Doke Schmidt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Doke Schmidt

Berichtdoor Skopperij » 13-08-2011 11:57

Waarschijnlijk start Doke morgen in de basis tegen Ajax. Hoog tijd voor een eigen topic. Zulke jongens hebben bij mij oneindig veel meer krediet dan dure buitenlanders.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Knipecity » 13-08-2011 12:10

Skopperij schreef:Waarschijnlijk start Doke morgen in de basis tegen Ajax. Hoog tijd voor een eigen topic. Zulke jongens hebben bij mij oneindig veel meer krediet dan dure buitenlanders.

In feite niet eerlijk natuurlijk. Je zou iedere speler gelijk moeten beoordelen. Als een buitenlander tekort komt moet je de schuld leggen bij de mensen die hem gekocht hebben.
Kopic en Djuric kunnen er niks aan doen dat Heerenveen miljoenen voor hen heeft betaald terwijl ze het niveau niet aan kunnen.

Maar ik ben het wel met je eens in die zin dat ik ook veel liever jongens uit eigen opleiding zie dan weer zo'n breedte aankoop uit het buitenland, maar ik geloof dat men dat bij Heerenveen inmiddels ook weer vindt. En dat Doke ook nog eens een geboren en getogen Heerenvener is maakt het extra leuk.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Calimero » 13-08-2011 12:32

Mocht Doke morgen in de basis debuteren, hoop ik voor hem dat Boerrighter een offday heeft. Uit bij Ajax voor het eerst in de basis is nou niet iets wat je bestempeld als 'gunstig'. Natuurlijk heeft hij genoeg in zijn mars om uit te groeien tot een vaste waarde bij Heerenveen, maar nu heeft hij nog genoeg aan invalbeurten als je het mij vraagt.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Lipton » 13-08-2011 12:37

Ach die linksbuiten van Ajax kan er niks van.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Calimero » 13-08-2011 13:14

Lipton schreef:Ach die linksbuiten van Ajax kan er niks van.

Volgens mij is Boerrighter niet de minste.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor rust » 13-08-2011 13:20

Het is een bijtertje. Misschien komt dat juist wel goed uit. Aangezien Janmaat vooral aanvallende kwaliteiten heeft. Schmidt moet gewoon alles geven en genieten. Als hij dit doet mag hij bij wijze van spreken 2 keer in eigen kruising schieten.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Calimero » 13-08-2011 13:38

Het feit dat Janmaat aanvallend is, was juist gunstig aangezien Boerrighter volledig uit de wedstrijd gespeeld kan worden daardoor. Natuurlijk moet hij genieten, maar dat hij debuteert en eigen jeugd is, is geen vrijwaarding. Ik verwacht geen fouten die komen door het genieten.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Knipecity » 13-08-2011 13:58

Ik gok op een rood kaartje. Je ziet het vaker bij jonge spelers die debuteren in een 'grote' wedstrijd. Willen zich hard bewijzen tegen een betere tegenstander en hoppa twee keer geel.

Buikgevoelletje, maar ik hoop dat ik ongelijk heb ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Superfries88' » 13-08-2011 14:05

Je weet nooit hoe zo'n wedstrijd verloopt. Ik herinner me dat Stephan van Hoving jaren geleden debuteerde in de uitwedstrijd tegen PSV en dat hij toen veelvuldig tegenover Robben stond. Dat ging niet onverdienstelijk. Juist in moeilijke situaties zie je ook vaak dat zulke spelers zich verrassend knap staande houden, al is de beoordeling vanzelfsprekend wat minder scherp.

Je moet toch wat, dus laat Schmidt zich maar bewijzen. Voor de langere termijn is hij er volgens mij nog niet klaar voor, maar dit is wel een mooie testcase.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-08-2011 18:44

Boerigter is een Ajacied en die hebben het woordt arrogantie zowat uitgevonden. Dus die gaat nu denken dat het een makkie voor hem wordt, een jonge Fries tegenover hem. Maar niets wordt minder waar. :mrgreen: Hij krijgt geen poot aan de grond!
Wij hebben morgen onverzettenlijke verdedigers nodig en aangezien we die niet veel hebben is dit niet eens verkeerd. Janmaar is dat in ieder geval niet. Die heeft andere kwaliteiten.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-08-2011 15:12

Zeer goed debuut, samen met Assaidi en Elm de voldoendes
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Skopperij » 14-08-2011 15:38

Keurig debuut van Doke. Is voor de duvel niet bang en verrichtte nuttig werk. Natuurlijk ging niet alles goed, maar dat mag. Het is niet eenvoudig om tegen een 'echte' linksbuiten te spelen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Otsje P » 15-08-2011 07:52

Ik sta soms wel een beetje versteld van de reacties hier op het forum. Sommige spelers worden standaard met de grond gelijk gemaakt, ook als ze eigenlijk best keurig gespeeld hebben. En anderen kunnen blijkbaar een potje breken voor ze "geslacht" worden. Nu ben ik zelf ook iemand die van nature van het positieve uitgaat, maar van een goed basisdebuut kunnen we hier niet serieus spreken. Doke werd in de eerste helft volledig overlopen, eigenlijk alles mislukte. In de 2e helft kreeg hij wat meer grip, maar ging er ook gewoon minder over zijn kant.

Dat geeft helemaal niks, dit was geen gemakkelijke wedstrijd. Doke is een jonge gast, met een positieve uitstraling, en we gaan er van uit dat hij hiervan leert. Het was ook niet dramatisch hoor, maar goed was het niet.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Knipecity » 15-08-2011 08:07

Dat heeft met krediet te maken. Zo'n jonge jongen mag ook fouten maken, maar het gaat dan inderdaad ver om te zeggen dat zo'n jongen prima heeft gespeeld. Als BReuer of Kruiswijk net zo had gespeeld als hij gisteren dan waren die met de grond gelijk gemaakt. Geldt ook voor Gouweleeuw, die kan dan een potje breken, maar dat duurt misschien nog een paar maanden.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Baggerraartje » 15-08-2011 08:10

Knipecity schreef:Dat heeft met krediet te maken. Zo'n jonge jongen mag ook fouten maken, maar het gaat dan inderdaad ver om te zeggen dat zo'n jongen prima heeft gespeeld. Als BReuer of Kruiswijk net zo had gespeeld als hij gisteren dan waren die met de grond gelijk gemaakt. Geldt ook voor Gouweleeuw, die kan dan een potje breken, maar dat duurt misschien nog een paar maanden.


Is toch logisch...of niet? Breuer maakt nog beginners fouten, dus krijg je dan de wind van voren!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Superfries88' » 15-08-2011 09:34

Schmidt is gewoon door het ijs gezakt. Met name in de eerste helft werd hij keer op keer overlopen. Slechts sporadisch vulde hij het goed in, na rust ging het ietsjes beter. Al met al was het niet al te best, maar laten we hem niet afschieten op basis van deze wedstrijd. Al helemaal niet omdat zijn ervaren collega's niet in staat waren om hem te ontlasten. Als je ziet dat Schmidt keer op keer de duels verliest en dat er hierdoor gevaar ontstaat, dan zorg je toch voor ondersteuning? Nee hoor, Kruiswijk en co. waren alleen maar met zichzelf bezig. Dat is ze misschien niet eens te verwijten, want dat heeft allemaal met kwaliteit te maken. Een gebrek aan kwaliteit welteverstaan.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Hielke » 15-08-2011 09:39

Zonde dat hij juist in deze kansloze wedstrijd voor de leeuwen werd gegooid. Niet goed voor het zelfvertrouwen, want hij deelde in de malaise. Het is hem zeker niet kwalijk te nemen. Aan zijn werklust lag het niet en in voorgaande wedstrijden heeft hij bewezen een talent te zijn dat in de toekomst zeker nog van waarde wordt.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Flying Tilster » 15-08-2011 11:06

Knipecity schreef:Dat heeft met krediet te maken. Zo'n jonge jongen mag ook fouten maken, maar het gaat dan inderdaad ver om te zeggen dat zo'n jongen prima heeft gespeeld. Als BReuer of Kruiswijk net zo had gespeeld als hij gisteren dan waren die met de grond gelijk gemaakt. Geldt ook voor Gouweleeuw, die kan dan een potje breken, maar dat duurt misschien nog een paar maanden.


Omdat ik van mannen als Breuer en Kruiswijk meer mag verwachten. Die maken zelf nog de nodige beginnersfouten.
Daarbij lieten ze Doke finaal aan zijn lot over. Van enige hulp was geen sprake, omdat Breuer en Kruiswijk teveel met zichzelf bezig zijn en al moeite genoeg hebben zelf staande te blijven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Knipecity » 15-08-2011 14:38

Dat is toch niet vreemd tegen Ajax? Ik verbaas me daar vaak wel over. Veel supporters, maar ook trainers zijn dan zo met zichzelf bezig dat ze moeite hebben om te accepteren en te zien dat soms de tegenstander gewoon beter was.

Neem ook Pastoor na de wedstrijd tegen ons. Alleen maar bezig met zijn eigen team en uiteraard wel tevreden met een punt, maar hij vergeet dan even dat zijn backs de hele wedstrijd zoekgespeeld werden door onze buitenspelers. Realisme is ver te zoeken.

Ajax is de landskampioen en lijkt dit jaar nog wat sterker geworden te zijn. Daar mogen wij van verliezen en dan mogen de aanvallers van de tegenstander zo nu en dan een duel winnen. Dat kan, maar dan ben je als verdediger niet direct een prutser.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor 1983 » 15-08-2011 14:50

Knipecity schreef:Daar mogen wij van verliezen en dan mogen de aanvallers van de tegenstander zo nu en dan een duel winnen. Dat kan, maar dan ben je als verdediger niet direct een prutser.

Een duel ja, dat is wat anders dan alle duels. Onze verdeigers werden gister zowat de hele middag afgetroeft, dat is onacceptabel. Ook tegen Ajax. En van een jonge beginneling accepteer je dat nou eenmaal makkelijker dan van iemand zoals Breuer die al 7 jaar op dit niveau actief is, maar nog steeds dezelfde fouten maakt.
Schmidt deed het gister niet best, maar wat kun je ook verwachten als je als 19 jarig groentje je debuut moet maken uit in Amsterdam tegen de kampioen. Verder accepteer jij de definsieve gatenkaas van gister wel erg makkelijk onder het mom dat Ajax veel en veel beter is. Natuurlijk is Ajax beter, maar de kinderlijke manier waarop gister een aantal goals werden weggegeven, dat mag nooit gebeuren. Wie de tegenstander ook is.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Baggerraartje » 28-08-2011 15:14

Domme overtreding...!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Lipton » 28-08-2011 15:27

Baggerraartje schreef:Domme overtreding...!


Er niet sprake van een overtreding. Hij raakte hem niet eens!

Die schaken moeten ze gewoon een klap op zijn bek geven. Die gaat neer alsof hij zijn been gebroken heeft.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor mart761 » 28-08-2011 15:27

Wat een achterlijke actie. Deze domme actie kost ons bijna 2 punten. Voorlopig maar even op de blaren zitten en nadenken. Nog lang niet klaar voor de stap naar het eerste elftal!
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Crash » 28-08-2011 15:32

Precies, maar weer een niveautje terug en hopen dat er volgend seizoen een leuke eerste divisie club zich meldt. Next..
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor wald pyk » 28-08-2011 15:37

Kom op Lipton.Hij heeft helemaal niet de intensie om de bal te spelen.Hij komt daarbij met gestrekt been in.
Als Schaken niet op springt,raakt hij nog ernstig geblesseert.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Lipton » 28-08-2011 15:39

wald pyk schreef:Als Schaken niet op springt,raakt hij nog ernstig geblesseert.


Hij werd niet geraakt en deed net alsof hij zijn been gebroken had...
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Skopperij » 28-08-2011 15:41

Rustig Lipton, tel tot tien voordat je je gal spuwt.

Schmidt raakte hem inderdaad niet. Maar de snelheid waarmee hij er in denderde, rechtvaardigt een rode kaart. Waarschijnlijk kun je de botsplinters van Schaken's onderbeen uit de grasmat peuteren als Schmidt hem wél raakt.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-08-2011 15:42

Lipton schreef:ik gun die jongen wel een dubbele beenbreuk.

dan ben je gewoon een vieze gore klootzak.


Wat een hoog niveau Lipton. Erg volwassen!

Gewoon erg dom van Schmidt.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Lardy » 28-08-2011 15:44

Ik zeg het bijna na iedere wedstrijd waarin hij meedoet, maar hij is druistig, onrustig en loopt als een kip zonder kop over het veld. Totaal nog niet geschikt voor dit niveau.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Bouwe666 » 28-08-2011 15:49

Zal wel een wedstrijdje of 3 worden geschorst
Avatar gebruiker
Bouwe666
Selectiespeler
 
Berichten: 381
Geregistreerd op: 24-01-2010 02:21
Woonplaats: 0594

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten