Geert Arend Roorda

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor GW » 29-03-2012 11:51

@ Otsje P

Ik zie dat toch echt niet.

Dat Roorda zo bepalend was bij Heerenveen kan ik mij i.i.g. niet voor de geest halen. Dat 1e jaar waar jij over rept, speelde toch meestal Bradley en Prager. Maar het hele team draaide toen als een tierelier, dus ook Roorda draaide mee als hij speelde. Doordat superseizoen seizoen hebben we zelfs Sulejmani voor erg veel geld kunnen verkopen en was er ook lang niet zoveel kritiek op Breuer.

Mij mening: niet goed genoeg en te blessuregevoelig. Laten gaan.
Ik val onder klapvee!!
GW
Selectiespeler
 
Berichten: 169
Geregistreerd op: 02-02-2005 13:14

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Otsje P » 29-03-2012 12:10

GW schreef:@ Otsje P

Ik zie dat toch echt niet.

Dat Roorda zo bepalend was bij Heerenveen kan ik mij i.i.g. niet voor de geest halen. Dat 1e jaar waar jij over rept, speelde toch meestal Bradley en Prager. Maar het hele team draaide toen als een tierelier, dus ook Roorda draaide mee als hij speelde.


Dan moet je nog maar wat dieper in je geheugen graven. We begonnen het seizoen inderdaad met Prager en Bradley. Maar na een wedstrijd of 6/7 nam Roorda de plaats in van Prager. Hij is er vervolgens alleen nog maar uit geweest met kleine blessures. Het team draaide als een tierelier als hij meedeed inderdaad. Zonder, liep het een stuk minder.

Maar dat is dus eigenlijk mijn hele punt. Veel mensen weten niet of weten niet meer hoe goed hij toen speelde en wat voor potentie hem toen werd toegedicht. Dat is er door al die blessures daarna niet weer uitgekomen. Daarom is het logisch dat het zo afloopt. Maar Hansma en co hebben net als mij, lang het vertrouwen gehad dat we de echte Roorda terug gingen zien.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Sumzor » 29-03-2012 12:24

Helaas dat het zo is gelopen, maar tijden veranderen en vind het best een verstandige, maar moeilijke beslissing van Hansma en kornuiten
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor TWR22 » 29-03-2012 13:14

Zal wel naar Utrecht gaan maar daar is het max 2 ton wat ie krijgt. En dat is ook meer dan zat, teveel eigenlijk.

Otsje P, dat eerste jaar, dat snap ik hoor maar daar kan je niet in blijven hangen. Elm was ook helemaal top jaar 1 maar door velen vergruisd hier nu. En zo zijn er meer. Roorda is en zal niet meer zo goed zijn als ie was, door de vele blessures, voorzichtiger geworden, beperkter etc. Is helaas gewoon zo.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Otsje P » 29-03-2012 13:41

TWR22 schreef:Otsje P, dat eerste jaar, dat snap ik hoor maar daar kan je niet in blijven hangen. Elm was ook helemaal top jaar 1 maar door velen vergruisd hier nu. En zo zijn er meer. Roorda is en zal niet meer zo goed zijn als ie was, door de vele blessures, voorzichtiger geworden, beperkter etc. Is helaas gewoon zo.


TWR mijn beste, ik geef zelf toch ook aan dat het logisch is dat aan de samenwerking een eind komt. Maar dat neemt niet weg dat het eeuwig zonde is dat het zo gelopen is. Elm deed het heel aardig in het begin, en zo zijn er inderdaad nog wel meer. Maar dat vind ik wat anders dan een 18 of 19 jarige die direct zo zijn stempel op de ploeg kon drukken, en door zijn blessures dat niveau nooit meer heeft kunnen halen of door heeft kunnen groeien.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Gekko » 29-03-2012 15:12

Ik kan me helemaal vinden in de wijze woorden van Otsje. Roorda is inmiddels voorbij gestreefd door een andere Fries, Van Anholt. Doet het steeds beter, is sterk en dynamisch. Komt dus goed maar met Roorda gaat wel een mooie voetballer verloren. Door blessures.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Frisian Viking » 30-03-2012 08:02

GW schreef:@ Otsje P

Ik zie dat toch echt niet.

Dat Roorda zo bepalend was bij Heerenveen kan ik mij i.i.g. niet voor de geest halen. Dat 1e jaar waar jij over rept, speelde toch meestal Bradley en Prager. Maar het hele team draaide toen als een tierelier, dus ook Roorda draaide mee als hij speelde. Doordat superseizoen seizoen hebben we zelfs Sulejmani voor erg veel geld kunnen verkopen en was er ook lang niet zoveel kritiek op Breuer.

Mij mening: niet goed genoeg en te blessuregevoelig. Laten gaan.

In deze ben ik het eens met Otsje. Roorda kon ook toen vaak al geen hele wedstrijden spelen en werd dan ook na een minuut of 70 gewisseld. Je zag vaak dat als hij niet meespeelde het hele spel als een pudding in elkaar zakte. Roorda is dat laatste jaar onder Verbeek van onschatbare waarde geweest. Helaas heeft hij het later nooit meer waar kunnen maken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Eric » 30-03-2012 08:47

Ik denk dat het verstandig is om Roorda te behouden, ook al laat hij op dit moment nog niet helemaal zijn niveau zien. Een elftal bestaat uit meer dan 11 spelers en Roorda is goed om als backup te hebben omdat hij op het hele middenveld kan spelen en zelfs nog als laatste man mocht de nood daar zijn. Daarnaast kent hij als geen ander de club en kan daarom nieuwe spelers goed wegwijs maken.
Ik denk ook dat Roorda wel eens een speler kan gaan zijn die heel veel profijt heeft bij een nieuwe trainer. Roorda is volgens mij wel iemand die positief kan reageren op bepaalde prikkels, maar ook snel gedemotiveerd kan raken. Het Dost scenario van dit jaar zie ik volgend jaar nog wel bij Roorda gebeuren.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Superfries88' » 30-03-2012 09:28

Roorda heeft eigenlijk vier jaar stilgestaan door blessures en verloren concurrentie, dat kan niet nóg een jaar. Dat wil hij ook absoluut niet. Als hij bij de selectie blijft, dan moet dat zijn omdat je hem een serieuze rol toedicht. Dat kan alleen aan de hand van goede prestaties en dat is het 'm nou juist: zodra hij meespeelt (invaller of basisklant) is hij geen meerwaarde gebleken. Sommigen vinden dat deze kans onvoldoende is geweest, maar zo gaat het nou eenmaal op topniveau. Je moet er staan zodra je aan de beurt bent en anders ben je (op dat moment) simpelweg niet goed genoeg.

Persoonlijk denk ik dat we de oude Roorda ook niet terug gaan zien. Zelfs bij Excelsior vond ik hem niet zo sterk als in het eerste seizoen bij Heerenveen, ondanks dat zijn cijfers daar goed waren. Ik mis dat beetje extra bij hem. Net die ene stap vooruit zijn ten opzichte van de rest, dat typeerde hem en dat heb ik al te lang gemist. Alleen de lange ballen herken ik nog terug. En dat is met alle respect niet voldoende om door te kunnen. Ik denk dat zijn blessures te veel schade hebben aangericht en dat hij de eeuwige belofte blijft, hoe sterk hij hier en daar ook zal zijn.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor RobertDeVries » 30-03-2012 12:43

De enige juiste beslissing is om hem geen contract aan te bieden, aangezien hij niet door de medische keuring komt. In Belgie is GAR medisch afgekeurd, terwijl hij op dat moment niet geblesseerd was. Het heeft iets te maken met een onherstelbare beschadiging in zijn knie (kraakbeen tekort). Dit is aangegeven door de artsen in Belgie. Dit is bewust stilgehouden om eventueel geinterreseerde clubs niet af te schrikken (en te hopen dat Nederlandse doktoren iets minder goed zijn) en om GAR zijn carriere niet te beiendigen.... Wellicht krijgt Heerenveen nu een trainer die compassie heeft met spelers zonder kraakbeen, maar ik denk dat Johan Hansma (idd alleen Hansma, andere leeft bij waan van de dag) wel verstandig genoeg is en het medische rapport even doorbladerd.
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Gekko » 30-03-2012 13:54

Hij zit weer bij de selectie zaterdag.... Kijk eens aan!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Frisian Viking » 30-03-2012 15:20

RobertDeVries schreef:De enige juiste beslissing is om hem geen contract aan te bieden, aangezien hij niet door de medische keuring komt. In Belgie is GAR medisch afgekeurd, terwijl hij op dat moment niet geblesseerd was. Het heeft iets te maken met een onherstelbare beschadiging in zijn knie (kraakbeen tekort). Dit is aangegeven door de artsen in Belgie. Dit is bewust stilgehouden om eventueel geinterreseerde clubs niet af te schrikken (en te hopen dat Nederlandse doktoren iets minder goed zijn) en om GAR zijn carriere niet te beiendigen.... Wellicht krijgt Heerenveen nu een trainer die compassie heeft met spelers zonder kraakbeen, maar ik denk dat Johan Hansma (idd alleen Hansma, andere leeft bij waan van de dag) wel verstandig genoeg is en het medische rapport even doorbladerd.

Iedereen die Heerenveen een beetje volgt weet dat hij daar niet door de keuring kwam. Is niets geheimzinnigs aan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor RobertDeVries » 02-04-2012 13:30

Dat het bekend is geworden is zijn eigen schuld. Er is toentertijd afgesproken om de afkeuring niet bekend te maken. Men zou vertellen dat de clubs en de speler er niet uit waren gekomen. Helaas heeft GAR zelf het nieuws naar buiten gebracht, waardoor alle geinteresseerden zijn afgehaakt.

Eigen schuld dikke bult, weg carriere.
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor fries0511 » 25-04-2012 05:12

Roorda vertrekt naar NEC, aldus De Telegraaf.
fries0511
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 19-09-2011 15:39

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Knipecity » 25-04-2012 06:27

fries0511 schreef:Roorda vertrekt naar NEC, aldus De Telegraaf.

Zou mooi voor hem zijn. Een stapje lager, maar Pastoor is blijkbaar gecharmeerd van hem, zal hem veel vertrouwen geven en misschien zelfs zijn team een beetje op hem afstemmen. Dat scheelt een hoop.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Flying Frisian » 25-04-2012 07:45

Het blijft zonde, blessures hebben een mooie carrière in de kiem gesmoord, waardoor hij de dynamiek mist om te slagen. Ik wens hem veel succes mocht hij daadwerkelijk naar Nijmegen vertrekken.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Knipecity » 25-04-2012 08:24

Hij moet nog door medische keuring en dat ging afgelopen zomer ook mis..
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Baggerraartje » 25-04-2012 08:47

Knipecity schreef:Hij moet nog door medische keuring en dat ging afgelopen zomer ook mis..


Wat wil je daarmee zeggen...dat heerenveen hem maar moet houden, omdat het zo zielig is dat hij bij Standaar en Nec niet door de keuring komt/kwam?
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Flying Frisian » 25-04-2012 09:08

Baggerraartje schreef: Wat wil je daarmee zeggen...dat heerenveen hem maar moet houden, omdat het zo zielig is dat hij bij Standaar en Nec niet door de keuring komt/kwam?
Of dat het nog niet zeker is dat hij daadwerkelijk een contract tekent bij N.E.C., niets is zeker totdat hij door de club is gepresenteerd.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor davp » 25-04-2012 09:28

Wanneer hij weer afgekeurd gaat worden (en die kans zit er in met zijn zwakke onderstel) dan kan het wel eens einde profcarrière zijn voor Roorda.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Superfries88' » 25-04-2012 09:35

Logische keuze. NEC raakt in Schöne een bepalende middenvelder kwijt, Pastoor is zoals bekend erg gecharmeerd van Roorda plus zijn transfervrije status. Eigenlijk is er geen logischere stap denkbaar. Ik denk dat Pastoor hem opnieuw een vrij offensieve rol gaat gunnen en dat kan bij een ploeg als NEC absoluut goed uitpakken, zoals dat bij Excelsior ook gebeurde. Toch kan ik er geen traan om laten. Ooit een zeer talentvolle middenvelder, maar na al het gedoe (waaronder de blessures en de ophef richting Jans) ben ik wel klaar met hem. Zeker omdat ik vind dat hij te weinig heeft gebracht zodra hij de kansen kreeg. Terecht dat hij hier vertrekt al met al.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Wolliepoly » 25-04-2012 09:47

bedankt voor de niet bewezen diensten (mischien een kleine periode in het eerste jaar)
in potentie een goede voetballer en een gemis dat hij weggaat, maar gezien de blesures en zijn eigen houding tov SCH ben ik niet rouwig dat hij vertrekt.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor forca hveen » 25-04-2012 09:49

Vind het erg spijtig dat hij nooit heeft kunnen laten zien wat er in (lijkt) te zitten.
Door al het blessureleed heeft hij eigenlijk nooit echt furore kunnen maken bij heerenveen.
Zou mooi voor hem zijn wanneer hij bij nec door de medische keuring komt, anders is het denk ik toch wel einde carrière voor hem.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Superfries88' » 25-04-2012 10:02

Volgens NEC-supporters is Roorda al gekeurd, in het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen om precies te zijn. Dit werd afgelopen weekend al gepost op een forum van NEC en zou niet gek zijn ten opzichte van de recente berichtgeving. Het feit dat De Telegraaf aangeeft dat er nog een nieuwe keuring moet plaatsvinden is alleen wel opmerkelijk, dat wil zeggen dat óf iemand verkeerde informatie publiceert óf er een nieuwe keuring moet plaatsvinden. Dat laatste zou dan weer in verband kunnen staan met zijn blessureleed hier, bijvoorbeeld de recente hamstringblessure. Wie het weet...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Lardy » 25-04-2012 11:28

Een 2 jarig contract spreekt echt vertrouwen uit. :lol: Ik denk dat ze bij NEC ook niet zo zeker van Roorda zijn en gewoon een gokje nemen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor TWR22 » 25-04-2012 12:09

Prima voor Roorda, NEC én Heerenveen.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Heerenveen rules » 25-04-2012 18:13

Nee, bij NEC maakt hij nog kans om te spelen, bij AZ niet. Dus ik wist het wel.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Otsje P » 26-04-2012 09:31

Beide coaches weten hoe ze hem moeten gebruiken. Ik zei een maand of 2 terug al dat Gert Jan hem vast ook wel op het oog had. Natuurlijk heeft hij bij AZ meer concurrentie, maar ook daar bestaat de kans dat Elm en Martens vertrekken. Martens staat in de belangstelling van Twente, dat ook alweer met NAC onderhandeld over Schilder trouwens. :evil:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Flying Frisian » 26-04-2012 17:22

N.E.C. contracteert Geert Arend Roorda
N.E.C. heeft zich verzekerd van de diensten van Geert Arend Roorda. De 24-jarige transfervrije middenvelder tekent een contract voor twee seizoenen tot 2014 met een optie voor één jaar tot 2015.

Roorda is afkomstig van sc Heerenveen waar hij de jeugdopleiding heeft doorlopen. Hij verdedigt sinds het seizoen 2007-2008 de kleuren van sc Heerenveen in de Eredivisie en maakte in dat seizoen tevens zijn debuut in Jong Oranje. Vorig seizoen maakte hij op huurbasis een uitstapje naar Excelsior waar hij een belangrijk aandeel had in het behoud van de Rotterdamse equipe voor de Eredivisie.

Geert Arend Roorda over zijn overgang: "Ik zie N.E.C. als een logische stap in mijn carrière. Het is een sfeervolle club met een talentvolle selectie. En er wordt goed voetbal gespeeld. Daarnaast kijk ik er naar uit om weer samen te werken met trainer Alex Pastoor".

Technisch Directeur Carlos Aalbers: "Geert Arend is een uitstekende aanwinst voor de selectie van N.E.C. We halen met hem een sterke en dynamische middenvelder in huis met goede technische kwaliteiten. We zijn dan ook zeer verheugd over zijn komst", aldus Aalbers.
Definitief vertrokken naar Nijmegen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Skopperij » 26-04-2012 17:43

Verstandige zet, kan best wat worden. Als die verrekte knie het maar houdt...
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten

cron