Uitwedstrijden - waarom zo weinig mensen?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Uitwedstrijden - waarom zo weinig mensen?

Bericht door Jaap F. »

Stond met plaatsvervangende schaamte gisteren in het uitvak bij NEC. Waar was iedereen? We zijn op koers voor rechtstreeks Europees, hebben zelfs nog kans op de 2e plek, de spelers hebben ons nodig. Dit zijn de wedstrijden dat het uitvak vol moet zijn.
ProudFrisian!
Invaller
Berichten: 278
Lid geworden op: 05-04-2009 16:35
Locatie: Harlingen

Bericht door ProudFrisian! »

Wij zijn nou eenmaal een club met niet een grote fanatieke aanhang die veel uitwedstrijden bezoekt.

Snap niet dat je je schaamt voor het aantal uitsupporters dat mee is. Dan ben je imo te druk bezig met wat anderen van ''ons'' denken.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Hoezo? Je wilt toch gewoon dat zoveel mogelijk mensen je club supporteren. Ik vind het echt belachelijk dat er net iets meer dan 100 mensen waren gisteren. Waar zijn al die druktemakers van Nieuw Noord als je ze nodig hebt?
ProudFrisian!
Invaller
Berichten: 278
Lid geworden op: 05-04-2009 16:35
Locatie: Harlingen

Bericht door ProudFrisian! »

Tuurlijk wil je dat maar dat je je er dan voor schaamt. sorry daar kan ik gewoon niet bij.

Waarschijnlijk thuis achter de buis, want het is niet voor iedereen weggelegd zoveel wedstrijden in zo'n korte tijd te kunnen betalen met nog heracles en twente voor de boeg. ik denk dat de mensen zich meer daar op hebben ingezet dan naar NEC.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Is je reactie niet een beetje overdreven Jaap ? Hoe vaak in het seizoen kom je zelf nog naar uit-wedstrijden ? Volgens mij niet zo heel vaak, en daar zal je zeker heel goede redenen voor hebben. Zo hebben anderen die ook om niet naar Nijmegen af te reizen. Volgens mij speelt de euforie van de 2de helft van gisteren je nog parten :mrgreen:
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Hoezo waren er geen redenen om naar Nijmegen te gaan? En waarom gaan er bij andere clubs zoveel meer supporters mee. Beetje flauw om het: ga je zelf-argument te hanteren. Tuurlijk snap ik dat niet iedereen altijd kan, maar het zit ook een beetje in de cultuur, en ik denk zelf dat onze supportersverenigingen er veel te weinig op inzetten, itt bij andere clubs, en veel meer met de thuiswedstrijden bezig zijn.

Deze laatste 3 uitwedstrijden kan je er best voor zorgen dat het uitvak vol zit.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

ProudFrisian! schreef:Tuurlijk wil je dat maar dat je je er dan voor schaamt. sorry daar kan ik gewoon niet bij.
Zo'n Robert Veenstra die dan trots loop te twitteren dat er wel 104 mensen mee gaan, ja daar schaam ik me een beetje voor. Niet ten opzichte van anderen, gewoon voor ons zelf.
Friez
Invaller
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-01-2012 17:08
Locatie: Sneek

Bericht door Friez »

Er zijn dit jaar toch een aantal wedstrijden goed bezocht:

Groningen 1100
AZ 750
Vitesse (beker) 500-
De Graafschap +- 450

En nou vergeet ik nog een paar, ik zelf ben dit jaar naar de 4 bovenstaanden geweest + Vitesse (competitie) en Utrecht geweest. En ik ga niet elke week omdat ik het geld vaak toch een combi en omdat ik niet lid ben van Feanfan moet je dan ook nog eens 10 euro extra betalen, dan kom je als snel op 35 euro + Het eten en drinken kom ik toch al snel op een kleine 60 euro, en dat is voor een keer of 6,7 per jaar best leuk, maar niet elke keer + natuurlijk de tijd die je kwijt bent, gister redde ik het bijvoorbeeld niet omdat ik zelf moest voetballen.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Friez schreef:Er zijn dit jaar toch een aantal wedstrijden goed bezocht:

Groningen 1100
AZ 750
Vitesse (beker) 500-
De Graafschap +- 450
Weet je ook hoe onze uitsupportersgetallen zich verhouden tot andere clubs?
En nou vergeet ik nog een paar, ik zelf ben dit jaar naar de 4 bovenstaanden geweest + Vitesse (competitie) en Utrecht geweest. En ik ga niet elke week omdat ik het geld vaak toch een combi en omdat ik niet lid ben van Feanfan moet je dan ook nog eens 10 euro extra betalen, dan kom je als snel op 35 euro + Het eten en drinken kom ik toch al snel op een kleine 60 euro, en dat is voor een keer of 6,7 per jaar best leuk, maar niet elke keer + natuurlijk de tijd die je kwijt bent, gister redde ik het bijvoorbeeld niet omdat ik zelf moest voetballen.
Snap ik, natuurlijk heeft iedereen zijn redenen maar ik denk dat het wel helpt als er wat meer collectief georganiseerd wordt en zo. Misschien kan het dan ook wat goedkoper allemaal.
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Jaap F. schreef:Stond met plaatsvervangende schaamte gisteren in het uitvak bij NEC. Waar was iedereen? We zijn op koers voor rechtstreeks Europees, hebben zelfs nog kans op de 2e plek, de spelers hebben ons nodig. Dit zijn de wedstrijden dat het uitvak vol moet zijn.
Goed teken, wij kennen geen succes supporters ;)

Jaap F. schreef: Snap ik, natuurlijk heeft iedereen zijn redenen maar ik denk dat het wel helpt als er wat meer collectief georganiseerd wordt en zo. Misschien kan het dan ook wat goedkoper allemaal.
Het is gewoon de cultuur, wij hebben er geen tijd en geld voor over. Hier zie ik hele berekeningen van wat het kost enz. het is gewoon prioriteiten stellen en daarbij komt onze trots niet in een van de hogere plaatsen in vergelijking met andere landen om ons heen en sommige andere clubs. Wij gaan liever een zaterdag avond op stap dan een zondag middag naar een voetbal wedstrijd van onze trots. Bij hun is dat omgekeerd. In verhouding met andere landen zijn we qua vervoer inclusief ticket relatief nog goedkoop uit plus de tijd. In Duitsland zijn de kaartjes wel goedkoper maar betaal je wel even 50 euro voor de busreis. Maar dat heeft men er daar voor over gezien hun club prioriteit nummer 1 is.
Jaap F. schreef: Weet je ook hoe onze uitsupportersgetallen zich verhouden tot andere clubs?
Kijk naar het het uitvak in het ALS ;) in verhouding hoe we nu meedoen nemen we in vergelijking met de overige 5 clubs bedroevend weinig supporters mee momenteel. AZ zie ik de laatste weken met goed gevulde uitvakken.
Laatst gewijzigd door xander op 15-04-2012 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Friez
Invaller
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-01-2012 17:08
Locatie: Sneek

Bericht door Friez »

ProudFrisian!
Invaller
Berichten: 278
Lid geworden op: 05-04-2009 16:35
Locatie: Harlingen

Bericht door ProudFrisian! »

Jaap F. schreef:

Weet je ook hoe groot de achterban van andere clubs is vergeleken bij die van ons? Ook vooral kwa fanatieke supporters?

En dat het voor een club als ons veel verder reizen is als je ergens heen wilt. dan dat je wat centraler ligt.
Ik denk dat deze discussie al vaak genoeg is gevoerd en telkens komen zelfde argumenten weer voorbij.

En xander, het gras is altijd groener aan de overkant. Duitsland dit, duitsland dat. En hoezo ''wij'' gaan liever zaterdag avond opstap dan zondagmiddag naar de SC? Ik en velen met mij die maken wel de keuze liever naar de SC dan zaterdag avond opstap. Kan ik bijna met zekerheid zeggen.
Friez
Invaller
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-01-2012 17:08
Locatie: Sneek

Bericht door Friez »

Wij staan qua uitsupporters gewoon in de middenmoot van de eredivisie meende ik laatst eens in de VI gelezen te hebben, maar ik ben het wel met je eens dat er af en toe wel eens wat georganiseerd mag worden waardoor er meer mensen mee gaan, want een overwinning vieren in een bomvol uitvak is toch een prachtig iets.
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

ProudFrisian! schreef: En xander, het gras is altijd groener aan de overkant. Duitsland dit, duitsland dat. En hoezo ''wij'' gaan liever zaterdag avond opstap dan zondagmiddag naar de SC? Ik en velen met mij die maken wel de keuze liever naar de SC dan zaterdag avond opstap. Kan ik bijna met zekerheid zeggen.
Het is gewoon hoe ik zeg als voorbeeld Duitsland, maar wil ook wel Engeland, Frankrijk of Zweden noemen idem.

Hoezo liever op stap, velen zeggen dat het duur is naar een uitwedstrijd van sc Heerenveen maar ze gaan wel de zaterdagavond op stap en niet naar de sc. Dan heb je geen geld meer voor de sc over en heb je opstap gaan op prioriteit nr.1 Als je de sc op plaats nr. 1 hebt ga je niet op stap maar naar de sc. Kortom velen hebben gisteren om financiele redenen de hele avond thuis gezeten?

Waar waren die velen nu en de helft van de tijd, ik zie alleen een groep opdagen als er iets georganiseerd wordt door Nieuw Noord of FeanFan. Het is een een zeer kleine groep bij ons die "velen".
Laatst gewijzigd door xander op 15-04-2012 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
ProudFrisian!
Invaller
Berichten: 278
Lid geworden op: 05-04-2009 16:35
Locatie: Harlingen

Bericht door ProudFrisian! »

Je moet de mensen niet vergeten die zaterdags werken en die aan amateurvoetbal doen zondags. Dan blijft er gewoon kleine groep over. ik heb geen tijd/nocht/geld om elke uitwedstrijd te bezoeken. Maar als ik graag naar een uitwedstrijd zondags wil en alleen uitkan met geld als ik zaterdags niet opstap ga. Dan doe ik dat. Dan kies ik voor de SC.

maar als het een uitwedstrijd is in het zuiden ven het land, met een belachelijke prijs en een kut tijd. dan haak ik af en kies ik voor een avondje uit.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Veel van die argumenten gelden toch ook voor andere supporters van andere clubs?

Maar ik heb het ook vooral even over nu: we zitten er, zeker gezien de laatste jaren, uniek bij. Ik heb de idee dat veel mensen zich dat niet realiseren. Gewoon de kans om play-offs te ontlopen en rechtstreeks Europees te halen, hoe vet is dat. En zelfs nog een kansje op de CL-voorronde. Dat verdient gewoon meer ondersteuning, dan sla je die discotheek maar een keertje over :twisted:
Friez
Invaller
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-01-2012 17:08
Locatie: Sneek

Bericht door Friez »

Nou dan hierbij een voorstel:

Massaal naar Almelo en Enschede?
Gebruikersavatar
NN4ever
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 10-10-2006 18:48
Locatie: Sneek

Bericht door NN4ever »

''Er is meer in het leven dan voetbal.'' Ik denk dat dit de meest voorkomende reden is waarom het uitvak meestal bedroevend slecht gevuld is. De meesten hebben gewoon geen zin om elke week naar Heerenveen te gaan, is hun goed recht. Dit is niet alleen bij Heerenveen zo, alleen valt het bij Ajax en Feyenoord minder op, omdat die clubs eenmaal een grotere aanhang hebben, waardoor de kans ook groter is dat het uitvak vol zit.
1. Heerenveen
2. Familie
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

ProudFrisian! schreef:Je moet de mensen niet vergeten die zaterdags werken en die aan amateurvoetbal doen zondags. Dan blijft er gewoon kleine groep over. ik heb geen tijd/nocht/geld om elke uitwedstrijd te bezoeken. Maar als ik graag naar een uitwedstrijd zondags wil en alleen uitkan met geld als ik zaterdags niet opstap ga. Dan doe ik dat. Dan kies ik voor de SC.

maar als het een uitwedstrijd is in het zuiden ven het land, met een belachelijke prijs en een kut tijd. dan haak ik af en kies ik voor een avondje uit.
Dat snap ik volledig je geeft het zelf ook al min of meer aan zoals ik het zeg, dat is de denkwijze hier en daar is niks mis mee. Maar de beleving is elders gewoon anders daar gaat het zover dat men zelf niet voetbalt maar liever hun trots achterna reist en dat verklaard een boel en dat geef ik alleen aan. Zoals NN4ever al aangeeft sa ist mar krekt maar qua aanhang zijn we toch wel groter dan AZ of gelijkwaardig met Twente. Die nemen nu momenteel wel aardig gevulde uitvakken mee anders.

Gisteren was overigens wel een mooie mogelijkheid voor velen de wedstrijd te halen 17.00 uur vertrek dan was je nog ruim op tijd plus het was Eigen Vervoer en betaalbaar.
Friez schreef:Nou dan hierbij een voorstel:

Massaal naar Almelo en Enschede?
Mij mag je alvast noteren! :stan:
Alle ballen op Henkie!
ProudFrisian!
Invaller
Berichten: 278
Lid geworden op: 05-04-2009 16:35
Locatie: Harlingen

Bericht door ProudFrisian! »

Ja, maar kijk s naar de leeftijds gemiddelden, in een grote stad als enschede, groningen, amsterdam, rotterdam. noem ze maar op. daar zit nou eenmaal meer fanatieke aanhang. Moeilijk uit te leggen maar je snapt het vast wel.

Daarom vind ik dat je ons niet kan vergelijken met FcT.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Mijn vrouw werkt in de zorg.De weekenen vrij zijn tijdedens te thuis wedstrijden van heerenveen.
Daarbij heb ik nog jonge kinderen die willen ook wel eens een leuke middag kinderboerderij.
Voor voetbal hoef ik ze niet mee te nemen.Vooral mijn jongste niet.Die is autistisch.
Daarbij komt er nog bij dat na het overlijden van mijn vader in dec jl we nu met dubbele kosten
zitten wat een eigen woning aan gaat.

Zo heeft een ieder zijn eigen reden.Laat een ieder in zijn waarde.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

wald pyk schreef:Zo heeft een ieder zijn eigen reden.Laat een ieder in zijn waarde.
Tuurlijk, het is dan ook niet de bedoeling om mensen er persoonlijk op af te rekenen, mocht dat zo overkomen. Ik ben er ook heel vaak niet, daar gaat het niet zozeer om. Maar uitwedstrijden met een vol uitvak zijn gewoon machtig mooi, zeker als we zoals de laatste tijd zo goed presteren. Dat vind ik persoonlijk vaak mooier dan een standaardwedstrijdje in het ALS.

Ik vroeg me alleen af of het supporteren van uitwedstrijden wel op waarde wordt geschat en of er wel genoeg aandacht voor is bij supportsverenigingen en zo.

Lees net in de Feanfan in een interview met Herman van Dijk dat de spelers in de bus altijd vragen hoeveel mensen er mee gaan, ze vinden het dus wel degelijk belangrijk.

Heracles een vol uitvak?
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Lullige vraag misschien, maar: ben je er bij Jaap ? Tegen Heracles en Twente ? Ik hoop het, het doet me altijd goed je weer te zien en samen te juichen zoals gisteren na de tweede helft. Ik ben er wel, de kaarten zijn betaald en binnen. En als je er niet bent ? Even goede vrienden, reken maar.
ratje_nl
Nieuw talent
Berichten: 76
Lid geworden op: 18-04-2007 20:23

Bericht door ratje_nl »

Afbeelding

Geloof mij zo zijn er heeeeeeeel veeeeeeeeel !
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Wat een gejank. Het zou mij een worst wezen waarom anderen wel of niet gaan en of er in Mongolië, Tsjatakistan of Frankrijk meer mensen meegaan dan bij ons. Ik ga gewoon zo vaak mogelijk, maar het soms ook andere dingen die ik dan misschien belangrijker vind dan Heerenveen. Dat Heerenveen dan niet prioriteit nummer 1 is volgens iemand anders? I don't give a shit.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie heel graag elke wedstrijd een goed gevuld/vol uitvak. Maar ik ga me niet schamen of anderen er op afrekenen. En ik vind het helemaal niet netjes om op supportersverenigingen af te geven dat ze niet genoeg doen. Als ze iets doen gaan mensen wel, maar dan moet het wel bijna gratis zijn (AZ) maar het is vrijwilligerswerk. Als je alleen al ziet hoeveel gezeik je hebt om een reis te organiseren, met alle instanties en mensen die denken dat ze belangrijk zijn waar je mee te maken krijgt en die allerlei restricties opleggen.
Corruption is everywhere, fight it!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jaap F. schreef:Stond met plaatsvervangende schaamte gisteren in het uitvak bij NEC. Waar was iedereen? .
Hoeveel wedstrijden heb jij uit bezocht? Je hebt na Groningen, AZ en Graafschap geen topic geopend dat je het mooi vond dat er zoveel mensen waren.......
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Arnoud schreef:Lullige vraag misschien, maar: ben je er bij Jaap ? Tegen Heracles en Twente ? Ik hoop het, het doet me altijd goed je weer te zien en samen te juichen zoals gisteren na de tweede helft. Ik ben er wel, de kaarten zijn betaald en binnen. En als je er niet bent ? Even goede vrienden, reken maar.
Tegen twente ben ik in het buitenland, tegen Heracles overweeg ik nog. Voor mij is ook altijd belangrijk dat Cor meegaat, en die kan niet. Heb er minder pret in als ik alleen moet gaan. Was gaaf gisteren inderdaad, volgende keer mag je naar mij toe hollen na een doelpunt :P
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Heerenveen rules schreef: Hoeveel wedstrijden heb jij uit bezocht? Je hebt na Groningen, AZ en Graafschap geen topic geopend dat je het mooi vond dat er zoveel mensen waren.......
Groningen en Graafschap trekt altijd wel veel mensen. Het verbaasde me gisteren gewoon omdat we nu nog meedoen voor de tweede plek.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Fanatic 4-ever schreef:Als je alleen al ziet hoeveel gezeik je hebt om een reis te organiseren, met alle instanties en mensen die denken dat ze belangrijk zijn waar je mee te maken krijgt en die allerlei restricties opleggen.
Daar heb je ook wel weer een punt inderdaad. Dat is wel jammer.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Afstand speelt natuurlijk ook een rol in deze discussie, met tijdgebrek als gevolg. Een uitwedstrijd is voor ons nou niet bepaald naast de deur. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld weinig zin om een hele dag te spenderen aan Roda of Vvv uit o.i.d. Woon je in het midden van het land ligt de lat toch lager om te gaan. De enige uitwedstrijden voor ons die "om de hoek" zijn, zijn Groningen, AZ en vanaf volgend seizoen FC Zwolle. Ook speelt natuurlijk geld een rol, want 30 euro voor een kaartje is ontzettend duur, en dan hebben we het nog niet eens over alle restricties die supporters worden opgelegd. Toch probeer ik er zoveel mogelijk uitwedstrijden bij te zijn, want wat is er nu mooier dan een vol uitvak.
Heerenveen till I die!
Plaats reactie