Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lardy » 02-05-2012 15:00

VeurAltiedEmmn schreef:Want zeer zwakke tot middelmatige spelers als Pedro Beda, .....


Ho, ook jij kan te ver gaan. :D :lol:
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 02-05-2012 16:05

VeurAltiedEmmn schreef:[
Want zeer zwakke tot middelmatige spelers als Pedro Beda, Hassan Bai Kamara, Johnny de Vries, Xander Houtkoop, Arjen Bergsma, etc. gaan dan opeens veel beter voetballen? En kom niet aan met 'FC Emmen had goede spelers aan moeten trekken', want de enige fatsoenlijke spelers die er destijds rondliepen op de Meerdijk waren zelf aangetrokken.


Ja maar Emmen had toch zelf ook wat spelers kunnen halen? Die kwamen pas in de winterstop. Daarna moest Hake ook weer lang bezig met het samenstellen van de selectie.

Volgens mij is het nooit de bedoeling geweest dat Heerenveen alles zou gaan regelen en opzetten bij Emmen.

Wel ben ik van mening dat er misschien (eerder) betere beloftes naar Emmen hadden gekund. Maar die moesten op hun beurt natuurlijk ook naar Emmen willen.
Het is nog steeds zo dat niet elke belofte direct een versterking is voor een JL club. Bakkal kon destijds de kar ook niet trekken bij Eindhoven.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 02-05-2012 17:19

Lipton schreef:Ja maar Emmen had toch zelf ook wat spelers kunnen halen?


Cathalina, Valgaeren, Paridaans, Guus de Vries, Ripson, Stroeve, Van der Ven, Denissen en Malenovic waren (vrijwel) vanaf de seizoensstart de beoogde basisspelers, die moesten worden aangevuld met twee huurlingen. Dus dit verwijt is onterecht.

Die kwamen pas in de winterstop.


Zoals ik hierboven al aangeef waren er ervaren krachten genoeg. Bovendien hebben de huurlingen van sc Heerenveen na de komst van extra ervaren krachten in de winterstop niet of nauwelijks meer gespeeld, simpelweg omdat ze het niveau van de eerste divisie niet of nauwelijks aankonden.

Daarna moest Hake ook weer lang bezig met het samenstellen van de selectie.


Goed geïnformeerd. Hake was er toen nog niet eens. Bovendien was Sinkgraven helemaal niet 'lang bezig met het samenstellen van de selectie', gezien de resultaten; FC Emmen eindigde over de tweede seizoenshelft op een keurige 4e plaats.

Volgens mij is het nooit de bedoeling geweest dat Heerenveen alles zou gaan regelen en opzetten bij Emmen.


Dat zeg ik ook niet, slechts de jeugdopleiding en dat was wel degelijk de bedoeling. Heerenveen heeft de structuur bepaald, de trainers aangesteld, etc.

Wel ben ik van mening dat er misschien (eerder) betere beloftes naar Emmen hadden gekund. Maar die moesten op hun beurt natuurlijk ook naar Emmen willen.


Kom op, een snotneus van 18-20 jaar heeft niets te willen. Het probleem was niet dat die spelers niet wilden, maar sc Heerenveen.

Het is nog steeds zo dat niet elke belofte direct een versterking is voor een JL club. Bakkal kon destijds de kar ook niet trekken bij Eindhoven.


Dat lijkt me duidelijk. Van de huurlingen van sc Heerenveen die hier hebben rondgelopen was er geen één direct een versterking.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 02-05-2012 18:02

Cathalina, Valgaeren, Paridaans, Guus de Vries, Ripson, Stroeve, Van der Ven, Denissen en Malenovic waren (vrijwel) vanaf de seizoensstart de beoogde basisspelers, die moesten worden aangevuld met twee huurlingen. Dus dit verwijt is onterecht.


Guus de Vries kwam pas in een later stadium terug van WKE toch? Bovendien hadden de spelers die Emmen haalde ook nauwlijks de kwaliteit om in de JL te spelen. Ripson kon er echt helemaal niks van, Cathalina werd aan alle kanten voorbij gelopen en Valgaeren was gewoon een opa. Stoeve was een hele goede speler trouwens.



Goed geïnformeerd. Hake was er toen nog niet eens. Bovendien was Sinkgraven helemaal niet 'lang bezig met het samenstellen van de selectie', gezien de resultaten; FC Emmen eindigde over de tweede seizoenshelft op een keurige 4e plaats.


Ik bedoelde vooral afgelopen zomer. Maar goed, Emmen heeft na die hele goede periode (ere wie ere toekomt!) niet door gepakt, lag ook dat aan sc Heerenveen?

Kom op, een snotneus van 18-20 jaar heeft niets te willen. Het probleem was niet dat die spelers niet wilden, maar sc Heerenveen.


Onzin, zie jij graag een ongemotiveerde speler in het FC Emmen shirt? Volgens mij zijn / waren de redenen vrij duidelijk dat niet elk talent de overstap van sc Heerenveen naar Emmen wouden maken. Toch zal het idd op een bepaald moment moeten, maar dan nog moeten beide partijen er voor zorgen dat het geen moeten moet worden. Emmen had een eer moeten worden om voor te spelen.

Dat lijkt me duidelijk. Van de huurlingen van sc Heerenveen die hier hebben rondgelopen was er geen één direct een versterking.


Klopt, en dat is best teleurstellend. Maar dat zegt ook direct dat het niveau verschil tussen een A junior / Belofte en JL club helemaal niet zo groot is. Bijna alle jongens die voor Emmen gespeeld hebben hadden genoeg talent om op JL niveau te blijven spelen. Helaas waren ze er mentaal niet aan toe. En dan mis je misschien wel ervaring in het team die dat soort jongens op z'n donder geven.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 02-05-2012 18:40

Conclusie; ze hebben geen van allen wat toegevoegd.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 02-05-2012 19:02

VeurAltiedEmmn schreef:Conclusie; ze hebben geen van allen wat toegevoegd.


Klopt, maar dat is toch ook een stukje onmacht?

Zeinstra heeft wel waarde gehad voor Emmen, blijft hij Emmen trouwens? Persoonlijk had ik verwacht dat Cambuur hem zou halen als 1e keeper.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 02-05-2012 20:02

Deels.
Zeinstra is een prima doelman voor FC Emmen, maar ook hij is (nog) niet van dusdanig niveau dat een speler van zijn kaliber zonder sc Heerenveen onhaalbaar was geweest voor FC Emmen. Ook in dit geval voegt de samenwerking dus niet daadwerkelijk iets toe. Ik weet niet of hij bij FC Emmen blijft, ik hoop het wel.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor H-J » 03-05-2012 08:28

Gewoon even een algemene vraag, los van het feest dat de samenwerking Emmen - Heerenveen heet:

Wat is inmiddels de financiële situatie in Emmen? Zijn ze voor bijvoorbeeld voortzetting van een jeugdopleiding (en volledig maken selectie?) straks aangewezen op een andere bvo? (omdat jeugdopleidingen nou eenmaal niet echt op korte termijn renderen).
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 03-05-2012 08:44

FC Emmen is/lijkt inmiddels gered. Voor de jeugdopleiding zal FC Emmen, in ieder geval volgend seizoen nog, zijn aangewezen op een andere bvo, voor het volledig maken van de selectie waarschijnlijk niet, aangezien het spelersbudget flink omhoog gaat.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Superfries88' » 03-05-2012 09:53

VeurAltiedEmmn schreef:Wat is daar precies erg aan?


Je vergelijking met uitspraken over spelers waarvoor je belangstelling toont gaat volledig mank. Dat is een positieve uitspraak, Emmen heeft aangegeven dat bepaalde zaken anders moesten om daarbij te voegen 'daar gaan we binnenkort over praten'. De omgekeerde wereld natuurlijk. Je gaat eerst praten en pas daarna ga je eventueel iets verkondigen in de media. Emmen heeft continu de zwarte piet toegespeeld aan Heerenveen en amper zelfkritiek getoond. Alleen de samenstelling van de eerste selectie werd nog eens ter sprake gebracht, maar voor de rest werd het wel heel erg op het bordje van Heerenveen gelegd. In bepaalde gevallen misschien terecht, dat weet ik niet, maar ik heb ook genoeg dingen gehoord en gelezen waarvan ik zeg: zijn jullie nou zo dom of doen jullie alsof? De naïviteit was enorm.

Het verhaal is eigenlijk heel simpel: de KNVB heeft geadviseerd om te gaan werken met een RJO. Heerenveen en Emmen hebben dit opgepakt, waarbij Emmen zelfs nog extra ruimte heeft gekregen. Oké, de grote talenten gingen niet naar jullie toe, maar soms past dat ook gewoon niet. Uiteindelijk moet iedere club zelf de broek kunnen ophouden en een goede selectie samenstellen, waarbij de talenten van Heerenveen als extraatje kunnen dienen. Nu leek het telkens alsof Emmen maar wat deed en verwachtte dat de huurlingen het wel even zouden doen. Zo werkt dat niet. De huurlingen moeten zich juist ontwikkelen aan de hand van de basis die er al is. Dat is een kolossale blunder geweest vanuit Emmen.

Ik deel de mening van Lipton dus: in enkele seizoenen tijd heb ik waanzinnig veel fout zien gaan bij Emmen. Telkens hoorde ik reacties als 'dat zit anders' en 'het komt wel goed', maar feit is dat Emmen dit seizoen onderaan eindigde in een zwakke competitie waarbij externe partijen de club overeind hebben moeten houden. Al die leuke verhalen zijn gewoon als zoete koek geslikt, maar in de praktijk is het gewoon volstrekt onbetrouwbaar gebleken. Het fundament was veel te zwak om serieus mee aan de slag te gaan. Dat is en blijft de verantwoordelijkheid van Emmen, niet van Heerenveen. Als je zoveel fout doet en je geeft de andere club steeds weer de schuld, dan heb je m.i. ook niet het recht om anderen onbetrouwbaar te noemen. Dat ben je zelf al gebleken namelijk.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 03-05-2012 11:53

VeurAltiedEmmn schreef: aangezien het spelersbudget flink omhoog gaat.


Hoe komt Emmen aan meer geld ? Dat komt niet alleen door de besparing op de huur/aflossing van het stadion lijkt mij.
Zijn er ook afspraken gemaakt m.b.t het aflossen van de schuld van het stadion? Hoe eerder die schuld weg is hoe beter voor Emmen. Ik kan mij voorstellen dat men een percentage van transfers gaat gebruiken voor het aflossen van het stadion.

De transfer van Dost is een mooie opsteker voor Emmen, die tonnen moeten ze echt steken in de organisatie.
Wie weet maken andere oud FC Emmen spelers ook nog wel transfers, bijvoorbeeld een Ten Voorde.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 03-05-2012 12:40

Lipton schreef:Hoe komt Emmen aan meer geld ? Dat komt niet alleen door de besparing op de huur/aflossing van het stadion lijkt mij.


De begroting gaat met 1 ton omhoog, hetzelfde bedrag als de besparing op de huur/aflossing. Binnen de begroting wordt 4 ton extra vrijgemaakt voor technische staf en spelersselectie. Dat geld wordt dus ergens anders op bespaart, waarop weet ik niet.

Zijn er ook afspraken gemaakt m.b.t het aflossen van de schuld van het stadion? Hoe eerder die schuld weg is hoe beter voor Emmen. Ik kan mij voorstellen dat men een percentage van transfers gaat gebruiken voor het aflossen van het stadion.


Het aflossen van de schuld wordt met 10 jaar uitgesteld. In die tijd krijgt Ronald Lubbers alle rechten om het stadion verder te ontwikkelen. Hij moet ervoor zorgen dat er meer huurders in/bij het stadion komen en dat als gevolg daarvan de schulden weer kunnen worden afbetaald en FC Emmen zeer goedkoop of zelfs gratis gebruik kan gaan maken van het stadion.

De transfer van Dost is een mooie opsteker voor Emmen, die tonnen moeten ze echt steken in de organisatie.
Wie weet maken andere oud FC Emmen spelers ook nog wel transfers, bijvoorbeeld een Ten Voorde.


Bij een transfersom van 7 miljoen beurt Emmen 245.000 euro. Dat is inderdaad een mooie opsteker. Als ze verstandig zijn zetten ze dat geld lekker op de bank, om eigen vermogen op te bouwen. Dat is ook noodzakelijk om uit categorie 1 te komen.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 03-05-2012 13:40

Het aflossen van de schuld wordt met 10 jaar uitgesteld. In die tijd krijgt Ronald Lubbers alle rechten om het stadion verder te ontwikkelen. Hij moet ervoor zorgen dat er meer huurders in/bij het stadion komen en dat als gevolg daarvan de schulden weer kunnen worden afbetaald en FC Emmen zeer goedkoop of zelfs gratis gebruik kan gaan maken van het stadion.


Prima, als men die schuld dan ook maar gaat aflossen. Hoe eerder die 5 miljoen verdwenen zijn hoe beter de situatie voor FC Emmen en natuurlijk de gemeente. Schulden zijn altijd vervelend en m.i. moet er altijd een goed plan liggen om deze af te lossen. Rente betalen is uiteindelijk veel duurder.

Bij een transfersom van 7 miljoen beurt Emmen 245.000 euro. Dat is inderdaad een mooie opsteker. Als ze verstandig zijn zetten ze dat geld lekker op de bank, om eigen vermogen op te bouwen. Dat is ook noodzakelijk om uit categorie 1 te komen.


Wij hebben dit als eens besproken via PB, Emmen moet dat soort inkomsten gebruiken om of op de bank te zetten of creatief in de organisatie te steken.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor yatsemata » 04-05-2012 12:38

Heerenveen boos: 'Zijn er niet om Emmen te subsidiëren'
04/05/2012 10:26
De samenwerking van 
SC Heerenveen met 
FC Emmen loopt op zijn eind. De Friese club heeft de Drentse Eerste divisionist te kennen gegeven de overeenkomst te willen verbreken, omdat Emmen zijn financiële verplichtingen niet nakomt. Vorige week vrijdag hadden de Drenten een factuur van 58 duizend euro moeten betalen, maar ook die afspraak hebben zij geschonden. 'Wij hebben hier de buik van vol', zegt algemeen directeur Robert Veenstra van Heerenveen, bij wie de boze woorden van FC Emmen-voorzitter Ronald Lubbers verkeerd zijn gevallen.

'Wij worden van van-alles-en-nog-wat beschuldigd, onder meer het in de steek laten van jeugdspelers, maar het feit is dat zij weigeren afspraken na te komen. En dat al drie jaar. Bovendien hoor ik dat ze achter onze rug om gesprekken met 
FC Twente zijn gestart over een gezamenlijke jeugd
opleiding. Niet bepaald fair.'

Hoewel de deur voor SC Heerenveen nog niet geheel gesloten is, helpt dit alles volgens Veenstra niet. 'Wij zijn altijd van goede wil geweest, maar het kan geen eenrichtingsverkeer blijven. SC Heerenveen is er niet om FC Emmen te subsidiëren.'
http://www.vi.nl

Los van dat financiele gedoe is dit best een herkenbaar verhaal. Bij onze samenwerking met AGOVV loopt fc Deutschland ook met allerlei beloftes te strooien waardoor AGOVV nu het contract wat ze met ons hebben wil verbreken. AGOVV beschuldigd ons van allerlei zaken die niet kloppen terwijl ze zelf achter onze rug om met twente afspraken gemaakt. Ze zijn zelfs nog zo brutaal bij AGOVV dat ze geld van ons eisen omdat zij hun trainer willen ontslaan (die bij ons in dienst is) en voor volgend seizoen twee a drie eredivisiewaardige spelers op huurbasis verwachten...
yatsemata
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 09-05-2007 15:01
Woonplaats: Maastricht

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Eric » 04-05-2012 13:20

Onbegrijpelijk inderdaad, typische gevalletjes van wel de lusten maar niet de lasten. Alle clubs willen niet een soort Excelsior worden, maar kunnen toch ook zelf niet volledig zelfstandig opereren en eisen daarom wel geld. Belachelijk eigenlijk.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 04-05-2012 14:51

Het is sc Heerenveen dat geld eist hoor, niet FC Emmen. En Veenstra valt absoluut niet serieus te nemen heb ik wel door; ''subsidiëren'', wat een grappenmaker.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor 1983 » 04-05-2012 15:25

Inderdaad, dit is ook moddergooien van onze kant. Hoe de vork ook precies in de steel zit in deze zaak is dit een misplaatste uitspraak die een clubvoorzitter, of het nou klopt of niet, voor zich had moeten houden. Veenstra had de wijste moeten zijn als hij vind dat hij in z'n gelijk staat.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 04-05-2012 15:29

VeurAltiedEmmn schreef: En Veenstra valt absoluut niet serieus te nemen heb ik wel door


Veenstra wordt hier ook niet echt serieus genomen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor TORCIDA » 04-05-2012 18:19

Lipton schreef:
VeurAltiedEmmn schreef: En Veenstra valt absoluut niet serieus te nemen heb ik wel door


Veenstra wordt hier ook niet echt serieus genomen.


Sorry hoor goedkope opmerkingen vaneen Emmen supporter die met lede ogen moet aanzien dat emmen langzaam aan overlijdt
Deze laatste stuiptrekking duurt nog een jaar? Tja toch kloppen de feiten, Emmen heeft geen geld en Heerenveen heeft nog geld tegoed. De samenwerking was er al voor Veenstra kwam. En volgens mij eist de club waar ze recht op hebben.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 04-05-2012 21:04

Torcida, beste jongen, verdiep je eerst eens in FC Emmen, want er klopt niets van wat je zegt. FC Emmen zet juist duidelijk de weg omhoog in nu en gaat zeker niet failliet. Maar goed, roepen zonder verstand van zaken is leuker en makkelijker hè? En hoe weet jij zo zeker dat Heerenveen daar 'recht op heeft', alleen omdat ze dat zelf beweren? Emmen beweert van niet. En dan heeft zo'n pipo als jij het ook nog over 'goedkope opmerkingen', tja...je bent daarin zelf de expert schijnbaar.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Ago » 04-05-2012 22:10

Lipton schreef:
VeurAltiedEmmn schreef: En Veenstra valt absoluut niet serieus te nemen heb ik wel door


Veenstra wordt hier ook niet echt serieus genomen.


Hoezo Veenstra wordt hier ook niet echt serieus genomen????
Ik zie hier op het forum als volger en niet frequente poster nogal wat Veenstra adepten langskomen.

Die man lijkt door, in ieder geval velen hier, heilig verklaard.
Als je (zoals o.a. RdV en VAE) iets negatiefs over Veenstra schrijft wordt je bijna al van het forum verbannen.
Ik vindt dit een raar fenomeen, want wat heeft Veenstra nu werkelijk bijgedragen aan het succes van dit jaar?
Ja...., hij heeft veel bezuinigd op de bedrijfsvoering dit seizoen, maar publicitair is het toch een enorme hark?
...en toch heeft hij blijkbaar iets wat velen hier voor hem doet vallen en waardoor men blindelings vertrouwen in Veenstra heeft.
Ago
Basisspeler
 
Berichten: 746
Geregistreerd op: 12-08-2005 22:07

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Eric » 05-05-2012 03:37

Ago schreef:
Hoezo Veenstra wordt hier ook niet echt serieus genomen????
Ik zie hier op het forum als volger en niet frequente poster nogal wat Veenstra adepten langskomen.


Nou, volgens mij alleen door de jongens die in Portugal zijn geweest. Die hebben immers op zijn schoot mogen zitten ;)
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Knipecity » 05-05-2012 07:13

Op zich zijn dat dan wel de enigen die hem van iets dichterbij hebben meegemaakt en die dus iets meer recht van spreken hebben. De rest kent hem alleen van de korte stukjes in de media en horen zeggen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor TORCIDA » 05-05-2012 11:59

Jammer veuraltiedniksinemmen, je reageert zoals ik al verwachte, puur op emotie en ja dat kan ik je niet kwalijk nemen.
Tja op goede weg richting? Sinds wanneer? Emmen is nog maar net gered van de ondergang, dan lijkt alles wat daarna gebeurd
Al snel op de goede weg....Ik snap dat je een confronterend bericht als deze niet leuk vindt. Tja als ik mijn kennis zou baseren op de feiten zoals Heerenveen die zelf omschrijft, doe ik toch niets anders dan wat jij doet..
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 05-05-2012 13:34

Hou toch op man, ik reageer puur gebaseerd op de feiten. Jij bent degene die geen enkel idee heeft hoe FC Emmen er voor staat op dit moment, niet ik, dus alles wat jij over de club beweert is gebaseerd op drijfzand. Zodra de zaken met betrekking tot de jeugdopleiding zijn afgehandeld begint FC Emmen op alle fronten op 0. De begroting gaat met een ton omhoog en binnen die begroting gaat de begroting voor de selectie met 50% omhoog. Verder zijn alle eventuele tekorten voor de komende drie jaar afgedekt en zijn er, behalve de gemeentelijke lening van het stadion waarvoor men uitstel van betaling heeft gekregen voor 10 jaar, geen schulden meer. De club is nu de facto in handen van (ondernemer/projectontwikkelaar/voorzitter/Emmen-fan) Ronald Lubbers, evenals het stadion. En hij heeft alle rechten om het stadion verder te ontwikkelen, zodat er meer huurders bij kunnen komen en de lasten voor de club nog verder omlaag kunnen. Er is dus geen enkele basis voor jouw beweringen, dus hou alsjeblieft op met je gezwets.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor RobertDeVries » 05-05-2012 14:00

Dan zijn jullie dus letterlijk en figuurlijk van ballast verlost...

Heerenveen en Emmen hebben beide met verschillende verwachtingen aan dit project gewerkt. Als het niet werkt, dan moet je dat concluderen en aan ELKAAR kenbaar maken. Het is niet netjes geweest van het bestuur van Emmen om het in de media kenbaar te maken. Maar het is ook niet netjes om hier via de media op te reageren. Om 58.0000 zal het inderdaad niet overgaan, er is meer aan de hand. Maar zeg niet dat je een club subsidieert, want ten eerste is dat niet zo en ten tweede is er maar 1 instantie die Emmen subsidieert en dat is de gemeente Emmen.

Laten we hopen dat een rechtszaak niet nodig is, want dan komen er gegevens op straat te liggen die niemand op straat wil hebben. Maar uit de woorden van de voorzitter lijkt dat niet het geval.
Laatst bijgewerkt door RobertDeVries op 05-05-2012 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor heerenveenown » 05-05-2012 14:03

VeurAltiedEmmn schreef:Hou toch op man, ik reageer puur gebaseerd op de feiten. Jij bent degene die geen enkel idee heeft hoe FC Emmen er voor staat op dit moment, niet ik, dus alles wat jij over de club beweert is gebaseerd op drijfzand. Zodra de zaken met betrekking tot de jeugdopleiding zijn afgehandeld begint FC Emmen op alle fronten op 0. De begroting gaat met een ton omhoog en binnen die begroting gaat de begroting voor de selectie met 50% omhoog. Verder zijn alle eventuele tekorten voor de komende drie jaar afgedekt en zijn er, behalve de gemeentelijke lening van het stadion waarvoor men uitstel van betaling heeft gekregen voor 10 jaar, geen schulden meer. De club is nu de facto in handen van (ondernemer/projectontwikkelaar/voorzitter/Emmen-fan) Ronald Lubbers, evenals het stadion. En hij heeft alle rechten om het stadion verder te ontwikkelen, zodat er meer huurders bij kunnen komen en de lasten voor de club nog verder omlaag kunnen. Er is dus geen enkele basis voor jouw beweringen, dus hou alsjeblieft op met je gezwets.

Het gaat zo goed, tot volgend jaar in de eredivisie :mrgreen:
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 05-05-2012 14:36

RobertDeVries schreef:Als het niet werkt, dan moet je dat concluderen en aan ELKAAR kenbaar maken. Het is niet netjes geweest van het bestuur van Emmen om het in de media kenbaar te maken.


Het is sc Heerenveen geweest die via een mailtje van een jurist aan FC Emmen kenbaar heeft gemaakt de samenwerking te willen beëindigen (en dat terwijl er in grote lijnen een akkoord was twee dagen daarvoor), niet andersom. Dat Ronald Lubbers dit soort zaken open en eerlijk communiceert naar de supporters toe daar is mijns inziens niets mis mee.

is er maar 1 instantie die Emmen subsidieert en dat is de gemeente Emmen.


Dat is niet waar. De enige keren dat de club subsidie heeft gekregen van de gemeente ging dat om verbouwingen van het stadion, wat in heel Nederland gangbaar is (ook in Heerenveen).

heerenveenown schreef:Het gaat zo goed, tot volgend jaar in de eredivisie :mrgreen:


Leuk hè, chargeren? Je hebt er alleen zo weinig aan.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor RobertDeVries » 05-05-2012 16:06

Ook al was het een mailtje (in iedergeval een mailtje... Dames hebben het wel eens via sms moeten horen). Maar dan bel je toch even. Dit geldt voor beide partijen. Nu krijg je het gevoel dat twee kinderen hun zin niet krijgen en dan elkaar de schuld gaan geven.
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 11-05-2012 18:13

FC Emmen en sc Heerenveen hebben in grote lijnen een akkoord bereikt over de beëindiging van de gezamenlijke jeugdopleiding. De komende weken moeten de laatste plooien worden glad gestreken, ten aanzien van de vergoeding die sc Heerenveen aan FC Emmen moet betalen voor de overgenomen jeugdspelers. FC Emmen speelt volgend seizoen weer met een eigen D- en C-jeugd.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten