Oussama Tannane

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Oussama Tannane

Berichtdoor xander » 01-02-2012 13:11

sc Heerenveen contracteert Oussama Tannane
Afbeelding
Oussama Tannane is per vandaag speler van sc Heerenveen. De club heeft de speler voor een jaar en vijf maanden vastgelegd, met een optie voor nog een seizoen. De 17-jarige Amsterdammer vertrok afgelopen herfst bij PSV, waar hij in de beloften speelde. Bij sc Heerenveen zal hij aansluiten bij de beloften onder leiding van Jan de Jonge. Tannane kwam eerder uit voor Ajax en FC Utrecht en staat bekend als een zeer groot talent. Hij is erop gebrand om bij sc Heerenveen zijn definitieve doorbraak in het betaalde voetbal te bewerkstelligen. De aanvaller kan zowel op beide vleugels als in een centrale rol achter de spits goed uit de voeten. Het is nog niet duidelijk of Tannane op korte termijn zijn debuut al kan maken voor sc Heerenveen, omdat er voor zijn overschrijving dispensatie zal moeten worden aangevraagd bij de KNVB.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor davp » 01-02-2012 13:40

Even een quote van het PSV forum:

En komt hij met dat talent in aanmerking voor een plaats bij de selectie?


Nog niet. Maar als hij het in z'n hoofd op een rijtje krijgt (geloof me, dat wordt echt nog een hels karwei) zal hij heel snel bij het eerste komen. Overal weggestuurd, zelfs bij PSV meerdere malen geschorst etc. Is echt knettergek... Maar voor zover ik weet gaat het mentaal al een stuk beter.

Hopen, want hij heeft de kwaliteiten om binnen twee jaar selectiespeler te zijn.


En hij schijnt uit de zelfde buurt te komen als Narsingh en Assaidi (daar voetbalde hij vroeger mee op pleintjes)! Dat verklaart misschien waarom deze jongen onze kant op komt!
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Superfries88' » 01-02-2012 13:55

Een interessante jongen dus. Je moet proberen om hem mentaal dusdanig te raken dat die positieve lijn een vervolg krijgt. Als dat lukt, en dat soort situaties zijn best voorgekomen, kan het zomaar zijn dat hij een nieuw pareltje gaat worden. Zo'n jongen kan niet eindeloos in de problemen blijven hangen, dus als hij iets wil bereiken moet hij toch iets laten zien bij Heerenveen. Vier profclubs voor je twintigste zal geen mooi cv opleveren als ook dit een moeizaam avontuur gaat worden.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor NNoosterwolde » 01-02-2012 14:02

De dingen die ik op het forum van PSV lees zijn veelbelovend maar aan de andere kant blijkt ook dat hij al heel wat rare dingen heeft uitgevreten bij Ajax en PSV.

Ben erg benieuwd hoe hij het bij Heerenveen gaat doen.
NNoosterwolde
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 19-05-2005 11:18

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Eric » 01-02-2012 14:04

Niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen. Laten we hopen dat Heerenveen geleerd heeft van haar fouten in het verleden met dit soort jongens, die hier toch meestal niet konden aarden. Zal wel niet al te veel verdienen, dus kan alleen maar goed uitpakken. Gister was duidelijk te zien dat we nog een extra vleugelspits misten, want Van La Parra had al vroeg in de tweede helft vervangen mogen worden.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Zinkhout » 01-02-2012 14:15

Bij Ajax en PSV is hij wegens mentale problemen weggestuurd, maar groot talent.

Beeldmateriaal:

Oktober 2011: eerste minuut van het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=02AQLfPs ... re=related
Vrije trap tegen Inter ook in oktober 2011: http://www.youtube.com/watch?v=8Akn3CCi5PE
Zinkhout
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 22-09-2005 21:32

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Neymar » 01-02-2012 14:54

Zinkhout schreef:Bij Ajax en PSV is hij wegens mentale problemen weggestuurd, maar groot talent.

Beeldmateriaal:

Oktober 2011: eerste minuut van het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=02AQLfPs ... re=related
Vrije trap tegen Inter ook in oktober 2011: http://www.youtube.com/watch?v=8Akn3CCi5PE


Sodeju die vrije trap zat er heerlijk in!
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor AllardP » 01-02-2012 15:26

Linksbenige speler, da´s prettig. Hebben we niet veel van. Met een beetje geluk weet Foppe zijn moeilijke karakter wel te bespelen en hebben we straks een potentiële topper erbij.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Baas » 01-02-2012 17:31

Dit is een karweitje voor Foppe.
Dat is een people manager. Hij kan deze jongen wel klaarstomen voor het eerste, dat weet ik zeker.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor oldtimer » 01-02-2012 18:19

Inderdaad, gelukkig een linkspoot.
Vaak wordt gezegd dat iemand op beide vleugels kan spelen, zoals b.v het geval was met VLP.
In de practijk is de laatste als linker-vleugelman gewoon een mislukking.
Dat bleek gisteren in Arnhem, ondanks alle inzet, opnieuw.
Zijn leeftijd zou overigens kunnen betekenen dat we hem voorlopig bij de Beloften zullen zien optreden.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Calimero » 01-02-2012 20:31

Ik denk ook dat deze jongen voor en door Foppe gehaald is, ik verwacht dat hij zijn snaar wel kan raken en dan kunnen we er veel plezier van krijgen als ik de geluiden zo mag geloven.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Lipton » 02-02-2012 10:45

Men moet het niet gaan overdrijven natuurlijk. Foppe kon bijvoorbeeld bij Jong Oranje niet omgaan met bepaalde spelers. Zoals Drenthe en Augustien, ik weet nog wel dat hij zei dat Augustien in het amateurvoetbal zou belanden, maar hij speelt nu doodleuk PL.

Uiteindelijk zal deze jongen het zelf moeten doen, ik denk dat sc Heerenveen zijn laatste kans is.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Baas » 02-02-2012 10:54

Ja, maar een Drenthe had op dat moment al gepresteerd. Deze jongen moet het nog waarmaken.
Als hij door wil breken, zal hij toch naar Foppe moeten luisteren,.. Ik hemel Foppe niet op, maar dit is gewoon een goed klusje voor hem.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor marpykje » 02-02-2012 12:53

Ik denk dat een half jaar optrekken met onze amsterdamse vleugelspelers hem wel een meer kan gaan helpen om zich als prof te gedragen dan de invloed van Foppe.
Avatar gebruiker
marpykje
Nieuw talent
 
Berichten: 80
Geregistreerd op: 28-03-2005 11:51
Woonplaats: h'veen

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Ironis » 02-02-2012 14:18

Ik hoorde dat hij ook nog eens uit dezelfde buurt als Assaidi en Narsingh komt eb heeft nog regelmatig met die jongens op pleintjes gevoetbald. Een half jaartje hier onder de vleugels van Foppe met zijn maatjes uit Amsterdam kan wonderen doen!
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor edaluz » 02-02-2012 17:33

Een voetballer met revanche gevoelens is het allerbeste wat je kunt krijgen. Zal voor z'n laatste kans willen gaan hier en zoals enkelen hierboven al aangeven heeft hij als voorbeelden Narsingh en Assaidi. Benieuwd of het idd zo'n groot talent is, kon wel eens een hele positieve verrassing worden voor volgend seizoen. Go Oussama!
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Knipecity » 03-02-2012 07:46

Heerenveen durft wel. Als ik het zo lees is het er weer eentje met een zeer kort lontje en die veranderen echt niet zomaar omdat Assaidi en Narsingh hier spelen. Bij PSV en Ajax spelen ook genoeg 'landgenoten'. Ben heel benieuwd of het ze hier in Heerenveen wel lukt. Een club waar we juist altijd veel moeite hadden met lastige jongens en gingen voor gemakkelijke Scandinavische spelers die zich gemakkelijk aanpasten.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Jelmer1981 » 03-02-2012 08:31

Blijkbaar is deze jongen de moeite waard om toch een kans te wagen... eens kijken wat Foppe weet te bewerkstelligen.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Lipton » 03-02-2012 11:10

Ik heb deze jongen eens zien spelen tegen sc Heerenveen B1, in 2010. Toen was hij echt fenomenaal, vooral zij fysieke kracht viel mij toen op. Hij speelde toen op nummer 10.
Zijn snelheid en techniek was ook echt sterk.

Prima speler, zeker een versterking voor sc Heerenveen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Superfries88' » 03-02-2012 11:22

Van een PSV'er heb ik uitstekende verhalen gehoord over de speler Tannane. Hij schijnt echt een enorm talent te zijn, in potentie misschien zelfs wel beter dan Labyad. Alleen de randzaken maken het zo problematisch. Tannane schijnt waanzinnig eigenwijs te zijn, regelmatig te laat te komen, problemen met trainers en nog wat dingen. Zo'n jongen zal niet makkelijk te sturen zijn, maar als dat Heerenveen lukt heb je waarschijnlijk wel de hoofdprijs.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor BK2007 » 03-02-2012 12:40

Het zal denk ik wel meevallen. Er is bij ons in H'veen toch niks te doen. Hij zal van verveling wel altijd te vroeg op de training komen denk ik. Moet hij wel in Friesland komen wonen natuurlijk.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Flying Frisian » 03-02-2012 12:46

BK2007 schreef:Het zal denk ik wel meevallen. Er is bij ons in H'veen toch niks te doen. Hij zal van verveling wel altijd te vroeg op de training komen denk ik. Moet hij wel in Friesland komen wonen natuurlijk.

Wanneer hij geen verleidingen om zich heen moet hebben om zich er niet in te verliezen, kan hij beter met profvoetbal stoppen. Assaidi woont ook nog in Amsterdam, maar heeft voor zichzelf doelen gesteld en is bereid daarvoor offers te maken.

Overigens zou het mooi zijn dat alle knikkers in zijn hoofd op de goede plaats blijven zitten, dan heb je de opvolger voor Filip al in huis.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Wizard » 06-02-2012 10:20

Flying Frisian schreef:
BK2007 schreef:Het zal denk ik wel meevallen. Er is bij ons in H'veen toch niks te doen. Hij zal van verveling wel altijd te vroeg op de training komen denk ik. Moet hij wel in Friesland komen wonen natuurlijk.

Wanneer hij geen verleidingen om zich heen moet hebben om zich er niet in te verliezen, kan hij beter met profvoetbal stoppen. Assaidi woont ook nog in Amsterdam, maar heeft voor zichzelf doelen gesteld en is bereid daarvoor offers te maken.

Overigens zou het mooi zijn dat alle knikkers in zijn hoofd op de goede plaats blijven zitten, dan heb je de opvolger voor Filip al in huis.


Juist!
Het zou dan ook mooi zijn dat jongens als Narsingh, Assaidi en Djuricic nog een poosje blijven (of in ieder geval 2 van de 3), zodat jongens als Tannane een boegbeeld hebben (zie Dost met Sibon).
Verder denk ik dat 't een leuk De Haan projectje is.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Knipecity » 13-02-2012 09:28

Ze kunnen er nog een probleemjongere ophalen 8)

PSV ontslaat talent per direct na incident met mes
12/02/2012 13:24

PSV heeft de Turkse Belg Okan Köse (19) op staande voet ontslagen. De verbintenis van de aanvaller werd ontbonden omdat hij een teamgenoot met een mes bedreigd had.

Köse stond in Eindhoven te boek als een groot talent en stond nog tot de zomer van 2013 onder contract. Vorig seizoen maakte de aanvaller deel uit van de A1 van PSV.

Twee weken geleden vond het incident plaats. Köse bedreigde een ploeggenoot met een mes, waardoor PSV genoodzaakt was actie te ondernemen.

Overigens een groot talent zal wel meevallen. Hij is al 19 en we hebben hem nog niet in het 1e gezien.
Wat staat hun temperament en trots dat soort jongens vaak in de weg. Weer een carriere de mist in.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Lardy » 21-02-2012 17:09

Heeft iemand hem al zien trainen bij Heerenveen?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Ebiede » 26-02-2012 19:45

Hmmm tussen de regels door lees ik over een lastige jongen die in niks de schuld bij zich zelf zoekt.. Dat mag ook als je zeventien jaar bent, goed om te lezen dat hij weet dat dit de laatste kans is.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Knipecity » 26-02-2012 19:49

Ebiede schreef:Hmmm tussen de regels door lees ik over een lastige jongen die in niks de schuld bij zich zelf zoekt.. Dat mag ook als je zeventien jaar bent, goed om te lezen dat hij weet dat dit de laatste kans is.

Moeilijk dit soort jongens. 'Als je me respect geeft geef ik respect terug'. Bah, natuurlijk is dat zo, maar mensen die daar altijd de mond vol van hebben bepalen wel de norm. En misschien moet jij als snotaap eerst gewoon zelf respect afdwingen? Als ik deze teksten en zijn historie meeneem vrees ik het ergste en zou ik het knap vinden als men hem hier in toom kan houden en laten opbloeien.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Wizard » 26-02-2012 23:09

Knipecity schreef: En misschien moet jij als snotaap eerst gewoon zelf respect afdwingen? Als ik deze teksten en zijn historie meeneem vrees ik het ergste en zou ik het knap vinden als men hem hier in toom kan houden en laten opbloeien.


Het is een jongen met veel eergevoel en trots. Geef hem dat gevoel en hij voelt zich op z'n gemak.. Dat zal hij niet vergeten en zal hij willen teruggeven met veel inzet. Zo'n jongen heeft een paar 'grote' broers nodig, die hem actief helpen en wijzen op z'n fouten. Daarnaast is een vader-figuur à la Foppe natuurlijk prachtig; die weet als geen ander hoe om te gaan met lastige talentjes.
Ik denk dat hij met Assaidi, Narsingh en Foppe op de goede plaats is bij SCH.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Ironis » 27-02-2012 11:53

Lees ik nu goed dat hij in het centrum van Heerenveen woont, in een appartementje tegenover Assaidi?
Betekent dit dat Assaidi niet meer dagelijks naar A'dam op en neer rijdt? Volgens mij heb ik iets gemist..
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Oussama Tannane

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 27-02-2012 19:49

Wizard schreef: Daarnaast is een vader-figuur à la Foppe natuurlijk prachtig; die weet als geen ander hoe om te gaan met lastige talentjes.


Dat las ik wel eens vaker, maar is dat wel zo? Hij heeft net zo vaak 'lastige jongens' weggestuurd of is in het openbaar met ze in botsing gekomen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten