Transferwindow

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Transferwindow

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-02-2012 12:18

Het is elk jaar hetzelfde liedje en met name bij Heerenveen is het erg vaak onrustig. Wat zou er volgens jullie moeten gebeuren in de transferperiodes in augustus en januari ?

Winterperiode: Ik ben van mening dat als een speler 70% van het aantal wedstrijden vóór de winterstop heeft gespeeld, zowel basis als invaller, mag die speler niet meer getransfereerd worden. De vaste bankzitters of beloftenspelers of spelers die buiten de boot vallen (El Akchaoui) mogen wel naar een andere club.
- Of moet de competitie pas in februari beginnen, maar dan is het schema weer iets te druk
- Of moet Heerenveen gewoon zeggen, tot 20 januari kan er bij ons gekocht worden, daarna is niets meer mogelijk

Voor de zomerperiode geldt hetzelfde
- Moet de competite pas in september beginnen / transferwindow moet 31 juli stoppen en dan in augustus beginnen
- Moet Heerenveen een datum als limiet stellen, anders is het klaar.

Zo is er deze winterperiode wel weer gezien, op de allerlaatste dag allemaal roddels en/of geruchten waar wij en de spelers niet blij van worden en zich minder op het voetbal concentreren

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken of dat iemand misschien wel met betere ideeën komt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferwindow

Berichtdoor Lipton » 01-02-2012 13:36

Het is erg onrustig geweest, maar er speelde helemaal niks.
Dus feitelijk wil men deze transferwindow verbieden omdat de media er een hype om maakt.

Ik ben van mening dat je in de winter gewoon spelers moet kunnen kopen. Je ziet over het algemeen toch dat clubs voorkeur geven aan aankopen in de zomer.
Deze transferwindow is ook een prima gelegenheid om van spelers af te komen, anders blijft je daar gewoon een heel seizoen aan vast zitten.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Transferwindow

Berichtdoor Eric » 01-02-2012 14:02

Feanfan 1 schreef:Winterperiode: Ik ben van mening dat als een speler 70% van het aantal wedstrijden vóór de winterstop heeft gespeeld, zowel basis als invaller, mag die speler niet meer getransfereerd worden. De vaste bankzitters of beloftenspelers of spelers die buiten de boot vallen (El Akchaoui) mogen wel naar een andere club.
- Of moet de competitie pas in februari beginnen, maar dan is het schema weer iets te druk
- Of moet Heerenveen gewoon zeggen, tot 20 januari kan er bij ons gekocht worden, daarna is niets meer mogelijk


Dan krijg je dus dat bijvoorbeeld een Alves na 70% van de wedstrijden weigert om te spelen of doet alsof hij geblesseerd is om een transfer te forceren. Lijkt mij niet wenselijk. Van mij mag de hele winterse transferperiode afgeschaft worden, al haalt Heerenveen daar meestal wel het meeste geld mee binnen door paniekaankopen bij andere clubs. Huren zou wel mogen worden toegestaan om eigen geblesseerde spelers te vervangen/jeugd elders de kans te geven. Een stuk eerlijker in mijn ogen.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Transferwindow

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-02-2012 14:13

Ik vind dat de winterperiode alleen bestemd moet worden voor spelers als El-Akchaoui, die totaal geen zicht hebben op speelminuten.
Het blijft een moeilijke situatie, maar hoe het nu gaat is gewoon in sommige gevallen cmpetitievervalsing: in 2006 gingen Huntelaar én Samaras beiden weg. Dat is gewoon niet op te vangen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferwindow

Berichtdoor Eric » 01-02-2012 14:16

Feanfan 1 schreef:Ik vind dat de winterperiode alleen bestemd moet worden voor spelers als El-Akchaoui, die totaal geen zicht hebben op speelminuten.
Het blijft een moeilijke situatie, maar hoe het nu gaat is gewoon in sommige gevallen cmpetitievervalsing: in 2006 gingen Huntelaar én Samaras beiden weg. Dat is gewoon niet op te vangen


Precies, en dat soort spelers kunnen dus best wel verhuurd worden zodat ze zichzelf in de kijker kunnen spelen/zich bewijzen voor hun potentiële nieuwe club. Huren met optie tot koop lijkt mij dan ook het beste. Het is tevens ook een belangrijk middel om de geforceerde verkoop van spelers met een half jaar contract tegen te gaan. Ik heb vaak het idee dat spelers met een aflopend contract gedwongen worden met een morele verplichting die de clubs hen opleggen om verkocht te worden in de winter zodat de club toch nog wat geld vangt.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Transferwindow

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-02-2012 14:28

Om competitievervalsing tegen te gaan heb ik dus dat van die 70% neergezet. Mag van mij meer of minder zijn. Als een speler alles gespeeld heeft tot november dan weet de speler, de club én de supporters dat hij het seizoen afmaakt, tegen welke prijs dan ook
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferwindow

Berichtdoor Eric » 01-02-2012 15:53

Zoals ik al zei, met die 70% regeling wordt het alleen maar meer competitievervalsing omdat clubs dan spelers niet meer gaan opstellen of omdat spelers dan niet meer dan een bepaald aantal wedstrijden willen spelen. Het is dus of alles toelaten of helemaal niets toelaten.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Transferwindow

Berichtdoor Superfries88' » 01-02-2012 16:01

Persoonlijk ben ik een absolute voorstander van het huidige systeem. Het is een internationale situatie en daar zal je toch rekening mee moeten houden, want in bepaalde landen heb je weer een heel andere opzet. In Zweden loopt de competitie bijvoorbeeld weer in een heel ander stadium af. Zolang je die competities niet recht gaat trekken zal je nooit een optimale transfermarkt kunnen regelen, want tijdens onze seizoenen zijn ze daar weer volop bezig. Daarom ben ik tegen het sluiten van de transfermarkt in de winter, een open systeem ben ik al helemaal op tegen.

Het is vervelend, maar iedere club heeft in principe de optie om nee te zeggen. Naar mijn mening is het handiger om regels op te stellen voor transfers tijdens het seizoen: een maximumbudget, bijvoorbeeld een redelijk percentage van bepaalde inkomsten. Ook kan je een maximum aan transfers instellen: een vast aantal is mogelijk, of dat plus een transfer voor een uitgaande transfer. Voor elke speler die er vertrekt, mag je één extra halen. Zo zijn er allerlei opties te bedenken die het eerlijker kunnen maken. In de zomer gaat dit voor de Europese clubs met een 'Nederlandse winterstop' volledig open.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Transferwindow

Berichtdoor Friez » 01-02-2012 19:23

Ik zou het liefst zien dat de transferperiode of het hele jaar door open is, zodat er niet op het laatste moment miskopen worden gedaan om de supporters tevreden te stellen. Of dat de transferperiode alleen in de zomerstop open is, en dan bedoel ik meteen nadat de laaste competitie wedstrijd is gespeeld tot en met de eerste competitie wedstrijd van het nieuwe seizoen.
Friez
Selectiespeler
 
Berichten: 270
Geregistreerd op: 17-01-2012 17:08
Woonplaats: Sneek

Re: Transferwindow

Berichtdoor Wizard » 02-02-2012 10:22

Superfries88' schreef:Persoonlijk ben ik een absolute voorstander van het huidige systeem. Het is een internationale situatie en daar zal je toch rekening mee moeten houden, want in bepaalde landen heb je weer een heel andere opzet. In Zweden loopt de competitie bijvoorbeeld weer in een heel ander stadium af. Zolang je die competities niet recht gaat trekken zal je nooit een optimale transfermarkt kunnen regelen, want tijdens onze seizoenen zijn ze daar weer volop bezig. Daarom ben ik tegen het sluiten van de transfermarkt in de winter, een open systeem ben ik al helemaal op tegen..

Helemaal mee eens.

Superfries88' schreef:Het is vervelend, maar iedere club heeft in principe de optie om nee te zeggen. Naar mijn mening is het handiger om regels op te stellen voor transfers tijdens het seizoen: een maximumbudget, bijvoorbeeld een redelijk percentage van bepaalde inkomsten. Ook kan je een maximum aan transfers instellen: een vast aantal is mogelijk, of dat plus een transfer voor een uitgaande transfer. Voor elke speler die er vertrekt, mag je één extra halen. Zo zijn er allerlei opties te bedenken die het eerlijker kunnen maken. In de zomer gaat dit voor de Europese clubs met een 'Nederlandse winterstop' volledig open.

Liever niet. Geef mij maar een vrije marktwerking. De club kan immers altijd 'nee' zeggen. Bovendien is 't niet meer zo gemakkelijk als voorheen om een arbritragezaak te straten. Ik denk niet dat 't handig is om beperkingen aan te brengen (een club die leegloopt qua contracten, wil snel en voortijdig kunnen handelen).
Laat ze in ieder geval wel de transferwindow internationaal uniform maken; dus dezelfde datum en tijdstip voor elk land..
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferwindow

Berichtdoor Ironis » 16-02-2012 13:01

Afschaffen van de winterse transferperiode is niet mogelijk. Je zit dan met de noord- en oost-europese competities waar het seizoen van Maart t/m Oktober/November loopt. Bij alleen een zomerse transferperiode heb je een probleem met die competities.
De club kan wel beleid voeren door tijdslimieten te stellen en vraagprijzen aanzienlijk te verhogen tegen het einde van de deadline. Als dit beleid helder is en ook zo wordt uitgedragen is de kans al een stuk kleiner dat bijv. Ajax op een wedstrijddag de boel gaat verzieken.
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron