Kristoffer Nordfeldt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Superfries88' » 06-03-2012 15:51

De 22-jarige Kristoffer Nordfeldt heeft vandaag een contract getekend bij sc Heerenveen voor de rest van het seizoen en de komende drie jaar. Daarna heeft de club nog een eenzijdige optie tot mogelijke verlenging.

De keeper komt over van het Zweedse Brommapojkarna. Nordfeldt speelde meer dan honderd wedstrijden voor Brommapojkarna. Anderhalf jaar geleden had sc Heerenveen ook al interesse in de talentvolle keeper. Toen was de vraagprijs echter te hoog. Nu komt Nordfeldt transfervrij naar Heerenveen en sluit per direct aan bij de eerste selectie.

Tussen 2008 en 2010 speelde hij 16 wedstrijden voor Jong Zweden. In 2011 kwam hij eenmaal voor de Zweedse nationale ploeg uit in een oefenwedstrijd tegen Zuid-Afrika.
(sc-Heerenveen.nl)


Afbeelding
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Otsje P » 06-03-2012 16:04

Hoppa! Officieel dus. Zoals ik eerder bij andere onderwerpen al aangaf lijkt het mij moeilijk om alle plekken in de selectie aan te vullen zonder flink geld uit te moeten geven. Maar de eerste transfervrije speler is in ieder geval binnen. De aanhouder wint, in dit geval. Heerenveen heeft al meerdere pogingen ondernomen om deze jongen binnen te halen.

Dat zegt nog niks natuurlijk, maar ik ben in ieder geval blij dat we zonder veel kosten te maken de keeper binnen hebben gehaald waar men al lang achteraan zit.

Kenny kreeg voor dit seizoen nog gewoon een eerlijke kans. Ik verwacht dat hij nu te horen krijgt dat zijn kansen voorbij zijn.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor pyter » 06-03-2012 16:05

Is Nordfeldt per direct al inzetbaar, of is dat niet toegestaan?
pyter
Basisspeler
 
Berichten: 561
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:49
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Friesert » 06-03-2012 16:06

http://www.youtube.com/watch?v=LEg32y4H0HQ (vanaf 0.40)

Klinkt wel als een goede keeper. Zolang hij niet zulke domme dingen doet als in het filmpje is ie welkom :wink:
Ik wilde iets zinnigs zeggen maar dat lukte niet.
Friesert
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 29-02-2012 15:34
Woonplaats: Utrecht

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Ironis » 06-03-2012 16:21

Haha, mooi filmpje. Zoals ik ergens anders al aangaf: we hebben een recordhouder in huis! Snelste dubbele boeking in een wedstrijd. Nouwelijks een seconde ;)

Hoe dan ook, goed dat hij meteen kan aansluiten: fit worden, spelers leren kennen, Heerenveen leren kennen en snel klaarstomen voor volgend seizoen! Dit kon wel eens een interessante concurrentiestrijd worden, gezien hij Liverpool heeft geweigerd: hij kreeg een contract aangeboden als 3e keeper. Hij wil niet graag op de bank zitten (hoewel een 3e keeper meestal de tribune warmhoudt).
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Ironis » 06-03-2012 16:25

Voor de twitteraars onder ons: @krisnordfeldt
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor xander » 06-03-2012 16:54

Ik ben benieuwd hoe goed deze keeper uitpakt. Hij heeft niet voor niets afgelopen jaar in de 2de divisie van Zweden gespeeld lijkt mij.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Beetle » 06-03-2012 16:58

Wie na twee keer die clubnaam foutloos kan spellen, is een kei! :mrgreen:

Betekent dus dat de club van een of beide Belgen afscheid wil nemen? Hij heeft wel eens zijn vreemde momenten maar persoonlijk heb ik een hogere pet op van Brian dan van Kenny.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor edaluz » 06-03-2012 17:02

Ironis schreef:Voor de twitteraars onder ons: @krisnordfeldt


Aan de berichten te zien lijkt me dit een fake account, type gebruik van Zweedse taal en berichten die je niet van hem verwacht.
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor TWR22 » 06-03-2012 17:17

Het was geen hands dus die kaart slaat nergens op. Reactie niet goed, wel logisch. 2 x geel is echt achterlijk.

Maar goed, Heerenveen toont ballen: Einde Steppe. Logisch natuurlijk, want VdB is eerste keeper dus die blijft, kost in salaris nog geen 1/3e van Steppe dus ook dat is duidelijk. Nordfeldt mag de concurrentie aan gaan met VdB en is de logische opvolger, verwacht ik. Al denk ik persoonlijk dat VdB zich die goal niet uit laat keepen voorlopig ...

Ik ben een enorme liefhebber van Scandinavische spelers, vooral Zweden, dus ik ben er enorm blij mee. Ben zelf zeer regelmatig in Zweden (werk), dus wellicht komt het daardoor. De mentaliteit en cultuur van de mensen spreekt mij gigantisch aan.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Neymar » 06-03-2012 17:22

Lijkt me een leuke keeper. Alleen vraag ik me af wanneer hij 1e keeper kan zijn, zou lullig zijn als VdB nu weer een stap terug moet doen.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor 1983 » 06-03-2012 17:29

Tja, nou is het niveau van spelers in de Zweedse competitie de laatste jaren niet al te hoog meer. Het beste van het beste en de categorie daaronder is allang weggehaald. En deze jongen keepte daar afgelopen seizoen zelfs niet eens op het hoogste niveau. Dat vind ik overigens wel erg vreemd als het zo'n talent is. Aan de andere kant is hij jeugdinternational geweest en heeft ie ook al 1 a-interland op zijn naam, dus helemaal een koekenbakker zal het vast niet zijn. En als Liverpool je wil hebben al is het maar als 3e man dan moet je toch wel enige potentie hebben lijkt me. Afwachten dus. Ik hoop wel dat hij meer in zich heeft dan die Zweedse ballenvanger van psv.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-03-2012 17:34

TWR22 schreef:Ik ben een enorme liefhebber van Scandinavische spelers, vooral Zweden, dus ik ben er enorm blij mee.


Ik kan er geen zinnig woord over zeggen omdat ik hem niet ken, maar als Isaksson de Zweedse nummer 1 is dan betekent dat dat deze keeper nog minder is..... :mrgreen: Dan houd ik mijn hart vast.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Eric » 06-03-2012 17:45

Ik ben benieuwd, al heb ik het niet zo op buitenlandse keepers. Nederland is een land waar veel keeperstalent rondloopt, dus ik snap niet echt waarom er nou weer iemand uit Zweden gehaald moet worden. Hopelijk kan hij mij positief verassen.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor 1983 » 06-03-2012 17:52

Betekend dit ook, aangezien deze Nordfeldt de beoogde eerste keeper is voor de lange termijn, dat er geen toekomst meer is voor Oosterhof bij Heerenveen? Zou me niets verbazen overigens.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Flying Frisian » 06-03-2012 17:53

Nordfeldt: ‘Prachtige club om me verder te ontwikkelen’Gepubliceerd op 6 maart 2012

Met een grote glimlach trok Kristoffer Nordfeldt vanmiddag het keepersshirt aan op het veld in het Abe Lenstra stadion. Voor de foto nam hij plaats onder de lat, de plek waar de 22-jarige nieuwe aanwinst zo snel mogelijk hoopt te staan.

De Zweedse doelman tekende een contract voor 3,5 jaar bij de Friezen. In die tijd wil hij uitgroeien tot de nummer één onder de lat bij sc Heerenveen. "Deze club is voor mij een goede stap om mij verder te ontwikkelen. Ik ben heel blij met deze kans. Het is aan mij om te bewijzen dat ik in de basis hoor te staan." Morgen traint de doelman voor het eerst mee met de selectie, en dan wil hij zich meteen laten zien. "Ik ga mijn best doen. sc Heerenveen is een fantastische club, met een prachtig stadion. De indrukken zijn zeer goed."

Dat had hij al wel een beetje verwacht, gezien de verhalen die hij vooraf hoorde over sc Heerenveen. "Ik heb met Marcus Allbäck en Philip Haglund gesproken over sc Heerenveen en de Nederlandse competitie. Ze waren erg enthousiast over de kansen die talenten hier krijgen om zich verder te ontwikkelen. Ik ken veel Zweedse jongens die in Nederland spelen, zoals Alexander Gerndt en John Guidetti."

Het is niet voor het eerst dat Nordfeldt in Nederland is. "Vroeger heb ik wel eens voetbaltoernooitjes in Nederland gespeeld. Verder ken ik het land niet heel goed. Ik heb mijn hele carrière bij Brommapojkarna in Stockholm gespeeld. Nu ga ik voor het eerst in het buitenland spelen. Ik heb er veel zin."

"Ik ben sterk in de lucht, en heb goede reflexen,” beschrijft de doelman zijn kwaliteiten. "Maar ik ben nog jong, dus ik kan me op alle aspecten verbeteren. Dat hoop ik bij deze mooie club te doen."
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Calimero » 06-03-2012 18:16

Ik laat me graag positief verrassen! Wel goed dat de club al erg druk lijkt met het elftal voor aankomend seizoen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Giusto » 06-03-2012 18:20

Feanfan 1 schreef:Ik ben geen voorstander om (jonge) keepers uit het buitenland te halen
Communicatie is erg belangrijk


Zweden (net als Denen en in mindere mate Noren) leren de Nederlandse taal altijd vrij snel, dus dat lijkt me geen probleem, aangezien hij per direct komt en het volgende seizoen nog lang niet is begonnen
Avatar gebruiker
Giusto
Nieuw talent
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: 31-05-2005 16:47
Woonplaats: Granada

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Blizzard » 06-03-2012 19:10

Afgaande op het interview zie je een wel jongen met uitstraling, zelfvertrouwen en lengte. Geen onbelangrijke eigenschappen voor een keeper. Of hij ook daadwerkelijk goed is in het vangen van ballen zal moeten blijken. Ik ken hem namelijk niet echt. Hij heeft wel al een een flink aantal jeugdinterlands en zelfs één A-interland achter zijn naam staan dus dan lijkt het me dat je in Zweden geen kleine jongen meer bent.

Ik ben wel benieuwd naar de reden achter zijn komst. Vandenbussche kan op zich wel een serieuze concurrent gebruiken want op dit moment is hij met afstand de beste keeper die hier onder contract staat. Er was in het verleden (terecht) behoorlijk wat kritiek op hem maar ik vind dat hij dit seizoen heel behoorlijk staat te keepen. Je zag het verschil met bijvoorbeeld een Steppe ook toen hij een paar weken geblesseerd was. Nordfeldt zal van goeden huize moeten komen om Brian uit het doel te houden.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor BK2007 » 06-03-2012 19:13

Als hij per direct komt dan lijkt het me wel een goed plan hem maar meteen in de basis te laten starten tegen Excelsior.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Blizzard » 06-03-2012 19:16

BK2007 schreef:Als hij per direct komt dan lijkt het me wel een goed plan hem maar meteen in de basis te laten starten tegen Excelsior.


Waar slaat dat nou weer op? Nordfeldt heeft al enkele maanden geen wedstrijden meer gekeept en kent zijn teamgenoten, de afspraken en taal niet. Laat hem eerst maar eens acclimatiseren, de basis van de Nederlandse taal leren en zich bewijzen op de training.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Superfries88' » 06-03-2012 19:34

Ik weet niet of Nordfeldt dit seizoen al wedstrijden mag spelen, maar het lijkt me in ieder geval onverstandig om hem al te laten spelen dit seizoen. Daar lijkt me ook weinig reden toe. Vandenbussche is gemiddeld genomen gewoon goed bezig en Nordfeldt moet zich eerst maar bewijzen. Lekker op de achtergrond laten wennen, eventueel eens een wedstrijd (beloften bijv.) mee te laten draaien en volgend seizoen laten concurreren. Dat is de meest logische optie.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Knipecity » 06-03-2012 19:37

Als hij transfervrij was en direct mag komen dan mag hij denk ik ook spelen. Laten we hopen dat Heerenveen nu eindelijk eens een goede keeper heeft weten te strikken. VDB maakt nu, eerlijk is eerlijk, zijn beste seizoen door in die 8 seizoenen,maar ik blijf het toch een keeper vinden die nauwelijks echt punten voor je pakt. Vroeger verloor hij vooral veel punten voor ons. Dat is nu een stuk minder geworden, maar echt winnen doet hij ook niet voor je.
Ben benieuwd.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-03-2012 19:43

BK2007 schreef:Als hij per direct komt dan lijkt het me wel een goed plan hem maar meteen in de basis te laten starten tegen Excelsior.


Ja, VDB keept zeer slecht natuurlijk dit jaar..... :roll:

Knipecity schreef:maar ik blijf het toch een keeper vinden die nauwelijks echt punten voor je pakt.


Hij heeft dit seizoen weinig blunders gemaakt en toch wel de nodig punten gepakt. Er is gewoon erg weinig op hem aan te merken. Wanneer wordt er over hem geklaagd dit seizoen? Ik vraag me af wat deze 'aankoop' betekent voor VDB. Of van Basten ziet het niet in hem zitten of VDB moet met deze Zweed gaan uitvechten wie de nr. 1 wordt.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Olafke50 » 06-03-2012 19:54

Goeie keeper heb hem een paar keer zien spelen, en heeft zijn lengte ook mee 1.90 nu maar hopen dat hij wet hier ook waarmaakt
Olafke50
Bankzitter
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 30-09-2008 16:40

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor BK2007 » 06-03-2012 19:55

Ach tegen Excelsior loop je weinig risico. Echter als hij maanden niet heeft gekeept dan maar beter van niet.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor zweed1 » 06-03-2012 20:48

Naar mijn mening een prima versterking, schat hem hoger in dan Brian en zeker dan Kenny.

Ben van mening dat Brian het goed doet nu. maar dan hebben wij nu een capabele vervanger want Kenny kan mij niet zo bekoren.

Denk dat Brian gewoon blijft staan en dat Nordfeldt 2e keeper wordt. Van hij rustig wennen aan het spel in NL (meer meevoetballen als keeper) en kan hij de taal en de verdediging (+ manier van verdedigen leren kennen). Wellicht volgend jaar strijd met Brian in de voorbereiding aangaan en 1e keeper proberen te worden. Bromna speelde tot voor kort in de hoogste divisie maar het kwam nog niet tot een buitenlandse transfer !

Kenny en Oosterhof zijn exit volgens mij. Nordfeldt wilde bij Liverpool geen 3e keeper zijn, dus bij ons zeker niet. Hij wordt dus de 2e man. Knappe en goedkope transfer, gaan wij nog plezier aan beleven !
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lipton » 06-03-2012 21:38

BK2007 schreef:Als hij per direct komt dan lijkt het me wel een goed plan hem maar meteen in de basis te laten starten tegen Excelsior.


Inderdaad, Brian doet het momenteel zo ongelofelijk kut.

Nordfeldt zal voor de wat langere termijn de 1e keeper worden. Gewoon doorselecteren, prima zaak.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Stiffie » 06-03-2012 23:13

Eric schreef:Nederland is een land waar veel keeperstalent rondloopt, dus ik snap niet echt waarom er nou weer iemand uit Zweden gehaald moet worden. Hopelijk kan hij mij positief verassen.


Daar denkt Johan Derksen anders over... :wink: We will see. Als een tranfervrije speler slaagt is het altijd een boppeslach.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Gekko » 07-03-2012 10:48

Vdb zal na afloop van zijn contract in 2013 ook wel eens toe zijn aan een nieuwe club. Goed geanticipeerd dus. Kans om op die positie weer wat beter te worden.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten