Riemer van der Velde

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-08-2011 19:42

Ik hoorde Riemer van der Velde vanmiddag een interview geven op Radio 1 (heb niet het hele interview gehoord). Daar zij hij onder andere dat de transferdeadline afgeschaft moest worden.
Het moet dan net als vroeger dat een speler altijd van club mag wisselen, dus niet alleen in de zomerstop en winterstop.

Ik ben het er niet mee eens. De deadline moet op 1 augustus klaar, of 1 september, maar dan moet de competitie later beginnen
De winterstop mogen alleen spelers weg die minder dan een x-aantal wedstrijden gespeeld hebben
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Jeroen » 22-08-2011 07:12

Wat was zijn argument om de deadline af te schaffen? Dan krijg je weer dat Ajax in maart ongeveer Matavz gaat kopen omdat Groningen te dichtbij komt.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor rust » 22-08-2011 08:04

Lijkt me handig dat dit lange stuk word verwijderd. Hij staat al een paar berichten eerder ook al. (al kwam ik daar in de derde alinea pas achter :p)
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-08-2011 16:05

Jeroen schreef:Wat was zijn argument om de deadline af te schaffen? Dan krijg je weer dat Ajax in maart ongeveer Matavz gaat kopen omdat Groningen te dichtbij komt.

http://www.radio1.nl/contents/35961-spo ... -der-velde
Dit is het hele stuk, met soms best wel interessante uitlatingen van Riemer
Betreft die transferdeadline is rond minuut 24:20
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor xander » 22-08-2011 20:18

Feanfan 1 schreef:
Jeroen schreef:Wat was zijn argument om de deadline af te schaffen? Dan krijg je weer dat Ajax in maart ongeveer Matavz gaat kopen omdat Groningen te dichtbij komt.

http://www.radio1.nl/contents/35961-spo ... -der-velde
Dit is het hele stuk, met soms best wel interessante uitlatingen van Riemer
Betreft die transferdeadline is rond minuut 24:20

Mooie uitzending, zeker de drie kwartier luisteren waard. Ook met Tomasson die nog even gebeld wordt en zeer enthousiast is, geweldig.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Gibbet » 24-08-2011 13:14

Bedankt voor het plaatsen, ga het nu direct luisteren. ;)
Gibbet
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 24-11-2009 08:18

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 17-09-2011 19:19

Zat vanavond met Annie op de tribune bij Groningen - Excelsior, terwijl Heerenveen in Venlo speelde.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Calimero » 17-09-2011 19:38

Mag hopen dat dat was om een speler te bekijken, al vraag ik me af welke speler dat dan zou moeten zijn.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Ebiede » 18-09-2011 07:23

Alberg van Excelsior is iig een jongen met potentie.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Frisian Viking » 18-09-2011 14:01

Fanatic 4-ever schreef:Zat vanavond met Annie op de tribune bij Groningen - Excelsior, terwijl Heerenveen in Venlo speelde.

Wat is daar mis mee? Heeft toch geen functie bij Heerenveen?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Eric » 18-09-2011 15:09

Wat deed jij dan in Groningen terwijl Heerenveen in Venlo speelde F4ever? ;)
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 18-09-2011 21:06

Frisian Viking schreef:Wat is daar mis mee? Heeft toch geen functie bij Heerenveen?


Dat zeg ik verder toch ook niet? Viel mij enkel op.

@Eric: Ik zag het op tv, had een 'vd Gijp avondje': Meerdere wedstrijden tegelijk kijken :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Jeroen » 19-09-2011 14:09

Hij kwam even de weddenschap van een week geleden met Nijland vereffenen denk ik. 8)
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor frisianbadboy » 01-09-2014 22:26

Niet het beste transferwindow van onze oud-voorzitter. Heeft hij wel eens beter gedaan. U wordt bedankt u kunt wel gaan.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor TORCIDA » 04-09-2014 11:19

Domme opmerking fb, je roept maar wat.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Grimo » 04-09-2014 11:29

TORCIDA schreef:Domme opmerking fb, je roept maar wat.



Dat doet ie helaas niet....
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Mackan68 » 04-09-2014 16:33

Vroeger kwam Riemer nog wel eens met een enorme verrassing op de proppen. Maar daar hoeven we dus duidelijk vanaf nu ook niet meer op te rekenen. Scheelt in ieder geval een stuk valse hoop die je jezelf wenst te geven in een weken durende komkommertijd met de meest fantastische namen die in het geruchtencircuit genoemd worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor TORCIDA » 06-09-2014 09:59

Dat doet fb helaas wel, Riemer scout en geeft advies, kan nog steeds dominant zijn maar hier zijn nog steeds lieden die denken dat Riemer nog steeds bepaald wat en wie er gehaald wordt. het bestuur geeft er de klap op, Riemer niet. Daarnaast waren er in tijden van Riemer talrijke scouts voor Heerenveen aan het werk, niet elke revelatie bij Heerenveen was een verdienste van Riemer zelf hoor. Daarnaast had Heerenveen toen ook meer geld om uit te geven aan transfers. De huidige tijd met vroeger vergelijken is appels met peren vergelijken. Kijk eens naar Ajax, misschien naast Bayern wel de gezondste club van Europa, maar ze krijgen de spelers waar ze voor willen betalen gewoon niet, deze betere spelers willen niets meer in Nederland voetballen...
Onze competitie is niet meer interessant.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor BK2007 » 08-09-2014 19:03

Riemer kan het nog steeds. Met Thorsby en Larsson toch weer twee prima talenten gescout.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Grimo » 09-09-2014 00:51

BK2007 schreef:Riemer kan het nog steeds. Met Thorsby en Larsson toch weer twee prima talenten gescout.


Noring,Dalgaard?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor BK2007 » 09-09-2014 06:58

Grimo schreef:
Noring,Dalgaard?


Je snapt er niks van Grimo, maar dat blijkt wel vaker uit je, louter negatieve, posts.
Noring en Dalgaard zijn geen talenten, zo zijn ze ook niet gehaald.
Maar Thorsby en Larsson wel, dat hebben ze goed gezien.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Grimo » 10-09-2014 01:14

Gelukkig hoeven we Riemer niet te beoordelen op de andere spelers zoals Noring en Dalgaard maar alleen om talenten.. :roll:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor SVSCH » 10-09-2014 23:59

Grimo is ws iemand die om een bepaalde reden wat frustratie heeft tegen de huidige directie en Riemer en hier alles wat ze doen als negatief uitlegt. Komt een beetje zielig over de laatste tijd.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Grimo » 11-09-2014 00:05

SVSCH schreef:Grimo is ws iemand die om een bepaalde reden wat frustratie heeft tegen de huidige directie en Riemer en hier alles wat ze doen als negatief uitlegt. Komt een beetje zielig over de laatste tijd.


Ik heb niks tegen Riemer als voorzitter , alleen wel tegen zijn huidige rol. Ook heb ik niks tegen dit bestuur maar vind ik het nog geen sterke indruk maken. Maar goed dat mag je hier niet zeggen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Grimo » 11-09-2014 16:51

Riemer kon destijds zes spelers halen en als er dan één of twee slaagden was dat dikke prima. De rest hobbelde dan wat in het 2eteam. Nu moet elke speler een schot in de roos zijn omdat er vanwege financiën niet zoveel meer mogelijk is en elke aankoop hard nodig is. Miskopen kan de club zich allang niet meer veroorloven. Een jongen als Thorsby, een broekie, kost nu al 6 a 7 ton. Riemer kon destijds zulke jongens voor een derde van die prijs binnenhalen. De markt is totaal veranderd en ook voor spelers uit Skandinavie moet nu vors betaald worden. Als voorbeeld, Petter Hansson werd destijds voor een paar ton opgehaald, zijn veel mindere opvolger Bak Nielsen kostte ruim twee miljoen.

Maar goed jij bent één van de vele Riemer adepten, tijden zijn verandert dat je dat niet inziet is pas een tikkeltje sneu.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor DSCH » 11-09-2014 19:25

Grimo schreef:Riemer kon destijds zes spelers halen en als er dan één of twee slaagden was dat dikke prima. De rest hobbelde dan wat in het 2eteam. Nu moet elke speler een schot in de roos zijn omdat er vanwege financiën niet zoveel meer mogelijk is en elke aankoop hard nodig is. Miskopen kan de club zich allang niet meer veroorloven. Een jongen als Thorsby, een broekie, kost nu al 6 a 7 ton. Riemer kon destijds zulke jongens voor een derde van die prijs binnenhalen.


Het zou natuurlijk geweldig zijn dat elke aankoop een topper zou zijn, maar ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat er tussen je aankopen altijd wel een miskoop zit. Het is onmogelijk om alleen maar spelers te halen die zouden slagen, dat zou wel heel gemakkelijk zijn en dan zouden we ook al lang een topclub zijn. Maar helaas, zo werkt het niet, je moet soms nou eenmaal de gok nemen. Bovendien probeert Heerenveen al om miskopen te voorkomen door op de laatste dagen van de transfermarkt niet in paniek te raken door snel nog een aankoop te doen om de fans gerust te stellen. Dat de markt veranderd klopt, wij konden vroeger inderdaad jongens als Thorsby goedkoper binnenhalen, maar Sociedad jongens als Finnbogasson ook.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Hielke » 11-09-2014 20:41

Graag met elkaar discussiëren zonder het over 'bullshitopmerkingen' en dergelijke te hebben. Dat is nergens voor nodig.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Grimo » 11-09-2014 23:04

DSCH schreef:
Het zou natuurlijk geweldig zijn dat elke aankoop een topper zou zijn, maar ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat er tussen je aankopen altijd wel een miskoop zit. Het is onmogelijk om alleen maar spelers te halen die zouden slagen, dat zou wel heel gemakkelijk zijn en dan zouden we ook al lang een topclub zijn. Maar helaas, zo werkt het niet, je moet soms nou eenmaal de gok nemen. Bovendien probeert Heerenveen al om miskopen te voorkomen door op de laatste dagen van de transfermarkt niet in paniek te raken door snel nog een aankoop te doen om de fans gerust te stellen. Dat de markt veranderd klopt, wij konden vroeger inderdaad jongens als Thorsby goedkoper binnenhalen, maar Sociedad jongens als Finnbogasson ook.



Dit is niet wat ik bedoel. Natuurlijk je altijd wel eens een miskoop doen. Alleen vroeger werd er niks onder Riemer gedaan aan de jeugdopleiding. Nu wel dus hoef je veel minder spelers aan te trekken. Riemer trok elk seizoen daardoor een vat aankopen open. Als daar van de acht spelers twee toppers tussen zaten, maakte niemand zich nog druk om die andere 6 spelers die niet zo geweldig waren. Dat kon toen, nu word je ook afgerekend op de 6 miskopen en kan Heerenveen zich minder gokjes wagen dan in Riemer zijn tijd.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor Otsje P » 12-09-2014 07:45

Grimo schreef:Dit is niet wat ik bedoel. Natuurlijk je altijd wel eens een miskoop doen. Alleen vroeger werd er niks onder Riemer gedaan aan de jeugdopleiding. Nu wel dus hoef je veel minder spelers aan te trekken. Riemer trok elk seizoen daardoor een vat aankopen open. Als daar van de acht spelers twee toppers tussen zaten, maakte niemand zich nog druk om die andere 6 spelers die niet zo geweldig waren. Dat kon toen, nu word je ook afgerekend op de 6 miskopen en kan Heerenveen zich minder gokjes wagen dan in Riemer zijn tijd.


Hoewel ook ik Grimo de laatste tijd erg negatief vind, en vind dat hij wel erg weinig vertrouwen heeft in degenen die het moeten doen, moet ik hem helemaal gelijk geven wat het verschil betreft in aankopen van vroeger en nu. In de tijd dat het financieel vrij goed zat, kon je ook nog voor 2 miljoen 6 talenten of onbekenden halen. Tegenwoordig betaal je al 7 ton voor een talentje, en dan kun je je dus geen miskopen meer permitteren.

Natuurlijk zal nog steeds niet elke transfer goed uitpakken, maar een blik buitenlanders opentrekken zit er niet meer in. Riemer werd en wordt nog altijd als de meesterscout gezien, en ik vind dat prima. Maar van de 8 die er per jaar gehaald werden, slaagden er vaak maar een stuk of 2. Zolang je die 2 dan maar voor buitensporige bedragen kunt verkopen, dan is er niks loos. Maar de wereld ziet er nu iets anders uit, en het percentage geslaagde aankopen zal een stuk hoger moeten zijn dan de 25% (schatting)van toen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Riemer van der Velde

Berichtdoor fuotbalgek » 12-09-2014 12:04

Groter structureel probleem is dat de salarissen gigantisch zijn gestegen en de exploitatie hier onder druk staat. Dus ook al is er wel geld om aankopen te doen, teveel spelers halen past niet in onze begroting momenteel.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten