Daryl Janmaat

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Knipecity » 22-03-2012 16:18

Aanvallend een verademing gisteren, maar als je e goals even rustig terugkijkt ziet hij er inderdaad niet altijd even goed uit.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Calimero » 22-03-2012 18:34

Aanvallend inderdaad goed, verdedigend een dikke onvoldoende. Daar doelde ik ook op, de 1-2 komt deels op zijn conto (laat zich te makkelijk uitkappen), en de 1-3 legt hij maar even klaar voor Matavz. Dat zijn toch ernstige fouten, daar waar een week geleden Doke Schmidt nog met de grond gelijk gemaakt werd door zijn klutsbal tegen Excelsior.

Wat mij betreft is het niet eens zo erg dat Janmaat vertrekt, want hij heeft toch wel wat missers (alleen dit seizoen al) op zijn naam staan. Ik verwacht wel een waardige vervanger, aanvallend misschien iets minder (maar dat is ook niet erg voor een back), en verdedigend een stuk degelijker. Want hij kost ons nu gewoon teveel tegendoelpunten.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Wizard » 23-03-2012 10:26

In aanvallend opzicht een topper. Je zag dat Mertens nu een stuk minder aan het spel deelnam dan zondag, omdat hij moest meeverdedigen. In verdedigend opzicht een paar goede intercepties, maar ook een aantal keren zeer knullig wat meteen beslissend was..
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Gekko » 23-03-2012 10:48

Ik vrees dat een analyse waar de tegengoals vandaan komen, er wel eens een meerderheid vanaf rechts kon komen.Hij staat soms echt te zwemmen zonder te weten wat er achter hem gebeurt.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor winterzzz85 » 23-03-2012 13:55

En nu is ie weer ziek...
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Knipecity » 23-03-2012 15:30

winterzzz85 schreef:En nu is ie weer ziek...

Daar kan ie natuurlijk weinig aan doen, maar hij heeft wel vaak wat hoor.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Gekko » 26-03-2012 11:52

Hij wil zij nieuwe baas nu al plezieren blijkbaar. Laat Schmidt alvast maar wennen op rechts. Janmaat maakt niet het verschil tussen play offs en directe kwalificatie voor EU league
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Freezeman » 26-03-2012 17:52

Wel weinig krediet hier voor Janmaat, ik zou hem er graag bij willen hebben volgend seizoen.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Baggerraartje » 27-03-2012 15:05

Knibbelblessuere foar Janmaat

27 maart, 2012 - 15:34

Sportklup Hearrenfean kin dit wykein tsjin FC Grins net beskikke oer Darryl Janmaat. De ferdediger hat te krijen mei in knibbelblessuere. Freed moat in 'kijk-operaasje' útwize wat der krekt oan de hân is. Janmaat moast de lêste wiken al in tal wedstriden sjitte litte troch de blessuere.

Doke Schmidt is tsjin Grins de logyske ferfanger fan Janmaat op de posysje rjochtsachteryn.


Toch vreemd nu die weg gaat...de ene blessure na de andere!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor 1983 » 27-03-2012 15:09

Nou ben ik niet zo van de complottheorieën, maar wel opvallend inderdaad ja. En wel een flinke domper, hij is toch wel uitgegroeid tot een vrij belangrijke schakel vind ik en de vervanging is echt 2 klasse minder.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Baggerraartje » 27-03-2012 15:16

Superfries1983 schreef:Nou ben ik niet zo van de complottheorieën, maar wel opvallend inderdaad ja. En wel een flinke domper, hij is toch wel uitgegroeid tot een vrij belangrijke schakel vind ik en de vervanging is echt 2 klasse minder.


Ik vind hem wel erg overschat hier op het forum...maakt na mijn idee nog steeds beginners fouten als verdediger. Hij is meer rechtermiddenvelder dan rechtback vanwege zijn aanvalsdrift!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor 1983 » 27-03-2012 15:21

Ik vind hem juist erg onderschat, ook hier. Hij is echt duidelijk gegroeid de afgelopen jaren, ook op verdedigend gebied en ik zie hem ook nog wel beter worden de komende seizoenen. Wat dat betreft nog jong zat. En natuurlijk maakt hij nog wel eens een foutje (lang niet meer zoveel overigens), maar die maken zijn vervangers (die verder niks toevoegen) ook. Bovendien een foutloze back ga je echt niet tegenkomen. Ik merk ook altijd duidelijk het verschil wanneer hij er niet bij is, en dan vooral in het voetbal van achteruit. Een vervanger van gelijk niveau vinden zal een zeer moeilijke opdracht worden.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Gekko » 27-03-2012 15:45

De helft van de goals komt over zijn kant. Hij staat voortdurend verkeerd opgesteld.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Heerenveen rules » 27-03-2012 15:51

Sinds zijn vertrek is aangekondigd speelt hij wel erg weinig. Je zult er iets van gaan denken ja. Hij lijkt met z'n hoofd al niet meer bij Heerenveen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Gekko » 27-03-2012 15:53

Ik zou niet verrast zijn als we hem helemaal niet meer op het veld zien de komende weken. Het zal wel wat doorsukkelen om straks helemaal fit bij Feyenoord te kunnen starten. Je kunt je ook afvragen of je hem nog moet inzetten, als iemand naar een directe concurrent voor Europees voetbal vertrekt en er meer belang bij heeft dat zijn nieuwe baas Europees speelt. Niet dat hij zal sabotteren maar het heilige vuur lijkt weg. Dan liever eentje die wel graag wil.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Frisian Viking » 27-03-2012 16:24

Gekko schreef:Ik zou niet verrast zijn als we hem helemaal niet meer op het veld zien de komende weken. Het zal wel wat doorsukkelen om straks helemaal fit bij Feyenoord te kunnen starten. Je kunt je ook afvragen of je hem nog moet inzetten, als iemand naar een directe concurrent voor Europees voetbal vertrekt en er meer belang bij heeft dat zijn nieuwe baas Europees speelt. Niet dat hij zal sabotteren maar het heilige vuur lijkt weg. Dan liever eentje die wel graag wil.

Exact. Gewoon niet meer inzetten. Schmidt doet het ook naar behoren vind ik. Geef die de tijd maar. Als een speler niet meer bij ons wil spelen dan moet je hem ook niet meer inzetten. Basta.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Calimero » 27-03-2012 16:51

Ik heb er persoonlijk ook een heel raar gevoel bij en het zal me ook niet verbazen als we hem inderdaad niet meer terugzien in ons stadion. Ergens wel goed, want zoals ik al aangaf komen wel veel tegendoelpunten via zijn kant. Echter, omdat hij aanvallend een stuk beter is, worden die fouten eigen verbloemd.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor abegoal » 27-03-2012 17:52

Persoonlijke meningen kunnen natuurlijk verschillen, maar hij kan toch niets doen aan de blessures die hij nu krijgt? Persoonlijk baal ik er flink van dat hij nu met deze blessure(s) zit. We zullen hem nog hard nodig hebben de komende periode.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Superfries88' » 27-03-2012 18:48

Janmaat heeft terugvallen en dat kan er op duiden dat er schade onopgemerkt is gebleven, vandaar waarschijnlijk ook de kijkoperatie. Wanneer je knie niet sterk genoeg is voor topsport en je traint er wel steeds op (met af en toe een wedstrijd), dan is dat niet bevorderlijk. Dan lijkt het niet ernstig en is dat het misschien ook niet, maar moet er eerst een bepaalde schade ontdekt plus aangepakt worden voordat je weer pijnvrij vooruit kunt. Ik hoop dan ook dat de kijkoperatie iets oplevert. Ik geloof zelf niet in de theorieën. Feyenoord wil ook graag een speler die direct op niveau zit in plaats van een half jaar amper gespeeld heeft en dus weer moet opbouwen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Gekko » 28-03-2012 08:05

Janmaat: "Beter om er nu iets te doen"
Daryl Janmaat mist mogelijk het slot van het huidige seizoen. De verdediger van sc Heerenveen ondergaat vrijdag een kijkoperatie aan zijn knie en staat, afhankelijk van de uitslag, twee tot vier weken buitenspel.
"Als ze niets hoeven weg te halen, sta ik zo weer op het veld", zegt de 22-jarige rechtsback in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Zo niet, dan kan het vier weken duren. Zonde, maar het is beter om er nu iets aan te doen."

De voormalig jeugdinternational speelde dit seizoen twintig competitiewedstrijden voor de Friese club, volgend seizoen speelt Janmaat in het shirt van Feyenoord. De vleugelverdediger vertrekt aan het einde van deze voetbaljaargang transfervrij naar Rotterdam. FC Augsburg-aanvoerder Paul Verhaegh wordt genoemd als mogelijke vervanger in Heerenveen.
voetbalprimeur.nl
'Beter om er nu iets aan te doen' leg ik uit als: 'anders heb ik er straks bij Feyenoord nog last van'. Hij is inderdaad met zijn hoofd al bij volgend seizoen. Hij had ook kunnen zeggen: 'ik speel dit seizoen uit met aangepast trainen en na de laatste wedstrijd gaan we laten kijken'. Doke, the floor is your's!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Superfries88' » 28-03-2012 09:49

Afgaande op de reacties lijkt Janmaat toch wel weinig krediet te hebben. Ik geloof namelijk niet dat hij het bewust laat lopen met het oog op Feyenoord, want de voorbereiding daar laat nog maanden op zich wachten. Hij blijft gewoon last houden van zijn knieblessure en dus is er een realistische kans dat er grotere schade is. Dan is het toch logisch om er iets aan te doen in plaats van er mee rond te lopen? Regelmatig een spuit plus een wisselvallig schema maakt het herstel er echt niet beter door, dus inderdaad, dan is het beter om er nu iets aan te doen in plaats van straks. Dat zou namelijk de kans op meer schade vergroten. Laten we alsjeblieft geen spoken zien in het geval Janmaat die hier vier jaar zijn uiterste best heeft gedaan, ook al was dat met wisselend succes.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Otsje P » 28-03-2012 09:58

Superfries88' schreef:Afgaande op de reacties lijkt Janmaat toch wel weinig krediet te hebben. Ik geloof namelijk niet dat hij het bewust laat lopen met het oog op Feyenoord, want de voorbereiding daar laat nog maanden op zich wachten. Hij blijft gewoon last houden van zijn knieblessure en dus is er een realistische kans dat er grotere schade is. Dan is het toch logisch om er iets aan te doen in plaats van er mee rond te lopen? Regelmatig een spuit plus een wisselvallig schema maakt het herstel er echt niet beter door, dus inderdaad, dan is het beter om er nu iets aan te doen in plaats van straks. Dat zou namelijk de kans op meer schade vergroten. Laten we alsjeblieft geen spoken zien in het geval Janmaat die hier vier jaar zijn uiterste best heeft gedaan, ook al was dat met wisselend succes.


Ik vind dat je gelijk hebt hoor. Daryl doet juist steeds hartstikke zijn best om toch te kunnen spelen. Hij was steeds tot heel kort voor de wedstrijd nog een vraagteken. Dit omdat hij heel graag wil spelen, maar het uiteindelijk toch eigenlijk niet kan.
Tegen PSV heeft heeft hij in de beker ondanks die klachten toch gespeeld. Maar zo kan je niet door blijven knoeien, voor hetzelfde geld beschadig je iets blijvend.

Als Assaidi met allemaal pijntjes speelt en wil spelen, dan zeuren we op Jans dat hij hem tegen zichzelf in bescherming moet nemen enzovoort. En als Janmaat geblesseerd is, dan is ie ineens al met volgend seizoen bezig. Flauw gedoe, en bovendien volledig uit de lucht gegrepen. Wat weten wij daar nou van? Voor hetzelfde geld vinden ze bij de kijkoperatie beschadigingen aan de meniscus of het kraakbeen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor TWR22 » 28-03-2012 11:38

Janmaat heeft volkomen gelijk!

Met een injectie gespeeld tegen PSV geeft aan hoe graag hij wilde. Maar nu is er een enorme reactie gekomen en wil men een kijkoperatie, dat beslist hij heus niet alleen. Als jij naar de dokter gaat, krijg je dat er ook niet langs als hij dat zelf niet ziet zitten.

Ik vond Janmaat echt werelds dit jaar maar hij heeft zijn laatste wedstrijd bij ons gespeeld. Bedankt, je bent een topper en ik hoop dat je uitermate succesvol wordt de komende jaren. Janmaat in Oranje!
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Skopperij » 05-04-2012 08:53

VI.nl:
SC Heerenveen moet Janmaat lang missen in titelstrijd
Daryl Janmaat kan de komende vier weken zijn club SC Heerenveen niet van dienst zijn in de titelstrijd. De rechtsback staat na een knieoperatie naar verwachting een maand buitenspel.

'Er zaten twee scheurtjes in mijn buitenmeniscus, die hebben ze weggeknipt', legt Janmaat uit op de clubwebsite. 'Nu is het revalideren, de eerste week kan ik niet zoveel doen. Vanaf volgende maandag ga ik weer optrainen. Ze zeggen dat er ongeveer vier weken voor staat.'

Door de blessure is het onzeker of Janmaat nog in actie komt voor de Friezen, aangezien de laatste competitiewedstrijd op 6 mei wordt afgewerkt. Komende zomer maakt de verdediger de overstap naar Feyenoord. 'Ik hoop dat ik nog een wedstrijd kan spelen. We gaan er alles aan doen.'

Janmaat kwam aan het begin van het seizoen 2008/09 over van ADO Den Haag. In totaal kwam de 22-jarige rechtsback tot 82 competitieduels namens Heerenveen, waarin hij vijf keer scoorde.

Eigenlijk is dat best weinig: 82 van de 136 mogelijke competitieduels.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Superfries88' » 05-04-2012 09:37

De periode Janmaat is met horten en stoten verlopen. Het eerste seizoen speelde hij slechts tien keer, toen had hij nog te veel moeite met aanklampen. Het tweede seizoen speelde hij op zes wedstrijden na alles en ontwikkelde hij zich prima. Seizoen drie had een hele vervelende fase (de welbekende terugval) en vanaf daar had hij zich moeten ontwikkelen tot een grote meneer. Wat dat betreft zijn de blessureperikelen extra vervelend. Nu is de periode allerminst vlekkeloos verlopen en bestaat de kans dat hij dé stap uitgerekend bij Feyenoord gaat zetten. Zuur...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Lipton » 05-04-2012 10:52

Netto gezien hebben we maar weinig plezier beleefd aan Janmaat. Hij heeft over de laatste 3 jaar (laten we het 1e jaar maar voor lief nemen) gemiddeld gezien 23 wedstrijden gespeeld (invalbeurten daar buiten gelaten). En in die wedstrijden heeft hij maar enkele keren overtuigend gespeeld. En dat is natuurlijk heel jammer, want hij heeft potentie om uit te groeien tot een degelijke back.

Toch is hij niet een back die een buiten tegen over zich moet hebben, dat hebben we o.a gezien tegen PSV.

Janmaat is geen succesvolle aankoop gebleken, en dat is zonde.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Otsje P » 04-05-2012 13:46

Ik zou het bijzonder dom vinden om Janmaat gewoon op te stellen. Niet zozeer omdat hij met zijn gedachten al in Rotterdam zou zitten, maar meer omdat je die jongen sowieso in een lastig pakket brengt. Hij kan het nooit goed doen. Als hij goed speelt, en ons aan de zege helpt, dan wordt hij door een deel van de Feyenoord fans al uitgekotst voordat hij ook maar een duel voor ze heeft gespeeld. Terwijl hij, als hij minder speelt, afscheidt neemt als verrader. Ook al doet hij het niet met opzet, hij zal een enorme partij kritiek krijgen.

Neem hem gewoon tegen zichzelf in bescherming, Pele heeft laten zien prima op die positie te kunnen spelen, en alle gezeur voorkomen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Erwin4ever » 04-05-2012 19:53

Lipton schreef:Netto gezien hebben we maar weinig plezier beleefd aan Janmaat. Hij heeft over de laatste 3 jaar (laten we het 1e jaar maar voor lief nemen) gemiddeld gezien 23 wedstrijden gespeeld (invalbeurten daar buiten gelaten). En in die wedstrijden heeft hij maar enkele keren overtuigend gespeeld. En dat is natuurlijk heel jammer, want hij heeft potentie om uit te groeien tot een degelijke back.

Toch is hij niet een back die een buiten tegen over zich moet hebben, dat hebben we o.a gezien tegen PSV.

Janmaat is geen succesvolle aankoop gebleken, en dat is zonde.

Toch wel gek dat we hier op het forum dan evt potentiele backs, inclusief de 2 opties uit de eigen gelederen, vergelijken met Janmaat. Draaide zeker dit seizoen prima, tot zijn blessureleed.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Knipecity » 05-05-2012 15:10

Janmaat wil morgen liever verliezen. Niet opstellen dus.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Daryl Janmaat

Berichtdoor Superfries88' » 05-05-2012 15:50

Zijn reactie op de VI-website is heel realistisch. Natuurlijk wil hij met Feyenoord graag in de voorronde Champions League spelen, dat is een logisch streven. Maar hij is professional en eigendom van Heerenveen, dus kan hij het niet maken om bewust te verzaken als zijn teamgenoten nog wel willen. Bovendien weet hij dondersgoed dat de camera's extra op hem gericht zijn, dus hij kan ook geen fouten maken puur en alleen omdat hij naar Feyenoord gaat. Ik verwacht al met al geen gekke dingen van hem.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten

cron