Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

Berichtdoor Baas » 21-08-2011 11:02

Dat is toch juist goed!?
De supporters geven hier hun mening.
In het stadion heb je een fanatieke aanhang en ook op internet.
Iedereen kan op het forum zijn of haar mening geven.
Volgens mij was het vorig seizoen dat men kon stemmen voor een opkomsttune.
Als er maar 15 mensen stemmen en 10 daarvan stemmen op Queen, dan is het grootste deel van de heerenveen supporters voor Queen. Iedereen heeft de mogelijkheid om een mening te geven en die mening geef je (in mijn ogen) niet voor Jan L*l.

Ik vind het dus goed dat het bestuur zo nu en dan mee kijkt op het forum!
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

Berichtdoor sch4-live » 21-08-2011 20:42

Eens met de bovenstaande mening. En je zou dit toch juist toe moeten juichen ?

De club luisterd nu naar de supporters,dat is wel eens anders geweest. En tuurlijk moet het bestuur niet alles doen of laten wat hier wordt besproken. Maar even een vraagje ben jij het met bepaalde dingen niet eens in de keuzes van het bestuur wat ze misschien dankzij dit forum anders hebben gedaan ? Anders snap ik de ''kritiek'' niet echt.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

Berichtdoor Flying Tilster » 21-08-2011 23:29

xander schreef:Feanatieke beheert dan ook een carnavalske website.


Wat een ongelooflijk denigrerende opmerking. Feanatieke probeert een discussie op gang te brengen die m.i. nog niet eens zo raar is. Er zitten 2-wekelijks 26.0000 supporters (toeschouwers :wink: ) in het stadion. Daarvan zit waarschijnlijk slechts 3% hier op dit forum. Dan is haar betoog en vra(a)g(en) toch niet zo raar?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

Berichtdoor Calimero » 22-08-2011 08:19

Iedereen is vrij om te registreren hier en dus zijn al die 26.000 toeschouwers vrij om hun mening te geven. Ik vind het dan ook niet raar dat dit forum wordt gebruikt als klankbord. De toegang is gratis, en een mening moet iedereen toch wel hebben? Waar zou de directie anders naar moeten luisteren? Een enquete opstellen en in het stadion uitdelen lijkt me helemaal onmogelijk. Bovendien kan de kritiek er dan nooit optimaal uitkomen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

Berichtdoor Hielke » 22-08-2011 08:47

Als ik voor mezelf spreek, en niet namens de beheerders, vind ik dit forum niet representatief voor de gehele achterban. Volgens mij hangt alleen de meest fanatieke en betrokken groep hier rond, waardoor een ander beeld ontstaat dan wanneer onder 26.000 bezoers in het stadion een enquete wordt gehouden. Toch durf ik rustig te stellen dat de afkeer van het Ajax-shirt, om een voorbeeld te noemen, breedgedragen was en niet alleen een mening van 'schreeuwerds'. Wij beheerders proberen om dit forum, zo goed en zo kwaad als dat gaat, een podium te laten zijn voor de meest uiteenlopende opinies over onze club. Van volledige representativiteit zal nooit sprake zijn. Dat geeft ook niets. En in hoeverre beleidsbepalers zich er wat van aantrekken of door laten sturen, dat is niet aan ons.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

Berichtdoor Skopperij » 22-08-2011 08:48

xander schreef:Feanatieke beheert dan ook een carnavalske website.

Niet netjes, Xander.

Supporters heb je in allerhande soorten en maten. Er zijn supporters die gewoon een potje voetbal willen kijken van hun favoriete club, zonder zich te bekommeren om transfers enz. Het andere deel is meer bevlogen en volgt de club van dichtbij. Beide categorieën hebben overigens evenveel recht van spreken.

Het mag duidelijk zijn dat je op het forum de enthousiaste supporter aantreft. En dan met name het deel dat tijd en zin heeft in internet. Voor de groep bevlogen supporters is het forum beslist representatief. Of dat voor álle supporters geldt weet ik niet; overigens betwijfel ik of elke supporter zich überhaupt druk wenst te maken om uitshirts, transferbeleid en lelijke websites.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-08-2011 11:04

Het is goed dat de club hier naar luistert. Deze kleine 100 mensen tonen meer betrokkenheid dan de overige 19.000 in het stadion. De meesten hier zijn eigenlijk dagelijks bezig met de club. Kennen veel meer ins en outs dan de overige supporters. Volledig terecht dat de club hier dan waarde aan hecht, en aan de bezoekers in het stadion veel minder. Men hecht bijvoorbeeld ook erg veel waarde aan sponsoren, terwijl dat er ook geen 20.000 zijn.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

Berichtdoor diepFries » 22-08-2011 12:51

Als iemand het ergens mee eens is, zal deze dit in het algemeen niet posten.
Als iemand ergens op tegen is, dan zal deze veelal moord en brand schreeuwen.
Kortom is ook dit forum niet per definitie representatief voor de mening van de 'bevlogen' supporters.

Overigens lijkt het me kwalijk wanneer enkel dit forum als klankbord zou worden gehanteerd. Uiteraard komen hier met enige regelmaat zinnige punten en suggesties naar forum. Het is echter geenszins de mening van 'de fans'.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-08-2011 20:20

diepFries schreef:Overigens lijkt het me kwalijk wanneer enkel dit forum als klankbord zou worden gehanteerd. Uiteraard komen hier met enige regelmaat zinnige punten en suggesties naar forum. Het is echter geenszins de mening van 'de fans'.


Dat wordt ook nergens aangegeven. Iedereen weet dat er veel meer mensen bij de club rondlopen (sponsoren, medewerkers, oud spelers) die natuurlijk een veel groter klankbord zijn. Maar voor de communicatie naar buiten toe, en over supporterszaken is dit forum in mijn ogen best geschikt als klankbord.

Je kunt jouw eerste punt natuurlijk ook omdraaien: De 'fans' die niks laten horen, vinden het allemaal prima. Gezien je als organisatie altijd naar verbetering moet streven is het uitstekend dat de mening van forumleden hier gebruikt wordt. Persoonlijk hecht ik daar veel meer waarde aan, dan bijvoorbeeld een teamgenoot van mij (15 jaar seizoenkaarthouder) die Zomer een waardeloze aankoop vind. Hij zag liever 'een Scandinaviër', die zijn volgens hem per definitie beter.

Kanttekening is natuurlijk wel dat het niet zo moet zijn dat er pas vanuit de club gecommuniceerd wordt als er hier (negatieve) reacties zijn. Dat kan elke hansworst. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

Berichtdoor diepFries » 22-08-2011 21:21

Mijn punt is meer dat het feit dat wanneer hier een aantal negatieve reacties te lezen valt, dit nog geenszins aangeeft dat het de mening van 'de fans' is. Afkraken / negativiteit uit zich nu eenmaal gemakkelijker en luidruchtiger dan positiviteit. Opbouwende kritiek is uiteraard niet verkeerd en in die zin kan het forum zich zeker als klankbord lenen.
De insteek van dit topic echter was of ons forum in algemene zin representatief is voor supporters van sc Heerenveen? Dat lijkt mij niet het geval. Het is een groep van pakweg 100 gebruikers (waarvan 25-30 'veelposters') die je hier ziet. De overige forumleden lezen voornamelijk (passief) mee en bemoeien zich ook nauwelijks met inhoudelijke discussies.

Terugkomend dan nog even op jouw teamgenoot, ook die post / leest hier misschien wel op het forum mee. Een ieder heeft zijn eigen kijk op en beleving van het spelletje. Dat geeft ook niets. De kunst is echter om de rede en de ratio te onderscheiden van de emotie en fantasie. En daarbij is dit forum een hulpmiddel om zaken te signaleren / bevestiging te krijgen, meer echter moet het ook niet zijn.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Representativiteit forum voor supporters sc Heerenveen?

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 22-08-2011 21:45

Ik denk ook wel dat we het verder eens zijn, natuurlijk is het niet representatief voor alle fans (want die zitten immers niet allemaal in het stadion). Er zijn hier ook mensen die hun mening de enige juiste vinden en daarom meerdere accounts hebben om het zo 'breedgedragen' te laten lijken.

Maar de club kan dit forum zeker goed gebruiken als klankbord. Maar de supportersraad (mits evenwichtig samengesteld en als deze serieus wordt genomen) is in deze belangrijker denk ik. Bovendien hoeft natuurlijk lang niet iedereen invloed te hebben bij de club. Ik moet er niet aan denken.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot


Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten