Het grote politiek topic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor forca hveen » 11-03-2011 11:52

Tja de Ov-chipkaart is nog altijd niet werkend in de bussen in Groningen bijvoorbeeld.
In Friesland willen ze het verplichten dus wanneer je dan in Groningen en Friesland moet zijn ben je verplicht chipkaart te hebben + strippenkaart.
Zo zag ik laatst een vrouw die moest van groningen naar drachten. Op de heenweg had de chauffeur gezegd dat de vervoerder maar moest zorgen dat de scanners werkten en kon ze gratis mee. Op de terugweg (toen ik haar tegenkwam) wilde ze weer met de chipkaart maar kon het niet. Ze moest vervolgens dus los kaartje kopen omdat de chipkaart niet werkte.

Heb zelfs wel eens gehoord over student die chipkaart laat zien (daarna kan je doorlopen zonder te scannen) maar niet door mocht lopen. Ze had strippenkaart met 1 strip te weinig dus dat was geen mogelijkheid. Moest ze vervolgens kaartje kopen voor het volle pond (dus zonder studentenreductie)! Vind het echt een waardeloos systeem.

Zal dinsdag eens kijken hoe het is in de trein. Doe dan mee aan chipkaartonderzoek in de trein in Groningen waarbij ik een geladen chipkaart krijg en daarna vragen moet beantwoorden. Wordt dan de eerste keer voor mij dat ik zo'n chipkaartding moet scannen omdat ik normaal alleen van drachten naar groningen reis en vice versa.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Skopperij » 22-09-2011 17:34

Met stijgende verbazing heb ik gisteren en vandaag de algemene beschouwingen gevolgd. In Sport Overig is een discussie gaande over het hooliganisme van enkele ontspoorde Feyenoord-supporters. Hoe kunnen wij van zo'n groepje branieschoppers een fatsoenlijke houding verwachten (niet dat ik die acties goedkeur, integendeel!), als je ziet dat onze volksvertegenwoordigers zich in de Tweede Kamer net zo schofterig gedragen?
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Lardy » 22-09-2011 18:45

Skopperij schreef:Met stijgende verbazing heb ik gisteren en vandaag de algemene beschouwingen gevolgd. In Sport Overig is een discussie gaande over het hooliganisme van enkele ontspoorde Feyenoord-supporters. Hoe kunnen wij van zo'n groepje branieschoppers een fatsoenlijke houding verwachten (niet dat ik die acties goedkeur, integendeel!), als je ziet dat onze volksvertegenwoordigers zich in de Tweede Kamer net zo schofterig gedragen?


Ik zag Rutte en Wilders inderdaad met een stalen buis een raam inbeuken, dat kan toch niet. Ze sloegen ook nog mensen, niet normaal.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Skopperij » 22-09-2011 19:11

Politici zijn bovengemiddeld intelligent, maken van debatteren hun beroep en krijgen daar royaal voor betaald. Als zulke mensen zich verlagen tot dergelijk gehakketak tijdens hun werk, vind ik dat zo mogelijk nog erger dan het gedrag van de Rotterdamse relschoppers. Die worden op staande voet ontslagen als ze tegen hun baas zeggen dat 'ie even normaal moet doen.

Je mag er van mij lacherig over doen. Ik vind het treurig. Niet het beleid van Gudde, maar een elite zonder waarden is de bron, legitimatie en indirecte voedingsbodem voor wat o.a. de Feyenoorders deden.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-09-2011 20:48

Helemaal eens met Skopperij. Ik zag het live en viel bijna van mijn stoel van verbazing. Van Wilders snap ik het wel, want het ging de hele dag al over de inhoud en daar kwam ook hij niet heel best vanaf. In een klap gaat het daar niet meer over en is dit het gesprek van de dag, iedereen is al het andere alweer vergeten. Ik weet niet zeker of het goed is om te zeggen, maar ik zie steeds meer patronen en gelijkenissen met de periode 1929-1939. En dat beangstigt mij wel moet ik zeggen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor hm_DR88 » 22-09-2011 22:27

Die wilders gaat steeds raardere dingen roepen. Het was voorspeld dat dit ging gebeuren. Het gebeurt. CDA en VVD zitten hier fors mee in de maag. Als zij de stekker eruit trekken, gilt onze geert moord en brand. Alleen geert zijn achterban heeft nergens boodschap aan. Een derde deel van zijn kiezers denkt echt dat hij minister is. Dus stop dan maar met uitleggen. Het is werkelijk van elke realiteitszin gespeend dat het oerconservatieve economische programma van de pvv de rekening bij de zwakkeren legt door in te stemmen met plannen van CDA en VVD. Grappig dat op zaken waar ze niet in mee durven te gaan, ze de oppositiepartijen de gelegenheid geven om hun punten binnen te halen. PvdA, D'66 en GL halen op bepaalde momenten meer binnen dan dat dit misschien in een paarse coalitie zou gebeuren. Dankzij geert ontstaat er ruimte op het linker politieke speelveld. Voorspelbaar, laf en leeg. Elk land krijg de politiek die ze verdienen. Italië een hele oude man die spelletjes speelt waarvoor je in Nederland direct voor zou worden opgesloten, België krijgt niets en Nederland, een land dat door de wereld gezien wil worden als een handelsdoorvoerland, Nederland krijgt geert. Succes met de komende economische crisis. Het echte zwarte pieten zal nu pas echt los gaan als we met zijn allen merken dat we het economisch niet meer gaan trekken. In deze tijd zal saamhorigheid en solidariteit een waardevol iets zijn.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Flying Tilster » 22-09-2011 23:00

Geert is een man van populistische praatjes, totdat hij een (klein) touwtje in handen krijgt.
Ook hij komt verkiezingsbeloften niet na. Zijn achterban schat ik niet hoger in dan mensen uit de sociale werkvoorziening.
Continue loopt Wilders overal tegen aan te schoppen, maar wat had hij een enorme bruine tong na Prinsjesdag toen o.a. de begroting werd gepresenteerd.
Juist een partij als de PVV helpt dit land de vernieling in. Maar omdat hij zeg & roept in de media wat velen willen horen, wordt er op deze ongelooflijke idioot gestemd.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Flying Frisian » 22-09-2011 23:28

Ik verbaas me al tijden over het veranderde politieke klimaat in Nederland en dan heb ik het niet alleen over Wilders. In dat licht is onderstaand filmpje veelzeggend, vooral de laatste woorden van mevrouw Gersthuizen. http://www.youtube.com/watch?v=R9cNsK0s9WQ

Het feit dat Wilders ongestraft het woord "kopvoddentaks" in de Kamer in de mond neemt is zorgwekkend. Geen enkele partij heeft de ballen de microfoon te pakken en hem aan te spreken dat we zo niet met elkaar om gaan. Men kiest ervoor te zwijgen uit angst zetels te verliezen aan de PVV, in plaats van dat ze hun eigen partijpunten en moraliteit verdedigen. Wilders heeft zijn mond vol van mensen die zich niet aan willen passen, maar de meest simpele omgangsvorm, respect tonen naar een ander, is hem totaal vreemd.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Skopperij » 23-09-2011 09:54

Fanatic 4-ever schreef:Ik weet niet zeker of het goed is om te zeggen, maar ik zie steeds meer patronen en gelijkenissen met de periode 1929-1939.

Zolang er in de juiste context over wordt gesproken, zie ik niet in waarom zulke dingen niet gezegd mogen worden. Natuurlijk moeten we anno 2011 niet meer denken in termen van oorlogen. Dat bedoel ik met de juiste context. Wat ik wel bedoel: de hufterigheid van de Nederlandse samenleving komt niet uit de betonnen stavakken van voetbalstadions, maar rechtstreeks uit één van Neerlands meest eminente organen: de Tweede Kamer. Waar gaat dit toe leiden? Neem de rechterlijke uitspraak waarin Wilders wordt vrijgesproken. De motivatie die de rechter hanteert, vind ik zo krom als een hoepel. Alle nobele woorden ten spijt; ook de rechterlijke macht ligt, voor zover het om vrijheid van meningsuiting gaat, deels aan de band van de populisten.

Ten slotte een Tweet van Frits Wester:
Wilders tegen Rutte:"Doe es normaal man". In 1988 zei Voorhoeve (VVD) tegen Lubbers: "de premier ziet hersenschimmen." Toen viel kabinet bijna.

In 23 jaar tijd zijn we diep, érg diep gezonken.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Flying Frisian » 23-09-2011 10:16

Skopperij schreef:Wat ik wel bedoel: de hufterigheid van de Nederlandse samenleving komt niet uit de betonnen stavakken van voetbalstadions, maar rechtstreeks uit één van Neerlands meest eminente organen: de Tweede Kamer.

Om George Carlin te quoten: Garbage in, garbage out, http://www.youtube.com/watch?v=mcCPlkw6dO0
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Eric » 23-09-2011 10:40

Wilders heeft zichzelf volkomen belachelijk gemaakt natuurlijk, maar ik vond Rutte ook echt triest om naar te kijken. Wat is die man nep. Elke vraag die hij krijgt lacht hij met een neplach weg of lult er totaal om heen en hij presteerde het zelfs een paar keer om niet te luisteren. Ook het voorval met Wilders wilde hij eerst weer weglachen, maar toen hij merkte dat iedereen het toch wel ernstig vond reageerde hij opeens wel serieus, zo gemaakt.
Ik vond overigens de vertegenwoordigers van mijn Linkse partijen ook allemaal erg slecht voor de dag komen, enigen die het naar behoren deden waren Roemer, Pechtold en die van de CU en het CDA.
Ik hoop dat we in Nederland gaan afstappen van op een bepaald persoon stemmen, want ik heb het idee dat dit tegenwoordig veel belangrijker is dan waar de partij voor staat. Het debatteren gaat niet meer over de inhoudelijke zaken van Nederland, maar meer over hoe we elkaar het best belachelijk kunnen maken.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Lardy » 23-09-2011 11:28

Ik vind dat je dit niet alleen kunt ophangen aan Wilders. De PVV en met name Wilders worden weg gezet als een stelletje racisten en weet ik het allemaal wat. Dat is niet netjes en hoe Wilders zich gedraagt is ook niet netjes. Ze moeten eens naar zichzelf kijken, alles wat Wilders roept is belachelijk maar als een andere partij in de fout gaat hoor je niemand. Totaal scheef, ik neem het voor niemand op maar om dit gedrag alleen aan Wilders op te hangen vind ik dan niet netjes.

Wilders zit in een rol waarin hij vrij veel kan maken, hij geprovoceerd continue en al die partijen vliegen over elkaar heen om te reageren. Neem gewoon afstand van zijn uitspraken en laat het daarbij, maar nee Rutte reageert, Cohen reageert. Pechtold is helemaal een achterbaks ventje, altijd de PVV wegzetten als racisten en al die andere dingen die Wilders opnoemde. Wilders reageert en vervolgens is dit schandalig voor de kamer.

Sorry hoor, maar deze mensen, of ze nou Wilders, Rutte of Pechtold heten zijn allemaal verantwoordelijk voor deze ontwikkeling.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor mitrita » 23-09-2011 11:50

Lardy schreef: altijd de PVV wegzetten als racisten en al die andere dingen die Wilders opnoemde.

Verschil is dat die typeringen vrij goed onderbouwd kunnen worden aan de hand van wat de PVV zelf de wereld in helpt.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Frisian Viking » 23-09-2011 11:58

mitrita schreef:Verschil is dat die typeringen vrij goed onderbouwd kunnen worden aan de hand van wat de PVV zelf de wereld in helpt.

Wilders geeft ook uitleg aan zijn typeringen. Het gedogen van de PvdA heeft hij uitgebreid uitgelegd. Dus dan is het goed?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Skopperij » 23-09-2011 11:59

Lardy schreef:Ik vind dat je dit niet alleen kunt ophangen aan Wilders.

Dat lees je nergens.

Sorry hoor, maar deze mensen, of ze nou Wilders, Rutte of Pechtold heten zijn allemaal verantwoordelijk voor deze ontwikkeling.

Eens. Rutte liet zich gisteren op een net zo botte manier gaan als Wilders. Niet goed, als M/P zijnde. Het is die totale ontwikkeling, waarbinnen o.a. Wilders zich kan manifesteren, die me tegenstaat.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Lardy » 23-09-2011 12:35

Wat Wilders doet praat ik niet goed, wij kennen hem allemaal en probeert in de Kamer de taal te spreken van de mensen op straat. Maar dat Pechtold hem wegzet als racist is vrij laag gedrag, en dan zie je Jolanda Sap met een stekkerdoos de kamer inlopen, sjonge jonge jonge, dit zie ik zelfs Wilders niet doen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 23-09-2011 13:28

De kamer moet gewoon duidelijk zeggen dat ze dergelijk taalgebruik niet tolereren in 'hun' kamer. Niet als een gek er op invliegen zodat wéér de aandacht afgeleid wordt, maar een duidelijk statement en daarmee klaar. Want natuurlijk mag Wilders dat zeggen. En iemand anders mag ook best zeggen dat hij vind dat Wilders een racist is of een eikel. Maar zo ga je niet met elkaar om, en zeker niet in de kamer. Dat is precies het punt. Het moet over de inhoud gaan, en op deze manier speelt men Wilders precies in de kaart. Die wil namelijk helemaal niet dat het over inhoud gaat. Dat interesseert ten eerste zijn kiezers niet (want 1 op de 3 denkt zelfs al dat hij premier is), en ten tweede snapt zijn halve fractie dat ook niet.

@ Skopperij: Dat is ook een gevoel trouwens hoor, kan het niet helemaal goed onder woorden brengen. Maar het feit dat er in de kamer al zo met elkaar om wordt gegaan, dat betekent weinig goeds. Dat is precies wat in die periode ook gebeurde. Plus dat ik zie dat alle andere partijen doodsbang zijn dat ze kiezers verliezen als ze op Wilders ingaan. Maar ik denk juist dat als ze krachtig een gezamenlijk statement maken en verder gewoon over de inhoud gaan, het veel meer effect zou hebben. Je verslaat iemand namelijk niet door zijn gedrag te kopiëren.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Frisian Viking » 23-09-2011 14:15

Stef Blok zei het gisteren goed. Die werd er door Cohen (ofzo) op aangesproken dat hij niet tegen Wilders in ging. Blok liep vervolgens naar de microfoon om te zeggen dat hij helemaal geen zin heeft om zich op te winden en op te laten naaien door Wilders. Blok begrijpt het tenminste.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Lipton » 23-09-2011 15:15

"Doe es normaal man!"

Ja nee, daar zou ik ook een hele discussie over voeren. Dat zeg je natuurlijk niet...

Goh wat is dat politiek toch een nutteloze happening.

Politiek lost geen problemen op. Ze veroorzaken meer problemen dan nodig is. Kijk maar eens naar de eurocrisis........
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Gibbet » 23-09-2011 17:49

Wat een heisa omdat iemand op het scherpst van de snede roept: "Doe eens normaal man", ik vind niet dat we het groter moeten maken dan het is, die kopvoddentax was een paar categorieën erger. Eigenlijk vond ik Wilders zelfs vrij sterk gisteren en het was genant om te zien hoe iedereen op het stoppen van het gedogen van de PVV uit was, kleinzielig, alleen maar eigen belang.
Gibbet
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 24-11-2009 08:18

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 23-09-2011 21:10

Ik heb het live gezien en het was helemaal niet op het scherpst van de snede. Het was duidelijk dat Wilders er op uit was dat het ergens anders over zou gaan, want hij kwam er niet heel best vanaf. En de rest is zo dom om erin te trappen. Ik vind ook dat er niet te veel heisa over gemaakt moet worden, maar op zo'n moment vind ik wel dat de rest van de kamer moet stellen dat dit niet getolereerd wordt in hun kamer. Daarna weer verder over de inhoud. Ik kan in een discussie jou ook niet zonder gevolgen beledigen en daarna verder gaan alsof er niks gebeurd is.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Flying Frisian » 24-09-2011 13:44

Bij Spijkers met Koppen werd vanmiddag een goed punt aangesneden over debatten met een dalend niveau. Waarom grijpt kamervoorzitter Gerdi Verbeet op zo'n moment niet in, ik neem aan dat zoiets tot haar takenpakket behoort.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 25-09-2011 09:56

Flying Frisian schreef: Waarom grijpt kamervoorzitter Gerdi Verbeet op zo'n moment niet in, ik neem aan dat zoiets tot haar takenpakket behoort.


Dat deed ze wel, in eerste instantie reageerde ze op beiden, daarna zei ze dat het gedrag van de heer Wilders totaal ongepast is in de kamer. Maar meer kan ze ook niet doen, want dan krijg je nu eenmaal de hele PVV over je heen. Plus dat het over inhoud moet gaan en niet over dit soort zaken.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 24-04-2012 10:38

En we gaan weer opnieuw beginnen, waarbij de PVV waarschijnlijk heel veel stemmen bij de ouderen/bejaarden weg probeert te halen maar waarschijnlijk niemand met hen wil gaan regeren.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor 1983 » 24-04-2012 11:15

Tja, het wordt er niet makkelijker op. Ik was geen fan van dit kabinet, totaal niet. Maar ik ben bang dat er met nieuwe verkiezingen niets (ten goede) gaat veranderen. De uitslag zal met het oog op een nieuw kabinet niet veel duidelijker worden dan de vorige keer. Je komt waarschijnlijk bij dezelfde partijen (met wellicht een iets veranderde verhoudingen) uit met het feit dat met PVV niks (meer) mogelijk is. Kan wel eens een lange (Belgische :wink: ) formatie gaan worden. En dat is, zeker in deze crisis tijd, niet goed voor het land. Een nog grotere VVD da nu met nog meer asociale maatregelen trouwens ook niet. Dubbel gevoel dus bij het vallen van dit kabinet.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor 1983 » 24-04-2012 19:20

Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor hm_DR88 » 25-04-2012 21:29

Fanatic 4-ever schreef:En we gaan weer opnieuw beginnen, waarbij de PVV waarschijnlijk heel veel stemmen bij de ouderen/bejaarden weg probeert te halen maar waarschijnlijk niemand met hen wil gaan regeren.


Het was en is voorspelbaar. Zoek een "zwarte piet" en speel de groepen tegen elkaar uit. Creeer een angstcultuur en de mensen volgen wel. De afgelopen jaren is het integratiedebat volledig uit de hand gelopen. De gevolgen zijn niet te overzien. Een compleet slagveld waarvan we de vruchten nog vele jaren zullen plukken. Een volledig gepolariseerd vraagstuk.

En nu de nieuwe doelgroep. Moeten de ouderen nu bang worden gemaakt? Moet ook hier een kloof tussen de diverse generaties worden verscherpt? Want dat is het gevolg van deze misselijkmakende demagogie. De crisis waar we nu mee te maken krijgen, is niet iets van korte duur. We zullen met zijn allen alle zeilen bij moeten zetten om de toko hier te moeten runnen. Internationaal hebben we ons de afgelopen twee jaar niet geliefd gemaakt. Op het moment dat de diverse generaties hun stilzwijgende onderlinge solidariteitspact opgeven, zal een groot deel van de samenleving volstrekt egocentrisch en kil inhoud krijgen. Ouderen moeten beseffen dat zij de jongeren heel hard nodig hebben en dat ze samen tot oplossingen moeten komen. En iedereen moet begrijpen dat het ik-tijdperk voor maar heel weinigen zal zijn weggelegd de komende 30 jaar.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Lipton » 26-04-2012 10:22

Men moet begrijpen dat deze "crisis" nog maar het topje van de ijsberg is. En dat Nederland in de toekomst echt niet meer bij de meest welvarende landen gaat horen. In 2040 is 60% van de landen in de wereld technisch gezien failliet. Daar houdt men totaal geen rekening mee. Het zal allemaal dramatisch anders moeten, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Kut poltiek.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Lardy » 26-04-2012 11:21

De hele politiek is verrot, komende verkiezingen heb je straks allemaal van die snipperpartijen. Krijg je een coalitie met 5 partijen ofzo. Daar ga je nooit uitkomen, en krijg je Belgische toestanden.

Kijk maar eens naar de huidige peilingen, er is niet een coalitie mogelijk. VVD gaat denk ik niet zo snel samenwerken met links. En die linkse partijen hebben samen te weinig. Kortom, als je eind van het jaar toch een regering op de been krijgt ligt die na 2 jaar ook weer op z'n gat.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Het grote politiek topic

Berichtdoor Eric » 26-04-2012 11:27

En hoe komt het dat de politiek verrot is? Omdat stemmers zich te veel laten (af)leiden door de lijsttrekkers zonder daadwerkelijk naar het partijprogramma te kijken. Jouw idool maakt het met zijn afkeer alleen nog maar erger en zorgt er juist voor dat dit land een puinhoop wordt (is geworden).

Lipton schreef:Men moet begrijpen dat deze "crisis" nog maar het topje van de ijsberg is. En dat Nederland in de toekomst echt niet meer bij de meest welvarende landen gaat horen. In 2040 is 60% van de landen in de wereld technisch gezien failliet. Daar houdt men totaal geen rekening mee. Het zal allemaal dramatisch anders moeten, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Kut poltiek.


Hoezo kut politiek, die kunnen hier toch weinig aan doen?
Enige oplossing is dat het geld straks niets meer waard wordt en we allemaal opnieuw gaan beginnen. Alles wat je hebt spenderen dus ;)
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten