Bas Dost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Bas Dost

Berichtdoor Knipecity » 07-05-2012 11:52

Van Marwijk roept 36 man op(hoezo geen keuze kunnen maken) maar geen Dost. Ben er van overtuigd dat wanneer hij deze goals bij Ajax had gemaakt hij er nu wel bij zat.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Bas Dost

Berichtdoor Otsje P » 07-05-2012 12:18

Knipecity schreef:Ben er van overtuigd dat wanneer hij deze goals bij Ajax had gemaakt hij er nu wel bij zat.


Dat zou best eens kunnen, maar aan de andere kant is het wel logisch dat hij geen extra spitsen een kans geeft.

Van Persie, Huntelaar en de Jong staan voor hem in de pikorde. Bovendien is Lens ook in de race, en dat is al een ander type speler. Van Wolfswinkel is er ook niet bij, gewoon omdat het wel duidelijk is dat de 3 eerstgenoemde heren boven hun in de pikorde staan. Voor andere posities, waar het wat moeilijker ligt, heeft Bert wat anderen opgeroepen om eens te kijken of 1 van hen wat kan betekenen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Bas Dost

Berichtdoor Superfries88' » 07-05-2012 12:20

Die voorselectie is natuurlijk een wassen neus. Van Marwijk is een relatief behoudende trainer, dus veruit de meeste namen staan al vast. Ergens is dat wel goed ook. Oranje begint alleen binnenkort al aan de voorbereiding en nog niet iedereen is er dan al bij. Daarom geeft hij een paar spelers de kans, een enkeling mag zich bewijzen, maar eigenlijk kan je al bij voorbaat een streep zetten door bepaalde namen. Ook Narsingh gaat gewoon afvallen. Het feit dat Dost geen oproep heeft ontvangen zegt genoeg: Van Marwijk ziet geen serieuze optie in hem.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Bas Dost

Berichtdoor Lardy » 07-05-2012 12:22

Hoe kan je nou de reserve keeper van Ajax selecteren voor die oefenstage en de Topscorer van Nederland niet een weekje willen bekijken. Niet dat ik iets heb met dat Nederlands Elftal maar toch vind ik het vreemd.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Bas Dost

Berichtdoor Superfries88' » 07-05-2012 12:33

Die ranglijst richt zich alleen op de Eredivisie. Dost blijft dan steken op 45 stuks, en dat zijn er nog een paar minder dan zowel Sibon als Alves. Of doel je op een ander record?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Bas Dost

Berichtdoor Knipecity » 07-05-2012 12:44

Vind het ook zo'n onzin dat ze tegenwoordig alle competitie erbij halen om te laten zien hoeveel iemand scoorde. Het draait gewoon om de normale competitie. De rest is geen eerlijk evrgelijk want niet iedereen speelt Europees, of lang in de beker. En dan kan je in de beekr ook nog tegen een amateurclub of Oss spelen waar je gemakkelijk tegen kan scoren.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Bas Dost

Berichtdoor oldtimer » 07-05-2012 14:25

Superfries88' schreef:Die ranglijst richt zich alleen op de Eredivisie. Dost blijft dan steken op 45 stuks, en dat zijn er nog een paar minder dan zowel Sibon als Alves. Of doel je op een ander record?


Niet minder dan Alves: die bleef ook steken op 45.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor heerenveenown » 07-05-2012 16:02

De Friezen danken hun hoge notering vooral aan de gestegen productiviteit. Negentien extra doelpunten zorgden ervoor dat het puntentotaal steeg van 41 naar 64. Niet geheel toevallig verhoogde ook Eredivisietopscorer Bas Dost zijn productie tijdens deze jaargang met negentien treffers van dertien naar 32.



Ik stoor me trouwens ook aan dat twittergedoe..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Bas Dost

Berichtdoor Superfries1996 » 07-05-2012 18:36

Ik niet, ik vind Bas Dost niet alleen in zijn spel veel beter geworden. Maar na het rampzalige vorige seizoen heeft hij er bij Heerenveen nog alles aan gedaan om hier dan door te breken. En dan 32 goals maken.. Petje af!

(al dan niet met een klein beetje hulp van Narsingh, Assaïdi en Filip)
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Bas Dost

Berichtdoor Knipecity » 07-05-2012 21:01

Een klein beetje? Die jongen mag met name Narsingh en Djuricic op zijn blote knieën bedanken als hij straks een miljoen verdient.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Bas Dost

Berichtdoor Lipton » 07-05-2012 21:07

Narsingh maakt Dost multi miljonair. En andersom natuurlijk ook. Lekker voor Bas en Luciano.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Bas Dost

Berichtdoor oldtimer » 08-05-2012 12:16

Lipton schreef:Narsingh maakt Dost multi miljonair. En andersom natuurlijk ook. Lekker voor Bas en Luciano.


Inderdaad, andersom natuurlijk net zo goed.
Als niemand je voorzetten benut maak je ook geen naam, zeker niet in brede kring.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Flying Frisian » 11-05-2012 08:51

Bild: 'Dost tekent voor vier jaar in Wolfsburg'
11 mei 2012 - 07:36
Volgens de Duitse boulevardkrant Bild is de overgang van Bas Dost naar Vfl Wolfsburg 'zo goed als rond'. De aanvaller zou in de Volkswagen Arena een contract tekenen voor vier jaar en Heerenveen zou ter vergoeding een bedrag van 6,5 miljoen euro ontvangen van de Duitsers. Dit meldde de krant donderdag laat op de avond.

Bas Dost bevestigde eerder al dat hij halverwege april een gesprek met Wolfsburg-trainer Felix Magath heeft gehad. 'Voordat Bas op vakantie gaat in juni, wil hij duidelijkheid over waar hij volgend seizoen speelt', zei zaakwaarnemer Henk Nienhuis woensdag tegenover Voetbal International.

'Ik ben al bij een aantal clubs op bezoek geweest en we hebben wat oriënterende gesprekken gevoerd. Hij is door zijn stijl en type spel ongelooflijk gewild op dit moment. Iedere club is op zoek naar een grote spits die veel scoort, een bal kan vasthouden, goed kan combineren en de bal naar de zij kanten kan verlengen.'
Dat Wolfsburg speelt, kon al uit de woorden van Dost worden opgenomen, de hoogte van de transfersom bevreemdt mij echter.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Bas Dost

Berichtdoor Vrieskist » 11-05-2012 09:28

Er stond een max. transfersom in zijn contract, ik meende op 7mln.
Misschien hebben ze nu 6.5mln + bonussen bij Europees en een doorverkooppercentage bedongen.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Bas Dost

Berichtdoor Voorstopper » 11-05-2012 09:49

Weet niet of Wolfsburg nou de meest geschikte club voor Dost is. Zeker daar krijg je niet heel veel tijd om te presteren, ze kopen dan toch gewoon een blik nieuwe spelers in. Stuttgart of Werder lijkt me meer wat voor hem. Maar wel leuk verdienen...
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Knipecity » 11-05-2012 10:00

Voorstopper schreef:Weet niet of Wolfsburg nou de meest geschikte club voor Dost is. Zeker daar krijg je niet heel veel tijd om te presteren, ze kopen dan toch gewoon een blik nieuwe spelers in. Stuttgart of Werder lijkt me meer wat voor hem. Maar wel leuk verdienen...

Hij had keuze uit veel clubs en, tenzij hij helemaal verblind is door het geld en de ambiance, lijkt het dan dat je de kans hebt een goede keuze te maken. Hij is erg afhankelijk van de mensen die hem bedienen en ik weet niet hoe dat bij Wolfsburg is.
Na Narsingh en Assaidi snel een club en we kunnen bouwen aan een nieuwe aanval.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Bas Dost

Berichtdoor Voorstopper » 11-05-2012 10:04

Ze hebben de sterke spits Mandzukic al voorin staan (die het overigens matig gedaan heeft vorig jaar), daarbij nog Helmes (afgelopen jaar 13 goals in 24 duels) en een spits die ze vorig jaar voor 5 miljoen uit Zwitserland hebben gehaald. Wolfsburg is een koopgrage club. Natuurlijk zal Dost zijn kans krijgen als nieuwe aankoop, maar de concurrentie zal ook stevig zijn. En als het niet loopt wordt de beurs getrokken, simpel zat.

Aanvoer en speelwijze is natuurlijk zeer belangrijk, volgens mij heeft Wolfsburg wel een paar aardige vleugelspelers lopen (o.a. Dejagah). Wolfsburg heeft ook meestal wel een sterke spits voorin staan (Dzeko, nu Mandzukic). Zo'n Werder teert op de oude Pizarro. Die zou Dost prima kunnen vervangen in de loop van volgend jaar. En dan kan hij ook nog tijd krijgen wat te wennen. Stuttgart valt overigens af zag ik net, die hebben net twee nieuwe spitsen gehaald.

Maar goed, ik ben niet bij de gesprekken geweest en Dost zal ongetwijfeld goed nadenken over zijn keuze. En wie weet schiet hij er bij Wolfsburg 20 in. Hij past wat mij betreft goed bij de Bundesliga.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Bas Dost

Berichtdoor paparazzi » 11-05-2012 10:42

6,5 mio is een koopje natuurlijk. Ik heb nooit wat met Bas Dost gehad. Dus het zal me verder ook mijn reet roesten waar die belandt.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bas Dost

Berichtdoor Rednax » 11-05-2012 10:57

6,5 miljoen ?

Hansma is toch niet op z'n achterhoofd gevallen ?

De clubs staan in de rij voor Dost en dan zou Heerenveen genoegen nemen met minder dan de vaste transfersom die in z'n contract staat (7 miljoen netto).

Ach, de Duitse Telegraaf meld het, dus zal wel een broodje aap verhaal zijn.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Bas Dost

Berichtdoor Frisian Viking » 11-05-2012 11:05

Rednax schreef:6,5 miljoen ?

Hansma is toch niet op z'n achterhoofd gevallen ?

De clubs staan in de rij voor Dost en dan zou Heerenveen genoegen nemen met minder dan de vaste transfersom die in z'n contract staat (7 miljoen netto).

Ach, de Duitse Telegraaf meld het, dus zal wel een broodje aap verhaal zijn.

Doorverkoopclausules? Prestatie-premies?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Bas Dost

Berichtdoor Heerenveen rules » 11-05-2012 11:08

Het zal mij ook worst wezen waar de man die vorig jaar januari nog graag naar Ajax wilde (na maar liefst een half jaar 'tegenslag') terechtkomt, maar Wolfsburg lijkt mij een domme keuze. Dat koopt maar wat bij elkaar, er zit een trainer die van lopen, lopen en lopen houdt en ze spelen niet mee voor de prijzen. Maar als wij maar genoeg betaald krijgen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Bas Dost

Berichtdoor Voorstopper » 11-05-2012 11:14

Rednax schreef:Ach, de Duitse Telegraaf meld het, dus zal wel een broodje aap verhaal zijn.

Bild is qua sport in Duitsland over het algemeen goed ingevoerd. Maar de bedragen weet nog niemand lijkt me. En als het wel 6,5 miljoen is zullen er zeker clausules afgesproken zijn.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Wizard » 11-05-2012 11:47

Voorstopper schreef:
Rednax schreef:Ach, de Duitse Telegraaf meld het, dus zal wel een broodje aap verhaal zijn.

Bild is qua sport in Duitsland over het algemeen goed ingevoerd. Maar de bedragen weet nog niemand lijkt me. En als het wel 6,5 miljoen is zullen er zeker clausules afgesproken zijn.


Precies. Bild is zeker niet de Duitse Telegraaf.
Met zo veel interesse lijkt 't me sterk dat de bruto transfer 6,5M bedraagt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Bas Dost

Berichtdoor paparazzi » 11-05-2012 13:04

Ah! Kijk nu eens.
Dost ontkent akkoord: "Veel te voorbarig"


Het is allerminst zeker dat Bas Dost komend seizoen voor VfL Wolfsburg speelt. Het Duitse Bild maakte vrijdagochtend melding van een zo goed als afgeronde transfer.

Volgens de topschutter van de Eredivisie is dat echter onjuist. "Het is veel te voorbarig", zegt hij tegen Voetbal International. Ook sc Heerenveen laat weten dat er nog geen akkoord is met Wolfsburg.

De gemelde afkoopsom van 6,5 miljoen euro lijkt aan de lage kant, daar Dost in zijn contract een bedrag van 7,5 miljoen heeft staan. Naast Wolfsburg is er volgens VI ook serieuze interesse vanuit Engeland en Oekraïne voor Dost.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bas Dost

Berichtdoor Lipton » 11-05-2012 13:31

Waarom is iedereen zo druk in de weer als een krantje uit Duitsland meld dat de transfer rond is? Wacht gewoon op het bericht van sc Heerenveen en de club waar Dost heen gaat.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Bas Dost

Berichtdoor Blizzard » 11-05-2012 13:41

Bild is inderdaad een roddelblaadje. Dat kunnen we met een korreltje zout nemen.
Overigens zou ik als Dost zijnde niet voor Wolfsburg kiezen. Als zo'n speler snel genoeg kan aanhaken dan haalt de koopzieke Magath (wel een uitstekende coach verder) weer een volgende spits. De Volkswagen Group betaalt toch wel.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Bas Dost

Berichtdoor paparazzi » 11-05-2012 13:47

Neemt niet weg dat Dost natuurlijk een kei is in het ontkennen van geruchten. Ik doel op het interview net na zijn laatste wedstrijd met Heracles, toen ie zei dat het allemaal niet klopte van Heerenveen.
Dost neem ik sindsdien al helemaal niet meer serieus. (lees onbetrouwbaar / lees Ajax)
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bas Dost

Berichtdoor oldtimer » 11-05-2012 14:54

paparazzi schreef:Neemt niet weg dat Dost natuurlijk een kei is in het ontkennen van geruchten. Ik doel op het interview net na zijn laatste wedstrijd met Heracles, toen ie zei dat het allemaal niet klopte van Heerenveen.
Dost neem ik sindsdien al helemaal niet meer serieus. (lees onbetrouwbaar / lees Ajax)


Onbetrouwbaar?
Omdat hij niet meteen toegeeft dat hij naar Wolfsburg zou gaan?
Daar kunnen allerlei redenen voor zijn.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Riverside » 11-05-2012 14:58

Ik denk dat Gladbach beter past bij Bas. Met Arango en Hermann als buitenste middenvelders komt er veel aanvoer van de zijkanten. Bovendien een club met een verstandiger aankoopbeleid dan Wolfsburg.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Knipecity » 11-05-2012 16:32

paparazzi schreef:Neemt niet weg dat Dost natuurlijk een kei is in het ontkennen van geruchten. Ik doel op het interview net na zijn laatste wedstrijd met Heracles, toen ie zei dat het allemaal niet klopte van Heerenveen.
Dost neem ik sindsdien al helemaal niet meer serieus. (lees onbetrouwbaar / lees Ajax)

Sorry dat ik het zeg, maar wat een kinderlijk naïeve reactie. Dat gebeurt toch zo vaak in de voetballerij? Als je nog niet helemaal rond bent ga je toch niet bazuinen dat je bezig bent en/of bijna rond. Dat is vaak niet goed voor je onderhandelingspositie.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten