TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivisie

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Tukkers Delight » 10-08-2012 19:45

Alles buiten Anderlecht is niet van toegevoegde waarde voor de eredivisie, Gent verliest gisteren thuis dik van het Hongaarse Videoton nadat ze de vorige ronde met de grootste moeite van een club uit Luxemburg wonnen. Daarnaast lever je een klap Europese plaatsen in, voor clubs uit de subtop wordt EL halen dan heel lastig. Qua sponsoring en tv gelden levert het nauwelijks iets op en uitwedstrijden in Lokeren of Mechelen is ook niet iets om naar uit te kijken. Nooit doen dus zo'n Beneliga.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Superfries88' » 10-08-2012 23:14

Bij een gezamenlijke competitie krijg je ook gezamenlijke Europese tickets, zoals hierboven beschreven. Clubs als Heerenveen maken hierdoor minder kans op Europees voetbal. De concurrentie stijgt immers explosief. Mocht je het onverhoopt niet redden als Nederlandse clubs, mis je die ervaring. En zo'n BeNeliga is na een paar seizoenen ook weer normaal. Nee, dat lijkt me geen goed plan. Je verstoort de ontwikkeling van Nederlandse clubs alleen maar. De Belgen hebben er meer belang bij dan wij, vind ik.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor 1983 » 11-08-2012 14:31

Terug naar school Bubba. Luik ligt geografisch gezien nou eenmaal in Wallonië. Wie daar de macht heeft bij de club boeit niet in dit verhaaltje. Knipecity wilde Vlaanderen bij NL voegen en Wallonië bij Frankrijk. Dan ben je Standard Luik dus hoe dan ook kwijt. Maar maakt niet uit verder, is maar een fictieve stelling en gaat toch nooit gebeuren.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Knipecity » 11-08-2012 21:11

Jajaja, was foutje van mij. Had Standard Luik even over het hoofd gezien. 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Beetle » 13-08-2012 17:36

We gaan nog meer worden uitgemolken... Als je ziet wat de ontwikkelingen zijn in het buitenland, dan moet ik al vrezen dat de toegansprijzen zullen exploderen. Verder ben ik bang dat we ineens geconfronteerd worden met werdstrijden op idiote tijdstippen om doordeweekse dagen als een maandag of dinsdag.

Er is al veel inkt besteed aan wat het allemaal voor de tv kijker betekent maar er is weinig gezegd over de fans in het stadion.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Squerrel » 14-08-2012 07:38

Beetle schreef:Er is al veel inkt besteed aan wat het allemaal voor de tv kijker betekent maar er is weinig gezegd over de fans in het stadion.


Precies, ook mijn vrees.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 14-08-2012 09:57

In Engeland en Duitsland worden heel veel wedstrijden op dezelfde tijd (zaterdag 15.30 of 16.00 uur) gespeeld, maar daarnaast een aantal op vrijdag en de vervelende maandag (en soms dinsdag). Het voordeel van onze aanvanstijden is dat er zaterdagavond en zondagmiddag nog weinig gevoetbald wordt in de competities die veel op tv zijn. Aan de andere kant wordt er in Zweden de hele week gespeeld, dus ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Het zal hoe dan ook voor ons als supporter minder worden om naar het stadion te gaan. Dit jaar is het voetbal op maandag er nog niet doorgekomen maar dat gaat er volgend jaar wel aankomen. Maar dat krijg je in een maatschappij waarin werkelijk alles in geld uitgemeten moet worden, dan tellen andere waarden (bijna) niet meer.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Vrieskist » 15-08-2012 09:46

Doe mij maar gewoon de zaterdagavond, zit helemaal niet te wachten om op doordeweekse dagen naar het stadion te vliegen. Vooral omdat ik niet in de buurt van Heerenveen werk/woon.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Hielke » 16-08-2012 17:32

Ik wantrouw het als de pest. In Boekarest heb ik uitgebreid met Veenstra staan praten, onder meer over dit onderwerp. Hij heeft mij proberen te overtuigen dat het werkelijk een uitstekende deal is. En dat er écht geen addertje onder het gras zit. Ik geloof er nog steeds niets van. Betaald voetbal kijken heeft in Nederland nog nooit één cent winst opgeleverd, en nu komt er ineens een puissant rijke afluisterbejaarde met een miljard...
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Lardy » 16-08-2012 17:40

Hielke schreef:Ik wantrouw het als de pest. In Boekarest heb ik uitgebreid met Veenstra staan praten, onder meer over dit onderwerp. Hij heeft mij proberen te overtuigen dat het werkelijk een uitstekende deal is. En dat er écht geen addertje onder het gras zit. Ik geloof er nog steeds niets van. Betaald voetbal kijken heeft in Nederland nog nooit één cent winst opgeleverd, en nu komt er ineens een puissant rijke afluisterbejaarde met een miljard...


Het verschil is dat Eredivisie Live nu geld betaald aan de clubs afhankelijk van wat er binnen komt. Dus weinig abonnees, minder geld naar de clubs. Met die Murdoch lopen de clubs geen risico meer omdat het bedrag vast staat en niet afhankelijk is van de abonnees.

Dus als de kijker niet toehapt is Murdoch degene die verlies lijdt, de clubs niet meer. Al denk ik dat het voor de consument en de supporters een stuj minder wordt. Rare tijden naar het stadion en veel geld betalen voor voetbal op TV.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Neymar » 30-11-2012 20:42

Ik hoorde net op de radio dat de samenvatting nog steeds voor iedereen te zien zullen zijn. Dus niet alleen voor mensen die betalen. Tot 2014 nog bij de NOS, daarna bij Fox denk ik? Ik ben benieuwd hoe ze de zender in gaan vullen, ik denk dat ze het heel overdreven en Amerikaans gaan aanpakken.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Silver » 30-11-2012 21:25

Voor de geïnteresseerden, hier (fragment: 'Hele medialandschap inzake voetbal gaat op de schop') wel interessant fragment met uitleg. Samenvattingen blijven op open net (is verplicht door de Mediawet), maar worden waarschijnlijk flink ingekort en later op de avond uitgezonden. Verwachting is dat er in de toekomst ook doordeweeks wordt gespeeld zodat er elke dag wel een wedstrijd op tv is, naar Amerikaans model.

Hoewel het de clubs geld oplevert, zijn de stadionbezoekers waarschijnlijk de dupe met wedstrijden op vreemde dagen en tijden.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Hielke » 02-12-2012 22:13

Dit wordt één grote bak ellende voor de supporters, vrees ik. Voetballen op zondagavond en maandagavond. Want er komt hier echt geen rijke Amerikaan omdat hij medelijden heeft met die armlastige Nederlandse clubjes. Het is keihard business en daar worden wij de dupe van.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-12-2012 22:39

Hielke schreef:Dit wordt één grote bak ellende voor de supporters, vrees ik. Voetballen op zondagavond en maandagavond. Want er komt hier echt geen rijke Amerikaan omdat hij medelijden heeft met die armlastige Nederlandse clubjes. Het is keihard business en daar worden wij de dupe van.

Maandagavond of vrijdagavond (Jupiler League) dat maakt ook weinig uit :wink:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Flying Tilster » 02-12-2012 22:57

Silver schreef:Hoewel het de clubs geld oplevert, zijn de stadionbezoekers waarschijnlijk de dupe met wedstrijden op vreemde dagen en tijden.


Je moet je dan gaan afvragen of de stadions wel vol blijven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Friesland 1 » 03-12-2012 00:59

Silver schreef:Verwachting is dat er in de toekomst ook doordeweeks wordt gespeeld zodat er elke dag wel een wedstrijd op tv is, naar Amerikaans model.


Dat is volledig uitgesloten. De dinsdag, woensdag en donderdag zijn namelijk al gereserveerd voor Europees voetbal. Het levert ze niets op om op dezelfde dag een Eredivisieduel te laten spelen. Bovendien moeten de Europees spelende clubs die speelronde dan ook weer ergens gaan inhalen. Maandag zou nog wel kunnen, dat is in het buitenland geen ongebruikelijke speeldag. Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat er wedstrijden op zaterdagmiddag en zondagavond komen.
Avatar gebruiker
Friesland 1
Selectiespeler
 
Berichten: 194
Geregistreerd op: 24-02-2004 22:09
Woonplaats: Heerenveen

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-12-2012 08:31

Als er door NL minder in Europa wordt gespeeld gaan die wedstrijden gewoon doordeweeks. In het weekend zijn er immers ook zat andere wedstrijden die interessanter zijn. Dit wordt, zoals Hielke terecht opmerkt, een grote ellende voor de supporters. Maar daar hebben de media en de politiek schijt aan, daar houdt men totaal geen rekening mee. Supporters zorgen toch immers alleen maar voor problemen!
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: TV-rechten: Sky/Murdoch koopt de rechten voor de eredivi

Berichtdoor Jeroen » 03-12-2012 12:37

De UEFA verbiedt wedstrijden op het hoogste niveau tegelijk met CL of Europa League (omdat die anders niet genoeg opleveren). Dus dat zal nooit gebeuren. Doordeweek zal er alleen in niet-Europese weken gespeeld worden, en dat gebeurt nu ook al af en toe.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten