Oussama Assaidi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor henkjan101 » 16-08-2012 22:12

Podium3 schreef:5 miljoen volgens Vi.nl

Liverpool betaalt vijf miljoen euro voor de buitenspeler. Assaidi is na Fabio Borini en Joe Allen de derde aankoop van de nieuwe Liverpool-manager Brendan Rodgers. Assaidi tekent een contract dat hem voor vier seizoenen aan Liverpool verbindt.


Lijkt mij een (te) hoog bedrag...
henkjan101
Bankzitter
 
Berichten: 49
Geregistreerd op: 13-06-2012 13:48

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Podium3 » 16-08-2012 22:19

henkjan101 schreef:
Podium3 schreef:5 miljoen volgens Vi.nl

Liverpool betaalt vijf miljoen euro voor de buitenspeler. Assaidi is na Fabio Borini en Joe Allen de derde aankoop van de nieuwe Liverpool-manager Brendan Rodgers. Assaidi tekent een contract dat hem voor vier seizoenen aan Liverpool verbindt.


Lijkt mij een (te) hoog bedrag...



Het zou heel goed kunnen toch? Misschien zaten er in deal met ajax en galatasaray allemaal bonussystemen aan vast en had liverpool daar geen zin en hebben ze gewoon een hogere transfersom betaald zonder mogelijke bonussen.
Avatar gebruiker
Podium3
Selectiespeler
 
Berichten: 342
Geregistreerd op: 07-11-2008 15:25

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Knipecity » 16-08-2012 22:21

Stiffie schreef:Ik (en ook Knipecity overigens) heb altijd gezegd dat Assaidi een potentiele topper is en goed genoeg voor de subtop in Europa. Wel, Liverpool is een prachtclub! Narsingh is ook een topper, mooi dat deze jongens niet naar Ajax zijn gegaan. Voor 9 miljoen hadden die ze beiden gehad, koopje, ik had het wel geweten!

Eindelijk erkenning 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor henkjan101 » 16-08-2012 22:24

Podium3 schreef:
henkjan101 schreef:
Podium3 schreef:5 miljoen volgens Vi.nl

Liverpool betaalt vijf miljoen euro voor de buitenspeler. Assaidi is na Fabio Borini en Joe Allen de derde aankoop van de nieuwe Liverpool-manager Brendan Rodgers. Assaidi tekent een contract dat hem voor vier seizoenen aan Liverpool verbindt.


Lijkt mij een (te) hoog bedrag...



Het zou heel goed kunnen toch? Misschien zaten er in deal met ajax en galatasaray allemaal bonussystemen aan vast en had liverpool daar geen zin en hebben ze gewoon een hogere transfersom betaald zonder mogelijke bonussen.


Ik vind het ook geen probleem hoor!!;) Het leek me op het eerste gezicht wat onwerkelijk, maar wie weet...
henkjan101
Bankzitter
 
Berichten: 49
Geregistreerd op: 13-06-2012 13:48

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Voorstopper » 16-08-2012 22:30

Op zich natuurlijk een schitterende club om voor te spelen, maar is dat werkvoetbal van Liverpool in de fysiek sterke premier league nu echt de beste stap voor hem? Ik vrees dat hij het erg zwaar gaat krijgen en het zal me niks verbazen als hij het niet redt.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Podium3 » 16-08-2012 22:46

Voorstopper schreef:Op zich natuurlijk een schitterende club om voor te spelen, maar is dat werkvoetbal van Liverpool in de fysiek sterke premier league nu echt de beste stap voor hem? Ik vrees dat hij het erg zwaar gaat krijgen en het zal me niks verbazen als hij het niet redt.


Vergeet niet dat zijn kracht is om de verdediger te snel en te slim af te zijn. Hij had het vaak moeilijker met kleine wendbare verdedigers dan de wat grotere jongens.
Avatar gebruiker
Podium3
Selectiespeler
 
Berichten: 342
Geregistreerd op: 07-11-2008 15:25

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Royce_SCH » 16-08-2012 22:51

Verrassende en mooie club voor Assaidi! Gelukkig krijgen we geen 'last' van hem in de competitie. Helemaal mooi om een lange neus naar Amsterdam te maken. Of de Premier league nou iets voor Assaidi is, heb ik mijn twijfels... Het is duidelijk dat Assaidi potentie heeft en daarom zie het voor hem als een prachtige uitdaging. Ook leuk voor de Heerenveen fans om straks in Liverpoolshirtje met Assaidi achterop te lopen!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Silver » 16-08-2012 23:16

Royce_SCH schreef:Ook leuk voor de Heerenveen fans om straks in Liverpoolshirtje met Assaidi achterop te lopen!

Liverpool heeft dit seizoen wel een mooi thuisshirt, dus ga misschien ook nog wel zo'n shirtje halen :D

Ontopic: mooie club voor Assaidi, spelen op Anfield Road is toch iets fantastisch. Zie 'm op basis van z'n techniek en snelheid toch menig verdediger toch een vervelende wedstrijd bezorgen. Ook het feit dat ie niet naar Ajax gaat, is natuurlijk wel lekker 8)
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Makkum8 » 16-08-2012 23:28

Dost, Narsingh, Assaidi, helemaal niemand, helemaal niemand, helemaal niemand in Amsterdam!!! :mrgreen: leuk voor over een paar weken...
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Jurjenv » 17-08-2012 07:05

Makkum8 schreef:Dost, Narsingh, Assaidi, helemaal niemand, helemaal niemand, helemaal niemand in Amsterdam!!! :mrgreen: leuk voor over een paar weken...


Ook al gaan we waarschijnlijk af als een gieter, een spandoekje met "de bijna droomvoorhoede van Ajax" met de koppen van Assaidi, Dost en Narsingh erop zou leuk zijn.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Knipecity » 17-08-2012 07:19

Ach, je ziet aan Babel, als je niet slaagt bij Liverpool heb je in ieder geval de schaapjes op het droge en kan je altijd nog naar een Duitse subtopper. Zo'n kans moet je nooit laten lopen. Blijkbaar gelooft Liverpool dat hij het aan kan, ik hoop het ook en ben wel benieuwd. Ook mooi voor een club als Heerenveen zo'n rechtstreekse stap naar een internationale topclub.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Squerrel » 17-08-2012 07:47

Domme Knipecity, je bent me voor. Uiteraard gaat dit een Ryan Babeltje worden. Assidi is een leuke en goede voetballer maar vooral leuk.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Heerenveen rules » 17-08-2012 07:48

Knipecity schreef:Ach, je ziet aan Babel, als je niet slaagt bij Liverpool heb je in ieder geval de schaapjes op het droge en kan je altijd nog naar een Duitse subtopper. Zo'n kans moet je nooit laten lopen. Blijkbaar gelooft Liverpool dat hij het aan kan, ik hoop het ook en ben wel benieuwd. Ook mooi voor een club als Heerenveen zo'n rechtstreekse stap naar een internationale topclub.


Ik verwacht dat hij bij Liverpool erg weinig aan spelen zal toekomen en in de winterstop verhuurd gaat worden of aan het einde van het seizoen wordt verkocht. Assaidi is en prachtige voetballer, maar niet voor de PL. Ruiz was hier wekelijks uitblinker en schiet daar geen deuk in een pak boter. Hij kan even lekker cashen, maar voetballen zal hij weinig.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Knipecity » 17-08-2012 08:46

Ik vind Assaidi voor Nederland fantastisch en een middenmoter in Engeland zou misschien nog wel kunnen, maar dit is een grote stap en ik zou het heel knap vinden als hij het redt. Misschien verrast hij ons. Voetballen kan hij echt wel en hij heeft meer snelheid in zijn acties dan Ruiz, dat was toch een ander type speler.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Flying Frisian » 17-08-2012 09:44

Ik heb wel vertrouwen in het Liverpool-avontuur van Assaidi, zeker gezien het feit dat hij daar een trainer treft die voor aanvallend voetbal staat en bij Swansea heeft bewezen die in de praktijk te kunnen brengen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Voorstopper » 17-08-2012 09:44

Assaidi is natuurlijk explosiever dan Ruiz, maar wat Ruiz wel voor had is dat hij constant goed was hier. Hij kon meerdere wedstrijden achter elkaar een hoog niveau halen. Bij Assaidi is het een paar keer per seizoen dat hij weergaloos is en verder zie je hem niet. Wil je het redden bij Liverpool dan moet je vrijwel altijd goed of zelfs top zijn. Die constantheid zie ik hem nog niet brengen en daarom denk ik ook dat hij het heel lastig gaat krijgen. Deze stap is gewoon net te groot. Maar een prachtavontuur is het wel en ik begrijp de keuze om te gaan wel.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 17-08-2012 09:49

Het pleit wel in het voordeel van Assaidi dat er nu een trainer bij Liverpool zit die projectmatig werkt. Een trainer die de lange termijn kan bewaken door talenten rustig te laten ontwikkelen en op het juiste moment een kans te geven. Dat werkt misschien mee, mits alle partijen daar genoegen mee nemen. Dat vergt geduld en in de voetballerij is dat een dwaas begrip aan het worden. Desondanks ben ik bang dat hij het niet gaat redden. Assaidi is een speler die het van zijn acties moet hebben en absoluut niet van zijn fysieke kracht. Dat kan je wel verbeteren, maar of dat genoeg is om te slagen in de Premier League? En dat bij een grote club als Liverpool? Ik vrees van niet, al laat ik me graag verrassen. Ik gun het hem namelijk van harte en ik snap de stap toch ook wel. Spelen voor zo'n club is toch iets waar je van droomt als speler. Het is een cliché, maar wel waar. Mocht het niet lukken, heeft hij alsnog een bijzondere (en lucratieve) periode beleefd en zijn er altijd wel interessante clubs die je willen contracteren.

Voor Heerenveen is dit ook reclame. Grote mediums nemen het natuurlijk over. Engelse media, buitenlandse media, de website van de FIFA; overal zie je het staan. Dat is gewoon een prima visitekaartje.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Pieterdeboer » 17-08-2012 10:00

Wat een prachtige transfer voor Assaidi, ik hoop dat hij het gaat redden daar het is een grote sprong van Heerenveen naar Liverpool. Persoonlijk denkt ik dat het eerst een reserverol wordt voor hem. Assaidi succes bij Liverpool. En eigenlijk ben ik best wel blij dat hij niet naar Ajax gaat dan speelt hij gelukkig niet tegen ons.
Pieterdeboer
Bankzitter
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 14-08-2012 15:51

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Lardy » 17-08-2012 10:58

Now the Moroccan international can look forward to a £1million-a-year contract, a huge rise from his current £7,000 a week, and the chance to play a key role in Rodgers’ Red revolution.


Wat verdiende Assaidi hier verdomt weinig, terwijl Yme Kuiper hem heeft gekocht. Maar hij gaat er prima op vooruit.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Neymar » 17-08-2012 11:03

Lardy schreef:
Now the Moroccan international can look forward to a £1million-a-year contract, a huge rise from his current £7,000 a week, and the chance to play a key role in Rodgers’ Red revolution.


Wat verdiende Assaidi hier verdomt weinig, terwijl Yme Kuiper hem heeft gekocht. Maar hij gaat er prima op vooruit.


Daar staat dat Assaidi bijna 500.000 euro per jaar verdiende bij Heerenveen, vind ik toch best netjes.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Lardy » 17-08-2012 11:07

Neymar schreef:Daar staat dat Assaidi bijna 500.000 euro per jaar verdiende bij Heerenveen, vind ik toch best netjes.


Mijn fout, ik rekende per maand. :oops:
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Gekko » 17-08-2012 12:19

Was die 7.000 per week niet in euro's, zo'n 3,5 ton per jaar? 5 ton lijkt me veel gezien zijn status toen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor NOXX » 17-08-2012 15:28

Assaidi tekent bij Liverpool en krijgt rugnummer 11

Oussama Assaidi zet zijn loopbaan voort bij Liverpool. Donderdag meldde de Engelse topclub al dat er een akkoord was bereikt met sc Heerenveen over een transfersom voor de aanvaller, die vervolgens met succes door de medische keuring kwam. Een dag later hebben the Reds de komst van Assaidi, die een 'meerjarig contract heeft getekend', afgerond.

De 24-jarige Marokkaan krijgt bij zijn nieuwe werkgever rugnummer 11, dat nog open stond na het vertrek van Maxi Rodriguez. "Ik ben heel blij dat ik voor deze club mag gaan spelen", zei Assaidi op de website van zijn nieuwe club. "Ik heb ook aanbiedingen van andere clubs ontvangen, maar ik heb bewust gewacht op dit moment. Het eerste gesprek met de coach (Brendan Rodgers, red.) gaf me direct een goed gevoel. Het is een droom om met zulke grote spelers te gaan samenspelen."

Na Fabio Borini en Joe Allen is Assaidi de derde aanwinst van Rodgers bij Liverpool. "We zijn heel blij met zijn komst", zei de manager. "Hij is een jonge speler die het vooral in het afgelopen seizoen heel goed heeft gedaan in Nederland. Hij is iemand die goed in ons systeem past en ik denk dat hij de supporters enthousiast kan maken. Oussama zal tijd nodig hebben om zich aan te passen, maar ik ben blij dat hij voor Liverpool heeft gekozen."


Het is nu definitief. Eindelijk duidelijkheid. Succes en veel plezier Oussama. Bedankt voor je mooie acties!!!
NOXX
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 25-08-2011 16:24

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor SCHyperman » 17-08-2012 15:32

http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... i-transfer

Mooi dat ze in dit artikel op de liverpool site FIFA stats gebruiken.
Avatar gebruiker
SCHyperman
Nieuw talent
 
Berichten: 136
Geregistreerd op: 07-06-2009 15:35
Woonplaats: Groningen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor winterzzz85 » 17-08-2012 15:34

Iemand die al weet wat de uiteindelijke transfersom is en eventuele aanvullende voorwaarden?
Prima dat er nu duidelijkheid is maar het is niet alleen duidelijk dat Assaidi vertrekt maar ook duidelijk dat we nu pas echt een waardeloze aanval hebben.
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Lardy » 17-08-2012 15:35

En wat sfeerbeelden:

http://assets2.lfcimages.com/uploads/ou ... idi_17.jpg

http://assets1.lfcimages.com/uploads/co ... idi_09.jpg

Tsja, als je kan kiezen of naast Gerrard in de kleedkamer of naast Daley Blind, geen moeilijke keuze. Prachtige transfer voor Heerenveen, Assaidi en Raiola.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor 1983 » 17-08-2012 15:43

Hele mooie transfer, Liverpool heb ik persoonlijk al vanaf kleins af aan heel veel mee, prachtige club. Als die voorbij komen kan je daar natuurlijk bijna geen nee tegen zeggen. Toch vind ik het erg jammer van hem dat het jankverhaal dat hij naar buiten bracht over dat hij liefst zoveel mogelijk bij z'n moedertje en familie wilde zijn, het buitenland geen optie zou zijn etc. dus blijkbaar nergens op sloeg. Ik dacht dat ie daar oprecht in was, maar ik had moeten weten dat je in de voetballerij geen enkele uitspraak serieus moet nemen en dat een mening van vandaag morgen 180 graden gedraaid kan zijn. Ik denk dat ie het daar niet makkelijk krijgt, ik vind hem persoonlijk geen speler voor de PL. Maar van Suarez had ik ook nooit gedacht dat ie het zou redden, wie weet verrast ie wel. Maar verwacht eerder een Babel scenario.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Lardy » 17-08-2012 15:46

Superfries1983 schreef:Ik denk dat ie het daar niet makkelijk krijgt, ik vind hem persoonlijk geen speler voor de PL. Maar van Suarez had ik ook nooit gedacht dat ie het zou redden, wie weet verrast ie wel. Maar verwacht eerder een Babel scenario.


Iemand hier had het ook al over Ruiz, maar die jongen is een hele andere speler, die had niet veel snelheid en kwam veel in duels. Daar heb je in Engeland veel body voor nodig. Maar Assaidi komt nauwelijks in de duels, hij heeft de snelheid en de passeerbeweging om dat te voorkomen. Ik geef hem zeker kans van slagen, want in Engeland lopen niet alleen maar kleerkasten rond. Walcott, Silva, Mata, Marin zijn ook allemaal maar lichtgewichten, als hij het vertrouwen krijgt en als hij zich thuis gaat voelen daar dan heb je een prima speler aan hem.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Blizzard » 17-08-2012 16:14

Ik ben heel benieuwd. Liverpool en Assaidi vind ik op het eerste gezicht een rare combinatie maar goed, met Brendan Rodgers zit er nu wel een manager die inzet op verzorgd positiespel en avontuurlijk voetbal. Misschien is een speler als Assaidi wel iemand die juist de benodigde creativiteit kan toevoegen tussen al die werkvoetballers. Met zijn postuur moet het op zich mogelijk zijn om succesvol in de PL te spelen maar dan zul je wel van hele goede huize moeten komen. Hij zal denk ik een zeer moeilijke start krijgen maar ik geloof wel dat hij de kwaliteiten heeft om daar te kunnen slagen. Een club als Liverpool laat je natuurlijk niet lopen. Ik ben blij voor hem dat hij deze kans krijgt en het is ook goed voor Heerenveen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Lipton » 17-08-2012 18:17

Liverpool is echt een enorme stront ploeg geweest de afgelopen seizoenen. Honderden miljoenen euro's geinvesteerd afgelopen jaren en geen enkel resultaat. Het voetbal was afgelopen seizoen niet om aan te gluren, echt verschrikkelijk slecht.
Assaidi is een speler die daar wel in de smaak gaat vallen. Mislukken kan hij feitelijk niet. Er is bijvoorbeeld enorm veel geld betaald voor Downing. Die kwam voor 23 miljoen euro en kwam tot 0 goals en 0 assisten. Assaidi komt voor een bedrag van rond de 3.5 miljoen euro en als hij 1 goal maakt dan is hij al beter dan Downing. :wink:

Juist omdat de PL de laatste jaren de kant op gaat van beton voetbal denk ik dat Assaidi daar gaat passen, hij kan een man passeren en is gewoon een speler waar veel dreiging van uit gaat.
Laten we het hopen dat hij het daar goed gaat doen, maar ik denk wel dat hij maanden tijd nodig heeft om aan te passen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten