Roy Beerens

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Otsje P » 10-11-2011 08:58

Knipecity schreef:Er was te verwachten dat er heftig gereageerd zou worden.

Ik wil mijn mening aangaande Beerens nog wel even nuanceren. Beerens vind ik in goede doen en dat was hij het laatste jaar bij ons niet vaak meer, een aanwinst is voor iedere club in Nederland.

Ik vind het logisch dat Van Marwijk na enkele afvallers (Affelay, Robben) in de categori Elia, of daaronder Babel, Boerigter, Beerens komt. Ook moet ik eerlijk zijn dat ik het geen goed teken vind als deze laatste spelers in de basis staan op een EK. Zo goed vind ik Beerens dus nou ook weer niet, maar de Beerens van AZ nu en van Heerenveen in zijn eerste periode zou ik heel graag hier in het veld zien staan.


Dat was inderdaad een stuk genuanceerder, en hierop kan ik ook wat reëler reageren. Ik moet namelijk toegeven dat je na het afvallen van diverse spelers op den duur wel bij Roy uitkomt.

Ook met Superfries ben ik het eens. Het is niet onmogelijk dat Beerens op de één of andere manier toch nog een stap gaat maken. Vooralsnog heeft hij het niveau van dat topjaar echter nooit meer kunnen benaderen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Knipecity » 10-11-2011 10:27

Nu bij AZ wel hoor. En ik zie meer dan de samenvattingen. Dit weekend heb ik nog op Eredivisie Live bijna de volledige wedstrijd van AZ gezien en Beerens deed het prima.

Wat ik nog het meest zonde vind is dat hij hier op dat dode spoor belandde en dat niemand hem meer kon motiveren. Dat zegt ook iets over hem natuurlijk maar ook over de TS hier. Want met de huidige Beerens had je hier met Assaidi op 10 kunnen spelen en met Beerens en Narsingh op de vleugels. Ben je nog veel gevaarlijker dan je nu bent.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Otsje P » 10-11-2011 10:40

Knipecity schreef:Nu bij AZ wel hoor. En ik zie meer dan de samenvattingen. Dit weekend heb ik nog op Eredivisie Live bijna de volledige wedstrijd van AZ gezien en Beerens deed het prima.

Wat ik nog het meest zonde vind is dat hij hier op dat dode spoor belandde en dat niemand hem meer kon motiveren. Dat zegt ook iets over hem natuurlijk maar ook over de TS hier. Want met de huidige Beerens had je hier met Assaidi op 10 kunnen spelen en met Beerens en Narsingh op de vleugels. Ben je nog veel gevaarlijker dan je nu bent.


Nee, ook nu bij AZ benaderd hij niet zijn niveau van het topjaar hier. Ben ik absoluut niet met je eens. Dat het weer beter is dan zijn laatste periode hier, dat zien we allemaal wel. Minder kon ook niet trouwens.

En wie van de beide heren had je dan op links willen hebben? Narsingh en Beerens hebben er beide, op een wedstrijd op 4 na, nooit gespeeld. Ze hebben het beide wel eens geprobeerd, en dat bleek geen succes. Bovendien presteert Beerens nu weer redelijk doordat hij veel dieper staat. Bij ons kreeg hij zijn ballen op de middenlijn, en daar raakte hij ze ook vaak weer kwijt. Bovendien is Djuricic op 10 volgens mij ook gewoon beter dan Assaidi. Assaidi gaat namelijk te veel voor de actie. Op die positie levert balverlies echter altijd gevaar op. Acties kun je aan de zijkant maken omdat balverlies daar niet direct dodelijk kan zijn.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Superfries88' » 10-11-2011 10:46

Beerens speelt in mijn ogen niet zozeer beter dan bij Heerenveen, maar oogt vooral fitter en dreigender. Dat heeft ook met de speelstijl van beide clubs te maken. AZ hanteert een veel hoger baltempo en beschikt over veel loopvermogen, waardoor Beerens veel vaker in de positie komt om gevaar te stichten. Ik blijf alleen vinden dat hij daar nog onvoldoende uithaalt. Tegen Dordrecht kwam hij in één helft zeker een keer of tien in de positie voor een voorzet, slecht één keer was deze goed. Nu leverde dit ook direct een doelpunt op, maar ik blijf het ongelofelijk vinden dat hij als teamspeler nog zo vaak een onverklaarbare actie maakt. Ik ben van mening dat hij daar flinke progressie moet maken om uit te groeien tot een topper voor Eredivisiebegrippen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Roy Beerens

Berichtdoor 1983 » 10-11-2011 11:29

Knipecity schreef:Wat ik nog het meest zonde vind is dat hij hier op dat dode spoor belandde en dat niemand hem meer kon motiveren. Dat zegt ook iets over hem natuurlijk.

Zegt inderdaad heel veel over zijn slappe mentaliteit, getuige ook dit stukje:

Beerens: 'Ik kan nogal eens in slaap vallen op de training'

Roy Beerens is weer helemaal back in the game. De vleugelaanvaller kende een terugval in zijn ontwikkeling bij sc Heerenveen en bracht zijn laatste weken bij die club zelfs als wisselspeler door, maar is dit seizoen bij koploper AZ helemaal opgeleefd. Dit resulteerde niet alleen in de positieve kritieken in de nationale media, maar ook in een plek bij de selectie van Bert van Marwijk.

De vleugelflitser is door de bondscoach opgeroepen voor de oefeninterlands met Zwitserland en Duitsland, als vervanger van de geblesseerde Derk Boerrigter. Een groot gedeelte van zijn uitverkiezing heeft Beerens naar eigen zeggen aan Gertjan Verbeek te danken. “Hij haalt het beste in mij naar boven”, zo laat hij woensdagmiddag weten aan Omroep Brabant.

“Vorig jaar kende ik een minder jaar, maar nu ben ik weer volledig in ontwikkeling. Daar speelt hij een belangrijke rol in”, vervolgt de ex-speler van PSV. Ook vertelt hij over het geheim van Verbeek. “Hij is heel veel met me bezig tijdens de training en weet me op bepaalde manier te prikkelen. Ik kan nogal eens in slaap vallen op de training en hij schudt je dan wel wakker. Of hij haalt je na de training bij zich, om te vertellen wat er anders kan.”

Karakterloos type die echt een Verbeek om zich heen nodig heeft om enigzins te kunnen presteren.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Knipecity » 10-11-2011 21:52

Voor mij is het wel einde discussie. Jullie hoeven het niet met mij eens te zijn. Ik vind hem een heerlijke en goede voetballer voor de Nederlandse top en jullie hebben minder met hem; prima toch 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 10-11-2011 22:33

Knipecity schreef:Voor mij is het wel einde discussie. Jullie hoeven het niet met mij eens te zijn. Ik vind hem een heerlijke en goede voetballer voor de Nederlandse top en jullie hebben minder met hem; prima toch 8)


Zie je nu eindelijk dat jouw mening niet de enige en juiste is?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Roy Beerens

Berichtdoor oldtimer » 12-11-2011 16:16

NOXX schreef:Ik dacht precies het zelfde! Beerens is snel, dus als er ruimte is dan kant die de snelheid gebruiken om langs zijn man te komen. Een echte passeerbeweging heeft die niet


Boerrigter is inderdaad vooral explosief en snel zonder een specifieke passeerbeweging.
Dat laatste te beweren over Beerens vind ik echt onzin. Slecht gekeken kennelijk.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Heerenveen rules » 12-11-2011 20:31

Knipecity schreef:Ik vind hem een heerlijke en goede voetballer voor de Nederlandse top


Een speler die het bij ons niet heeft laten zien mag zijn handen dichtknijpen met een club als AZ. Als Verbeek daar straks weg is kakt hij weer in. Te slap, te week, het is hem gewoon niet.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Flying Tilster » 12-11-2011 23:34

Knipecity schreef:Wat ik nog het meest zonde vind is dat hij hier op dat dode spoor belandde en dat niemand hem meer kon motiveren. Dat zegt ook iets over hem natuurlijk maar ook over de TS hier.


Heeft niks met de huidige TS te maken.. al 2 jaar presteerde hij hier niks.
Als Verbeek (net wat HR zegt) weggaat bij AZ kakt Beerens keihard weer in. Leuke speler als de ploeg draait, maar als de ploeg niet draait (zoals bij ons al 2 jaar) dan heb je 0,0 aan Beerens.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Knipecity » 13-11-2011 22:28

Ja, dat wordt steeds geroepen dat hij 2 jaar niks heeft gepresteerd maar dat is natuurlijk niet waar. Een jaar geleden tegen Utrecht was hij nog de absolute uitblinker en zo heeft hij wel vaker goed gespeeld.

Maar goed, hij is weg, doet het top bij AZ, zit bij Oranje en trekt voorlopig een lange neus.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Superfries88' » 13-11-2011 23:09

Knipecity schreef:Maar goed, hij is weg, doet het top bij AZ, zit bij Oranje en trekt voorlopig een lange neus.


Als Beerens een lange neus trekt, dan kan ik hem niet meer serieus nemen. Dat zou namelijk volledig onterecht zijn. Beerens heeft hier bijna 2,5 jaar lang gekwakkeld en komt nu bij de koploper van Nederland niet verder dan een handvol doelpunten (waarbij ik assists al meereken). Dat is totaal niet indrukwekkend. Het zegt ook genoeg dat Beerens vorig jaar zijn debuut heeft gemaakt in Oranje, zogenaamd in goede vorm steekt, maar dan wel de concurrentiestrijd 'verloor' van een speler die vorig seizoen nog in de JL speelde, namelijk Boerrigter. Dat moet je toch aan het nadenken zetten, zou ik zeggen.

Beerens is beter dan de voorgaande seizoenen, absoluut. Maar dat is het dan ook wel. Zelfs in deze vorm zie ik in hem geen aanwinst voor Heerenveen, zeker nu we Assaidi en Narsingh hebben lopen. Beiden zijn in mijn ogen gewoon stukken beter, de statistieken zeggen ook genoeg.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Flying Tilster » 14-11-2011 01:57

Knipecity schreef:Ja, dat wordt steeds geroepen dat hij 2 jaar niks heeft gepresteerd maar dat is natuurlijk niet waar


Nu ben je echt niet meer serieus te nemen. Omdat hij 1 jaar geleden een goede wedstrijd heeft gespeeld in 2 jaar is het een topper. Bij Beerens is het een mentaal probleem. Hij gaf (na zijn overstap naar AZ) alles en iedereen de schuld van zijn falen, behalve zichzelf. Als je iedereen de schuld geeft van jouw falen is dat voor mij een enorme zwaktebod.
Als hij, volgens jouw, zo goed is als rechtsbuiten.. waarom speelde hij vrijdag dan niet???

Het zegt toch al genoeg (qua Oranje) dat hij er pas bij komt als er tig spelers niet zijn en daarna Boerrigter zich nog moet afmelden... Beerens is een geinige speler.. maar een carriere in het buitenland (dus de absolute top) is veel te hoog gegrepen voor een speler die zichzelf zo ontzettend goed vindt. Zelfkennis is ver te zoeken bij deze jongen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Knipecity » 14-11-2011 10:34

Dat hij goed genoeg is voor de internationale top zie je mij niet zeggen. Dat hij goed genoeg is voor de top in Nederland (AZ is top momenteel) wel.

Jij hoeft mij overigens niet serieus te nemen en ik ga nu ook niet langer Beerens hier verdedigen omdat ik het wel jammer vind dat hij niet bij ons meer speelt. I rest my case. 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Calimero » 14-11-2011 15:45

Heeft dit onderkruipsel nog minuten gekregen van Bart van Merwijk trouwens?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Roy Beerens

Berichtdoor geert. » 14-11-2011 18:12

Calimero schreef:Heeft dit onderkruipsel nog minuten gekregen van Bart van Merwijk trouwens?


Nee, volgens mij heeft dit 'onderkruipsel' geen speelminuten gekregen afgelopen vrijdag.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Roy Beerens

Berichtdoor 1983 » 14-11-2011 18:18

Kan je na gaan, als je in zo'n kut-wedstrijdje waarin het van geen kant loopt al niet eens even in mag vallen, wat dan je status is. Hij was al zoveelste keus en dan ook niet even wat minuten mogen maken, dan heb je weinig indruk gemaakt op de bondscaoch schijnbaar.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Surhuisterveen » 15-11-2011 12:54

Onderkruipsel vind ik totaal ongepast en denigrerend. Hij heeft hier zeker een goede periode gehad en met ons de beker gewonnen.
Het laatste jaar was gewoon dramatisch slecht.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Calimero » 15-11-2011 12:58

Ik vind de uitspraken die Roy Beerens over onze club heeft gedaan ook totaal ongepast en denigrerend. Eerst in de spiegel kijken alvorens men uitingen doet.

Natuurlijk heeft Beerens bij ons een goeie periode gehad, maar hij heeft het (gezien zijn interviews) aan zichzelf te danken dat het hier niet meer lukte, door een gebrek aan inzet, mentaliteit en drijfkracht.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Roy Beerens

Berichtdoor davp » 15-11-2011 22:43

Toch weer even een knappe corner en geweldige voorzet afgeleverd in de minuten die hij mocht maken vanavond :mrgreen:
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Calimero » 15-11-2011 23:14

Inderdaad. Nadat de corner werd gegeven door de scheidsrechter, liep Roy Beerens naar de cornervlag. Samen met de bal. Even tolde de gedachten door mijn hoofd: 'zal hij dan toch..?'. Roy hielp me snel uit die waan, hij bakt er nog steeds even weinig van.

Beerens wordt niet geselecteerd omdat hij nou zo goed is. Hij wordt geselecteerd omdat de rest momenteel nog slechter of onbeschikbaar is.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Roy Beerens

Berichtdoor mitrita » 15-11-2011 23:47

Hoezo? Narsingh was toch beschikbaar?
Beerens is een redelijke clubspeler en zal geen vaste Oranjeklant worden.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Surhuisterveen » 15-11-2011 23:55

Wat een dramatische voorzet weer.
Hij heeft het geluk dat ie in een goed draaiend elftal speelt..
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Calimero » 16-11-2011 11:50

mitrita schreef:Hoezo? Narsingh was toch beschikbaar?
Beerens is een redelijke clubspeler en zal geen vaste Oranjeklant worden.

Narsingh heeft getraind en gespeeld met jong(!) Oranje, en was dus niet beschikbaar. Of verwacht je dat hij zonder trainen zo had kunnen aanschuiven gisteravond?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Superfries88' » 16-11-2011 11:56

Narsingh zat inderdaad bij Jong Oranje voor een EK-kwalificatieduel, dus dan haal je hem niet even op voor twee oefeninterlands. Daarnaast is Beerens opgeroepen als vervanger van linksbuiten Boerrigter, Narsingh is zoals bekend rechtsbuiten. In dat kader is het de vraag of hij überhaupt een optie is geweest.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Calimero » 16-11-2011 14:21

Beerens speelde rechtsbuiten, dus dan lijkt die opmerking mij zinloos. Bovendien speelt Boerrighter als voorkeur op links, maar kan hij ook op rechts spelen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Superfries88' » 16-11-2011 16:13

Calimero schreef:Bovendien speelt Boerrighter als voorkeur op links, maar kan hij ook op rechts spelen.


In mijn ogen is Boerrigter niet geschikt voor de rechtsbuitenpositie. In ieder geval: het is raar om een echte linksbuiten in de selectie te vervangen door een echte rechtsbuiten, wanneer je van mening bent dat Beerens (die niet echt aan één kant vastgeplakt zit) ook een goede optie is. Het lijkt mij daarom juist heel plausibel, en dus zinvol om te vermelden. Dat Van Marwijk voor Beerens kiest begrijp ik niet, simpelweg omdat hij m.i. geen Oranje-materiaal is, maar dat is weer een andere discussie.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Calimero » 16-11-2011 23:06

Het gaat ook niet om jouw mening waar Boerrighter het beste speelt, dat is volgens mij aan de trainer en bondscoach te bepalen. Narsingh kán ook op links (dat is ook wel eens gebeurd), maar dat gebeurt niet omdat hij beter is op rechts. Beerens speelt beter op rechts, maar kán ook op links. Dus is het ook onlogisch dat je Beerens oproept volgens jouw redenatie.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Roy Beerens

Berichtdoor Superfries88' » 16-11-2011 23:20

Calimero schreef:Het gaat ook niet om jouw mening waar Boerrighter het beste speelt, dat is volgens mij aan de trainer en bondscoach te bepalen. Narsingh kán ook op links (dat is ook wel eens gebeurd), maar dat gebeurt niet omdat hij beter is op rechts. Beerens speelt beter op rechts, maar kán ook op links. Dus is het ook onlogisch dat je Beerens oproept volgens jouw redenatie.


Volgens het gezegde (zoveel miljoen stuks) ben ik ook een bondscoach, dus ik heb recht op een mening! :wink: Maar in mijn ogen is Boerrigter een pure linksbuiten en Narsingh een pure rechtsbuiten. Ze kunnen het best omdraaien, het zal ook best eens goed gaan, maar structureel haal je toch een beetje de angel uit hun spel. Bij Beerens heb ik dat gevoel minder. Ik ben absoluut geen fan van hem, dat zal ook algemeen bekend zijn. Ik had hem persoonlijk ook absoluut niet geselecteerd, simpelweg omdat hij m.i. gewoon weinig tot niets aan dit Oranje zal toevoegen. Maar zijn spel is niet zozeer afhankelijk van de positie, ik deel de mening niet dat hij op rechts aantoonbaar beter speelt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Roy Beerens

Berichtdoor oldtimer » 17-11-2011 18:57

Boerrigter is inderdaad geen optie voor rechts, maar Beerens wel degelijk voor links. Of dat ook geldt voor het beoogde niveau van het Nederlands Elftal is een ander punt. Daar zijn in principe spelers nodig met een zekere extra klasse.
Maar hij is redelijk tot goed tweebenig en heeft ook op links een moeilijk te pareren passeerbeweging in de vorm van zijn schaar. Ik zag hem feitelijk liever op links bij Heerenveen dan op rechts, waar zijn acties vaker mislukten dan aan de andere kant.
Overigens vind ik Kuyt op de vleugel een aanfluiting
Ik vraag me al jaren af wat nu, afgezien van een zeer gewonde dosis werklust, de meerwaarde is van deze speler.
Hij kan dan tig interlands hebben gespeeld, ik vind hem nog steeds geen echte international.
Meer een armoedebod, al is Van Marwijk het kennelijk niet met me eens, evenmin als zijn voorgangers.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten