Het grote politiek topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Skopperij » 22-08-2012 18:26

Rutte: werken belonen

DEN HAAG - Premier Rutte wil iedere werkende Nederlander via de arbeidskorting 1000 euro aan belastingverlaging geven. „Op deze manier hebben mensen weer echt iets te kiezen: van het geld dat ze verdienen houden ze meer over om zelf te besteden. Dat is goed voor de economie”, aldus Rutte.

Wat een bezopen idee: "werken belonen." Pardon? De werkloosheidscijfers lopen op, het ene na het andere bedrijf gaat failliet en talloze werknemers worden ontslagen. De VVD doet net alsof elke werkloze een luie lummel is. Banen hebben we nodig, geen zinloze douceurtjes.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Lardy » 22-08-2012 19:11

Skopperij schreef:Wat een bezopen idee: "werken belonen." Pardon? De werkloosheidscijfers lopen op, het ene na het andere bedrijf gaat failliet en talloze werknemers worden ontslagen. De VVD doet net alsof elke werkloze een luie lummel is. Banen hebben we nodig, geen zinloze douceurtjes.


Hoezo? Werkenden betalen toch ook meer belasting en nu krijgen ze daar voordeel van. Werklozen betalen minder belasting en krijgen daar niks van terug. Wat is daar raar aan?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor paparazzi » 22-08-2012 20:27

PVV
Revolutionairen zonder revolutie. Zitten er met een zionistisch doel. Instabiel zootje dat Nederland echt niet structureel kan verbeteren.

VVD
Liberalen zonder liberalen. Pluche partij die Nederland niet de hervormingen gaat bieden die we keihard nodig hebben.
Rutte is bovendien zeer leugenachtig , zo is gebleken.

SP
Communisten met oogkleppen op, die denken dat geld er gewoon is en onder iedereen verdeeld moet worden. Snappen niet dat MKB-ers de motor van de economie zijn waar onze hele samenleving op draait.

CDA
Christelijke pluche partij zonder echte normen en waarden. Is links en is rechts en is dus helemaal niets behalve een stelletje grijze babyboomers die in de eerste plaats aan zichzelf en in de tweede plaats aan God denken.

PvdA
De slopers van de Nederlandse samenleving op het pluche. Niks sociaal of solidair, maar na ons de zondvloed, en graaien waar je kan. Met een extremistische wereldverbeteraar, dus Nederland-sloper aan het roer.

GroenLinks
Extremisten in een politiek jasje. Er zitten vast wel wat naïeve boomknuffelaars tussen, maar de rest is gereformeerd milieufascist of zwaar communist. Zullen Nederland aan de afgrond brengen met hun betutteling.

D66
Geen democratische verandering in 48 jaar tijd. Predikanten en rechters, zogenaamd nette burgers die op de samenleving teren. Halfbakken polderafspraken in plaats van daadkracht die nodig is om Nederland echt te moderniseren.

En over de rest wil ik `t niet eens hebben. Politiek bestaat niet meer in Nederland. Die komt vanuit Brussel. In Den Haag hebben we enkelt een delegatie zakkenvullers aan het Binnenhof zitten die daar slechts met een doel zijn. Voor henzelf!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Skopperij » 23-08-2012 09:23

Lardy schreef:Hoezo? Werkenden betalen toch ook meer belasting en nu krijgen ze daar voordeel van. Werklozen betalen minder belasting en krijgen daar niks van terug. Wat is daar raar aan?

Daar is alles raar aan. De VVD wil in tijden van recessie 5 miljard reserveren voor een cadeautje. Daar help je de economie geen barst mee. Zorg voor banen of los desnoods 5 miljard af op de staatsschuld. Ik geloof dat werkenden op dit moment minder te klagen hebben dan werklozen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Ebiede » 23-08-2012 09:44

De VVD heeft zich vanmorgen buiten de verkiezingsstrijd geplaatst door te zeggen dat een ieder de thuiszorg maar zelf moet betalen.

Dit raakt iedereen van jong tot oud. Ik denk dat zij niet mee meedoen.

Ik heb de rare gedachten in mijn hoofd dat wanneer de SP en PVV samen boven de 60 zetels uitkomen ze een korte samenwerking starten om uit Europa te gaan. Ze vinden daar vast nog een aantal partijen om tot 75 zetels te komen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor H-J » 23-08-2012 18:51

Skopperij schreef:Daar is alles raar aan. De VVD wil in tijden van recessie 5 miljard reserveren voor een cadeautje. Daar help je de economie geen barst mee. Zorg voor banen of los desnoods 5 miljard af op de staatsschuld. Ik geloof dat werkenden op dit moment minder te klagen hebben dan werklozen.

Wellicht wil de VVD een signaal afgeven aan de werkenden. Dat is ook meer hun doelgroep, aan cadeautjes richting niet werkenden zijn andere partijen weer goed in. :wink:
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Flying Tilster » 23-08-2012 23:17

VVD wil alleen hun rijken achter zich houden.. Als die partij weer aan de macht komt, dan gaat dit land echt naar de kloten.
De "gewone" man wordt domweg vergeten door Rutte en de zijne. SP wordt 'm ook niet met dat stompzinnige gedrag van Roemer.

Ik weet nog neit wat ik ga stemmen... maybe wel een proteststem, maar VVD stemmen.. nee.. die partij heeft dit land kapot gemaakt. (Zalm heeft de vermaledijde Euro doorgedrukt en zit nu lekker als topman bij de ABN AMRO)
Welke mafkezen dit land graag kapot willen zien gaan, stemmen op Rutte en zijn rijkere medemensen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Blizzard » 25-08-2012 17:09

Het zal voor mij lastig worden om een keuze te maken omdat alle partijen bepaalde standpunten hebben waar ik het fundamenteel oneens mee ben.

VVD zal ik sowieso niet op stemmen. Ze doen zich voor als zogenaamde liberale partij maar het zijn natuurlijk gewoon rechts-conservatieven. Aanhangers van het Angelsaksische model. Deze partij zorgt voor een grote groep verliezers en een klein groepje winnaars (hun doelgroep). Niet alleen als kansarme ben je slecht af bij de VVD maar ook als je zoals de meerderheid van de Nederlanders een modaal baantje hebt. Meer werken voor minder. Publieke voorzieningen steeds minder toegankelijk. Lastenverzwaringen. Ondertussen gaan de managers en de aandeelhouders er met het grote geld vandoor.

CDA: VVD-light met een gristelijk sausje. Doen zich voor als centrumpartij maar het is natuurlijk gewoon een rechts bolwerk. Raakt gelukkig steeds meer uitgestorven omdat de partij totaal onaantrekkelijk blijkt voor de jongere kiezers.

PVV: Heeft zeker een aantal standpunten waar ik me in kan vinden maar maakt zich soms ook compleet belachelijk met hun "kopvoddentax" etc. Vrijwel niemand wil nog met ze samenwerken, dus ik vraag me ook af wat ze überhaupt nog kunnen realiseren. Wordt grotendeels gefinancierd door de Joodse lobby uit de VS. Dat staat me behoorlijk tegen. Ik wil dat een partij onafhankelijk kan zijn en geen dubbele agenda heeft.

PvdA: Ongeloofwaardige partij die al decennia faalt. Heeft het land veel schade berokkend met het opengooien van de grenzen voor kansarm volk en het potverteren. Pluchepartij, veel zakkenvullers. Na een de politieke carrière liggen de commersariaatjes bij "hulporganisaties" voor het oprapen bij deze lieden.

D'66: Vlees nog vis.

GroenLinks: Linkse variant van D'66. Overdreven milieuhysterie. Natuurlijk ben ik een voorstander van een groene wereld maar dat moet op globaal niveau aangepakt worden. We kunnen hier wel het braafste jongetje van de klas spelen maar dat is een druppel op een gloeiende plaat zo lang bijvoorbeeld China er miljoenen tonnen kolen per jaar doorheen blijft jagen. Op de manier zoals GroenLinks het wil organiseren levert het alleen maar lastenverzwaringen op voor de burger en verzwakt het onze concurrentiepositie.

SP: Eerlijke partij. Ontzettend betrokken op lokaal niveau en ze zijn ook echt geïnteresseerd in de problemen van de gewone man. Staan daarom denk ik ook het dichtst bij de burger. Ik ben het eens met de misstanden die ze aan willen pakken. Denk bijvoorbeeld aan de zorg- en onderwijsmanagers. De SP komt ook echt op voor de belangen van de gewone werknemers zodat ze niet als veredelde slaven hoeven te werken.
Aan de andere kant ben ik wel huiverig voor een aantal van hun standpunten die voor mij ontzettend belangrijk zijn. Ik ben tegen het openstellen van grenzen voor kansarme migranten, tegen ontwikkelingssamenwerking en voor hoge straffen van misdadigers. Wat dat betreft hoor ik weer aan de andere kant van het politieke spectrum. Ook vraag ik me af of de SP wel naar een sluitende begroting toe kan werken.

Ik zie eigenlijk het meeste in het Zweedse model in combinatie met een aantal rechtse standpunten. Ook die hele bureaucratische EU kan me gestolen worden. Maak er weer een compacte eenheid van die zich keurig aan een beperkt aantal kerntaken houdt en laat de landen verder met rust. Desnoods stappen we er lekker uit en tekenen we gewoon een vrijhandelsverdrag. Noorwegen en Zwitserland redden zich ook prima zonder formeel EU-lidmaatschap.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Otsje P » 27-08-2012 13:26

Het is allemaal zieltjes winnerij. Een SP die weer zieltjes probeert te winnen door in te spelen op het onderbuikgevoel dat voetballers te veel verdienen. En dat ze daar paal en perk aan willen stellen. Hoe kan je nu met zo'n achterlijk statement komen. Ze weten nu al dat ze daar nooit iets aan kunnen doen door de wetgeving, maar toch roepen ze dingen. Waarom? Een jaloerse domkop die niet weet hoe de markt werkt denkt dat de SP voor de "gewone man" opkomt en loopt erachter aan.

Schijtmisselijk wordt ik van die manier van politiek bedrijven. Alle partijen hebben gewoon een afdeling die zit na te denken over onderwerpen waar mensen zich aan storen. Dan nemen ze dat onderwerp op in het programma, niet om er iets mee te doen, maar om zieltjes te winnen.........Brrrrr politiek.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Eric » 27-08-2012 14:59

Precies. Ik was altijd wel redelijk geintresseerd in politiek voor een middelbare scholier. Maar sinds de periode Fortuyn interesseert het me weinig meer. Het is populisme wat de hoogtij viert en dankzij de successen van de misselijkmakende partijen van Fortuyn en Wilders zijn andere partijen gedwongen hierin mee te gaan. De ondergang van Melkert was hierin het eerste teken. Ik word er net als jij behoorlijk ziek van. Verkiezingsprogramma's interesseert mensen niet meer, zolang de buitenlanders het land maar uit gaan en ze als het enigzins kan er zelf ook nog wat financieel beter van worden.

Ik voorzie België praktijken waar het na De Winter ook helemaal de mist in is gegaan. Zal me ook niets verbazen dat we over een aantal jaar een nieuw politiek systeem hebben a la Duitsland, Frankrijk of Amerika. Dus misschien is het aan de andere kant ook wel goed.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor paparazzi » 27-08-2012 17:48

Godzijdank! Melkert durfde Fortuyn te vergelijken met Le Pen. Waar haalde hij dat lef vandaan?! Mijnheer is na de moord (waar hij overigens mede aan schuldig is door Fortuyn te demoniseren ) gevlucht naar de VS, alwaar hij zijn baantje bij de VN inmiddels al veilig had gesteld.

Overigens geeft ie een paar jaar later zelf toe dat ie het toch niet zo goed gedaan had als lijsttrekker van de PvdA in 2002.
In mei 2006, vier jaar na de moord op Pim Fortuyn, vertelde Melkert in het televisieprogramma van oud-politicus Paul Rosenmöller te hebben gefaald in de verkiezingsstrijd van 2002. (wikipedia)

Waardeloze partij geworden die PvdA. Pluchepartij!
Lees de puinhopen van acht jaar paars maar eens. Daar is geen letter Frans bij!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor paparazzi » 27-08-2012 17:55

Otsje P schreef:Het is allemaal zieltjes winnerij. Een SP die weer zieltjes probeert te winnen door in te spelen op het onderbuikgevoel dat voetballers te veel verdienen. En dat ze daar paal en perk aan willen stellen. Hoe kan je nu met zo'n achterlijk statement komen. Ze weten nu al dat ze daar nooit iets aan kunnen doen door de wetgeving, maar toch roepen ze dingen. Waarom? Een jaloerse domkop die niet weet hoe de markt werkt denkt dat de SP voor de "gewone man" opkomt en loopt erachter...


Heerlijk om die 'SP angst' te lezen van mensen die denken er wel verstand van te hebben. Vooral als het hun eigen portemonnee aangaat!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor H-J » 27-08-2012 18:30

paparazzi schreef:Heerlijk om die 'SP angst' te lezen van mensen die denken er wel verstand van te hebben. Vooral als het hun eigen portemonnee aangaat!

De meeste mensen stemmen op basis van de financiën (de eigen financiën of die van de kids). Die stemmers zitten op rechts en links.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Lardy » 27-08-2012 19:00

Het wordt dus met de VVD en PVV uit de crisis als we de cijfers van het CPB mogen geloven. Linkse partijen komen er niet zo heel goed vanaf.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor BBB » 27-08-2012 20:35

Lardy schreef:Het wordt dus met de VVD en PVV uit de crisis als we de cijfers van het CPB mogen geloven. Linkse partijen komen er niet zo heel goed vanaf.


Het is maar net waar je op wilt letten. Als het bijvoorbeeld gaat om koopkracht doet links het beter...
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Flying Tilster » 27-08-2012 22:22

Lardy schreef:Het wordt dus met de VVD en PVV uit de crisis als we de cijfers van het CPB mogen geloven. Linkse partijen komen er niet zo heel goed vanaf.


Moet je vooral doen.. die galische VVD gaan stemmen. Dat is net een partij die dit land naar de verdommenis helpt en het verschil tussen de rijken en de armen enorm vergroot.
De VVD voor de gewone man?? Sodemieter toch op met die rijkeluiskinderen.. echt.. opdonderen met die partij..
En die beloftes die Rutte nu doet.. die kan hij never nooit niet waar maken. Stemmen op de VVD is een stem om het verschil tussen rijk en arm nog een keer extra te vergroten..

Als je als arbeider stemt op de VVD dan ben je wel heel dom bezig, m.i.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Lipton » 27-08-2012 22:54

Kom op zeg, als je een laag inkomen hebt in Nederland leef je als god in Frankrijk als je het mij vraagt.
Tuurlijk moeten mensen met een laag inkomen beschermd worden, maar daar zijn we met z'n allen wel een beetje in doorgeslagen als je het mij vraagt.
Mensen met een modaal inkomen moet ook beschermd worden. Die mensen brengen bakken met belasting geld binnen en hebben bijvoorbeeld geen recht op aanvullende beurs bij een studie bijv.

Men zal de overheid moeten uitkleden. In de huidige vorm is het niet meer te handhaven. Er zullen pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden. Anders gaat dit land op termijn failliet.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Flying Tilster » 27-08-2012 23:05

Lipton schreef:Kom op zeg, als je een laag inkomen hebt in Nederland leef je als god in Frankrijk als je het mij vraagt.


Heb jij een laag inkomen? (AOW, Pensioen bedoel ik dan) Nee? Dan moet je heel snel je mond houden.
Zij hebben Nederland mogen opbouwen, maar Mark Rutte heeft daar geen enkel respect voor (net als het CDA trouwens)
Bijstandsgerechtigden: Een hele grote groep heeft hier niks te zoeken. Zodra een haartje van de wimper een beetje het zicht beperkt, melden ze zich ziek..
De overheid uitkleden? Men moet eindelijk eens die sector (wereldwijd) aan pakken die de schuldigen zijn van de crisis en dat is de bankensector. Maar die blijven maar doen wat ze hiervoor ook gedaan hebben. En onze vriend Zalm (toch ook VVD?) heeft ons deze euro in de maag gesplitst...
Oftewel: De overheid gaat /wil dit probleeem niet oplossen. Die wachten zelf alleen maar op leuke baantjes.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Sumzor » 28-08-2012 07:12

De overheid moet al jaren uitgekleed worden, maar dat zullen ze niet doen. Zeker 40 a 50% teveel ambtenaren in Nederland.

Ook moeten ze eens af van alle dubbelzinnige en tegenstrijdige wetgeving. Werk zelf in het milieu, maar als je kijkt hoeveel wetgeving daar tegenstrijdig met elkaar is, dat is niet normaal meer.

Zie het alleen niet gebeuren dat ze daar bereid zijn om in te gaan snijden, net zoals de hypotheekrenteaftrek etc.
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Otsje P » 28-08-2012 08:39

paparazzi schreef:Heerlijk om die 'SP angst' te lezen van mensen die denken er wel verstand van te hebben. Vooral als het hun eigen portemonnee aangaat!


Laat ik even heel duidelijk aan jou maken dat ik inderdaad "SP angst" heb, en dat ik niet wil beweren er verstand van te hebben. En als er iemand niet aan zijn eigen portemonnee denkt ben ik het wel. Ik redt me wel. De ene partij zal heus financieel beter voor me uitkomen dan de andere, maar het verschil zal me heus niet op een houtje laten bijten.

Ik heb SP angst, omdat die partij er helemaal niet klaar voor is. Totaal geen achterban heeft. En de achterban die er is, is zeer onervaren, en over het algemeen niet zo goed geschoold. Je krijgt vaak dat het stemmen op gemeentelijk niveau de landelijke politiek achterna gaan. Ik heb een dichtbijstaand familielid in de gemeenteraad zitten. En wat die met de SP op gemeentelijk niveau meemaken is echt lachwekkend.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Lipton » 28-08-2012 08:42

Flying Tilster schreef:Heb jij een laag inkomen? (AOW, Pensioen bedoel ik dan) Nee? Dan moet je heel snel je mond houden.
Zij hebben Nederland mogen opbouwen


Wat nou opgebouwd? In de jaren na de oorlog zijn de grootste fouten gemaakt en is er een enorme schuld opgebouwd. Jij en ik betalen zometeen heel veel belasting omdat die ouderen het allemaal vroeger verknald hebben. Die hebben heel hard gewerkt idd, maar helaas zonder resultaat.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor paparazzi » 28-08-2012 11:29

Otsje P schreef:Ik heb SP angst, omdat die partij er helemaal niet klaar voor is. Totaal geen achterban heeft. En de achterban die er is, is zeer onervaren, en over het algemeen niet zo goed geschoold.


Deze angst is wat partijen als de VVD naar het publiek over willen laten komen. Als ik de achterban van de VVD bekijk word ik ook niet echt vrolijk. Die hebben het land in een paar jaar tijd naar een half miljoen werklozen weten te torpederen. Het is dus maar de vraag of die zoveel intelligente mensen in hun partij hebben zitten.

Van mij mag de SP het best een keer gaan proberen. Als je de statistieken n.l. bekijkt van de SP sinds de jaren `70, dan zie je enkelt en alleen maar een stijgende lijn. De partij weet zich dus al meer dan dertig jaar te handhaven en zelfs continu te groeien. Als je dan daadwerkelijk zo`n slechte achterban had (ook op gemeentelijk niveau) dan was dat natuurlijk nimmer het geval geweest.
Het is maar net door welke kleur bril je naar zo`n partij kijkt.

Laat ik overigens wel duidelijk stellen dat ik blanco ga stemmen op 12/9. Mijn vertrouwen in de politiek is weg sinds 6 mei 2002. Ik heb de laatste maanden de campagne van Fortuyn van zeer dichtbij meegemaakt. Maar om een lang verhaal kort te maken, zou ik een ieder die het boek van Ine Veen nog niet gelezen heeft aanraden om dit wel te doen! "Moord namens de Kroon" geeft perfect de feiten weer in wat voor schijn democratie wij eigenlijk nog leven.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Stiffie » 28-08-2012 22:12

Ik stem rechts van het midden!
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Flying Tilster » 28-08-2012 22:22

Lipton schreef:Wat nou opgebouwd? In de jaren na de oorlog zijn de grootste fouten gemaakt en is er een enorme schuld opgebouwd. .


Dat zal best, maar als je gaat roepen dat ze als God in Frankrijk leven, dan kraam je de grootst mogelijke onzin uit.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor 1983 » 28-08-2012 22:30

Tussen al het economische geweld, politiek gaat immers ook nog over andere zaken, nog even deze uitspraken van een lijsttrekker vandaag.

van-der-staaij-het-is-een-feit-dat-na-verkrachting-bijna-nooit-zwangerschap-voorkomt

Wat een walgelijke figuur, krijgen wel iedere keer 2 of 3 zetels waaruit blijkt dat dat soort vreselijke types en dito gedachtengoed toch nog aardig wat volgelingen heeft.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor paparazzi » 28-08-2012 22:39

@superfries1983 ; dit is geen partij dit is een sekte. Blijven enge mensen!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Eric » 28-08-2012 23:00

Jarenlang in een SGP dorp geleefd en die mensen weten echt niet beter. Heel erg triest eigenlijk hoe die geïndoctrineerd worden. Alles wordt afgedaan met dat het de wil van God is. Zo kortzichtig en zo naïef allemaal. Het erge is nog dat die mensen verplicht zijn om te stemmen, want anders worden ze verbannen uit de kerk.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor hm_DR88 » 28-08-2012 23:02

Superfries1983 schreef:Tussen al het economische geweld, politiek gaat immers ook nog over andere zaken, nog even deze uitspraken van een lijsttrekker vandaag.

van-der-staaij-het-is-een-feit-dat-na-verkrachting-bijna-nooit-zwangerschap-voorkomt

Wat een walgelijke figuur, krijgen wel iedere keer 2 of 3 zetels waaruit blijkt dat dat soort vreselijke types en dito gedachtengoed toch nog aardig wat volgelingen heeft.


Ik ben het met je eens. Het is reeds bekend dat mensen vaak redenen zoeken om hun standpunten/keuzes te rechtvaardigen. Om het abortusstandpunt van de SGP met dit middel kracht bij te zetten is misselijkmakend. "Je wordt toch vaak niet zwanger bij een verkrachting dus abortus is niet aan de orde." Andersom redenerend zou dit dan betekenen dat wanneer iemand zwanger is geraakt, dat hier geen sprake van verkrachting zou zijn ? Want dat zou de gevolgtrekking kunnen zijn van de uitspraak van Van der Staaij. Dat iemand tegen abortus is kan ik me voorstellen. Maar ga dit niet met dit soort idiote argumenten (die verstrekkende gevolgen kunnen hebben voor slachtoffers) rechtvaardigen.
Politiek gezien stelt de SGP al jaar en dag niets voor hoewel Rutte in de laatste fase van zijn kabinet een beroep hun steun moest doen. Erger is dat ze een groepje fundamentalisten vertegenwoordigen die toch wel een heel eng wereld- en mensbeeld hebben. Dit soort lieden mogen scholen stichten, onderwijs inhoud geven, jongeren opleiden......Dit zijn eigenlijk best wel enge mensen.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Lipton » 29-08-2012 09:27

Misschien ergens een vrijwilliger die de vrouw van van der Staaij wil verkrachten? :mrgreen:

Lekker belangrijk onderwerp ook, er zijn grotere problemen in ons land dan abortus en koopzondagen....
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Landelijke verkiezingen 12/9/2012

Berichtdoor Flamingo » 29-08-2012 12:04

Ik snap ook totaal niet dat ie in de val is getrapt. Hij ziet toch wat er gebeurd is in amerika nadat Akin die uitspraak deed, dan doe je het toch af met een opmerking, dat je neit weet hoe het zit met zwanger worden na een verkrachting, maar nee die idioot begreep dat weer niet. Vind het wel erg schokkend dat er mensen zijn die deze uitspraken doen en dus echt deze gedachten hebben. Schokkend.
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten