Zaken omtrent kaartverkoop (Online Ticketing/Ticketbox, etc.

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Zaken omtrent kaartverkoop (Online Ticketing/Ticketbox, etc.

Berichtdoor xander » 08-02-2012 17:10

sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Afbeelding

sc Heerenveen stopt met de kaartverkoop via TicketBox, waardoor supporters in het vervolg alleen toegangskaarten kunnen kopen via Online ticketing.. Vanaf de halve finale van de KNVB Beker tegen PSV is het niet meer mogelijk om te kaarten te kopen via TicketBox. Dit geldt zowel voor thuis- als voor uitwedstrijden.

sc Heerenveen heeft het besluit om te stoppen met TicketBox genomen, omdat uit de gegevens blijkt dat er steeds minder gebruik wordt gemaakt van TicketBox. De grote meerderheid van de supporters koopt inmiddels al kaarten viaOnline ticketing.. Bovendien is het voor sc Heerenveen kostenbesparend om kaarten alleen via Online ticketing te verkopen.

Voor u als supporters heeft Online ticketing een groot voordeel. Om kaarten te kopen hoeft u niet meer de deur uit, maar kunt u vanachter uw computer eenvoudig de kaarten bestellen! Voor meer informatie en veel gestelde vragen over Online ticketing,klik hier.


Ik vraag me af wat dit betekend voor uitwedstrijden, de verkoop stopt begin van de week al?
Laatst bijgewerkt door xander op 08-02-2012 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor gerdykster » 08-02-2012 17:15

Ik zie dit als een actie om de "oudere" supporters, die nog altijd computerloos zijn uit het stadion te gaan weren.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Appielwt » 08-02-2012 17:26

Ik heb er geen probleem mee, maar mijn opa heeft bijvoorbeeld geen computer, weet iemand ook of er nog een andere weg is om een kaart te kopen?
Breuer: "Leeg spelen voor het publiek"
Appielwt
Nieuw talent
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: 08-06-2009 20:21

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor mitrita » 08-02-2012 17:29

Opa kan het jou toch vragen ?

Via online ticketing is het allemaal prima te doen.
Je hoeft er de deur niet voor uit, kaarten worden thuisbezorgd.
Ik moet er alleen niet aan denken dat bijvoorbeeld de kaartverkoop voor een bekerfinale alleen op die manier gaat lopen.
Net als bij popconcerten zal de boel dan plat gaan en wordt de toevalsfactor om een kaart te bemachtigen wel erg groot.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor sch4-live » 08-02-2012 17:59

Maar waarom dit besluit ? Online ticketing bestond toch al. Nu wordt je verplicht om online de kaarten te kopen. Snap niet wat voor voordeel hier mee te halen is ?

Nadelen :

-Ouderen zonder PC moeten meer moeite doen
-Niet meer een dag voor de wedstrijd een kaart kunnen kopen
-Systeem plat bij grote wedstrijden
-Bij grote wedstrijden geen slaapzakken meer bij de ticketbox maar een pc met snelle internet verbinding aanschaffen.

Voordelen :

-3 euro korting maar dit kon voorheen toch ook al ?
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor SCHyperman » 08-02-2012 18:23

Wat dat op dezelfde dag bestellen aangaat, met concerten is het vaak zo dat je je tickets moet uitprinten, en dan kan je het zelfs een uurtje van tevoren nog bestellen. Ik hoop dan ook dat zo'n systeem ook bij ons gaat worden ingevoerd, dat lijkt me voor dat probleem een prima oplossing.
Avatar gebruiker
SCHyperman
Nieuw talent
 
Berichten: 136
Geregistreerd op: 07-06-2009 15:35
Woonplaats: Groningen

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Jurjenv » 08-02-2012 20:20

Wordt leuk bij een eventuele bekerfinale
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor MafiosiBianco » 08-02-2012 20:36

Mooi klote. Heb nog nooit online besteld, omdat ik veel onderweg ben. Veel makkeijker voor mij om even snel langs een primera te wippen en weer weg ben je.
Patjepeeër
MafiosiBianco
Nieuw talent
 
Berichten: 134
Geregistreerd op: 01-11-2008 15:32

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Lipton » 08-02-2012 20:43

Waar men voor moet zorgen dat die online systemen blijven draaien. Ook als het druk is, want dat is een grote irritatie bij online systemen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Ironis » 08-02-2012 23:18

Wachtrij instellen. Gebeurt ook bij de grotere theaters. Werkt prima!
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Neymar » 09-02-2012 01:25

Zeeeeeer jammer dit.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Hielke » 09-02-2012 09:57

Het opwaarderen van de seizoenkaart met beker- en eventuele Europese wedstrijden, vind ik een goede ontwikkeling. Goedkoper en handiger. Toch zal ik de Ticketbox missen. Was altijd een mooie traditie, het (twee)wekelijkse fietsritje en het voetbalpraatje met de sigarenboer en nerveus wachtende supporters van andere clubs. Maar goed, dat is geweest. Ik bestel inmiddels ook vrijwel altijd via het online verkoopsysteem, omdat Ticketbox een dag achterloopt, en het thuisbezorgen van de kaarten toch wel gemakkelijk is. Mijn ervaring met grote wedstrijden als de bekerfinale en AC Milan-thuis is dat het online verkoopsysteem dan niet voldoet. Ik hoop dat daarover goed wordt nagedacht, voordat er weer chaotische taferelen ontstaan van vastlopende systemen.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Superfries88' » 09-02-2012 11:18

Ergens is het wel jammer. Ik heb de afgelopen jaren ook regelmatig gebruik gemaakt van de online ticketing, maar af en toe wilde ik ook nog wel eens naar de Primera fietsen om kaarten op zak te hebben. Helaas is die optie nu verdwenen. Jammer, al lig ik er niet wakker van uiteraard. Ik hoop alleen wel dat het systeem bestand is tegen serieuze drukte. Je zal toch zien dat het systeem een aanvraag door de drukte mislukt en je uiteindelijk een kaart misloopt. De club moet wel heel zeker zijn van het eigen systeem om het alternatief aan de kant te schuiven, dus ik ben benieuwd.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Arjen » 09-02-2012 21:29

Is dit eigenlijk vooraf besproken met de supportersraad?? Dit is namelijk bij uitstek een punt wat in mijn ogen met de supportersraad (en wellicht ook FF & NN) vooraf besproken zou moeten worden.

Eerst had de ticketbox het monopoly (met in de laatste jaren een prima alternatief via internet) nu heeft Heerenveen dat monopoly zonder alternatief als internet niet werkt of je er niet mee kan werken(tot nu toe i.i.g.). Ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken want alles en iedereen tegelijk via internet lijkt me een slechte ontwikkeling.
Wellicht weer ouderwets stadionverkoop in de toekomst als alternatief voor de internetverkoop want gezien de hoge gemiddelde leeftijd van de Heerenveen aanhang denk ik niet dat iedereen hier kaartjes mee kan kopen.

Bovendien vraag ik me sterk af of iedereen dit morgen al wel weet. Ik heb geen officieel bericht van Heerenveen gekregen in ieder geval.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor xander » 09-02-2012 21:34

Arjen schreef:Bovendien vraag ik me sterk af of iedereen dit morgen al wel weet. Ik heb geen officieel bericht van Heerenveen gekregen in ieder geval.

Ik heb als seizoenskaarthouder een Feanmail gekregen.

Verder ben ik hier wel voorstander van al is het allemaal wat ondoordacht gebracht tot heden veel onduidelijke punten zoals bij uitwedstrijden. Het zou belachelijk zijn dat hierdoor een verkoopdag minder door zou zijn.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Beetle » 10-02-2012 01:17

Ach, als de sigarenzaak een computer heeft, is er helemaal geen probleem. Alleen ziet hij de centen dan weer niet...

Eigenlijk wel een einde van een tijdperk. Zelfs ik, als fan boven Leeuwarden wonende, ging vroeger met de studenten OV kaart (toen die nog echt wat voorstelde, ik praat over periode 1988-1992) nog wel eens naar Lucienne op de Fok of in het centrum. Een fysiek kaartje in je handen stelde echt wel wat voor.

Verder werd dit besluit ook bekend gemaakt via de Twitterpagina van de club.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Lasse4evah » 10-02-2012 07:20

Oke de kaartverkoop stopt weeeeeeeeeer een dag eerder! Slaat totaal helemaal nergens op, nog even en ik moet aan het begin van het seizoen vastleggen naar welke uitwedstrijden ik ga, nee bedankt! Supportsraad snel aan het werk!
Lasse4evah
Wereldspeler
 
Berichten: 1310
Geregistreerd op: 09-02-2006 19:07

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor JD » 10-02-2012 08:03

De supportersraad is niet gehoord vooraf maar we zijn er mee bezig.
JD
Selectiespeler
 
Berichten: 398
Geregistreerd op: 18-12-2003 19:15

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor SCH1920 » 10-02-2012 15:15

Waardeloos! Ik begrijp best dat er in deze tijd meer mensen zijn die via internet bestellen en dit handig vinden. Maar soms is het ook handig om op het laatste moment kaartjes te halen bij de TicketBox. Bijvoorbeeld omdat het zaterdagmiddagvoetbal is afgelast en dat je dan nog kunt besluiten om in plaats daarvan naar het betaald voetbal te gaan (ik ben zo vrij om een citaat te nemen van Riemer van der Velde).

Vroeger was het dan de sigarenhandel waar je kaarten kocht. Kan me nog herinneren dat ik daar met mijn vader kaarten kocht voor de Champions League. Dan heb je ze meteen tastbaar in de handen, prachtig! Aan de kassa bij het stadion, voor niet uitverkochte wedstrijden. Net zo romantisch.

Naast een stukje romantiek vind ik het ook gewoon onhandig. In de helft van de gevallen koop ik kaarten via internet, in de andere gevallen ga ik naar de Primera. Om verschillende redenen. Flink balen! Maar ik heb goede hoop dat het terug wordt gedraaid. Zover zijn we nog niet gezonken, met z'n allen, hoop ik.
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Jeroen » 13-02-2012 08:46

SCH1920 schreef: Maar soms is het ook handig om op het laatste moment kaartjes te halen bij de TicketBox. Bijvoorbeeld omdat het zaterdagmiddagvoetbal is afgelast en dat je dan nog kunt besluiten om in plaats daarvan naar het betaald voetbal te gaan (ik ben zo vrij om een citaat te nemen van Riemer van der Velde).



De ticketboxverkoop op de dag van de wedstrijd bestond ook al niet meer.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor xander » 13-02-2012 10:45

En dag voor de wedstrijd bestond dat nog wel, nu niet meer namelijk.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Lasse4evah » 13-02-2012 20:19

Tegenstander: Excelsior
Datum: Zaterdag 10 maart 2012
Tijdstip: 20:45 uur
Competitie: Eredivisie

Start online verkoop: 17 februari 2012 - 09:00 uur
Einde online verkoop: Volgt


Misschien denken ze er nog over na?
Lasse4evah
Wereldspeler
 
Berichten: 1310
Geregistreerd op: 09-02-2006 19:07

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor heerenveenown » 13-02-2012 21:55

Stom, veel oude supporters zijn de dupe.

En je kan niet de dag ervoor een kaartje kopen..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor chrissie » 13-02-2012 23:53

Ik heb eerder wel kaartjes via internet gekocht, maar ook via Primera. Vond dat weer handig als ik in de stad was en dacht ik ga nu kaartje halen. Voor de computer is dan toch weer meer handelingen.
Heb nu trouwens al probleem ondervonden met kopen van ticket SCH-PSV. Had alle handelingen gedaan, maar na kiezen van betalingsmethode kreeg ik venster in beeld, foutmelding. Dus geen bevestiging. Verwarring, had ik nu wel of geen kaartjes?
Even gewacht en toen weer opnieuw geprobeerd, kaartjes waren niet meer beschikbaar. Toch twijfel en stadion gebeld.
Bleken mijn kaartjes dus nog wel beschikbaar, had ze dus niet gekocht. Ik had minstens 15 minuten moeten wachten en dan nog eens proberen.
Ja dat moet je dus dan maar weten, kan me voorstellen dat mensen die dit ook niet vaak of zelfs voor het eerst doen hier in verwarring door raken.
Vandaag is het wel gelukt :)
chrissie
Basisspeler
 
Berichten: 998
Geregistreerd op: 17-09-2004 22:11
Woonplaats: sneek

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Otsje P » 14-02-2012 08:55

Ik heb er persoonlijk niet zoveel moeite mee. Je hoeft je huis niet meer uit voor een kaartje, ideaal. Maar ik snap best dat dit niet voor iedereen geldt. Ik snap dan ook niet dat dit zo maar van de ene op de andere dag wordt ingevoerd. Of heb ik niet opgelet en is er al eerder naar buiten gebracht dat dit eraan zat te komen?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor sch4-live » 14-02-2012 14:30

Otsje P schreef:Ik heb er persoonlijk niet zoveel moeite mee. Je hoeft je huis niet meer uit voor een kaartje, ideaal. Maar ik snap best dat dit niet voor iedereen geldt. Ik snap dan ook niet dat dit zo maar van de ene op de andere dag wordt ingevoerd. Of heb ik niet opgelet en is er al eerder naar buiten gebracht dat dit eraan zat te komen?


Het is wel door enkele supporters eerder aangegeven dat dit misschien een beter alternatief is. Feit blijft dat dit op ene op andere dag ingevoerd is. Het is dat ik redelijk veel op internet zit en alles wel in de gaten hou maar buiten internet nog geen bericht van gekregen. En dat terwijl er nog maar een week is om je eigen kaart terug te kopen via deze manier...

Dit had na mijn inziens gewoon even door supportersraad gemoeten.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 14-02-2012 17:29

Het is natuurlijk te abrupt om dit zo in te voeren, dat is niet netjes. Zoiets moet je aan het begin van een seizoen invoeren in mijn ogen. Ik vind het uitstekend dat op deze manier kosten gedrukt worden, maar ik denk dat het het beste is om mensen bij ticketbox kaarten te kunnen laten halen. Die rekenen echter €3,90 toeslag, dus dan maak je nu de kaarten voor PSV bijvoorbeeld 12,50 voor internet en 17,50 voor ticketbox. Moet je eens opletten hoe snel alle 'oudjes die er niks van snappen' ineens kaarten via internet bestellen.

Mijn grootste moeite met ticketbox was het monopoly, maar nu heeft Heerenveen natuurlijk min of meer een monopoly op kaarten. Dat is ook niet goed, hoewel ik het systeem wel fantastich vind. Je moet de mensen wat te kiezen laten, al zijn daar financiële verschillen tussen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Podium3 » 14-02-2012 17:52

Ik zou het nog fantastischer vinden dat ik mijn seizoenkaart kan opwaarderen voor een uitwedstrijd tot op de wedstrijddag. En dan bij het stadion in laten scannen en dan een kaartje krijgen. Of een printbaar uitkaartje welke je bij het stadion weer kunt omwisselen naar een wedstrijd kaartje.

Ik bestel al jaren mijn kaartjes via internet. Ik heb maar 1 keer problemen gehad toen ik kaartjes wilde bestellen voor AC milan, toen was het haast onmogelijk om kaartjes te kopen.
Avatar gebruiker
Podium3
Selectiespeler
 
Berichten: 342
Geregistreerd op: 07-11-2008 15:25

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Jeroen » 14-02-2012 19:19

Het opwaarderen zou inderdaad tot op het laatste moment moeten kunnen. Dat lijkt me een geautomatiseerd proces, dus waarom er nu nog 1 dag van de verkoop afgehaald is, is wel een smetje op dit verder prima systeem.

Al vind ik het als kaartjesverzamelaar jammer voor mijn plakboek. :cry:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: sc Heerenveen stopt met kaartverkoop via TicketBox

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 14-02-2012 19:40

Jeroen schreef:Al vind ik het als kaartjesverzamelaar jammer voor mijn plakboek. :cry:


Digitaal logboek maken? :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten