Bas Dost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Bas Dost

Berichtdoor Eric » 30-04-2012 10:54

Ik zou het ook wel weten. Bovendien zijn Russische vrouwen een stuk mooier dan Engelse :mrgreen:
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bas Dost

Berichtdoor Podium3 » 30-04-2012 15:24

Eric schreef:Ik zou het ook wel weten. Bovendien zijn Russische vrouwen een stuk mooier dan Engelse :mrgreen:


Agree :D
Avatar gebruiker
Podium3
Selectiespeler
 
Berichten: 342
Geregistreerd op: 07-11-2008 15:25

Re: Bas Dost

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-04-2012 17:48

Podium3 schreef:Als hij naar anzi kan voor laten we zeggen 15 miljoen per jaar (salaris).


Koninginnedag is een dag om wat biertjes weg te drinken ja, maar om 10.58 al aan de alcohol? :wink: 15 miljoen per jaar voor Dost?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Bas Dost

Berichtdoor abegoal » 30-04-2012 19:05

Heerenveen rules schreef:Koninginnedag is een dag om wat biertjes weg te drinken ja, maar om 10.58 al aan de alcohol? :wink: 15 miljoen per jaar voor Dost?


Roebels! :mrgreen:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor xander » 03-05-2012 00:58

Wat een lekkere goal, Bas Dost op zijn best 8)
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Bas Dost

Berichtdoor Frisian Viking » 03-05-2012 07:41

xander schreef:Wat een lekkere goal, Bas Dost op zijn best 8)

Perfect ingeschoten. Nam wel flink wat risico door hem zo en vanaf die afstand al te nemen. Maar blijkbaar veranderd alles in goud op dit moment bij Dost.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Bas Dost

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-05-2012 07:44

Dit was geen Bas Dost goal. :mrgreen: Hij was radje 16 en dat is nog niet eerder voorgekomen volgens mij dit seizoen. Maar perfect binnengeschoten.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Bas Dost

Berichtdoor Lipton » 03-05-2012 12:13

Nou eindelijk eens een 1 op 1 kans met de keeper die hij aardig binnen schiet. Mag nog wel iets strakker, er zat wat een curve in de bal.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Bas Dost

Berichtdoor Frisian Viking » 03-05-2012 12:59

Lipton schreef:Nou eindelijk eens een 1 op 1 kans met de keeper die hij aardig binnen schiet. Mag nog wel iets strakker, er zat wat een curve in de bal.

Technisch mankeerde er nog wel wat aan het schot.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Bas Dost

Berichtdoor abegoal » 03-05-2012 13:03

Lipton en Frisian Viking


Eens, hij neemt hem wel heel erg laconiek aan en bovendien niet vol op de wreef, prutser die Dost.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-05-2012 13:09

Zijn aanname op het dijbeen is ook niet optimaal, heeft erg veel geluk dat hij hem zo voor zijn voet krijgt.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Bas Dost

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-05-2012 13:15

Hij had ook wel wat hoger gekund.

Dit was cynisme natuurlijk Lipton want anders zijn daar mensen voor die je ervoor kunnen helpen.....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Bas Dost

Berichtdoor Lipton » 03-05-2012 13:37

abegoal schreef:Eens, hij neemt hem wel heel erg laconiek aan en bovendien niet vol op de wreef, prutser die Dost.


Klopt, het Koekoek gevoel miste gewoon bij deze goal.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Bas Dost

Berichtdoor 1983 » 03-05-2012 14:02

Ja, hij raakte hem eigenlijk helemaal verkeerd. Was een mazzel goal :wink:
Zo'n prutser als Dost kan nooit zo.n wereldgoal maken. :wink:
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Bas Dost

Berichtdoor paparazzi » 05-05-2012 11:59

Feanatieke schreef:Dost is wel heel duidelijk zeg in de LC over vorig seizoen. :shock: Maar had dan even een weekje gewacht tot het seizoen was afgelopen. Zo vlak voor de wedstrijd tegen Feyenoord...


Verklaar u nader. In Limburg hebben wij geen LC helaas.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bas Dost

Berichtdoor 1983 » 05-05-2012 12:07

Ik ben ook wel benieuwd, heb hier ook geen LC. Op de site van LC staat wel een heel klein stukje, maar daar kun je niet veel uit opmaken behalve dat Dost zelfs overwoog om te stoppen. Dus als iemand zo vriendelijk zou kunnen zijn om een samenvatting te geven of het stuk in can scannen of iets dergelijks, graag.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Bas Dost

Berichtdoor heerenveenown » 05-05-2012 12:17

Superfries1983 schreef:Ik ben ook wel benieuwd, heb hier ook geen LC. Op de site van LC staat wel een heel klein stukje, maar daar kun je niet veel uit opmaken behalve dat Dost zelfs overwoog om te stoppen. Dus als iemand zo vriendelijk zou kunnen zijn om een samenvatting te geven of het stuk in can scannen of iets dergelijks, graag.

Hier komt het op neer:

Vorig jaar zat Bas Dost regelmatig op de bank onder leiding van Ron Jans. Het leverde een conflict tussen de twee op en uiteindelijk spande de spits zelfs een arbitragezaak aan tegen sc Heerenveen om een transfer naar Ajax te bewerkstelligen. Hij verloor. Nu het einde van het seizoen nadert blikt hij nog één keer uitgebreid terug.

Dost:
“In de beginfase van het vorige seizoen speelde ik net zo goed als nu. Verschil is dat het team nu op mij is afgestemd. In wezen is dat een jaar te laat. Het is niet goed als een trainer altijd maar kan doen wat hij denkt dat goed is. Jans heeft beslissingen kunnen nemen zonder tegenspraak. Hij is geen trainer die je de vrije hand moet geven. Dat is denk ik wel gebleken.”

De topschutter is zeer duidelijk over wat hij van de situatie vond. “Het was eigenlijk een schandalige situatie. Hansma zit er nu kort op en dat werkt”, zegt de doelpuntenkoning tegenover de Leeuwarder Courant. “De trainer is veel rustiger nu, heeft minder stress. Het eerste jaar moet voor hem ook verschrikkelijk zijn geweest.”

Ook dit seizoen ging het nog even mis. “Ik heb één keer een clash met hem gehad. Dat was in het begin van de competitie, toen we met 5-1 verloren bij Ajax en ik er bij 3-1 werd uitgehaald. Na afloop gebeurde er iets in de kleedkamer waar ik echt verschrikkelijk van baalde. Ik had net alle ellende, alle dingen die me pijn hadden gedaan, van me afgezet.”

Alles is nu anders. Heerenveen gaat Europa in, mede dankzij ruim dertig treffers van Dost. “Ik wilde in mijn tweede jaar bij Heerenveen absoluut laten zien wat ik waard ben, ik wilde schitteren”, legt de aanvaller uit. “We hebben als club met Europees voetbal nu echt iets bereikt. Stel dat de transfer naar Ajax vorig jaar wel was doorgegaan, dan had je mijn periode bij Heerenveen echt als mislukt en waardeloos kunnen beschouwen.”

Dost bleef echter bij de Friezen en nu vechten er veel meer clubs om zijn handtekening. “Het is wel een ideaal moment om te vertrekken, omdat we het seizoen zo mooi hebben afgesloten en onze doelstelling hebben gehaald”, aldus Dost. “Mijn gevoel bij Heerenveen was een tijdje helemaal weg, maar het is weer terug. Daar ben ik blij om. Het feit dat de mensen hier nu weten dat ik een goede voetballer ben, geeft me nog de meeste voldoening.”

[url]Bron: www.feantastisch.nl[/url]
Laatst bijgewerkt door heerenveenown op 05-05-2012 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Bas Dost

Berichtdoor oldtimer » 05-05-2012 14:26

Ik mis toch wel een stukje zelfkritiek wat betreft vorig seizoen.
Wat een onzin dat hij in het begin net zo goed was als nu.
Voetballend zag het er toch vaak niet uit?
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor heerenveenown » 05-05-2012 15:44

oldtimer schreef:Ik mis toch wel een stukje zelfkritiek wat betreft vorig seizoen.
Wat een onzin dat hij in het begin net zo goed was als nu.
Voetballend zag het er toch vaak niet uit?


Nee, hij is zeker vooruit gegaan.
Het was lang niet zo goed, verdedigde minder mee enzevoort..

Nog even de bron van het Artikel:
http://www.feantastisch.nl
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Bas Dost

Berichtdoor paparazzi » 06-05-2012 11:26

Indirect geeft Bas Dost aan dat Jans meer tegengas zou hebben gekregen DIT jaar. Dit in tegenstelling tot vorig seizoen. Dat zou dan naast Hansma ook van de huidige assistent trainer moeten zijn geweest.
In dat geval gaan de credits dus ook naar zowel Herder als Hansma.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bas Dost

Berichtdoor Gekko » 06-05-2012 11:57

Dodelijke woorden voor Jans, hoewel misschien niet met die intentie uitgesproken.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Johnny de Jong » 06-05-2012 12:28

Dost is gewoon een misselijke vent zonder enig grijntje zelfreflectie. Ik ben blij dat hij er dit seizoen veel ballen heeft ingeschoten, maar ik ben ook blij als hij vertrokken is.
Johnny de Jong
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 23-05-2003 17:55
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Lipton » 06-05-2012 15:56

Bas zijn verhaal over tegengas klopt wel. Bij FC Groningen hield die Nijland Jans heel kort.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Bas Dost

Berichtdoor Eric » 06-05-2012 17:35

Johnny de Jong schreef:Dost is gewoon een misselijke vent zonder enig grijntje zelfreflectie. Ik ben blij dat hij er dit seizoen veel ballen heeft ingeschoten, maar ik ben ook blij als hij vertrokken is.


Altijd dat geziek over scheinheilige perspraatjes en hielenlikkerij binnen het voetbalwereldje en nu iemand een keer eerlijk is, is het weer niet goed. Dost heeft al vaak genoeg aangegeven dat het ook zeker aan hem lag. Ook tijdens die periode. Toen hij aangaf dat hij na een gemiste kans zijn kop er moest bijhouden heeft iedereen dit 20 wedstrijden lang op hem afgerekend. Volgens mij kunnen voetballers beter gewoon niets zeggen.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bas Dost

Berichtdoor xander » 06-05-2012 18:37

Jans heeft het shirtje van Dost gevraagd en gekregen http://nos.nl/l/tcm:5-1274135/ :lol:
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Bas Dost

Berichtdoor Tokstra » 06-05-2012 19:30

0% hie de poll goed at je de bekergoals ek meitelle...
Tokstra
Nieuw talent
 
Berichten: 137
Geregistreerd op: 22-01-2005 15:12
Woonplaats: De Rottefalle

Re: Bas Dost

Berichtdoor Erwin4ever » 06-05-2012 19:54

Johnny de Jong schreef:Dost is gewoon een misselijke vent zonder enig grijntje zelfreflectie. Ik ben blij dat hij er dit seizoen veel ballen heeft ingeschoten, maar ik ben ook blij als hij vertrokken is.

Dus hij mag niet een duidelijke mening hebben en jij wel?????
Vind dit een beetje een zielige reactie :?
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Bas Dost

Berichtdoor Johnny de Jong » 07-05-2012 08:10

Waar zeg ik dat Dost geen mening mag hebben dan? Ik heb het er over dat elke vorm van zelfreflectie bij hem ontbreekt, als je met droge ogen durft te beweren dat hij vorig seizoen in het begin hetzelfde niveau haalde als dit seizoen.

Daarnaast stoor ik me er enorm aan dat hij zo loopt te koop loopt met het feit dat de dood van zijn vriend een eye-opener voor hem was, maar ondertussen wel beweert dat hij zijn carrière in de winterstop van 2010/2011 wou beëindigen omdat hij zo compleet 'kapot' was van zijn reserverol.

Je bent profvoetballer, presteert niet, zit daardoor terecht op de bank, en daardoor ben je zo 'kapot' dat je het liefst gelijk maar helemaal met voetballen wilt stoppen. Dan ben je in mijn ogen totaal over het paard getild. Zijn gedrag in de affaire rondom zijn mislukte transfer naar Ajax heeft dat beeld bevestigd.

In tegenstelling tot een overgrote meerderheid onder de fans in mijn mening met betrekking tot zijn karakter en mentaliteit niet veranderd door de doelpunten die hij dit seizoen heeft gemaakt.
Johnny de Jong
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 23-05-2003 17:55
Woonplaats: Heerenveen

Re: Bas Dost

Berichtdoor Superfries88' » 07-05-2012 09:27

Ik ben het gedeeltelijk eens met bovenstaande spreker. Dost heeft zich vorig seizoen werkelijk belachelijk gedragen en nog steeds kan ik begrip opbrengen voor het feit dat hij op de bank kwam te zitten. Hij presteerde niet goed, ging er niet maximaal voor en haalde rare dingen uit, dus ben je op dat moment gewoon niet goed genoeg voor een basisplaats. Zo simpel werkt dat in de voetballerij. Een echte winnaar had de kritiek geaccepteerd en was daarmee aan de slag gegaan, maar Dost heeft toegegeven dat hij de tweede seizoenshelft te weinig wil heeft getoond. Dat blijf ik kwalijk vinden.

Dost heeft dit seizoen wél de juiste mentaliteit getoond. Ik vind hem echt véél beter geworden, ondanks dat ik hem inderdaad best goed vond starten qua meevoetballen. Hij scoort veel, is aan de bal gerichter bezig, de mentaliteit is een stuk beter geworden en het plezier lijkt er weer te zijn. Wel vind ik dat hij nog dingen moet leren. Zo blijf ik vinden dat hij soms te passief is, dat hij bijvoorbeeld te lang in buitenspelpositie blijft wandelen. Door deze houding speel je soms in de opbouw met tien man, dat kan niet op dit niveau. Dat soort dingen moet hij nog leren.

Zelf heb ik Dost regelmatig flink verketterd, waarbij ik grotendeels nog steeds achter mijn kritiek sta. Ik geef alleen wel toe dat ik hem had afgeschreven en daar kom ik graag op terug. 38 officiële goals in één seizoen is fabuleus, zeker als je zijn beperkingen kent. Daarnaast is hij belangrijk aan de bal en straalt hij weer iets uit. Ik vind het eigenlijk jammer dat hij waarschijnlijk vertrekt, al is dat misschien de dalende gelimiteerde transfersom misschien wel nodig.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Bas Dost

Berichtdoor Frisian Viking » 07-05-2012 09:33

Ik ben het volledig eens met Johnny. Dat hij die kritiek spuit mag van mij best, maar hij heeft een zelfreflecterend vermogen van een dobbelsteen. Vorig jaar speelde hij veelal als een krant. Erg onrustig ook zoals hij soms ballen voor open doel het stadion uit knalde. Daar is dit seizoen niets meer van te zien en dus is hij er enorm op vooruit gegaan ten opzichte van vorig seizoen.

En ondanks zijn doelpunten en zijn goede spel weiger ik nog steeds voor hem te juichen en te zingen. Al schiet hij er honderd in.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten

cron