Ron Jans

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Vandaag tactisch geweldig neergezet. Veel beweging waarbij Djuricic geweldig speelde. Elm die naar buiten trok, Assaidi naar binnen. Clasie was Djuricic continue kwijt en Elm viel misschien niet op maar maakte erg veel ruimte voor Djuricic, Kums en Assaidi.

Mijn complimenten tegen het alom geprezen Feyenoord middenveld.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Drama eerste jaar, prima tweede jaar qua resultaat. Het voetbal was in thuiswedstrijden vaak ondermaats en negatief. Hij heeft zich prima hersteld maar toch een goed besluti om niet met hem door te gaan.
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Heeft in ieder geval het shirt van Bas Dos overgehouden aan zijn periode aan Heerenveen, maar zal nog vaak denken, als ik in mijn eerste jaar nou eens gewoon had gedaan, dan had ik bij deze fantastische club tot in lengte van dagen trainer kunne blijven.
Ik pas hier niet
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Jans neemt wat mij betreft met opgeheven hoofd en door de voordeur afscheid. Als je hem verantwoordelijk houd voor de slechte resultaten, en dat deed ik, dan moet je hem dat ook houden voor de fantastische resultaten van dit jaar. Hoe groot of hoe klein zijn aandeel daarin ook is geweest. Jans heeft het m.i. dit seizoen wat dat betreft uitstekend gedaan. Het zal nooit mijn type trainer worden en zal hem wat dat betreft totaal niet missen hier. Met de persoon Ron Jans is verder niks mis en ik wens hem dan ook het allerbeste toe bij zijn volgende club en bedankt voor dit prachtige seizoen!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Jans heeft inderdaad een slecht eerste seizoen gehad. Hij is daar verantwoordelijk voor en dus moet je concluderen dat hij fouten heeft gemaakt, maar het gaat me te ver om hem als enige zondebok aan te wijzen. De toenmalige directie had nog te weinig houvast, zijn assistent bracht geen tegengeluid en bepaalde spelers hebben het echt zelf laten afweten. Met name Roorda heeft m.i. een kwalijke rol gespeeld, terwijl Dost toch heeft toegegeven dat hij bepaalde zaken verkeerd heeft aangepakt. Het werd hem wat dat betreft ook gewoon lastig gemaakt.

Jans had echter de schijn tegen en begin dit seizoen leek het opnieuw mis te gaan. Op zulke momenten is het waanzinnig lastig om weer op niveau te komen. Als je dan de behaalde prestaties ziet (64 punten, halve finale beker, ontwikkeling spelers, perspectief op meer), dan is er volgens mij maar één conclusie mogelijk: het is een mooi seizoen geworden. Jans mag met opgeheven hoofd vertrekken al met al. En dat gun ik hem van harte.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Jans idd met opgeheven hoofd afscheid zien nemen!!!
Denk dat het jaartje analiseren wordt en dan weer eens op zoek naar een ( hopelijk ) mooie club.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Goed, het verstandshuwelijk is nu dus (bijna) definitief ten einde. De verhalen die Dost aangeeft komen natuurlijk niet uit de lucht vallen, dat is wel eens vaker benoemd en het feit dat sinds Libregts weg is het anders loopt zeg natuurlijk ook wel wat. Niet dat Jans niet zijn best doet ofzo, want ik geloof er heilig in dat hij altijd deed wat hij zelf het beste achtte, maar op dat vlak is hij gewoon niet goed genoeg. Prima prestatie dit jaar neergezet, al vind ik niet dat dit (volledig) aan Jans te danken is. We kunnen moeilijk oordelen wat er precies gebeurd (is) in de kleedkamer en daaromheen, maar volgens mij is iedereen blij dat het dit seizoen goed afgelopen is en ze van elkaar af zijn.

Ik wou graag nog even een quote van Lipton neerzetten, uit het Dost-topic, wat volgens mij ook wel alom bekend was:
Lipton schreef:Bas zijn verhaal over tegengas klopt wel. Bij FC Groningen hield die Nijland Jans heel kort.
Naast Nijland zat ook Veldmate er bovenop toch?
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Ronnie kan mooi terug naar fc grunn
Zeg maar niks!
TCK
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 15-03-2010 20:00

Bericht door TCK »

Zie 'm ook nog wel terugkeren nu Huistra ontslagen is..
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

TCK schreef:Zie 'm ook nog wel terugkeren nu Huistra ontslagen is..
Het lijkt mij sterk, waarom zou hij dat doen? Er valt daar nu toch geen eer te behalen, ze waren ook blij dat hij vertrokken was. Ik denk dat Groningen en Jans het alle 2 niet willen
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

TCK schreef:Zie 'm ook nog wel terugkeren nu Huistra ontslagen is..
Echt wel, hij heeft nog niks, ze willen m daar heus terug ... ja hoor, die gaat erheen en ik heb er geen moeite mee. Hij heeft het gewoon uitstekend gedaan seizoen 2, punt uit. Doorgaan over een seizoen 1 heeft geen zin, dit jaar was voor mij het leukste jaar in 4 jaar tijd.
100% achter Marco van Basten!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Vermoed dat invloed van Herder, toch een echte winnaar, best groot is geweest afgelopen seizoen. Ben benieuwd of hij weer met zijn oude assistent ergens aan de slag gaat.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Janstra schreef:Het lijkt mij sterk, waarom zou hij dat doen? Er valt daar nu toch geen eer te behalen, ze waren ook blij dat hij vertrokken was. Ik denk dat Groningen en Jans het alle 2 niet willen
Voor grunn is Jans een toptrainer.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Wizard schreef: Voor grunn is Jans een toptrainer.
Maar voor Jans valt er geen eer te behalen in Groningen. Het zal nooit beter gaan dan in de periode dat hij er werkzaam was en het team dat er staat is dramatisch.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Frisian Viking schreef: Maar voor Jans valt er geen eer te behalen in Groningen. Het zal nooit beter gaan dan in de periode dat hij er werkzaam was en het team dat er staat is dramatisch.
Vind je dat echt? Ze hebben in de 2e seizoenshelft veel pech gehad met blessures.
Er zitten veel Jong Oranje spelers in de selectie. Daarnaast hebben ze die Uruguayaan die volgend seizoen wel zal doorbreken.
Met de juiste chemie tussen trainer en spelers kan dat team best wel leuk meedoen om europees voetbal.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef:Vind je dat echt? Ze hebben in de 2e seizoenshelft veel pech gehad met blessures
FC Grunn heeft een kwaliteitsarme selectie. Daar valt ook voor Jans geen eer aan te behalen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Wie pruimt Ron Jans überhaupt nog bij Groningen? Die heeft bij de achterban totaal geen draagvlak.
Hier heb ik geen woorden voor
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dat betwijfel ik. Jans kreeg gewoon een mooi afscheid terwijl al bekend was dat Heerenveen zijn nieuwe club zou gaan worden, in de onderlinge duels werd hij ook nauwelijks aangepakt. Ik denk dat veel Groningen-supporters respect voor hem hebben op basis van bewezen diensten. Als Jans het zou oppakken en hij haalt succes, dan zal hij waarschijnlijk door de meerderheid positief ontvangen worden. Succes vergoed veel, zeker bij het huidige Groningen.
RobertDeVries
Basisspeler
Berichten: 753
Lid geworden op: 14-06-2010 20:50

Bericht door RobertDeVries »

Ook bij Heerenveen. Vorig seizoen werd Jans verguist (moest zelfs vertrekken van de directie) en dit seizoen bejubeld.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

RobertDeVries schreef:.... en dit seizoen bejubeld.
Door wie?
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

@robertdevries

Jij stelde enige tijd geleden dat Ron Jans na afloop van het seizoen wel even het "echte" verhaal zou vertellen? We merken er nog weinig van.
Samen maken we de club sterk.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Kan nog komen. Het echte verhaal zal waarschijnlijk inhouden dat Jans vorig jaar geen vertrouwen meer kreeg van het bestuur. Dat hem opgedragen is bepaalde spelers op te stellen en dat hij vooral geen steun voelde van de directie.
Ook werd zijn assistent ontslagen met de hoop dat Jans hem trouw zou zijn zodat de club geen afkoopsom hoefde te betalen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

RobertDeVries schreef: en dit seizoen bejubeld.
Ik ben niet de eerste die dit vraagt, maar aangezien je er niet op reageert, nog maar een keer: Door wie???

Persoonlijk ben ik blij dat Jans zijn tijd er nu eindelijk op zit. De resultaten maken veel goed, maar ik wil wel weer eens een Heerenveen zien dat een fatsoenlijk positiespel op de mat weet te leggen. Een Heerenveen dat de bal eens langer dan 15 seconden in de ploeg kan houden. Niet een ploeg die maar gokt op de kwaliteit van de aanvallende spelers.

De kans is groot dat we volgend seizoen een voorhoede hebben met een stuk minder individuele kwaliteiten, dan zal er gevoetbald moeten worden. Als er 1 ding is dat Jans heeft bewezen, dan is dat wel dat hij onze mannen niet tot een herkenbaar voetballend geheel kon kneden.

Bedankt voor de goede resultaten, en dat wast.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

TORCIDA schreef:Wie pruimt Ron Jans überhaupt nog bij Groningen? Die heeft bij de achterban totaal geen draagvlak.
Niet bij hun harde kern, maar ook niet bij de " zwijgende meerderheid "?
Daar is men vanzelfsprekend nuchterder en worden woorden als" verraad" natuurlijk veel minder snel in de mond genomen.
Ik denk dus dat het erg zal meevallen.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Mc Clarren zal de zak nu wel gaan krijgen bij Twente. Ron Jans gaat naar tukkerland.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Mc Clarren zal de zak nu wel gaan krijgen bij Twente. Ron Jans gaat naar tukkerland.
Dat lijkt me niet logisch. McClaren heeft het slecht gedaan dit half jaar maar hij is op een moeilijk moment tussentijds ingestapt. Bovendien heeft hij behoorlijk wat krediet opgebouwd vanwege het behalen van de landstitel in zijn eerste periode. Munsterman zou bovendien bijzonder ongeloofwaardig worden als hij opnieuw na een half seizoen een trainer zou ontslaan. Ik verwacht dat McClaren komend seizoen gewoon een nieuwe kans krijgt.

Ik ben overigens wel heel benieuwd wat Ron Jans straks gaat doen. Zou men in de Bundesliga echt op hem zitten te wachten? Ik betwijfel het. Wat dat betreft vind ik Odense BK voor hem een mooie kans. Een beetje vergelijkbaar met Heerenveen maar dan in het mooie Denemarken. Ik zie in Jans in ieder geval géén topcoach, ondanks dat hij hier in zijn tweede seizoen goed heeft gedaan. Hij kon namelijk met voor Eredivisiebegrippen prima materiaal werken. Ik vind een vijfde plaats niet zo heel gek als je over zo'n voorhoede beschikt.
Gebruikersavatar
Sollied=GOD
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 14-03-2009 20:31

Bericht door Sollied=GOD »

Ron Jans is de nieuwe trainer van Standard Luik.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Erg mooi club met dito opleiding. Ben benieuwd hoe hij zich staande houd in dat Franse deel.
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Leuke Club voor Jans, ik wens hem het beste :)
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Toch een stap hoger dan sc Heerenveen, een mooie club, aardig wat prijzen in de kast, mooi stadion, zeer fanatieke fans op de tribune en grote supportersverenigingen door heel België die elke wedstrijd met bussen naar Luik rijden zelfs hier uit Nederland. Het Feyenoord van België dus voor Ron Jans.
Laatst gewijzigd door xander op 29-05-2012 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Plaats reactie