Brian Vandenbussche

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor AllardP » 12-04-2012 10:32

Idiote actie, lijkt me duidelijk. Overal op het veld was dit een rode kaart geweest. Ik snap niet dat sommigen nog proberen om dit goed te praten; dit was geen poging om de bal te onderscheppen, maar puur op de man. Zo jammer dit, want hij was bezig aan zijn beste seizoen, maar hij heeft zijn oude streken kennelijk nog niet afgeleerd.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor TWR22 » 12-04-2012 10:58

AllardP schreef:Idiote actie, lijkt me duidelijk. Overal op het veld was dit een rode kaart geweest. Ik snap niet dat sommigen nog proberen om dit goed te praten; dit was geen poging om de bal te onderscheppen, maar puur op de man. Zo jammer dit, want hij was bezig aan zijn beste seizoen, maar hij heeft zijn oude streken kennelijk nog niet afgeleerd.


Het is nog steeds zijn beste seizoen ooit. Het is nog steeds een hele goede keeper dit jaar, met inderdaad een domme fout ja.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Erwin4ever » 12-04-2012 12:02

TWR22 schreef:Het is nog steeds zijn beste seizoen ooit. Het is nog steeds een hele goede keeper dit jaar, met inderdaad een domme fout ja.

Ik deel je mening TWR!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Knipecity » 12-04-2012 12:07

Ik niet. Zeker geen heel goede keeper. Hij keept absoluut zijn beste jaar tot nu toe maar sinds de winter is het alweer vaak twijfelachtig en is er weer meer discussie over hem.
Het is een goede vent die ik het beste gun, maar ik heb nooit een heel zeker gevoel bij hem.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Lipton » 12-04-2012 13:42

"De Jong was een doorgebroken speler, ik raakte hem en dus was het rood. Achteraf had ik beter kunnen blijven staan. Ik liet de jongens nu in de steek", sprak Vandenbussche tegenover de Leeuwarder Courant. "De regels schrijven voor dat een scheidsrechter in dit soort situaties rood moet geven. Het zou goed zijn als daar eens over wordt gediscussieerd. Zo'n moment is heel bepalend."


Wat heeft die jongen toch een plaat voor zijn kop zeg! Hij krijgt rood omdat hij een schandalige overtreding maakt en niet om het feit dat hij doorgebroken was of niet.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor RobertDeVries » 12-04-2012 13:54

Dit moest er toch weer eens van komen. De laatste weken was hij wel vaker net op tijd bij de bal op randje 16. Hij moet eens leren om bij zulke situaties in zijn 5 meter gebied te blijven. Dit is VDB ten voeten uit. Het is namelijk elke keer kantje boord. 9 van de 10 keer gaat het goed en dit was de tiende. We moeten nu niet ineens gaan zeggen dat dit een incident is....

Het is wel beter geworden. want twee jaar geleden had vdb bij ado nog eenzelfde overtreding 50 meter voor de goal, nu is het al 10. Straks is het vijf en dan is het voor Heerenveen een bruikbare keeper.
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Hielke » 12-04-2012 14:22

Gelukkig valt de schorsing mee. Zien we 'm snel weer terug. Wel een oerstomme actie, zeg. Met zijn ervaring en verleden had Brian beter moeten weten en anders moeten beslissen.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Jeroen » 12-04-2012 14:32

Schorsing dus wel voor doorgebroken speler en niet voor gemeen spel begrijp ik?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Marça » 12-04-2012 16:48

Verbazingwekkend dat het slechts om twee wedstrijden gaat. Ik heb zojuist de herhaling nog even teruggezien en hij had zelfs al had hij De Jong niet geraakt de rode kaart verdiend. Als je met twee benen vooruit het duel ingaat kun je dat ook omschrijven als ernstig gemeen spel. Let wel: ik zie dat hij voor de bal gaat, maar de manier waarop is werkelijk schandalig.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Lipton » 13-04-2012 21:02

Als ik zo in de herhaling nog eens goed kijk dan vraag ik mij wel af of het een overtreding is.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Knipecity » 14-04-2012 07:08

Lipton schreef:Als ik zo in de herhaling nog eens goed kijk dan vraag ik mij wel af of het een overtreding is.

Grapje zeker? Ik heb gisteren voor het eerst de beelden teruggezien. In het stadion kon ik het moment niet goed zien en ik vond het vooral de fout van Gouweleeuw, maar zoals VDB de goal uit komt is te dwaas voor woorden, zo met de voeten naar voren. Terecht rood, terecht twee wedstrijden, hoewel dat misschien nog magertjes is.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Freezeman » 14-04-2012 11:19

Knipecity schreef:Terecht rood, terecht twee wedstrijden, hoewel dat misschien nog magertjes is.

Ben het helaas met je eens.
In het stadion zag je het niet zo maar in de herhaling was het overduidelijk.
Misschien als je zulke herhalingen ook eens op het scherm laat zien zou je automatisch minder spreekkoren richting scheidsrechter krijgen omdat je dan ziet dat die gelijk heeft.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor top(b)coach » 14-04-2012 12:14

jongens,
we maken allemaal fouten. gouweleeuw al een paar weken lang, vdb domme fout. Maar waar is het elftal ? wie staat er op ?
slappe hap....
top(b)coach
Bankzitter
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 17-10-2011 12:50

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Giusto » 14-04-2012 12:18

Freezeman schreef:Misschien als je zulke herhalingen ook eens op het scherm laat zien zou je automatisch minder spreekkoren richting scheidsrechter krijgen omdat je dan ziet dat die gelijk heeft.


Ja, of juist wel omdat je dan ziet dat hij ongelijk heeft. Dan zou je eerst alle beslissingen moeten laten beoordelen en dan vervolgens alleen de juiste tonen? Lijkt me een kansloze missie.
Avatar gebruiker
Giusto
Nieuw talent
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: 31-05-2005 16:47
Woonplaats: Granada

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Superfries88' » 14-04-2012 12:38

Freezeman schreef:Misschien als je zulke herhalingen ook eens op het scherm laat zien zou je automatisch minder spreekkoren richting scheidsrechter krijgen omdat je dan ziet dat die gelijk heeft.


In dat geval moet je alleen alle arbitrale beslissingen tonen, en dat wil de KNVB dus niet. Iedere beslissing met een (mogelijk) discutabel tintje mag niet duidelijk in beeld worden gebracht op de grote schermen in de stadions. Overigens was dit gewoon een overduidelijke rode kaart, daar heeft zelfs de stadionplek geen invloed op.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Knipecity » 16-04-2012 07:06

Gisteren werd de actie ook besproken in Studio Voetbal. Men was daar van mening dat als dit op he middenveld was gedaan het 6 wedstrijden waren geweest. Ik denk wel dat het klopt en dat VDB erg goed weg komt met deze ontzettend domme kamikaze actie.
Ook de wissel van Narsingh snapte men niks van. Ik ook niet. Ik had Elm er uit gehaald, maar goed, genoeg daarover. Dat je Ajax verliest is op zich niet vreemd, maar wel jammer dat de strijd om de titel nu plotseling helemaal beslist is. Wij hadden daar nog iets aan kunnen doen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Hielke » 22-07-2012 10:38

Topickick. Als één van de weinigen vond ik Brian tegen Beerschot een ruime voldoende halen. Onder druk van een goede concurrent lijkt hij altijd op z'n best te zijn. Lijkt geruisloos weer onze eerste doelman te worden en afgaande op de stilte in dit topic vindt iedereen dat toch wel mooi. Ik in elk geval wel.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor 1983 » 22-07-2012 10:50

Hielke schreef:Lijkt geruisloos weer onze eerste doelman te worden.

Waar baseer je dat op als ik vragen mag? Ze krijgen beiden gelijke kansen toch? Ik heb de oefenwedstrijden alleen in samenvatting gezien dus ik kan het niet helemaal beoordelen, maar maakt Nordfeldt een mindere indruk dan Brian?
Ik gun het Brian best, maar ik hoop toch echt dat ze voor Nordfeldt kiezen, veel meer potentie. Die heeft m.i. in die paar wedstrijden aan het einde van het seizoen een hoger niveau gehaald dan VDB ooit in al die jaren hier.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Superfries88' » 22-07-2012 10:54

Vandenbussche en Nordfeldt maken beiden een redelijke voorbereiding door. Beiden hebben goede reddingen verricht, maar ook wat mindere momenten gehad. Ik denk dat het verschil niet enorm is. Nordfeldt sla ik alleen wel aan als favoriet. Zeker tegen Waasland-Beveren vond ik hem een sterke indruk maken.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor vries153 » 22-07-2012 11:23

ik persoonlijk heb liever nordfeldt ik heb het een beetje gehad met die wannabee japanner met zijn kamikaze acties die ons elk jaar weer punten kost.

vindt Nordfeldt nu al even goed en die gaat alleen maar beter worden en VDB zit nu al op zijn top.
vries153
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 23-07-2003 18:48
Woonplaats: gorredijk

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Calimero » 23-07-2012 16:24

vries153 schreef:ik persoonlijk heb liever nordfeldt ik heb het een beetje gehad met die wannabee japanner met zijn kamikaze acties die ons elk jaar weer punten kost.

vindt Nordfeldt nu al even goed en die gaat alleen maar beter worden en VDB zit nu al op zijn top.

Keurige reactie hoor. Afgelopen seizoen één actie gehad waarover je wel wat negatiefs kunt zeggen maar verder gekeept als een echte held, veel punten voor ons gepakt. Maar om nou te zeggen dat die ene actie ons punten kostte? Had jij al 3 punten ingecalculeerd tegen Ajax in eigen huis? Dan ben jij uiterst positief ingesteld.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor geert. » 06-09-2012 14:20

Weer wat nieuws van Brian:

Vandenbussche begint keepersschool

Gepubliceerd op 06 september 2012, 14:39
Laatst bijgewerkt op 06 september 2012, 14:45

HEERENVEEN - Brian Vandenbussche, de tweede doelman van SC Heerenveen, begint een eigen keepersschool.

Op 1 oktober is de opening, twee dagen later geeft de Vlaming zijn eerste les op het complex van vv Nieuweschoot in Heerenveen.

Vandenbussche heeft het gevoel dat hij de ,,energie heeft om jonge keepers” beter te maken. Met twintig tot dertig ‘leerlingen' zou hij tevreden zijn.

Aanmelden kan op www.brianvandenbussche.be.


Bron: LC
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Zola » 06-09-2012 14:38

Woordje vooraf :

Door mijn ervaring als profkeeper in het betaalde voetbal weet ik dat een keepertrainer heel belangrijk is voor de verdere ontwikkelingen van een beginnende maar ook een gevorderde keeper. Deze cursus is geschikt voor iedereen (geboren in 2004 en later) op elk niveau die het leuk vindt om te keepen.

Dingen die aan bod komen o.a.

Basisvaardigheden : uitgangshouding, gooien, rollen, trappen, vallen

Tactiek en techniek, positie kiezen, meevoetballen, voetenwerk, spelhervattingen en zo veel meer





Praktisch :



VANDENBUSSCHE keepersschool

Trainingsaccomodatie: Terreinen van V.V. NIEUWESCHOOT.

Adres : Sportpark de Greiden

Ds Kingweg 3

8446 KZ Heerenveen



Cursussen :



Najaarscursus : oktober tot en met december 2012 10 sessies = 200€

Voorjaarscursus : februari tot en met mei 2013 10 sessies = 200€

Najaars- en voorjaarscursus 2012/2013 20 sessies = 380€

De sessies gaan telkens door van 16u30 tot 18u30 op woensdag en op donderdag.



Verdere info :

* Deelname aan de cursus is voor eigen risico.
* Cursusgeld overmaken voor ... (nog te bepalen) op ... (nog te bepalen) VANDENBUSSCHE Keepersschool, o.v.v. naam van de deelnemer.
* Deelname is pas officieel na ontvangst van een bevestiging van de VANDENBUSSCHE Keepersschool.

Deelname is dus voor eigen risico hahaha! Dus als je een kamikaze keeper wordt is het je eigen risico! :lol: :lol: :lol: :lol:


Heeft Brian diploma's om dit te doen? Zijn prijzen zijn behoorlijk prijzig overigens voor zulke jonge keepertjes.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Blizzard » 06-09-2012 14:54

Is toch gewoon een leuk initiatief? Brian kan die jongens als Eredivisiekeeper veel leren.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Lardy » 06-09-2012 14:55

Dus als in de omgeving van Heerenveen op zaterdagochtend jeugdige keepers als een dolle de goal uitkomen weet je waar die geweest zijn. :lol:

Maar dit is wel een teken dat VDB zich hier prima voelt en ook niet voornemens is te vertrekken, anders begin je niet met zoiets.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor us Hearrenfean » 06-09-2012 15:00

Ik denk dat Brian een hoop kan leren van al die jonge keepertjes!

Misschien moet Kristoffer maar een keepersschool beginnen: "keepersschool Nordfeldt". Dan kan Brian daar een cursusje volgen voor wat centen.
Blue-White Army!!
us Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 28-02-2011 23:16
Woonplaats: Deventer

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Neymar » 06-09-2012 15:12

Zo haha, wat een prijzen.

Het zou een leuk initiatief zijn als hij de kleine keepertjes echt iets wilt leren en misschien 5 euro per les vraagt. Alleen 20 euro per sessie is best wel gortig haha.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Superfries88' » 06-09-2012 16:31

Toffe actie! Je kan veel over zijn capaciteiten als keeper vinden, maar iemand die minimaal negen seizoenen vol lijkt te maken bij een club als Heerenveen heeft een enorme bagage. De jeugd kan daar veel van leren. Als jonge keeper zou ik daar erg positief tegenover staan. Hij lijkt me er ook wel geschikt voor, aardige vent die de tijd voor anderen neemt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Knipecity » 06-09-2012 16:36

Belachelijk hoe laag zijn kwalitteiten ingeschat worden door sommigen. Speel jezelf bij een club? Ja, neem dan de beste keeper van jullie club en doe die kwaliteiten minimaal keer 5. Zo goed is een eredivisiekeeper. Ook altijd die opmerkingen over spelers van ons die niet eens mee zouden kunnen bij Nieuweschoot. Ga toch weg man. Als jij eredivisie speelt dan kan je echt wel een balletje trappen. Kijk naar die kansloze missie vorig jaar van Harkemase Boys, de beste amateurs van Friesland tegen Heerenveen op halve kracht.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Brian Vandenbussche

Berichtdoor Lipton » 06-09-2012 16:58

Superfries88' schreef:Toffe actie! Je kan veel over zijn capaciteiten als keeper vinden, maar iemand die minimaal negen seizoenen vol lijkt te maken bij een club als Heerenveen heeft een enorme bagage. De jeugd kan daar veel van leren. Als jonge keeper zou ik daar erg positief tegenover staan. Hij lijkt me er ook wel geschikt voor, aardige vent die de tijd voor anderen neemt.


Alleen het probleem is = hij maakt nooit een seizoen vol.
Na 9 jaar nooit omstreden 1e keeper geweest...

Voetbalschool voor keepers is mooi natuurlijk. Kan hij er nog wat centen mee verdienen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten