijke Wolfsburg moeten kiezen, met dat opportunistische koop-maar-raak-beleid en die slavendrijver als coach.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Bas Dost

Berichtdoor Lipton » 11-10-2012 15:50

Maar Bas had ook even het idee dat hij erg goed was. Maar hij kan er helemaal niks van.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Bas Dost

Berichtdoor Superfries88' » 11-10-2012 17:45

Dost is een relatief beperkte en gevoelige speler, een spits die leeft van doelpunten maken bovendien. Dat soort spelers moeten goede beslissingen maken en Wolfsburg schaar ik daar niet onder. Financieel zal het prima zijn, maar qua beleid en opvatting is er eigenlijk geen Bundesliga-club waar ik meer bedenkingen bij heb. Er zit weinig beleid achter, Magath is een verschrikkelijk nare trainer en vertrouwen krijg je er niet. Zelfs een uitstekende speler als Diego verzuipt in Wolfsburg. Dat Dost, die daar bijna geen fatsoenlijke bal ontvangt, dan door het ijs zakt is geen grote verrassing. Ik hoop dat hij het gaat redden, maar ik vrees dat hij een stap terug moet zetten om van daaruit weer vooruit te gaan. Al is Magath ook wel weer een trainer die Dost blijft opstellen wanneer het even loopt. Zo heilig is succes wel voor hem.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Bas Dost

Berichtdoor Riverside » 15-10-2012 17:53

Ik had meteen al mijn bedenkingen bij zijn overstap naar Wolfsburg. Die club trekt elk seizoen een blik nieuwe spelers open zonder te kijken of ze eventueel wel bij de club passen.

Dost zou het moeten kunnen redden in de Bundesliga, maar of dat bij Wolfsburg gebeurt, ik denk het niet.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Surhuisterveen » 25-10-2012 12:55

Bas is verlost van de omstreden manier van trainen die Magath gaf; ontslag voor de trainer.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Bas Dost

Berichtdoor rottevalle » 25-10-2012 13:35

Daarmee is ook de trainer eruit door wie Bas gehaald is.
Dit levert in de meeste gevallen geen gunstiger uitgangssituatie op voor Bas.
Alderaarst!
Avatar gebruiker
rottevalle
Wereldspeler
 
Berichten: 1157
Geregistreerd op: 01-09-2003 14:39
Woonplaats: Rottevalle

Re: Bas Dost

Berichtdoor xander » 25-10-2012 13:39

Niet best 2 doelpunten voor..
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Bas Dost

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-10-2012 16:32

Magath is weg en Dost scoort 2x in de gewonnen wedstrijd tegen Fortuna Dusseldorf (1-4)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Bas Dost

Berichtdoor Neymar » 24-11-2012 17:12

Bas heeft inmiddels al zes goals. Vandaag weer gescoord. Zeker niet slecht.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Bas Dost

Berichtdoor Riverside » 24-11-2012 17:38

Bas Dost begint zijn draai te vinden in Wolfsburg, knap. Leek op een dood spoor te zitten, maar na het vertrek van Magath gaat het daar weer goed.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Voorstopper » 05-12-2012 10:31

Dost: middelvinger Magath als achtergrond
Bas Dost ziet Felix Magath nog dagelijks. De foto waarop de ontslagen trainer boos zijn middelvinger laat zien, fungeert namelijk als achtergrondje op de mobiele telefoon van de spits.
Schitterend beeld, vindt hij. 'Magath was kwaad op een verslaggever, stak zijn middelvinger op en zette daarmee heel langzaam zijn bril goed. Hoe goed is dat dan?' Voor de man die hem naar de Bundesliga haalde, heeft Dost nog altijd een diep ontzag. 'Na zijn eerste bespreking wist ik meteen 'dit is een grote trainer.' Zó stijlvol. Alles wat hij aan heeft, zit goed.'

'Als hij loopt, klopt elk pasje dat hij zet', zegt Dost in gesprek met het AD. 'Dat zijn kleine dingen, maar spelers letten daar op. Als een trainer ook maar iets fout doet, zeggen voetballers meteen tegen elkaar 'zag je hoe triest dat was?' Maar deze man deed niets fout. Respect! Hij was bovendien een warme man, al hoor je dat bijna nergens.'

Dat Magath toch sneuvelde bij de club die hij in 2009 kampioen maakte, lag puur aan de resultaten. 'Na acht wedstrijden hadden we vijf punten. We trainden ons kapot, maar het haalde niets uit. Dan komt er een moment dat je moet zeggen 'dit gaat zo niet langer'. Het werkte niet meer in de groep.'
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Voorstopper » 05-04-2013 13:10

Dost is basisplaats kwijt: "Niet goed genoeg"
Bas Dost maakt even een pas op de plaats bij VfL Wolfsburg. Trainer Dieter Hecking gaf vorige week de voorkeur aan het spitsenduo Ivica Olic-Patrick Helmes en dat blijft voorlopig nog wel zo.

Volgens Hecking moet Dost een voorbeeld nemen aan Olic, die aan zijn tweede jeugd bezig is in de Volkswagenstad. De 33-jarige Kroaat scoorde sinds de winterstop al zes keer. "Ivi doet het op dit moment heel erg goed", zegt Hecking tegen WAZ. "Hij is de meetlat voor de andere aanvallers."

Dost is met negen treffers nog wel clubtopscorer van Wolfsburg, maar zijn basisplaats is hij kwijt. Hecking verwacht meer van zijn spits. "Ik kan weinig negatiefs zeggen over Bas, behalve dat zijn prestaties in de gespeelde wedstrijden niet goed waren."

In de pikorde is Dost voorbijgestreefd door Helmes, die hersteld is van een reeks blessures. "Ik denk dat Bas dat ook wel heeft gezien. Het is aan hem ons te tonen dat hij weer aanspraak maakt op een basisplaats", besluit de Wolfsburg-coach.

Hoeveel Dost een paar redelijke wedstrijden heeft gespeeld lijkt hij qua voetballend vermogen en snelheid toch nog wat tekort te komen om bij Wolfsburg op te boksen tegen de concurrentie. Zeker als je weet dat Wolfsburg elke zomer wel weer de markt op gaat voor een nieuwe topper. Nu is het wel zo dat Bas op termijn voor veel Duitse clubs een prima optie zal blijven, ook als breekijzer, maar een echte doorbraak als topschutter lijkt er vooralsnog niet in te zitten.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten