Michel Breuer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Lardy » 06-07-2012 18:09

RobertDeVries schreef:Trouwens ook mooi dat alle oud trainers van Heerenveen het wel zien in de spelers waarin Hansma het niet ziet zitten...

Mooie club voor Breuer. Wordt hij nu de concurrent van Heerenveen. Zal wel een goede dosis rancune inzitten.


Jij vond het enkele dagen geleden nog prima dat hij ging vertrekken , maar blijkbaar nu niet meer. En die rancune zal wel meevallen. Niet iedereen is zo bekrompen als dat jij bent.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Michel Breuer

Berichtdoor RobertDeVries » 06-07-2012 18:21

Lardy schreef:
Jij vond het enkele dagen geleden nog prima dat hij ging vertrekken , maar blijkbaar nu niet meer. En die rancune zal wel meevallen. Niet iedereen is zo bekrompen als dat jij bent.

Ik vind het nog steeds prima dat hij vertrekt. Hij is niet goed genoeg. Jij staat trouwens ook open voor andere meningen.
Wanneer iemand een andere mening heeft, heeft hij geen verstand. Dus praat aub niet over bekrompen.
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Barrie » 06-07-2012 18:24

RobertDeVries schreef:Trouwens ook mooi dat alle oud trainers van Heerenveen het wel zien in de spelers waarin Hansma het niet ziet zitten...

Mooie club voor Breuer. Wordt hij nu de concurrent van Heerenveen. Zal wel een goede dosis rancune inzitten.


Ik neem aan dat je hierbij doelt op Breuer, Elm, Roorda en wellicht in een eerder stadium Beerens? Het is in feite heel simpel:

- Breuer is een harde werker, een cultheld, maar komt kwaliteit te kort (iig als rechtsback) voor een basisplaats op het niveau dat Heerenveen nastreeft/na wil streven. Een ideale, multifunctionele derde man. Die rol is nu overgenomen door Kum. Zoals vincentdelbos al aangeeft wil hij geen salaris inleveren én een reserverol toebedeeld krijgen. Hij heeft hier mooie jaren beleefd, een prijs gewonnen (als aanvoerder) en is zelfs recordhouder wat betreft europese wedstrijden voor onze club. Ik snap dan ook niet hoe jij Breuer van rancune kunt beschuldigen. Voor hetzelfde salaris of een basisplek had hij willen blijven, dat zat er beide niet in, en dus zijn beide partijen keurig uit elkaar gegaan. Niks geen rancune.

- Voor Elm en Roorda geldt een beetje hetzelfde verhaal. Elm hoorde bij de grootverdieners van de selectie, is een nuttige kracht maar geen speler die het verschil kan maken of die je op termijn met winst kan verkopen. Elm heeft niet met Verbeek gewerkt, dus Verbeek kent de mens/speler Elm waarschijnlijk een stuk minder dan jij hier impliceert. Roorda kende een spectaculair debuut maar heeft nooit een langdurige periode kunnen overtuigen, hij zat vaker in de lappenmand dan op de bank/op het veld. Met Kums, Kainz, Djuricic, Van Anholt en De Roon heeft de club al een aantal potentievolle middenvelders, het zou zonde zijn als een kwakkelende speler als Roorda de ontwikkeling van die jongens in de weg staat. Ik vind het zelf erg jammer dat hij vertrekt, niet alleen omdat hij Fries is maar omdat hij natuurlijk ook heel aardig kan ballen, zijn huurperiode bij Excelsior is daarvan het bewijs. Hij kent Alex Pastoor natuurlijk goed toen die hier assistent was onder Verbeek en bij Excelsior, ik denk dat dat de reden is dat Roorda bij NEC gaat voetballen en niet vanwege rancune per sé bij een directe concurrent van Heerenveen wil spelen om zo de club pijn te doen. Geert-Arend lijkt me daar totaal niet het type voor.

- Beerens kende twee redelijke/goede eerste seizoenen, maar stond de laatste twee jaar dat hij bij ons speelde stil in zijn ontwikkeling. Narsingh diende zich aan en ontwikkelde zich wel goed, waardoor Beerens uit de basis werd verdreven. Ik kan de onvrede die daardoor bij Beerens ontstaan is begrijpen en het was een logisch gevolg dat de club meewerkte aan een vertrek. Beerens is in vergelijking met de andere spelers met een iets minder gevoel vertrokken, maar om nou over rancune te spreken... Als profvoetballer weet je dat de beste spelers opgesteld worden, als je daar niet bijhoort mag je best boos zijn, maar de club heeft netjes meegewerkt aan zijn vertrek en niet de hoofdprijs voor hem gevraagd. Die rancune zal dus best een beetje meevallen.
Liever een verre vriend dan een Cam buur.
Barrie
Selectiespeler
 
Berichten: 220
Geregistreerd op: 04-02-2008 17:13
Woonplaats: 050

Re: Michel Breuer

Berichtdoor RobertDeVries » 06-07-2012 18:28

vincentdelbos schreef:
En weer even afgeven he. Post jij ooit wel iets zonder ook maar het bestuur erbij te betrekken?

Kijk, het is een prima back, dat staat vast. Tegen subtop en alles daaronder speelt hij redelijk tot goed, komt hij tegen behendige buitenspelers dan heeft hij het zwaar. Hoewel hij erg snel is, is zijn startsnelheid wat aan de lage kant en dan ga je onderuit tegen behendige buitenspelers.

Daarnaast wilde hij ook geen salaris inleveren en dat in combinatie met zijn reserverol doet hem besluiten te vertrekken. Niets dan lof voor Breuer, maar voor de positie van vaste back komt hij gewoon tekort. Vandaar dat hij ook een stap terug doet.

Ik constateer alleen maar. Van de 5 spelers die mochten vertrekken
Elm - Gert Jan
Beerens - Gert Jan
Breuer - Alex
GA Roorda - Alex
Alleen Svec is in het buitenland terecht gekomen. Ik val er niemand op aan.
En reken er dit jaar maar niet op dat het een stap terug is hoor. Met de middelmaat die in huis is gehaald wordt het een lastig seizoen en zijn we gewoon concurrent van NEC.

Overigens is het nooit zo ver gekomen dat er een onderhandeling heeft plaatsgevonden. Er is een aanbod gedaan waar de terreinknecht nee op zou zeggen. Dus er is nooit sprake geweest van inleveren van een deel van zijn salaris, maar eerder van bijna al zijn salaris.
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Michel Breuer

Berichtdoor 1983 » 06-07-2012 19:34

Het had, op basis van zijn laatste seizoenshelft hier, wat mij betreft prima geweest als hij hier nog een jaartje als
backup (en dan ook echt als backup) was gebleven. Maar dat er nu een einde komt aan Breuer-scH, ook prima. Het laat me allemaal vrij koud, missen zal ik hem zeker niet. Hij heeft zeker altijd zijn best wel gedaan, dat is ook wel het minste wat je kan doen trouwens. Maar ik zal hem wat dat betreft toch meer herinneren als de man van de uitspraak dat publiek er niet toe doet en dat hem dat niet interesseert, dan om zijn daden hier. En op zijn laatste seizoenshelft hier na was het ook niet veel. Die heeft hier wat mij betreft veel te lang gespeeld gezien zijn (gebrek aan) kwaliteit. Maar goed dat kan je hem (behalve die uitspraak) natuurlijk allemaal niet verwijten en ik ben de beroerdste niet dus bedankt en succes bij NEC! (niet eens een hele grote stap terug komend seizoen denk ik).
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Tokstra » 06-07-2012 20:32

En sa stiet Michel Breuer der yn de earste wedstryd yn it Abe Lenstra stadion yn de kompetysje gewoan wer by op it fjild, allinnich yn in oare kleur himd.
Tokstra
Nieuw talent
 
Berichten: 137
Geregistreerd op: 22-01-2005 15:12
Woonplaats: De Rottefalle

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Neymar » 07-07-2012 00:24

Jammer dat hij weg moest. Was toch altijd leuk om naar Michel te kijken. Nec is zeker geen slechte club voor hem en hoop dat hij daar slaagt :).
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Janstra » 07-07-2012 10:47

RobertDeVries schreef:Overigens is het nooit zo ver gekomen dat er een onderhandeling heeft plaatsgevonden. Er is een aanbod gedaan waar de terreinknecht nee op zou zeggen. Dus er is nooit sprake geweest van inleveren van een deel van zijn salaris, maar eerder van bijna al zijn salaris.

Dan weet jij niet wat een terreinknecht verdient! Breuer wou helemaal niet minder verdienen en zo graag wou hij niet blijven. Ik weet niet hoe jij bij je verhaal komt, maar er heeft iemand jou iets wijs gemaakt wat niet klopt. Of denk je werkelijk dat een terreinknecht in de buurt komt van de 100.000 per jaar?
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Jurjenv » 04-12-2012 08:51

Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Neymar » 05-12-2012 15:44

‘’Na het weekend weet je het’, zei Hansma. Ik heb nooit meer iets gehoord’
Woensdag, 5 december 2012 om 15:37
Michel Breuer vertrok afgelopen zomer na vele jaren trouwe dienst bij sc Heerenveen. De verdediger kwam van 2004 tot 2012 uit voor de Friezen, maar ging er met een vervelende nasmaak weg. De club had hem beloofd nog terug te komen op een voorstel voor een nieuw contract, maar maakte die toezegging nooit waar. Nu vindt Breuer troost bij NEC, dat hem een tweejarig contract bood..

“Als ik in de schoenen van technisch directeur Johan Hansma had gestaan, had ik het anders aangepakt. Ik kreeg maar geen duidelijkheid, werd voor mijn gevoel aan het lijntje gehouden. Omdat ik ook verder moest, vroeg ik in het voorjaar eens wanneer Hansma de knoop zou doorhakken. Na het weekeinde, zei hij, dan weet je waar je aan toe bent. Ik heb nooit meer iets gehoord”, kijkt de 32-jarige Breuer teleurgesteld achterom.
Dat een deel van de fans hem nu wel mist in het Abe Lenstra Stadion doet Breuer goed. “Ze hadden me daar nog prima kunnen gebruiken, daarvan ben ik overtuigd. Ook dit seizoen had ik gewoon weer gespeeld bij Heerenveen. D e selectie is minder sterk dan vorig jaar, maar ook weer niet zó slecht. Waar dat precies aan ligt, kan ik ook niet zeggen”, aldus de verdediger. Hij speelde 236 duels in de Eredivisie voor de noorderlingen.


Zo ergerlijk. De haat jegens de directie begint zich steeds dieper te wortelen.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Michel Breuer

Berichtdoor sd88 » 05-12-2012 16:25

Hoor en weder hoor. Verhalen van spelers, die om wat voor reden, niet meer bij de club spelen neem ik toch met een korreltje zout.

Dat Veenstra niet de warme man is die hij graag wil zijn wisten we al langer. Al moet ik ook zeggen dat er ook steeds meer verhalen van Hansma naar buiten komen. De nuchtere Hansma schijnt wat door geschoten te zijn in zijn eigen beleving. Vooral intern is hij het net zoals op het veld een 'mannetje' die maar weinig/geen tegenspraak duld.
sd88
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 14-02-2012 21:20
Woonplaats: groningen

Re: Michel Breuer

Berichtdoor dirk3 » 05-12-2012 19:58

Zo dom ook om hem te laten lopen. Zomer of Breuer, Raitala of Breuer, Zuiverloon of Breuer, Gouweleeuw of Breuer.
In de huidige vorm is dat 4x Breuer. Koste niks, alleen maar salaris.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Michel Breuer

Berichtdoor TWR22 » 06-12-2012 10:37

Vreselijk om dit te lezen!! Echt zooooo slecht!

"Omdat ik ook verder moest, vroeg ik in het voorjaar eens wanneer Hansma de knoop zou doorhakken", vervolgt de voetballer. "Na het weekeinde, zei hij, dan weet je waar je aan toe bent. Ik heb nooit meer iets gehoord."
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-12-2012 09:55

Lees het nu pas, maar mijn beeld wordt weer bevestigd. Hansma is een totaal incapele man die niet op de juiste plaats zit!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Michel Breuer

Berichtdoor rust » 13-12-2012 11:09

Oei!
Dit is inderdaad niet best. We zouden kunnen zeggen dat Hansma weinig ervaring heeft en dat dit er dan bij inschiet. Maar eigenlijk is dit een stukje besef van normen en waarden. Iemand die zolang bij de club 100% inzet heeft getoond hoor je in ieder geval als een normaal mens te behandelen. Heb het ook in een ander topic aangegeven, Hansma was als voetballer een schlemiel, maar had wel een grote mond en kon daardoor elke week weer in de basis opdraven. Die grote mond is hij in ieder geval wel kwijt. Hij is rustiger geworden, ik denk dat als hij van deze fouten leert dat hij dan best van waarde zal zijn voor onze club. Ik neem ook aan dat hij een hart heeft voor de club.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-12-2012 16:10

Als je een clubman als Breuer zo behandelt, dan vraag ik me af of je een clubhart hebt.......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Voorstopper » 14-12-2012 19:08

Jammer genoeg lijkt het doorsnee Nederlandse publiek meer op de esthetische eigenschappen te letten dan op het werkelijk nut. Breuer mag dan 90 minuten over het veld harken, hij was wel altijd goed voor een 6 of een 7. Mooi voor hem dat hij nu wordt gemist, toch nog een soort van waardering denk ik dan.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Michel Breuer

Berichtdoor rust » 17-12-2012 12:56

Heerenveen rules schreef:Als je een clubman als Breuer zo behandelt, dan vraag ik me af of je een clubhart hebt.......


Dat zou je inderdaad zeggen. Alleen kan het bij Hansma ook met verlegenheid/zenuwen te maken hebben. Misschien vind hij het lastig om slecht nieuws over te brengen...
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Michel Breuer

Berichtdoor pes5 » 17-12-2012 13:32

rust schreef:
Heerenveen rules schreef:Als je een clubman als Breuer zo behandelt, dan vraag ik me af of je een clubhart hebt.......


Dat zou je inderdaad zeggen. Alleen kan het bij Hansma ook met verlegenheid/zenuwen te maken hebben. Misschien vind hij het lastig om slecht nieuws over te brengen...


Man wat een bult onzin zeg. Geloof je het zelf? En als het zo zou zijn, pleit het hem dan vrij?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Otsje P » 17-12-2012 15:04

pes5 schreef:Man wat een bult onzin zeg. Geloof je het zelf? En als het zo zou zijn, pleit het hem dan vrij?


Hij heeft gewoon in het belang van de club de boel aan het lijntje gehouden. In principe te begrijpen, maar tegenover een man als Breuer niet te verkopen. Gewoon niet netjes gehandeld.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Michel Breuer

Berichtdoor rust » 17-12-2012 17:29

pes5 schreef:
rust schreef:
Heerenveen rules schreef:Als je een clubman als Breuer zo behandelt, dan vraag ik me af of je een clubhart hebt.......


Dat zou je inderdaad zeggen. Alleen kan het bij Hansma ook met verlegenheid/zenuwen te maken hebben. Misschien vind hij het lastig om slecht nieuws over te brengen...


Man wat een bult onzin zeg. Geloof je het zelf? En als het zo zou zijn, pleit het hem dan vrij?


Dat pleit hem niet vrij. Misschien dat hij door de druk niet kan handelen zoals hij zou willen. En dat hij dus wel een clubhart heeft maar door de stress misschien wel niet zijn ding kan doen...
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Hinkelpikke » 03-01-2014 13:39

Mag, samen met Roorda, alweer vertrekken bij NEC. Viel te verwachten.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Michel Breuer

Berichtdoor heerenveenown » 07-01-2014 14:37

Op huurbasis naar Sparta Rotterdam. Leuke club voor hem denk ik.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Stiffie » 07-01-2014 21:21

Prima voor Michel. Als Heerenveen uit speelde bij Excelsior hing er altijd een spandoek: Breuer, return of the legend. Prachtig!
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Calimero » 08-01-2014 20:26

Goeie club voor hem denk ik. Geeft zelf ook aan na de verhuurperiode er meer in te zien, dus ik denk dat hij daar nog wel even zal ballen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Superfries88' » 03-05-2014 12:19

Mogelijke ontmoeting in de play-offs om promotie/degradatie: NEC - Sparta (en andersom). Zal Breuer dan opnieuw een cruciale strafschop durven te nemen? :mrgreen:
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Flying Frisian » 03-05-2014 16:07

Superfries88' schreef:Mogelijke ontmoeting in de play-offs om promotie/degradatie: NEC - Sparta (en andersom). Zal Breuer dan opnieuw een cruciale strafschop durven te nemen? :mrgreen:
Zou wel de ultieme revanche zijn op de club die hem in januari niet meer nodig had.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Michel Breuer

Berichtdoor Voorstopper » 18-01-2016 22:28

The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Michel Breuer

Berichtdoor bennieeee » 19-01-2016 08:20


Fantastische vent :D
https://www.youtube.com/watch?v=Wl16-pGwtYc
Blijft ook een geweldig mooi filmpje.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Michel Breuer

Berichtdoor diepFries » 19-02-2016 23:04

Vanavond wederom een overwinning met Sparta, 1-3 op bezoek bij #8 Telstar. Kans dat we Michel Breuer volgend seizoen weer in het Abe Lenstra Stadion mogen bewonderen wordt met de week groter :wink:
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten