Grootste miskoop allertijden.

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Friezennn » 01-06-2012 20:25

Hestad is absoluut geen miskoop geweest, deze jongen is om heel andere redenen (gedwongen)
vertrokken. Waneer dit niet het geval was, had die het seizoen erop ook '''gewoon'' in de basis gespeeld.
Prima voetballer, niks mis mee.

Steppe vind ik een twijfelgeval. Heeft erg veel pech gehad met blessureleed, maar ook absoluut niet
kunnen imponeren in die wedstrijden die die wel speelde, al waren dat er niet veel natuurlijk.
Ik denk dat bij Steppe ''miskoop'' een te groot woord is, eerder grootste ''pechvogel'' ooit :wink:
Friezennn
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 19-08-2010 17:12

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor RobertDeVries » 01-06-2012 20:27

Friezennn schreef:Hestad is absoluut geen miskoop geweest, deze jongen is om heel andere redenen (gedwongen)
vertrokken. Waneer dit niet het geval was, had die het seizoen erop ook '''gewoon'' in de basis gespeeld.
Prima voetballer, niks mis mee.

Steppe vind ik een twijfelgeval. Heeft erg veel pech gehad met blessureleed, maar ook absoluut niet
kunnen imponeren in die wedstrijden die die wel speelde, al waren dat er niet veel natuurlijk.
Ik denk dat bij Steppe ''miskoop'' een te groot woord is, eerder grootste ''pechvogel'' ooit :wink:

Hoezo gedwongen. Is heimwee gedwongen?
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Friezennn » 01-06-2012 20:38

En dat was de enige reden volgens jou!?

Ten eerste: had hij geen heimwee, maar zijn vriendin.
Ten tweede: Tevens hadden ze een gehandicapte zoon die bij zijn vriendin wilde blijven.

Niet echt vrijwilig wel?

Dan noem ik het inderdaad een gedwongen vertrek :wink:
Friezennn
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 19-08-2010 17:12

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Lipton » 01-06-2012 22:37

RobertDeVries schreef:Hier wordt steppe ook als miskoop omschreven. Deze jongen is gewoon een pechvogel. Ik vond Hestad een prima voetballer. Maar als je de jongen die voor centjes is gehaald en door pech niet functioneert een miskoop noemt. Dan hoort Hestad daar ook bij.
En Poulsen


Kom op hey, Hestad kwam tranfervrij, dus waar heb jij het over? Bovendien kreeg sc Heereveen nog een kleine vergoeding voor hem. Poulsen kwam voor enkele tonnen en is vervolgens ook voor enkele tonnen weer weggegaan. Prima speler.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor camataru » 02-06-2012 09:18

Abgar Barsom, raphael pires Viera, henry onwuzuruike, meindert postma, goddfrey nwankpa, prince polley, simon karkov, ignacio tuhuteru, mile krstev, carsten myssing.

Maar met stip de grootste miskleun ooit in heerenveen Santi Kolk, wat een loser.

Daniel Berg hestad is ene held, de man moest gedwongen terug naar Noorwegen. Maar had graag gehad dat hij langer bij ons kon blijven, net zoals Børre meinseth, ook een held.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-06-2012 10:07

camataru schreef:
Daniel Berg hestad is ene held, de man moest gedwongen terug naar Noorwegen. Maar had graag gehad dat hij langer bij ons kon blijven, net zoals Børre meinseth, ook een held.


Wat hebben deze twee spelers dan gedaan waardoor ze het predikaat held krijgen opgeplakt?

Steppe is wat mij betreft één van de grootste miskopen als je kijkt naar kwaliteit/prijs verhouding. Hij is wel altijd geblesseerd maar de minuten die hij keepte was het helemaal niks. En dan ook nog zo'n salaris geven........
En Elyounoussi is ook een grote miskleun geweest. Maar in het rijtjes grootste miskopen past ook goed: Djuric.

Dus:
- Steppe
- Elyounoussi
- Djuric.

Hé, allemaal Henk en Yme aankopen, eigenlijk zijn zij de grootste 'miskopen......' :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor oldtimer » 02-06-2012 10:40

camataru schreef:Abgar Barsom, raphael pires Viera, henry onwuzuruike, meindert postma, goddfrey nwankpa, prince polley, simon karkov, ignacio tuhuteru, mile krstev, carsten myssing.
.


Prince Polley was natuurlijk geen misKOOP, hij werd gehuurd.
Niet zo heel belangrijk, maar toch.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor dekoning » 02-06-2012 11:38

Verder terug in de tijd: Arnold Griffith, kon alleen maar aardig hard lopen, zo gauw hij aan de bal was leek het alsof hij z'n linker en rechterschoen verwisseld had.
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Zola » 04-06-2012 08:22

Griffitth die beloofde bij zijn komst toch even 18 doelpunten destijds?

Voor mij zijn Steppe en Viera de grootste miskopen ooit,

Er is voor geen een keeper zoveel geld betaald als voor Kenny Steppe.Hoogste transfersom ooit en nog steeds een van grootste verdieners bij SC Heerenveenn. Sprak onlangs oud scout Pheiffers die was toenertijd net als de rest van de scouting overtuigd. Vermoed nog steeds dat ze voor ze hem gingen scouten eerst iets teveel Belgische pinten hebben gepakt. Wat deze man kost en gekost heeft in verhouding met het aantallen wedstrijden dat hij gespeeld heeft is echt diep treurig.

Vierea een Braziliaanse Fin of andersom. Heb bij hem hetzelfde als Tarvajarvi. Geen techniek en zijn geen voetballers. Onder hem mom ze zijn groot en log en we gaan ze hier nog wel voetballen leren gehaald.. Die Viera was ook met stip de lelijkste spits die Heerenveen gehad heeft overigens.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Jelmer1981 » 04-06-2012 09:00

Zola schreef:Die Viera was ook met stip de lelijkste spits die Heerenveen gehad heeft overigens.


Denk dat je daarmee Huizingh tekort doet!
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Zola » 04-06-2012 09:13

Haha ok, ze komen allebei in aanmerking!
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor TWR22 » 04-06-2012 15:13

Fazli - kansen zat gehad maar komt maar niet door.
Beda - was t gewoon niet
Djuric - 5 ton pakken en niks kunnen en met stip op 1:

Steppe. Duur, miljoen salaris per jaar en echt niks brengen bij de club .... Dus niet zozeer sportieve miskoop dat ie niks kan want hij kan heus wel wat, maar gezien de verhouding tot het salaris.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor AllardP » 04-06-2012 16:25

Een miskoop is iemand die niets heeft gepresteerd én veel geld heeft gekost. Als je beide factoren in aanmerking neemt, dan kan er maar één winnaar zijn: Tarik Elyounnoussi. Heeft ons €3,5 miljoen gekost en maar liefst twee goals in de eredivisie opgeleverd.

Nummer twee Kenny Steppe. Minder spectaculaire transfersom (iets van €1-1,5 miljoen toch?), maar in combinatie met een hoog salaris in een langlopend contract een flinke kostenpost. Wat kregen we ervoor terug? Veertien, vaak matige, wedstrijden in de eredivisie. Restwaarde zal nagenoeg nul zijn, omdat niemand zijn salaris wil betalen.

Nummer drie ex aequo Kopic en Djuric, ook al omdat ik de precieze bedragen niet weet. Je mag er rustig van uitgaan dat de salarissen hoog zijn geweest (gehaald op het hoogtepunt van de markt én van de financiën van de club), maar ze hebben hoegenaamd niets laten zien. Ook niets voor teruggekregen in transfersom.

Deze heren zijn natuurlijk niet de slechtste voetballers ooit in het Heerenveenshirt, maar qua geldverkwisting scoren ze het hoogst. Selakovic gold als de grootste miskoop uit het tijdperk-Riemer (€3 miljoen en werd gaandeweg reserve), maar verbleekt bij de mislukkingen uit het tijdperk-Yme.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Lardy » 04-06-2012 16:36

Veel miskopen uit het tijdperk Yme. Ik heb die man ook wel vervloekt en gezien zijn transfers en al het geld dat er uit ging ook wel terecht.

Maar we moeten niet vergeten dat Yme wel een groot netwerk had. Hij heeft geprobeerd de scouting uit te breiden. En zijn spelers uit Brazilië gehaald. Iedereen zal wel roepen die konden er niks van, maar hij heeft wel geprobeerd om uit een nieuwe onuitputtelijke vijver te vissen, Brazilië dus. Was dat goed gegaan dan had je daar verder kunnen bouwen aan je netwerk en een goede naam kunnen opbouwen. Misschien klinkt dat wat rooskleurig maar je kan ook de intentie erachter bekijken en die begrijp ik wel.

Of heb ik het nou helemaal mis?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 04-06-2012 18:10

Lardy schreef: Misschien klinkt dat wat rooskleurig maar je kan ook de intentie erachter bekijken en die begrijp ik wel.

Of heb ik het nou helemaal mis?


Ik denk dat de intentie erachter ook niet verkeerd was, want ik geloof niet dat mensen als Yme de club bewust richting de afgrond hebben gebracht (zo niet dan verdienen ze een nekschot trouwens :wink: ). Maar voor elke keuze die verkeerd uitpakt is natuurlijk een goede intentie te bedenken. Steppe die werd gehaald ipv Krul bijvoorbeeld omdat hij talent van België was en 2 ton goedkoper was (men was bereid om ook Krul veel salaris te geven). Als een speler uit Servië een dvd heeft waar hij heel goed uitkomt en mensen uit je netwerk zeggen dat hij goed is en wel een paar ton waard is, dan is de intentie vast ook goed. Maar de vraag is of je kritisch genoeg bent geweest, denk ik.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Lipton » 06-06-2012 11:36

Feanatieke schreef:Ingelsten natuurlijk.


Dat viel wel mee, hij was een spits maar speelde altijd rechtsbuiten... Gelukkig nog voor een redelijk bedrag doorverkocht.

Djuric was vele malen erger.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Skopperij » 06-06-2012 11:52

Als speler was Djuric slechter, maar als miskoop, d.w.z: totale transfer, scouting, aankoop, positie, was de transfer van Ingelsten een ramp. Je zegt het zelf: speelde als rechtsbuiten, dus waarom gekocht? Zelden zo'n onnozele, overbodige en fantasieloze transfer meegemaakt.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Knipecity » 06-06-2012 21:26

Qua prijskaartje en wat ze hebben gepresteerd zijn Elyounoussi (4 miljoen), Matusiak (3 miljoen) en Steppe (3 miljoen) volgens mij de grootste miskopen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Erwin4ever » 13-06-2012 19:31

1; Elyounoussi
2; Kissi
3; Steppe/Viera
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Flying Tilster » 14-06-2012 22:59

1) Elyounoussi
2) Viera
3) Kruiswijk
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor jaeger » 15-06-2012 02:07

overal hier mis ik de naam:

Mark de Vries. die moest in de winter maar spits worden toen huntelaar
en samaras verkocht werden. 1 groot drama. 10 keer niks.
dat is miskoop nr 1!!!

nog erger dan tuhuteru en steppe bij elkaar
jaeger
Nieuw talent
 
Berichten: 62
Geregistreerd op: 28-06-2011 22:59

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor TheArjan » 15-06-2012 08:20

jaeger schreef:overal hier mis ik de naam:

Mark de Vries. die moest in de winter maar spits worden toen huntelaar
en samaras verkocht werden. 1 groot drama. 10 keer niks.
dat is miskoop nr 1!!!

nog erger dan tuhuteru en steppe bij elkaar


Iedereen weet dat De Vries niet het grootste pure voetbaltalent is die er rondloopt, maar heeft bij de SC toch zeker wel zijn waarde gehad, en een aantal hele belangrijke goals gemaakt. Vind ik persoonlijk zeker niet in dit topic thuishoren
TheArjan
Selectiespeler
 
Berichten: 177
Geregistreerd op: 08-10-2004 09:21

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Otsje P » 15-06-2012 08:25

TheArjan schreef:Iedereen weet dat De Vries niet het grootste pure voetbaltalent is die er rondloopt, maar heeft bij de SC toch zeker wel zijn waarde gehad, en een aantal hele belangrijke goals gemaakt.


Bovendien werd hij gehuurd, werd zijn salaris gewoon doorbetaald door zijn Engelse werkgever, en hebben we de optie tot koop niet gelicht. Hij heeft geen cent gekost, en toch nog een paar belangrijke treffers gemaakt.

Beslist geen miskoop dus. Hij was gewoon een noodoplossing.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor TORCIDA » 15-06-2012 12:22

mathew amoa....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor davp » 15-06-2012 12:25

Transfervrij, dus hoezo miskoop?
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Lardy » 15-06-2012 12:35

TORCIDA schreef:mathew amoa....


Triest, die jongen heeft nog geen minuut gemaakt in ons shirt.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor TORCIDA » 15-06-2012 14:07

we betalen toch wel zn salaris, hoe letterlijk wil je het nemen. En inderdaad triest, maar deze jongen gaat hier geen potten breken. Bij NAC en Vitesse was hij een gemiddelde spits met af en toe een oprsiping, zeker niet constant.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor oldtimer » 15-06-2012 14:08

TheArjan schreef:
jaeger schreef:overal hier mis ik de naam:

Mark de Vries. die moest in de winter maar spits worden toen huntelaar
en samaras verkocht werden. 1 groot drama. 10 keer niks.
dat is miskoop nr 1!!!

nog erger dan tuhuteru en steppe bij elkaar


Iedereen weet dat De Vries niet het grootste pure voetbaltalent is die er rondloopt, maar heeft bij de SC toch zeker wel zijn waarde gehad, en een aantal hele belangrijke goals gemaakt. Vind ik persoonlijk zeker niet in dit topic thuishoren


De Vries heeft precies 3 goals gemaakt voor Heerenveen en ook nog in wedstrijden die verloren gingen.
Er was dus achteraf gezien geen enkele echt belangrijke goal bij.
Als je met SC onze provinciegenoot Cambuur zou bedoelen had je een punt.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor TORCIDA » 15-06-2012 14:41

wil je populair doen bubbe? , ik geef mijn mening, ondanks dat hij nog niet voor heerenveen gespeeld heeft vind en denk ik dit. Daar is dit topic toch voor. hij is 31 geen talent meer en in turkije niet geslaagd.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor 1983 » 15-06-2012 15:08

Het is geen talent meer nee. Maar hij heeft wel, in tegenstelling tot die (zogenaamde) talenten, laten zien dat hij het kan op dit niveau. Daarbij is hij voornamelijk vanwege blessures niet geslaagd daar in Turkije en gaat hij daar weg omdat hij niet betaald krijgt. Ik vind het juist goed dat ze nu wat meer ervaren jongens toevoegen aan de selectie die al genoeg jonge talenten bevat. Maar jij mag hem (nu al) een miskoop vinden hoor!
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten