Quenten Martinus

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Currahee » 05-06-2012 14:27

we hebben VLP ook nog
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor tha boelie » 05-06-2012 14:28

Dit kan betekenen dat ze al rond zijn met een nieuwe linkeraanvaller of dat Assaidi blijft. Misschien dat Uth gebruikt wordt als linkeraanvaller. Ik weet het niet, ik had eigenlijk verwacht dat hij volgend jaar als stand-in zou gaan fungeren. Ook loopt het contract van Martinus volgend jaar af, wat gaan ze daar mee doen.
Laatst bijgewerkt door tha boelie op 05-06-2012 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Janstra » 05-06-2012 14:30

Het zou goed kunnen dat ze bang zijn dat ze Assaidi niet kwijt raken. Mocht dat wel gebeuren dat ze alsnog iemand anders halen. Ik denk dat verhuur voor Martinus zelf wel goed is.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Lipton » 05-06-2012 14:34

Het moet wel, die jongen is 21 en heeft nog maar enkele minuten betaaldvoetbal in de benen. Dat is natuurlijk veelste weinig.
Dat geldt overigens ook voor Kainz, Fazli en van Anholt, dat soort spelers moeten echt aan spelen toe komen!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Flying Frisian » 05-06-2012 14:42

Lipton schreef:Het moet wel, die jongen is 21 en heeft nog maar enkele minuten betaaldvoetbal in de benen. Dat is natuurlijk veelste weinig.
Dat geldt overigens ook voor Kainz, Fazli en van Anholt, dat soort spelers moeten echt aan spelen toe komen!
Gelet op de woorden van Hansma, die aangaf komend seizoen met een groep van 30-35 spelers te gaan werken, zie ik die jongens niet tijdelijk vertrekken.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Otsje P » 05-06-2012 14:44

Beslist niet blij mee. Ik ben het er mee eens dat hij minuten in een 1e team moet maken, maar ik zag hem die minuten eigenlijk wel bij ons maken aankomend seizoen. De enige linksbenige aanvaller die we hadden wordt nu verhuurd. VLP op links is afgelopen seizoen al geen succes gebleken. Bovendien is Quinten in potentie gewoon beter dan VLP. Als Quinten de volledige voorbereiding zou meedraaien en daar fit doorheen zou komen, dan had hij hier zo maar een basisplaats kunnen bemachtigen. Jammer, jammer.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Lipton » 05-06-2012 14:47

Flying Frisian schreef:[Gelet op de woorden van Hansma, die aangaf komend seizoen met een groep van 30-35 spelers te gaan werken, zie ik die jongens niet tijdelijk vertrekken.


30-35 inc beloftes. Kainz en van Anholt zijn feitelijk geen beloftes meer. Een belofte ben je tot je 20ste als je het mij vraagt.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Lardy » 05-06-2012 14:47

Otsje P schreef:Beslist niet blij mee. Ik ben het er mee eens dat hij minuten in een 1e team moet maken, maar ik zag hem die minuten eigenlijk wel bij ons maken aankomend seizoen. De enige linksbenige aanvaller die we hadden wordt nu verhuurd. VLP op links is afgelopen seizoen al geen succes gebleken. Bovendien is Quinten in potentie gewoon beter dan VLP. Als Quinten de volledige voorbereiding zou meedraaien en daar fit doorheen zou komen, dan had hij hier zo maar een basisplaats kunnen bemachtigen. Jammer, jammer.


Hij is niet verkocht hoor. Ik denk dat hij bij Sparta meer stappen kan maken dan hier en uiteindelijk beter terug komt. Als Heerenveen zijnde met Europees voetbal en alles kan je gewoon niet bouwen op zo'n jongen. Hij is redelijk blessuregevoelig en dat kan je niet wagen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Otsje P » 05-06-2012 14:52

Lardy schreef:Hij is niet verkocht hoor. Ik denk dat hij bij Sparta meer stappen kan maken dan hier en uiteindelijk beter terug komt. Als Heerenveen zijnde met Europees voetbal en alles kan je gewoon niet bouwen op zo'n jongen. Hij is redelijk blessuregevoelig en dat kan je niet wagen.


Een speler verhuren die nog maar 1 jaar contract heeft, waar denk je dat dat op uitloopt? Als hij goed presteert, dan kan hij dus na dat seizoen overal heen. Wie zegt dat hij dan terug komt. Of heeft Heerenveen nog een optie?

En wie zegt dat je er dan alles op moet bouwen? Als je hem weg doet, heb je nog een man minder, dus moet je alleen nog maar meer mensen halen. We hebben nu dus 0 linksbuitens over. Dat betekend dat je er 2 moet halen. Volgens mij maak je het jezelf alleen maar lastig op deze manier.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Lardy » 05-06-2012 14:55

Ik merk aan alles dat jij wel fan van die jongen bent. Ik ken hem verder niet en beoordeel hem op de minuten die hij heeft gemaakt. En ik vind het een iel mannetje, die wel snel is maar niet veel kracht heeft. Technisch wel aardig maar geen super passeerbeweging. Ik dacht dat hij het is de jeugd aardig deed, maar het bestuur zal er wel over nagedacht hebben.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Flying Frisian » 05-06-2012 14:56

Lipton schreef:30-35 inc beloftes. Kainz en van Anholt zijn feitelijk geen beloftes meer. Een belofte ben je tot je 20ste als je het mij vraagt.
Ik begrijp dat dit inclusief beloften zijn, overigens beschouw ik Tobias nog steeds als belofte gezien zijn leeftijd. Pelé zal back-up achter Kums worden en Tobias zal de strijd met De Roon aan mogen gaan om een plaats bij de eerste selectie.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Otsje P » 05-06-2012 15:32

Lardy schreef:Ik merk aan alles dat jij wel fan van die jongen bent. Ik ken hem verder niet en beoordeel hem op de minuten die hij heeft gemaakt. En ik vind het een iel mannetje, die wel snel is maar niet veel kracht heeft. Technisch wel aardig maar geen super passeerbeweging. Ik dacht dat hij het is de jeugd aardig deed, maar het bestuur zal er wel over nagedacht hebben.


Fan is een groot woord hoor. Ik heb Quenten ook regelmatig bij de beloften zien spelen, maar ook regelmatig niet. Met dat laatste doel ik op de blessures die hij heeft gehad. Die hebben hem belemmerd om al door te breken. Hij is vrij iel inderdaad, moet het dan ook niet van zijn fysieke kracht hebben. Op zijn wilskracht is echter niks aan te merken. Hij is ook een harde werker, ook bij de beloften. Dit in tegenstelling tot VLP, die bij de beloften denkt het allemaal wel aan te kunnen. Ik kan gewoon slecht tegen rare hiërarchische verhoudingen. Vorig seizoen heeft VLP zo'n beetje alle minuten gekregen die Narsingh en met name Assaidi lieten liggen. Op enkele uitzonderingen na, heeft VLP niet laten zien daar ook recht op te hebben. Vooral bij de beloften kon VLP zich niet onderscheiden. Eigenlijk speelde hij daar gewoon consequent matig, egoïstisch en gemakzuchtig. Ik ben van mening dat als Quenten de kansen gekregen had die VLP heeft gekregen, dat de verhoudingen nu heel anders lagen.

Maar je bent het toch met me eens dat het vreemd is dat je je enige echte linksbuiten verhuurd, terwijl de verwachting is dat Assaidi nog vertrekt.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Wizard » 06-06-2012 08:50

Otsje P schreef:Maar je bent het toch met me eens dat het vreemd is dat je je enige echte linksbuiten verhuurd, terwijl de verwachting is dat Assaidi nog vertrekt.


Waarschijnlijk komt hij volgens de 'kenners' dan nog duidelijk te kort voor het niveau SCH. Mocht Assaidi vertrekken, zal de club dus een gelijkwaardige vervanger aantrekken. VLP heeft meer techniek en controle dan Martinus. Martinus heeft de betere passeerbeweging en instelling. Blijkbaar denkt de club VLP goed te kunnen motiveren en dat hij z'n potentie kan omzetten naar vaardigheid.
Wanneer Martinus nog een contract heeft voor een jaar en de technici vraagtekens hebben bij z'n ontwikkeling naar de benodigde stap (suptop Erediv.) is een verhuur natuurlijk de slimste oplossing. Wellicht zal dit ook zo met Quenten zijn besproken door de club.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Lipton » 06-06-2012 09:16

Momenteel komt hij nog te kort, en kan bij beter een seizoen lang spelen bij Sparta.
Vroeger was Martinus een veel groter talent dan Narsingh, maar door al die blessure leed is hij nooit doorgebroken. En als ik eerlijk ben moet ik nog maar zien of hij het ooit nog gaat halen bij sc Heerenveen. Ik hoop het natuurlijk van harte, want hij is een geweldige speler.
Een jaartje top JL kan heel bepalend zijn voor zijn ontwikkeling, daarom is het ook een goede zaak dat hij vertrekt naar Sparta.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Calimero » 08-06-2012 13:42

Wat ik raar vind, is dat je hem met een eenjarig contract laat vertrekken op huurbasis naar een andere club. Als hij het zelf zo graag had gewild, dan had de club hem een nieuw, op maat gemaakt, contract moeten aanbieden waar hij bijvoorbeeld zijn contract verlengd met één jaar, met een eenzijdige optie bijvoorbeeld. Dit kan er natuurlijk wel op wijzen dat Heerenveen geen vertrouwen heeft in Martinus, iets dat ik best opmerkelijk vind aangezien hij in mijn ogen altijd wel heeft laten zien best wat potentie te hebben.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor davp » 08-06-2012 13:48

Wellicht heeft Martinus nog een contract met daarin een eenzijdige optie waar Heerenveen gebruik van kan maken wanneer ze willen? Deze constructie is wel vaker voor gekomen bij spelers die vanuit de beloftes doorstromen.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Calimero » 08-06-2012 13:50

davp schreef:Wellicht heeft Martinus nog een contract met daarin een eenzijdige optie waar Heerenveen gebruik van kan maken wanneer ze willen? Deze constructie is wel vaker voor gekomen bij spelers die vanuit de beloftes doorstromen.

Naar wat ik weet is dat dus niet zo, en daarom zou ik dit ook een hele opvallende zet vinden. Als hij uitblinkt daar, is hij natuurlijk weg.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Neymar » 08-06-2012 17:23

Calimero schreef:
davp schreef:Wellicht heeft Martinus nog een contract met daarin een eenzijdige optie waar Heerenveen gebruik van kan maken wanneer ze willen? Deze constructie is wel vaker voor gekomen bij spelers die vanuit de beloftes doorstromen.

Naar wat ik weet is dat dus niet zo, en daarom zou ik dit ook een hele opvallende zet vinden. Als hij uitblinkt daar, is hij natuurlijk weg.


Afbeelding

Op facebook.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Knipecity » 20-07-2012 19:21

Sparta oefent vanavond tegen Eindhoven en ze doen het een stuk beter dan Heerenveen en PSV. Inmiddels 0-3 met 2 assists van Martinus en 1 goal....
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-07-2012 19:22

Wat maakt het uit, we hebben talent zat in de voorhoede...............
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Superfries88' » 20-07-2012 20:28

Martinus is niet beter dan het aanwezige spelersmateriaal. Ik betwijfel ook of hij het ooit gaat redden op het niveau Heerenveen, dus het verhuur is goed voor hem. Laat hem maar een jaar in de JL spelen om te kijken hoe hij er voor staat.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Otsje P » 09-08-2012 08:36

Ik snap de verhuur van Martinus nog steeds niet echt. Op het moment dat ze dat deden zullen ze er toch van overtuigd zijn geweest dat we versterking zouden halen voor de linkerflank. Want als hij hier nog was geweest, dan was hij momenteel gewoon basisspeler geweest. Men schijnt in Rotterdam behoorlijk blij met hem te zijn.

Natuurlijk is het voor hem prima dat hij aan spelen toekomt, mijn punt is: Hij was hier nu gewoon basisspeler geweest. Dus voor die minuten had hij achteraf niet naar Rotterdam gehoeven. Tenzij men hier alsnog enkele versterkingen presenteert natuurlijk.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Lipton » 09-08-2012 08:48

Martinus was vorig seizoen gewoon de hele tijd geblesseerd. En dat was het 4e seizoen op rij. Hij wou zelf ook graag op een lager niveau proberen een heel seizoen lang te pieken. Misschien was hij hier momenteel wel basisspeler geweest inderdaad. Maar dat soort dingen gebeuren nou eenmaal. Ik denk dat het heel goed is voor zijn ontwikkeling om bij Sparta te spelen. Die hebben een Eredivisie waardig elftal momenteel.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Otsje P » 09-08-2012 09:37

Lipton schreef:Martinus was vorig seizoen gewoon de hele tijd geblesseerd. En dat was het 4e seizoen op rij. Hij wou zelf ook graag op een lager niveau proberen een heel seizoen lang te pieken. Misschien was hij hier momenteel wel basisspeler geweest inderdaad. Maar dat soort dingen gebeuren nou eenmaal. Ik denk dat het heel goed is voor zijn ontwikkeling om bij Sparta te spelen. Die hebben een Eredivisie waardig elftal momenteel.


Klopt hoor, je hele verhaal trouwens. De momenten dat hij fit was gaven mij echter altijd veel vertrouwen in zijn kwaliteiten. Vandaar dat ik hem hier graag had gehouden. Ben gewoon een beetje bang dat hij te goed presteert en daardoor niet meer terug komt.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Lipton » 09-08-2012 09:40

Otsje P schreef:
Klopt hoor, je hele verhaal trouwens. De momenten dat hij fit was gaven mij echter altijd veel vertrouwen in zijn kwaliteiten. Vandaar dat ik hem hier graag had gehouden. Ben gewoon een beetje bang dat hij te goed presteert en daardoor niet meer terug komt.


Dat zal wel mee vallen, Heerenveen heeft nog een optie om te verlengen. Hij zal zelf ook wel graag terug willen naar Heerenveen als hij een goed seizoen gehad heeft.
Ik hoop echt dat hij het goed gaat doen daar. En dat hij een heel seizoen fit zal blijven. Dat zou al heel wat zijn.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Otsje P » 09-08-2012 10:25

Lipton schreef:Dat zal wel mee vallen, Heerenveen heeft nog een optie om te verlengen. Hij zal zelf ook wel graag terug willen naar Heerenveen als hij een goed seizoen gehad heeft.
Ik hoop echt dat hij het goed gaat doen daar. En dat hij een heel seizoen fit zal blijven. Dat zou al heel wat zijn.


De vraag is even of de club een optie heeft, of dat Quinten een optie heeft. Zoals hij het zelf schreef: "want ik heb dan nog een optie jaar". Dat zou betekenen dat hij de optie heeft. Maar ik ga er eigenlijk net als jij vanuit dat dit een optie voor de club is. En als dat inderdaad het geval is, dan maak ik me niet zo'n zorgen. Al zit je dan wel weer met een aflopend contract als hij terug komt.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Calimero » 13-08-2012 14:23

Otsje P schreef:De vraag is even of de club een optie heeft, of dat Quinten een optie heeft. Zoals hij het zelf schreef: "want ik heb dan nog een optie jaar". Dat zou betekenen dat hij de optie heeft. Maar ik ga er eigenlijk net als jij vanuit dat dit een optie voor de club is. En als dat inderdaad het geval is, dan maak ik me niet zo'n zorgen. Al zit je dan wel weer met een aflopend contract als hij terug komt.

Volgens mij kun je die vraag prima zelf beantwoorden, want waarom zou een BVO een optie aan een speler toevertrouwen en niet aan de club zelf? Een club wil altijd zelf de touwtjes in handen hebben, dat is niet aan spelers toebehorend.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor BrabantseHeerenveenfan » 18-08-2012 23:09

Hij had vrijdag een goede wedstrijd gespeeld.
Onder andere een vrijjetrap op de paal waarna er uit de rebound gescoord werd.
En een penalty versierd.

Hier de samenvatting :

http://www.jupilerleague.nl/showvideo.p ... paginanr=1

Hier zijn reactie :

http://www.jupilerleague.nl/video/1010319.php
BrabantseHeerenveenfan
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 02-02-2012 15:27

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor tha boelie » 22-08-2012 13:40

Martinus: "Er was geen vertrouwen meer"

Quenten Martinus speelt dit seizoen op huurbasis zijn wedstrijden voor Sparta Rotterdam. De vleugelaanvaller maakt een goede periode door, wat een terugkeer naar Friesland realistisch lijkt te maken. Zelf heeft hij echter grote twijfels.

"Ze wilden me niet meer, dan is het eenvoudig", zegt Martinus somber in Voetbal International. "Heerenveen liet weten dat er andere clubs geïnteresseerd waren. Daar begreep ik niets van. Waarom zou ik naar een andere club gaan? Oussama en Luciano zouden vertrekken, dat wist iedereen. Ik had nog een contract voor één jaar. Ik dacht dat mijn kans zou komen."

"Daar dacht de clubleiding heel anders over. Ze vonden het wel goed als ik weg zou gaan. Wat het vooral moeilijk maakt is dat ik daar bijna acht jaar heb rondgelopen. Ik speelde al zo lang bij de club en opeens was het voorbij", aldus de snelle aanvaller. "Er was geen vertrouwen meer. Ik wist dat de concurrentie op de vleugels groot was, maar ik vond mezelf goed genoeg voor de selectie. In elk geval voor de bank."

"Ik wilde mezelf bewijzen, maar de clubleiding had toen eigenlijk al afscheid van me genomen. In de laatste vier duels bij de beloften scoorde ik nog zes keer. Zelfs dat was niet overtuigend genoeg. Ik wilde geen dag langer meer blijven", besluit Martinus teleurgesteld.


Bron: Feanfan.nl
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Quenten Martinus

Berichtdoor Otsje P » 22-08-2012 13:43

Dat bedoel ik dus.... Ik kan de keuzes van Hansma en co redelijk volgen allemaal, maar wat Martinus betreft snap ik het echt niet. Die was hier nu al wekenlang gewoon basisspeler geweest. Hij is natuurlijk veel verder dan Tannane is. Vreemd verhaal, en in mijn ogen een grote misser. Zoals ik hier al eerder aangaf trouwens.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten

cron