Oussama Assaidi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor oldtimer » 27-07-2012 13:08

Kunnen we met de EL op hem rekenen?
Is hij tenminste normaal in training?
Of krijgen we , na het afketsen van zijn transfer, weer nieuwe problemen met hem?
Willen " ze " hem misschien niet inzetten om hem beter te kunnen doorverkopen??
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor BK2007 » 27-07-2012 14:04

Als die vent besluit te blijven ipv te gaan kan hij wat mij betreft naar de beloften.
Zie liever nieuw bloed of een beloftespeler op de linkervleugel.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Otsje P » 27-07-2012 14:07

BK2007 schreef:Als die vent besluit te blijven ipv te gaan kan hij wat mij betreft naar de beloften.
Zie liever nieuw bloed of een beloftespeler op de linkervleugel.


Want? Hij staat toch nog gewoon een jaar onder contract? Een contract dat beide partijen met hun volle verstand aangegaan zijn. Hij voetbalt, en Heerenveen betaald hem daarvoor. Als hij beter is dan een ander, dan moet hij spelen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor paparazzi » 27-07-2012 14:35

Die gaat helemaal niet weg joh! Wat heeft die in 2012 nou nog helemaal laten zien? Zeg `t me maar!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Janstra » 27-07-2012 14:48

paparazzi schreef:Die gaat helemaal niet weg joh! Wat heeft die in 2012 nou nog helemaal laten zien? Zeg `t me maar!

2 goals tegen Twente! Niet dat hij een goede wedstrijd verder speelde, maar het heeft ons wel geholpen. ;)
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Heerenveen rules » 27-07-2012 14:59

BK2007 schreef:Als die vent besluit te blijven ipv te gaan kan hij wat mij betreft naar de beloften.


Wat is dit nu voor kolder? Assaidi zou als hij blijft de enige binnen de selectie zijn met kwaliteit (voorin) en die wil jij niet opstellen? Ik zou het een zegen vinden als hij blijft nu de directie niet in staat lijkt goede spelers te halen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Otsje P » 27-07-2012 15:09

Heerenveen rules schreef: Assaidi zou als hij blijft de enige binnen de selectie zijn met kwaliteit (voorin) en die wil jij niet opstellen?


Hier sla je natuurlijk de spijker op zijn kop. Als hij blijft, dan is dat een fikse kwaliteitsinjectie ten opzichte van de afgelopen voorbereiding.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor oldtimer » 27-07-2012 15:35

Mijn oorspronkelijke vraag was alleen of hij op dit moment meetraint ( ik weet dat niet ) en hoe groot de kans is dat hij meegaat naar Keulen en wordt ingezet tegen Boekarest. Zo lang duurt dat tenslotte ook niet meer. En tenslotte vangt hij hier zijn salaris nog altijd.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Lardy » 27-07-2012 15:46

oldtimer schreef:Mijn oorspronkelijke vraag was alleen of hij op dit moment meetraint ( ik weet dat niet ) en hoe groot de kans is dat hij meegaat naar Keulen en wordt ingezet tegen Boekarest. Zo lang duurt dat tenslotte ook niet meer. En tenslotte vangt hij hier zijn salaris nog altijd.


Hij was een paar dagen terug alleen wat in de weer met de conditietrainer(?), ongeveer een half uurtje en voor de rest langs de kant gezeten. Ik weet niet of dat komt omdat hij nog niet fit is of omdat hij misschien geblesseerd is, verwacht nog maar geen wonderen van hem, want we weten allemaal wat het verschil is tussen een fitte en niet fitte Assaidi.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor forca hveen » 27-07-2012 16:03

Misschien dat de ramadan ook nog wel een rol speelt? Zeker met dit warme weer lijkt mij dat geen pretje.
Al weet ik zo niet meer of het assaidi was die zei dat hij zijn beste wedstrijden tijdens de ramadan speelde?
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor BK2007 » 27-07-2012 16:54

Nou, ik ben gewoon voor een harde lijn tov dit soort querulanten.
Als hij ons de miljoenen niet gunt nou dat moeten wij hem ook geen platform
meer geven zich in de kijker te spelen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor TheArjan » 27-07-2012 17:14

BK2007 schreef:Nou, ik ben gewoon voor een harde lijn tov dit soort querulanten.
Als hij ons de miljoenen niet gunt nou dat moeten wij hem ook geen platform
meer geven zich in de kijker te spelen.


En dan heb je twee ongelukkige partijen, de zogenaamde lose-lose situatie, lijkt me top idee inderdaad
TheArjan
Selectiespeler
 
Berichten: 177
Geregistreerd op: 08-10-2004 09:21

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Lipton » 27-07-2012 17:39

BK2007 schreef:Nou, ik ben gewoon voor een harde lijn tov dit soort querulanten.
Als hij ons de miljoenen niet gunt nou dat moeten wij hem ook geen platform
meer geven zich in de kijker te spelen.


Wat een onzin.... Dan had Heerenveen hem maar geen contract tot 2013 moeten geven....
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Flying Tilster » 27-07-2012 19:00

BK2007 schreef:Nou, ik ben gewoon voor een harde lijn tov dit soort querulanten.
Als hij ons de miljoenen niet gunt nou dat moeten wij hem ook geen platform
meer geven zich in de kijker te spelen.


Als hij zijn nog 1-jarig contract wil uitdienen is dat zijn goed recht. Om hem daardoor geen basisplaats te geven is wel de grootst mogelijke onzin. Op dit moment is hij de beste aanvaller die we hebben en die wil jij naar de bank dirigeren? :huh:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor BK2007 » 27-07-2012 19:22

@flying tikster
Inderdaad hij zit de club te naaien door niet rond te komen met Galatasaray.
Dan moet je terugslaan want je moet je gewoon niet laten piepelen.
Dan liever een verlies-verlies situatie. Overigens denk ik Assaidi wel snel alsnog rond
wil komen met een club als hij bij de beloften terecht komt.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor oldtimer » 27-07-2012 19:29

Assaidi heeft wat mij betreft maar een opdracht: zo snel mogelijk fit worden en daarmee speelklaar.
Dat is hij de club verplicht, ongeacht of hij misschien later toch nog vertrekt of niet.
Anders besodommieter je gewoon je werkgever.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 27-07-2012 21:36

Assaidi zou al topfit moeten zijn. Op 6 mei was de laatste competitiewedstrijd, dus meer dan 2,5 maand geleden. Als je dan een kwakkelseizoen hebt gedraaid moet je er alles aan doen op scherp te zijn zodra het weer begint. Dat hij nu nog zijn eerste wedstrijd van het seizoen moet spelen vind ik hartstikke onprofessioneel, zelfs in de wetenschap dat zijn vader tussentijds is overleden. En nu wil hij tijdens de Ramadan gaan opbouwen? Ik hoop dat ik het mis heb, maar het lijkt me niet allemaal doordacht. Of hij nou wel of niet vertrekt: je moet toch eens gaan spelen en dus moet je fit zijn...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Knipecity » 27-07-2012 23:09

Maar wie zegt dat hij niet fit is dan? Zijn niet spelen ligt toch meer aan dat men toch verwacht dat hij weg gaat?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 28-07-2012 09:22

Hij traint schijnbaar nog (af en toe) apart van de groep, heeft al ruim 2,5 maand geen wedstrijd meer gespeeld en de Ramadan is weer aangebroken: dat gezamenlijk zal invloed hebben op de fysieke gesteldheid. Hij zal zich misschien wel fit voelen, maar je zal toch je ritme moeten opbouwen door wedstrijden te spelen en dat proces zou eigenlijk al achter de rug moeten zijn. Meestal kost je dat een paar weken. Ik zie hem bijvoorbeeld nog niet negentig minuten voluit gaan tegen Rapid Boekarest. Ook voor transferperikelen is dat niet handig...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor paparazzi » 29-07-2012 11:53

Tegen Koln deed hij het echt niet onaardig. Zijn conditiepeil en handelingssnelheid viel mij nog reuze mee. Nu het wedstrijdritme nog.
Wat wel duidelijk opviel is dat er totaal geen gevoel is met de beide spitsen. Laatstgenoemden hebben geen enkel idee wat ze met de ballen en actie`s van Assaidi aan moeten. Dat laatste baart me nog de meeste zorgen!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Stiffie » 29-07-2012 12:30

Assaidi is en blijft een pareltje. Alleen verkopen voor goed geld en anders nog een jaartje van hem genieten, hij kan het eftal tenminste nog wat kleur geven met zijn onnavolgbare acties.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Frisian Viking » 29-07-2012 16:31

Flying Tilster schreef:Als hij zijn nog 1-jarig contract wil uitdienen is dat zijn goed recht. Om hem daardoor geen basisplaats te geven is wel de grootst mogelijke onzin. Op dit moment is hij de beste aanvaller die we hebben en die wil jij naar de bank dirigeren? :huh:

BK heeft wel een punt. Hoewel ik denk dat wij niet in die luxe positie verkeren.

Spelers die aangeven niet meer bij onze club te willen spelen moeten we in principe ook niet opstellen, zeker niet als er een geschikt alternatief voor aanwezig is (voor Assaidi is die er overigens zeer zeker niet). Zo heb ik mij enorm gestoord aan dat contract dat Janmaat al vroeg bij Feyenoord tekende. Wat mij betreft hoef je zo iemand dan ook niet meer op te stellen. Geef dan maar de kans aan een jonge speler die wel voor de club wil spelen, zodat deze nog wat ervaring op kan pakken.

Ajax doet nu wat hetzelfde met Van der Wiel. Ik vind dat uitstekend lange termijn beleid.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Lipton » 29-07-2012 16:40

Frisian Viking schreef:
Spelers die aangeven niet meer bij onze club te willen spelen moeten we in principe ook niet opstellen, zeker niet als er een geschikt alternatief voor aanwezig is (voor Assaidi is die er overigens zeer zeker niet). Zo heb ik mij enorm gestoord aan dat contract dat Janmaat al vroeg bij Feyenoord tekende. Wat mij betreft hoef je zo iemand dan ook niet meer op te stellen. Geef dan maar de kans aan een jonge speler die wel voor de club wil spelen, zodat deze nog wat ervaring op kan pakken.

Ajax doet nu wat hetzelfde met Van der Wiel. Ik vind dat uitstekend lange termijn beleid.


Wat een onzin, waar dient een contract dan voor? Natuurlijk is het zuur dat een speler transfervrij vertrekt, maar als club zijnde kies je er zelf voor om iemand een contract tot bijvoorbeeld 2013 te geven. Dan kun je het toch niet maken om die gene er naast te zetten puur om de centen?
Het gaat in de toekomst steeds lastiger worden om spelers voor een (redelijke) transfersom te verkopen. We zullen vaker te maken krijgen met spelers die transfervrij vertrekken. Dat is gewoon de realiteit!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-07-2012 17:02

Als er niemand bijkomt dan moet je Assaidi ko0st wat kost behouden anders wordt het helemaaaal niks. Assaidi is de enige met kwaliteit voorin, als die ook nog wegvalt, dan speel je een kansloos seizoen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 29-07-2012 19:13

Frisian Viking schreef:Spelers die aangeven niet meer bij onze club te willen spelen moeten we in principe ook niet opstellen


Het woordje 'willen' vind ik nogal discutabel. Assaidi heeft nooit gezegd dat hij totaal geen zin meer heeft om te spelen voor Heerenveen, alleen dat hij graag deze zomer hogerop wil. Dat is zijn goed recht. Beide partijen zijn het contract met het volle verstand aangegaan. Er zijn drie opties: je breekt het contract open, je verkoopt iemand of laat hem transfervrij gaan nadat je hem de volle periode hebt ingezet. Maar iemand negeren omdat deze afwijkende ambities heeft is ridicuul. Dat gaat alleen maar tegen je werken.

Ik vind dat je Assaidi in deze tijd niet zomaar kunt houden. Als er een goed bod komt, moet je daar zeker over nadenken. Wel lijkt het me duidelijk dat je dan een goede opvolging moet opzetten.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Frisian Viking » 29-07-2012 19:18

Je hebt met een proces te maken. Als Assaidi niet wil verlengen en nog een jaar wil blijven dan moet je als club verder kijken dus. Je moet je voorbereiden op het volgende seizoen. Ajax doet dat nu heel slim door Van der Wiel op de bank te zetten en Van Rhijn te laten spelen. Buiten dat die jongen beter is wil hij wel graag bij Ajax blijven en voor die club spelen. Maar zoals ik al zei, zo'n alternatief als Ajax heeft hebben wij niet in casu Assaidi.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Jurruh » 29-07-2012 22:11

Zolang hij het geen probleem vindt om voor Heerenveen te spelen en niet dwars gaat liggen, kun je het hem niet kwalijk nemen dat hij niet ingaat op een andere aanbieding. Heerenveen heeft net zo goed een contract met Assaidi als andersom. Als voetballiefhebber én als fan ben ik blij als hij nog een jaar blijft, de misgelopen inkomsten neem ik persoonlijk op de koop toe.
Jurruh
Basisspeler
 
Berichten: 934
Geregistreerd op: 21-02-2005 20:25
Woonplaats: Groningen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 29-07-2012 22:29

Frisian Viking schreef:Je hebt met een proces te maken. Als Assaidi niet wil verlengen en nog een jaar wil blijven dan moet je als club verder kijken dus. Je moet je voorbereiden op het volgende seizoen.


Een visie voor de lange termijn moet leidend zijn, maar die visie is inherent aan de korte termijn. De voetbal is een redelijk conservatief wereldje natuurlijk en ieder seizoen moet je weer opnieuw laten zien waartoe je in staat bent. Dat kan alleen door het opstellen van je beste spelers. Je kan er wel eens vanaf wijken, maar ik vind het volstrekt ridicuul om spelers eigenlijk te beboeten voor het tonen van ambities. Als sc Heerenveen ben je een opleidingscentrum en je moet kunnen accepteren dat er niet altijd een vette bonus aan hangt. Soms pak je onevenredig veel geld voor een speler (Sulejmani) en andere keren vang je niets: so be it. Als de balans maar in orde is.

Daarnaast zeg je al voldoende: het kan alleen als er een gelijkwaardige (of betere) speler beschikbaar is. Maar dan verliest het standpunt al direct kracht. Alleen daarom al nooit aan beginnen, tenzij het echt van belang is. Als je weinig meer kan behalen, speler A vertrekt en speler B het moet gaan overnemen á la. Prima. Maar in het geval van Assaidi altijd opstellen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Stiffie » 29-07-2012 22:41

Feanatieke schreef:Hij had allang verkocht moeten zijn. Heerenveen en Gala waren akkoord volgens Veenstra, wat doet die sjaak dan? Als hij hogerop wil, waarom heeft ie dan toen zelf geen akkoord bereikt? Ordinair geldwolfje?



Met ordinair geldwolfje sla je de plank finaal mis, want Assaidi had al miljonair kunnen zijn in Rusland, in de woestijn en ook bij Gala. Ik ben wel benieuwd waarom Assaidi er niet uitgekomen is met Gala, want 1,5 miljoen per jaar is geen kattepis.
Wellicht prive-omstandigheden. Het verbaast mij dat nog geen journalist dat aan Assaidi gevraagd heeft, waarom die gala-deal niet rond gekomen is.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 29-07-2012 23:02

Stiffie schreef:Het verbaast mij dat nog geen journalist dat aan Assaidi gevraagd heeft, waarom die gala-deal niet rond gekomen is.


Hij wil daar zelf niets over kwijt. Wel gevraagd (in ieder geval door Omrop Fryslân), maar reactie is niet voldoende interessant om uitgebreid te behandelen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten