Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 11-05-2012 19:18

VeurAltiedEmmn schreef: FC Emmen speelt volgend seizoen weer met een eigen D- en C-jeugd.
Correctie, nog steeds met eigen D en C jeugd.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 11-05-2012 19:41

Nee, wéér met een eigen D- en C-jeugd. Geen gekunsteld combinatie-elftal waarvan alles uiteindelijk in Friesland belandt en dat voetbalt onder de naam Heerenveen/Emmen D2 en C2, maar gewoon FC Emmen D1 en FC Emmen C1. Een zegen voor ons!
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor TORCIDA » 12-05-2012 06:45

Mooi dan kan dit topic op slot Emmen is weer Emmen en Heerenveen verbind haar naam niet langer aan een gekunstelde samenwerking. Over imagoschade zullen we het maar niet hebben.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 06:49

Er vanuit gaande dat;

- FC Emmen en sc Heerenveen in het verleden al een regeling hebben getroffen met betrekking tot (contractspelers) Jens Jurn Streutker en Luciano Slagveer,
- sc Heerenveen geen opleidingsvergoeding(en) aan FC Emmen hoeft te betalen voor de jaren waarin er een 'gezamenlijke' jeugdopleiding was,
- sc Heerenveen alle van FC Emmen afkomstige spelers die zij momenteel in haar jeugdopleiding heeft wil behouden;

Is sc Heerenveen, als ik mij niet vergis, het lieve sommetje van € 262.500 aan opleidingsvergoedingen verschuldigd aan FC Emmen. Daarbij krijgt FC Emmen, wanneer Bas Dost door sc Heerenveen verkocht wordt voor € 6.500.000, ook nog € 227.500 aan solidariteitsbijdrage. Dat maakt een totaal bedrag van € 490.000. Mocht dit 'droomscenario' werkelijkheid worden, dan begrijp ik ook wat Veenstra met subsidiëren bedoelt...:lol:
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Gekko » 13-05-2012 06:55

Conclusie: zonder Heerenveen heeft Emmen geen bestaansrecht meer. Nog een jaartje misschien...
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 07:08

Ook zonder die bedragen heeft FC Emmen (buiten de gemeentelijke lening van het stadion) al geen schulden meer en een sluitende (gestegen) begroting. Je conclusie is derhalve onjuist.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor TORCIDA » 13-05-2012 07:54

490000 -58000= 432000. Dus de eerste 58 duizend ben je al kwijt.... Nog voor je het geld hebt ontvangen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 08:15

Dat moet nog maar afgewacht worden natuurlijk...en dan nog.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Gekko » 13-05-2012 09:05

Bij al dit soort structureel ongezonde clubs zie je vroeg of laat de ellende terugkeren. Het zal een kwestie van tijd zijn dat Emmen achter Haarlem, RBC en noem ze maar aanhobbelt.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 09:13

Onzin. Er is meer dan voldoende potentie in de regio (Zuidoost-)Drenthe. En met Ronald Lubbers aan het roer gaat FC Emmen niet ten onder. Maar ik begrijp dat de frustratie hoog zit.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Satyr » 13-05-2012 09:40

Emmen, Veendam, tsja... beide clubs zijn die laatste zwakke hartslagen voor de flatline, behalve voor de 237 seizoenskaarthouders die menen namens iedereen te spreken als ze zeggen dat Emmen/Veendam genoeg potentie heeft.

Emmen heeft al jaren een dalende lijn in de toeschouwers en had op het hoogtepunt (1995-2001) gemiddeld 5194 fans (wiki). Ja, daar zit wel potentie hoor. En Sinterklaas bestaat ook. En weerwolven ook.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor RobertDeVries » 13-05-2012 09:54

Ik zal het nog een keer proberen (hopen dat ik deze keer wel het goede zeg en niet weer gecensureerd word)
Interessant rekensommetje. Totaal andere rekensom dan dat door onze voorzitter de ether in is geschoten. Wat vinden jullie van dat gegoochel met cijfers? als jij zegt dat je nog 58.000 euro krijgt hoe kan het dan zijn dat andere mensen nog geld van jou krijgen. Is dat niet stemmingmakerij?
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 10:02

Satyr schreef:Emmen, Veendam, tsja... beide clubs zijn die laatste zwakke hartslagen voor de flatline, behalve voor de 237 seizoenskaarthouders die menen namens iedereen te spreken als ze zeggen dat Emmen/Veendam genoeg potentie heeft.


Het gaat niet eens zozeer om seizoenkaarthouders. Toeschouwers komen als vanzelf wanneer er gepresteerd wordt. Het gaat met name om het bedrijfsleven en als je in ogenschouw neemt dat er het laatste half jaar door het bedrijfsleven; € 500.000 op tafel kwam om de tekorten op te vangen, vervolgens € 2.000.000 wordt kwijtgescholden om de lasten te verlagen en € 1.500.000 ter beschikking wordt gesteld om de tekorten voor de komende jaren af te dekken, kun je niet anders dan concluderen dat er vanuit het bedrijfsleven draagvlak voor FC Emmen is. De vergelijking met SC Veendam gaat mank, lees de Voetbal International van 2 mei er maar op na, die slaan de spijker op z'n kop.

Emmen heeft al jaren een dalende lijn in de toeschouwers


Dat lijkt me niet zo vreemd, aangezien de prestaties een nog sterker dalende lijn vertonen.

en had op het hoogtepunt (1995-2001) gemiddeld 5194 fans (wiki). Ja, daar zit wel potentie hoor.


Je hoeft mij niet te vertellen wat er op Wikipedia staat over FC Emmen, dat is vrijwel allemaal mijn werk. Met 3500+ toeschouwers kun je prima een gezonde betaald voetbalorganisatie in de benen houden. Met 5000+ al helemaal.

RobertDeVries schreef:Ik zal het nog een keer proberen (hopen dat ik deze keer wel het goede zeg en niet weer gecensureerd word)
Interessant rekensommetje. Totaal andere rekensom dan dat door onze voorzitter de ether in is geschoten. Wat vinden jullie van dat gegoochel met cijfers? als jij zegt dat je nog 58.000 euro krijgt hoe kan het dan zijn dat andere mensen nog geld van jou krijgen. Is dat niet stemmingmakerij?


Niet helemaal, aangezien sc Heerenveen die jeugdspelers niet (definitief) hoeft over te nemen. Doen ze dat niet, dan zou FC Emmen helemaal niets krijgen uiteraard, maar het lijkt me aan de andere kant ook wel erg stug dat sc Heerenveen bijvoorbeeld Pascal Huser (topscorer van de landelijke B-jeugd) wil laten gaan.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Superfries88' » 13-05-2012 10:31

Het is volkomen onterecht om de uitspraak van Veenstra te koppelen aan deze droomvolle rekensom (geen feit dus!) van VAE. Het gaat hierbij immers om het overnemen van spelers zonder samenwerkingsverband. Dan heb je te maken met vaste regelingen. Dat staat los van de betalingsverplichtingen die Emmen niet nagekomen zou zijn. Sterker nog: misschien verrekenen beide clubs deze vermeende factuur wel in de rekensom. In dat geval zou Veenstra 'gewoon' gelijk hebben, ook al moet Heerenveen dan betalen in plaats van Emmen. Ik ga er trouwens vanuit dat de club niet zo'n bedrag over gaat maken richting Drenthe.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 10:50

Superfries88' schreef:Het is volkomen onterecht om de uitspraak van Veenstra te koppelen aan deze droomvolle rekensom (geen feit dus!) van VAE.


Dat geef ik zelf dan ook al min of meer aan door het een 'droomscenario' te noemen.

Het gaat hierbij immers om het overnemen van spelers zonder samenwerkingsverband. Dan heb je te maken met vaste regelingen.


Dat bedrag heb ik gebaseerd op het aantal van FC Emmen afkomstige jeugdspelers die nu nog in de jeugdopleiding van sc Heerenveen zitten, maal het aantal jaren dat ze bij FC Emmen in de jeugd hebben gevoetbald, maal € 12.500 (wat de vaste regeling is die jij benoemt).

Dat staat los van de betalingsverplichtingen die Emmen niet nagekomen zou zijn. Sterker nog: misschien verrekenen beide clubs deze vermeende factuur wel in de rekensom.


In het geval sc Heerenveen gelijk heeft/krijgt, lijkt me dat inderdaad de meest logische oplossing.

Ik ga er trouwens vanuit dat de club niet zo'n bedrag over gaat maken richting Drenthe.


Ik ook niet. Volgens mij is van de betreffende spelers alleen Pascal Huser een toptalent, maar daar kan Lipton wellicht meer over zeggen...? De andere (minder getalenteerde) spelers zal sc Heerenveen wel laten vertrekken. Maar ook voor alleen Pascal Huser zal FC Emmen al € 62.500 moeten krijgen. Dan wordt dat verrekenen opeens heel simpel...;)
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Superfries88' » 13-05-2012 11:02

Dat is precies wat ik bedoel te zeggen. Heerenveen kan hartstikke gelijk hebben aangaande die factuur, maar ze blijven verplicht om deze regelingen te volgen. Dat een andere club de afspraken niet nakomt (stel dat...) wil immers niet zeggen dat jij deze ook mag schenden. Ik ga er vanuit dat beide clubs proberen een goede middenweg te vinden. Daarbij is het mogelijk dat Heerenveen de beurs moet trekken, al zal het dus inderdaad vast geen relatief groot bedrag worden.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Friez » 13-05-2012 14:21

Je zal ook maar Emmen supporters zijn :lol:
Friez
Selectiespeler
 
Berichten: 270
Geregistreerd op: 17-01-2012 17:08
Woonplaats: Sneek

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor 1983 » 13-05-2012 14:25

Jij bent vergeten dat we zelf ook ooit een marginaal Eerste divisie clubje zijn geweest? Beetje trieste post van je, vind je dat zelf ook niet een beetje meneer de Friez?
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 13-05-2012 14:38

Volgens mij hoeft Heerenveen Emmen helemaal niks te betalen voor de spelers, want zo is dat destijds niet afgesproken. Wel moet Heerenveen tussen de 30 en 40% betalen wanneer een speler verkocht word, en dat is natuurlijk meer dan terecht.

Emmen zelf is absoluut een club met potentie en toekomst. Alleen is er de afgelopen 10 jaar (ruim gesproken) mis management gepleegd. Zo waren er destijds enorme schulden en dat heeft met op een m.i. verkeerde wijze opgelost. De lasten van bijvoorbeeld het stadion waren veel te hoog.

De afgelopen 5 jaar is Emmen echt een dooie boel geworden, en dat is jammer, want voetbal is een populaire sport in die regio.
Wat men m.i. bijzonder goed gedaan heeft is de complete herstructurering. FC Emmen is feitelijk gezien totaal opnieuw opgericht, FC Emmen 2.0 zoals Lubbers het wel mooi noemde. Maar ik snap niet helemaal waarom men dat nu pas gedaan heeft. 4 tot 5 ton stadion lasten was in 2008 bijvoorbeeld ook al heel veel.

FC Emmen heeft tijd nodig, er moet weer een selectie opgebouwd worden en de club moet weer gaan leven in de regio. Emmen heeft vorig jaar een hele goede periode gehad en toch kwamen er niet direct meer mensen naar het stadion. Het zal wel even duren voordat Emmen sportief en qua cultuur weer gaat groeien. Maar met het geld van Dost, en de herstructurering is er volgens mij wel wat mogelijk. Men moet er simpelweg voor zorgen dat alles stap voor stap gaat. Eerst organisatorisch de zaken goed voor elkaar hebben. En dan misschien eens gaan kijken naar het bestormen van het linkerijtje.

Helaas gaat dit allemaal zonder sc Heerenveen, de samenwerking heeft weinig opgeleverd voor beide partijen. Hoewel er bij sc Heerenveen nu enkele hele goede talenten lopen uit Emmen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Friez » 13-05-2012 14:50

Superfries1983 schreef:Jij bent vergeten dat we zelf ook ooit een marginaal Eerste divisie clubje zijn geweest? Beetje trieste post van je, vind je dat zelf ook niet een beetje meneer de Friez?


Nee, vind Emmen één van de meest nietszeggende clubs van Nederland, en het zal op die misschien tien echte supporters na iedereen een worst wezen of ze wel of niet blijven bestaan, Heerenveen is altijd een club geweest met een grotere achterban, en tuurlijk zijn wij ook klein begonnen, maar dan meer op de manier als bijvoorbeeld de Eagles.
Friez
Selectiespeler
 
Berichten: 270
Geregistreerd op: 17-01-2012 17:08
Woonplaats: Sneek

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 15:19

Lipton schreef:Volgens mij hoeft Heerenveen Emmen helemaal niks te betalen voor de spelers, want zo is dat destijds niet afgesproken. Wel moet Heerenveen tussen de 30 en 40% betalen wanneer een speler verkocht word, en dat is natuurlijk meer dan terecht.


Nee, want het gros van die spelers is niet van sc Heerenveen. Die zijn nog 'gewoon' van FC Emmen, dat is destijds alleen afgesproken wat betreft de jongens die een contract hebben gekregen bij sc Heerenveen (Streutker en Slagveer).

FC Emmen heeft tijd nodig, er moet weer een selectie opgebouwd worden en de club moet weer gaan leven in de regio. Emmen heeft vorig jaar een hele goede periode gehad en toch kwamen er niet direct meer mensen naar het stadion.


Jawel, aan het begin van het seizoen was het echt dramatisch en waren er zo'n 2000 toeschouwers, toen men meedeed om de 2e periode steeg het vrij vlot naar 2800, om later weer wat weg te zakken en uit te komen op iets van 2300 gemiddeld. Maar goed, ik denk wel dat het tijd nodig heeft om weer (veel) meer mensen naar het stadion te krijgen.

En dan misschien eens gaan kijken naar het bestormen van het linkerijtje.


Dan? Nee, nu. Met een budget van 1,2 miljoen voor spelers en technische staf moet dat kunnen.

Friez schreef:Nee, vind Emmen één van de meest nietszeggende clubs van Nederland, en het zal op die misschien tien echte supporters na iedereen een worst wezen of ze wel of niet blijven bestaan,


Onzin. Er zijn vele duizenden mensen die FC Emmen een warm hart toedragen, het is alleen wel een beetje 'Ajax-publiek'; ze komen alleen als het goed gaat en hebben het ook alleen over de club als het goed. Dat is jammer, maar dat wil niet zeggen dat het niemand interesseert.

Heerenveen is altijd een club geweest met een grotere achterban, en tuurlijk zijn wij ook klein begonnen, maar dan meer op de manier als bijvoorbeeld de Eagles.


Leuk voorbeeld, maar hieruit blijkt wel dat je totaal niet weet waar je over praat, tot 5 jaar geleden hadden de Eagles 10 jaar lang elk seizoen een (veel) lager gemiddeld aantal toeschouwers dan FC Emmen. Dus wat nou grotere achterban? Ik ben benieuwd wat je daarop te zeggen hebt (mijn voorspelling: niets).
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Friez » 13-05-2012 15:27

Ik heb het over het nu, niet over vijf jaar geleden.
Friez
Selectiespeler
 
Berichten: 270
Geregistreerd op: 17-01-2012 17:08
Woonplaats: Sneek

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 15:29

Grappenmaker, op dit niveau weiger ik te discussiëren.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor zweed1 » 13-05-2012 15:45

Denk dat er vooraf (tijdperk Yme) geen goede analyse is gemaakt wat nu de win/win situatie is voor beide verenigingen.

Volgens mij was het idee dat het niveau jupiler leage hoger was dan de competitie voor de beloften. Dus spelers die nog niet klaar zijn voor het grote werk ervaring laten opdoen bij Emmen.

Praktijk was echter dat er alleen maar kneuzen richting Emmen gestuurd werden en dat de echt talentvolle spelers bij de beloften bleven.

Het beloftenteam heeft altijd goed meegedaan, Emmen echter niet. Dus geen synergievoordeel voor beiden.

Volgens mij was het idee: wij sturen 6 talentvolle spelers naar Emmen. 1 of 2 daarvan komen dan in de selectie, de andere 4 blijven bruikbare spelers voor Emmen.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 13-05-2012 15:59

Nee, want het gros van die spelers is niet van sc Heerenveen. Die zijn nog 'gewoon' van FC Emmen, dat is destijds alleen afgesproken wat betreft de jongens die een contract hebben gekregen bij sc Heerenveen (Streutker en Slagveer).


Dan verandert er wel wat, want Huser, Menno Heerkes, Chacon hebben inmiddels al een contract getekend. Blijven over: Tom Heerkes en Voest. Maar volgens mij heeft Voest ook al een contract getekend, maar dat weet ik niet zeker.

Dan? Nee, nu. Met een budget van 1,2 miljoen voor spelers en technische staf moet dat kunnen.


Tuurlijk, maar dat is in het verleden zo vaak verkeerd gegaan. Slim beleid voeren is veel belangrijker, dan komen de resultaten vanzelf.

Friez schreef:Nee, vind Emmen één van de meest nietszeggende clubs van Nederland, en het zal op die misschien tien echte supporters na iedereen een worst wezen of ze wel of niet blijven bestaan.


Wat een onzin, Emmen trekt nog steeds meer mensen dan de meeste JL clubs. Persoonlijk heb ik altijd meer met noordelijke clubs dan uit de rest van Nederland.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 16:05

Lipton schreef:Dan verandert er wel wat, want Huser, Menno Heerkes, Chacon hebben inmiddels al een contract getekend. Blijven over: Tom Heerkes en Voest. Maar volgens mij heeft Voest ook al een contract getekend, maar dat weet ik niet zeker.


Chacon is al vertrokken voor het 'samenwerkingsverband', daarvoor heeft FC Emmen dus al geld ontvangen. Dat Pascal Huser en Menno Heerkes al een contract hebben getekend wist ik niet, dan heeft sc Heerenveen daarover waarschijnlijk al afspraken gemaakt met FC Emmen...tenminste, wanneer hebben zij getekend? Tom Heerkes en Joris Voest hebben volgens mij beide nooit bij FC Emmen gespeeld, toch? Blijft Wouda over. Die heeft voor zover ik weet geen contract bij sc Heerenveen, maar die zullen ze ook niet willen houden verwacht ik.

Tuurlijk, maar dat is in het verleden zo vaak verkeerd gegaan. Slim beleid voeren is veel belangrijker, dan komen de resultaten vanzelf.


Slim beleid voeren gaat men nu wel doen, daar ben ik heilig van overtuigd. Feit is alleen dat het een kip en ei verhaal blijft. Om beter te presteren moet je meer sponsors aantrekken en om meer sponsors aan te trekken moet je beter presteren. Je moet beide dus gewoon tegelijkertijd uitvoeren. En daar moet je nu mee beginnen, het heet niet voor niets 'Operatie Schoon Schip' ;).
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 13-05-2012 16:12

VeurAltiedEmmn schreef:Chacon is al vertrokken voor het 'samenwerkingsverband', daarvoor heeft FC Emmen dus al geld ontvangen. Dat Pascal Huser en Menno Heerkes al een contract hebben getekend wist ik niet, dan heeft sc Heerenveen daarover waarschijnlijk al afspraken gemaakt met FC Emmen...tenminste, wanneer hebben zij getekend? Tom Heerkes en Joris Voest hebben volgens mij beide nooit bij FC Emmen gespeeld, toch? Blijft Wouda over. Die heeft voor zover ik weet geen contract bij sc Heerenveen, maar die zullen ze ook niet willen houden verwacht ik.


Volgens mij kwam Chacon wel door de samenwerking, Wouda was hier al een tijdje. Voest is ook een jeugdproduct van FC Emmen. Doet het momenteel heel goed. Tom Heerkes kwam als enige dit seizoen over van Heerenveen / Emmen C2. En is het broertje van Menno Heerkes. Vanaf je 17e (2e jaars B) moet je een contract tekenen. Vanaf de A's ben je volledig prof om het zomaar te zeggen.

Slim beleid voeren gaat men nu wel doen, daar ben ik heilig van overtuigd. Feit is alleen dat het een kip en ei verhaal blijft. Om beter te presteren moet je meer sponsors aantrekken en om meer sponsors aan te trekken moet je beter presteren. Je moet beide dus gewoon tegelijkertijd uitvoeren. En daar moet je nu mee beginnen, het heet niet voor niets 'Operatie Schoon Schip' ;).


Inderdaad, maar Volkers en die technisch directeur zijn daar echt zwaar de fout in gegaan. Die gingen qua inkomsten al uit van het linkerrijtje. Dat soort zaken moet Emmen voorkomen. Voorlopig begroten op plaats 12 en lager lijkt mij het verstandigst.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 13-05-2012 16:24

Lipton schreef:Volgens mij kwam Chacon wel door de samenwerking, Wouda was hier al een tijdje.


Oh ja, dat Wouda al eerder naar Heerenveen was gegaan was ik even vergeten. Chacon kwam echt niet door de samenwerking, maar is een jaar voor de samenwerking van Emmen naar Heerenveen gegaan. Daar heeft Emmen toen ook geld voor gekregen.

Voest is ook een jeugdproduct van FC Emmen. Doet het momenteel heel goed.


Weet je dat heel zeker? Ik kan niets vinden dat hem aan Emmen 'verbindt'.

Tom Heerkes kwam als enige dit seizoen over van Heerenveen / Emmen C2. En is het broertje van Menno Heerkes


Oké, dat wist ik niet. Ik moet ook zeggen dat ik de jeugd nauwelijks nog heb gevolgd het laatste jaar, het voelde ook niet meer als eigen jeugd maar als een satellietelftalletje.

Vanaf je 17e (2e jaars B) moet je een contract tekenen. Vanaf de A's ben je volledig prof om het zomaar te zeggen.


Moet je een contract tekenen? Dat lijkt me sterk...of bedoel je dat het beleid bij sc Heerenveen zo is?

Inderdaad, maar Volkers en die technisch directeur zijn daar echt zwaar de fout in gegaan. Die gingen qua inkomsten al uit van het linkerrijtje. Dat soort zaken moet Emmen voorkomen. Voorlopig begroten op plaats 12 en lager lijkt mij het verstandigst.


Oh, zo bedoel je. Ja, daar heb je gelijk in, maar zulke fouten zullen de huidige bestuurders niet maken.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 13-05-2012 17:08

Weet je dat heel zeker? Ik kan niets vinden dat hem aan Emmen 'verbindt'.


Ja dat weet ik vrij zeker, helaas hebben ze de profielen van de jeugdspelers op de site verwijdert. Daar stond dat hij van FC Emmen kwam. Op Google kan ik niks vinden dat hij bij Emmen gespeeld heeft, maar ik weet het vrij zeker.


Moet je een contract tekenen? Dat lijkt me sterk...of bedoel je dat het beleid bij sc Heerenveen zo is?


Volgens mij moet je een contract tekenen, dat zijn zowel KNVB regels als de wet zeg maar. Voor hun 17e mogen ze geen contract dus geld ontvangen. Het is dus heel gebruikelijk dat spelers na hun 17e een contract tekenen. Bij van Koesveld is dat dus niet gebeurd, die wou dat niet. En hij vertrekt na dit seizoen naar Ajax.

Oh, zo bedoel je. Ja, daar heb je gelijk in, maar zulke fouten zullen de huidige bestuurders niet maken.


Goede zaak.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Frisian Viking » 14-05-2012 10:10

VeurAltiedEmmn schreef:Er vanuit gaande dat;

- FC Emmen en sc Heerenveen in het verleden al een regeling hebben getroffen met betrekking tot (contractspelers) Jens Jurn Streutker en Luciano Slagveer,
- sc Heerenveen geen opleidingsvergoeding(en) aan FC Emmen hoeft te betalen voor de jaren waarin er een 'gezamenlijke' jeugdopleiding was,
- sc Heerenveen alle van FC Emmen afkomstige spelers die zij momenteel in haar jeugdopleiding heeft wil behouden;

Is sc Heerenveen, als ik mij niet vergis, het lieve sommetje van € 262.500 aan opleidingsvergoedingen verschuldigd aan FC Emmen. Daarbij krijgt FC Emmen, wanneer Bas Dost door sc Heerenveen verkocht wordt voor € 6.500.000, ook nog € 227.500 aan solidariteitsbijdrage. Dat maakt een totaal bedrag van € 490.000. Mocht dit 'droomscenario' werkelijkheid worden, dan begrijp ik ook wat Veenstra met subsidiëren bedoelt...:lol:

Die 227.500 euro van Dost die jij aanhaalt zal de nieuwe club van Dost moeten gaan betalen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten