Fritz Korbach

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Fritz Korbach

Berichtdoor Superfries88' » 28-01-2011 21:09

Johan Derksen zegt net in VI dat Korbach een slopende ziekte onder zijn leden heeft. Moet binnenkort een operatie van negen uur ondergaan. Volgens Fritz zelf is dat nodig “omdat ze hem anders binnen zes maanden in een houten jas kunnen wegdragen".

Ik schrik er ergens niet van, zijn geschiedenis kennende. Maar triest is het natuurlijk wel.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor Gekko » 28-01-2011 22:05

Hij zat de laatste wedstrijden vrolijk en wel met zijn vriendin voor me op de tribune. Tsja, dan gaat het ineens snel.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor Dreetje » 01-02-2011 10:39

Fritz Korbach lijdt aan keelkanker. De kleurrijke ex-oefenmeester heeft een tumor in een lymfeklier bij de keel, maar blijft desalniettemin optimistisch.

De voormalig trainer van onder meer FC Twente, SC Heerenveen, FC Volendam, PEC Zwolle en De Graafschap wordt op 15 februari in het ziekenhuis in Leeuwarden geopereerd. 'Het is een zware, negen uur durende operatie', aldus de 65-jarige Korbach tegen het AD. 'Maar als ik het niet doe heb ik nog hooguit negen maanden te leven en dat is me toch net iets te kort.'

Bij de ingreep wordt eveneens een klein stukje van de tong verwijderd. 'Ik zal een tijdje niet kunnen praten, maar sommige mensen zijn daar allerminst rouwig om.'

Korbach blijft positief gestemd. 'Ik zie het als een bekerronde in het voetbal. Ik sta met 1-0 achter na de uitwedstrijd, maar ben ervan overtuigd dat ik de thuiswedstrijd met 4-1 ga winnen. De kans dat ik genees is groot, heb ik van de doktoren begrepen.'

Korbach verwierf in Nederland bekendheid vanwege zijn vermogen om in sportieve nood verkerende ploegen n korte tijd tot naar goede prestaties te leiden, het zogenaamde Korbach-effect.


Laat het AUB weer over voetbal gaan ipv bestuurlijk geneuzel..
Dreetje
Nieuw talent
 
Berichten: 119
Geregistreerd op: 04-02-2008 12:18

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor davp » 01-02-2011 13:23

Superfries88' schreef:Ik schrik er ergens niet van, zijn geschiedenis kennende. Maar triest is het natuurlijk wel.


Nog lang niet zo triest als wat hij ooit tegen Derksen heeft gezegd over diens (overleden) vrouw.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor Gekko » 23-02-2011 11:49

Korbach: 'De dokter verdient een veer in zijn reet'
23/02/2011 11:44

Fritz Korbach is weer aan de beterende hand. De kleurrijke oud-voetbaltrainer is na een urenlange operatie verlost van een tumor in zijn keel.

Korbach, bekend vanwege diens kleurrijke uitspraken, herstelt momenteel in het ziekenhuis van Leeuwarden van de operatie. Als gevolg van de ingreep ademt Korbach momenteel via een canule in de keel. Praten is voorlopig even niet mogelijk, waardoor hij veroordeeld is tot andere vormen van communicatie zoals het aanwijzen van letters of het schrijven van boodschappen.

'De dokter verdient een veer in zijn reet', aldus Korbach in het AD. Gerda, de levenspartner van Korbach, is optimistisch over het herstel. 'De operatie is geslaagd, Fritz herstelt volgens de doktoren snel en goed. Hij lijkt wel een jonge hond.'

Korbach hoort woensdag of er na de operatie nog kwaadaardige cellen in zijn lichaam zijn achtergebleven. 'Is dat niet het geval, dan is Fritz binnen twee of drie maanden de oude.'

In de aanloop naar de operatie gebruikte Korbach een voetbalmetafoor: hij stond met 1-0 achter, maar zou de return dik gaan winnen. Inmiddels is de gevoelsmatige tussenstand '3-0 voor', zo schreef Korbach op papier.
vi.nl
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 23-02-2011 14:45

Al het beste voor hem!
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor 1983 » 23-02-2011 16:09

Mooi om te horen dat het de goed kant op lijkt te gaan. Hopen dat hij er weer helemaal boevenop komt. Prachtige kerel.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor kukkel » 24-02-2011 11:20

davp schreef:
Superfries88' schreef:Ik schrik er ergens niet van, zijn geschiedenis kennende. Maar triest is het natuurlijk wel.


Nog lang niet zo triest als wat hij ooit tegen Derksen heeft gezegd over diens (overleden) vrouw.


En jouw opmerking mag ook in dat rijtje.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Avatar gebruiker
kukkel
Basisspeler
 
Berichten: 786
Geregistreerd op: 08-10-2004 12:25

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor xander » 06-08-2011 10:17

Fritz Korbach heeft nog maar paar maanden te leven

Fritz Korbach is door de artsen opgegeven. De kleurrijke ex-trainer van onder meer FC Twente, Heerenveen, De Graafschap en Heracles Almelo heeft te horen gekregen dat hij 'nog enkele maanden' te leven heeft.

De effecten van keelkanker, in de vorm van uitzaaiingen, zijn volgens de behandelend artsen van het ziekenhuis in Leeuwarden niet meer te bestrijden. Opereren, bestralen of chemotherapie: niets helpt meer, kreeg Korbach te horen. 'De boodschap viel me rauw op het dak', zegt de 65-jarige ex-voetbaltrainer. 'Juist omdat ik het gesprek met een goed gevoel was ingegaan. Maar het was foute boel, bleek al snel. Het is klaar, zei de arts. Ofwel: ik heb nog een paar maanden.'

Magere Hein
Korbach zou Korbach niet zijn, als hij niet toch een lichtpuntje zag. Strijdvaardig, en met zijn typische humor: 'Magere Hein is in mijn broekzak gekropen, maar ik ga proberen hem eruit te tillen en hem eigenhandig de nek om te draaien. Het is nu man tegen man. Ik heb voor mezelf afgesproken dat ik alles uit de kast haal om het noodlot af te wenden', zegt Korback in het AD.

Wonderen
Hij zal onder meer bij andere artsen te rade gaan. 'Proberen kan altijd. Er zijn wel grotere wonderen gebeurd. Wat dat betreft is het net de voetballerij. Ik sta met 2-0 achter, de uitgangspositie is beroerd, er is niet lang meer te spelen, maar misschien dat ik in blessuretijd nog een hattrick weet te scoren.'
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor 1983 » 06-08-2011 10:36

Ik gun Fritz die hattrick in blessuretijd zo enorm. Echt bewonderenswaardig hoe die man met zijn uitzichtloze situatie omgaat. Heel veel sterkte!
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Superfries88' » 06-08-2011 12:06

Ik ben ontzettend geschrokken van dit bericht. Natuurlijk is kanker verschrikkelijk, maar ik had het idee dat het allemaal heel rooskleurig leek. Dat heeft hijzelf blijkbaar ook ervaren. Dit is dan heel erg plotseling. Dat hij dan toch nog zo optimistisch blijft en voor zijn laatste kans wil strijden is bewonderenswaardig. Die hattrick gun ik hem van harte.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Beetle » 06-08-2011 12:45

Ik word hier stil van. Als hij geen standbeeld krijgt bij Heerenveen dan mistens toch een borstbeeld. Onder zijn leiding promoveerde Heerenveen voor de eerste keer naar de eredivisie, na een rampseizoen. Heerenveen besloot de competitie op de 16de plaats. Maar doordat de club de eerste periode won, onder de leiding van de overleden Ab Gritter, kon het meedoen aan de nacompetitie en won mu=iraculeus de promotie.

De wedstrijd tegen Emmen die uiteindelijk de beslissing bracht, geeft me nog steeds warme gevoelens. Zelfs na die tijd. Ik stond voor de oosttribune, de tribune tegenover de camera's
En laat die wedstrijd nu onlangs eindelijk op Youtube zijn verschenen!! Beetje brak beeld maar de videorecorder was nog niet zo degelijk als nu...

http://www.youtube.com/watch?v=wtfHV9q-aik
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor abegoal » 06-08-2011 16:29

Inderdaad erg schrikken dit bericht.
Sterkte Frits en ik hoop dat je de hattrick kunt maken.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Opmerkelijk voetbalnieuws

Berichtdoor xander » 14-08-2011 16:56

Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Opmerkelijk voetbalnieuws

Berichtdoor 1983 » 14-08-2011 17:01

Poeh, dat is snel gegaan. Beter dat dan een lange lijdensweg, al had ik hem graag een hattrick in blessuretijd zien maken. RIP!
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Opmerkelijk voetbalnieuws

Berichtdoor Beetle » 14-08-2011 17:08

Afbeelding
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor diepFries » 14-08-2011 17:14

Oud-trainer Korbach op 66-jarige leeftijd overleden

14/08/2011 17:50

Aan het leven van Fritz Korbach is een einde gekomen. De kleurrijke oud-trainer overleed zondag op 66-jarige leeftijd aan de gevolgen van keelkanker.

Korbach vertelde begin augustus dat hij nog slechts maanden te leven had, nadat de doktoren hem hadden verteld dat behandeling geen uitkomst meer bood. Ondanks de slechte berichten toonde hij zich strijdbaar, maar zelfs enkele maanden waren hem niet meer gegeven.

Korbach was een van de meest spraakmakende trainers in Nederland, maar ook de meest ervaren. De flamboyante en controversiële trainer van Duitse komaf zat gedurende zijn lange loopbaan tijdens liefst 929 (competitie)wedstrijden op de bank namens in totaal twaalf -Nederlandse- werkgevers. Sparta Rotterdam was in 2003 zijn laatste club, maar daar bleef hij slechts enkele dagen.

Rust zacht Fritz!
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-08-2011 17:22

Zo'n markante kerel, veel te vroeg gegaan! Wat triest.

RIP Fritz.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Opmerkelijk voetbalnieuws

Berichtdoor paparazzi » 14-08-2011 17:41

Klote bericht!
Beste man heeft Heerenveen als eerste naar de ere divisie gebracht.

R.I.P. Fritz!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Opmerkelijk voetbalnieuws

Berichtdoor Squerrel » 14-08-2011 17:45

R.I.P. Fritz. Parchtige kerel was je!
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor Baggerraartje » 14-08-2011 18:08

R.i.P Fritz...nooit meer eens een borrel samen doen! Het gaat je goed daar boven!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor gerdykster » 14-08-2011 19:12

Frits, je zei zelf dat je met 2-0 achter stond, de blessuretijd moest nog gespeeld worden.
Je wilde niet opgeven en ervoor knokken. Helaas blies de scheidsrechter te vroeg op zn fluitje.

Rust zacht, familie vrienden en andere bekenden sterkte!
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor Ebiede » 14-08-2011 19:58

Jezus Christus dat is snel.

Rust zacht FrItz
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor wald pyk » 14-08-2011 19:58

Bedankt voor wat voor onze club hebt gedaan Fritz. R.I.P
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor Fladian » 14-08-2011 20:05

God, dat was schrikken dat het al zo snel gegaan is. Ik dacht dat er nog wel een weekje of twee overheen zou gaan. Vreselijk nieuws dit.

Rust in vrede Frits.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor Riverside » 14-08-2011 20:52

Na de berichten van de afgelopen tijd, weet je dat het snel kan gaan.

Rust zacht Fritz.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor mitrita » 14-08-2011 21:09

Dat laatste stuk is snel gegaan zeg.
Markante persoonlijkheid die destijds goed bij de club paste.
Werkwijze enigszins vergelijkbaar met Everse, verbaal sterk, maar na verloop van tijd is het effect uitgewerkt.
Dronk en rookte behoorlijk en dat zal hebben bijgedragen aan zijn veel te vroege einde.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Fritz Korbach

Berichtdoor Heer van M » 14-08-2011 21:26

Vandaag is Fritz Korbach overleden,....
Als oud PEC seizoenkaarthouder en tegenwoordig seizoenkaarthouder bij Heerenveen een memorabele man.
Al surfend vond ik het volgende artikel waarin ook de huidigge trainer van Heerenveen in voorkomt.

Fritz Korbach vond Ron Jans een sissy

24-12-2009
Ron Jans voetbalde van 1976 tot 1982 bij PEC Zwolle. Fritz Korbach was de coach, en Rinus Israel de belangrijkste speler. Dankzij Israel heeft Jans nu een stifttand. Dit verhaal komt uit het jubileumboek Desespereert Nimmer.

Door Friso Schotanus

In 1978 stelt PEC Zwolle het trainerstalent Fritz Korbach aan als nieuwe trainer. Hij moet de ploeg, die ten onrechte de bekerfinale verloor én op een haar promotie naar de eredivisie miste, aan de praat krijgen. Maar Korbach heeft een belangrijke steunpilaar: de 35-jarige Rinus Israel, die voetbalt als in zijn beste dagen. Hij is assistent-trainer en speler, en de Amsterdammer is niet te beroerd om zijn ploeggenoten af en toe keihard aan te pakken.

Eén talentvolle jongeling doorloopt bij Israel wel een bijzonder harde leerschool. Ron Jans is een intelligente, politiek bewuste jongen. Op de deur van zijn jongenskamer hangt een ‘Ban de bom’-poster. Op het Thorbecke College in Zwolle volgt hij het atheneum. Voetballen doet hij voor zijn plezier, het begrip broodvoetballer komt in zijn belevingswereld niet voor.

“Mijn eerste contractje was 5.000 per jaar waard”, vertelt Jans. “Ik weet nog dat ik het contract in een envelop met een heel groot PEC-logo erop thuis kreeg en dacht: Wauw, ik word er nog voor betaald om te voetballen ook! Daar had ik nooit bij stilgestaan.”

Boegeroep

Jans was in de ogen van Israel “een studentje”. “Hij kon keihard en gemeen spelen, maar dat was nog niet het ergste”, verzucht Jans. “Het moeilijkst te accepteren waren zijn cynische opmerkingen, vooral in het veld, zodat het publiek het kon horen.”

Die terechtwijzingen vallen Ron Jans extra zwaar omdat hij – nota bene een echte Zwollenaar – door het thuispubliek regelmatig wordt uitgejoeld. “In mijn eerste jaar begonnen de supporters te fluiten als vóór de wedstrijd mijn naam werd omgeroepen. De andere spelers draaiden zich naar mij om, om te zien hoe ik daarmee omging. Dat staat in mijn geheugen gegrift. Ik heb echt wakker gelegen van dat boegeroep. Waar het mee te maken had, weet ik niet. Misschien met mijn manier van spelen.”

Jans senior, oud-PEC’er, snapt wel waar de negatieve houding van het publiek vandaan kwam: “Eigenlijk had ik in het veld iets te veel van wat Ron te weinig had: een vurig temperament. Ze noemden hem wel eens een jonge juffer, hij was soms wat te lief. Ik denk dat hij het als voetballer veel verder had geschopt als hij iets harder was geweest.” Trainer Korbach verwoordt het wat harder: “Ron was een sissy.”

Een spoor van bloed

Gelukkig is Rinus Israel daar om van Jans een echte man te maken. Tijdens een training in de winter, als het speelveld bedekt is met een laag sneeuw, loopt het met de ‘corrigerende houding’ van Israel echter uit de hand. “Het was een training van jong tegen oud, met handbalgoaltjes”, vertelt Jans. “Ik speel Israel door de benen, wil doorlopen naar de goal, en páts… daar had ik een elleboog te pakken. Ik voelde aan mijn mond. Ik miste een tand! Ik liep naar de kleedkamer, ik trok een spoor van bloed door de sneeuw. Daar werd ik opgevangen door Henk van Ginkel. Ik riep in mijn jeugdige woede nog: ‘Hij eruit of ik eruit!’ ”

Dries Jans, die apetrots is op zijn talentvolle zoon, stapt op Israel af om verhaal te halen. “Hij zei dat hij het deed om hem harder te maken”, herinnert Jans senior zich. “Hij voegde eraan toe dat hij het niet expres had gedaan.” Ron Jans: “Toen ik me weer bij de groep meldde, mompelde Israel zoiets als: ‘Mwoh’. Sorry was het niet, maar hij bedoelde het wel zo.”

Niet trots

Het is het zoveelste exces dat Israel op zijn naam zet. Dertig jaar na dato kijkt de dader met gemengde gevoelens terug op zijn houding van destijds: “Dat was toen mijn manier van trainen. Iedereen moest zich aanpassen om het gewenste resultaat te behalen. En als het tegenzat, moest iedereen het ontgelden. Pas later ben ik erachter gekomen dat er ook mensen zijn die een iets andere instelling hebben dan ik. Als ik nu op mijn handelswijze terugkijk, denk ik: Dat was dom. Ik ben er niet bepaald trots op.”

Toch kijkt Ron Jans niet om in wrok. Integendeel. “Ik werd door hem eigenlijk opgevoed, ontgroend in het betaald voetbal. En dat is wat ik nodig had. Ik vond het profvoetbal gewoon leuk en aardig om te doen. Opeens stond ik tussen mannen die een gezin moesten onderhouden. Daardoor heb ik mijzelf ontwikkeld, het is een goede leerschool geweest. Al dacht ik er toen heel anders over…”

De vermeende softheid van Ron Jans verhindert niet dat hij een succesvolle trainerscarrière opbouwt bij FC Groningen. Op dat vlak is hij zijn harde leermeester binnen de kortste keren voorbijgestreefd. Israel: “Dat hij het als trainer nu zo ver heeft geschopt, verbaast me zeer. Dat had ik nooit achter hem gezocht.”

Op de bank van zijn woning in het Drentse Schipborg duwt Jans met zijn vinger zijn bovenlip omhoog en wijst op een smetteloze kunsttand. “Voor die tand die Israel eruit sloeg, is deze stifttand in de plaats gekomen”, vertelt hij. “Eigenlijk ben ik hartstikke trots op die tand. Het is een soort eerbewijs voor het feit dat ik het betaald voetbal heb gehaald. En natuurlijk dat Israel het heeft gedaan. Als iemand anders het had gedaan, een nobody, dan was het een heel ander verhaal. Ik heb enorm veel respect voor Israel, en ik merk dat hij dat nu ook voor mij heeft.”

Eindeloze duurlopen

Korbach laat zijn spelers conditioneel tot het uiterste gaan. “Leren afzien, dat is belangrijk in dit voetbalbedrijf”, stelt hij in PEC’s clubblad. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen verblijft de selectie in het Drentse Norg, waar drie keer per dag keihard getraind wordt. Met linten worden de verkeerswegen in het Drentse dorp afgezet, zodat de spelers voluit kunnen gaan op de eindeloze parkoersen die Korbach heeft uitgezet. Op de laatste dag van het kamp zetten de oudere jongens die gaan stappen een antieke kast voor de slaapkamer van Korbach, zodat ze er zeker van zijn dat ze de volgende ochtend kunnen uitslapen. Als gepaste straf volgt er nóg een afmattende duurloop.

De straffe trainingsmethoden blijven niet zonder gevolgen. Aanvaller Carry Steinvoort mag uit voorzorg een keer niet spelen, omdat hij vóór de wedstrijd al een hartslag heeft van 160. Sommige PEC’ers lijken overbelast door het vele trainen. Ron Jans: “Met de kennis van nu over arbeid-rustverhouding kun je zeggen dat het helemaal niet verantwoord was wat we deden.”

Maar de spelers kunnen moeilijk klagen dat de hardloopprogramma’s te zwaar zijn. Want hoewel hij dan twee pakjes sigaretten per dag rookt, loopt Korbach zelf voorop. Wat de conditionele belasting betreft, houdt hij er geen ingewikkelde theorieën op na. Korbach: “Ik had als vuistregel maximaal 180 bij inspanning. En na één minuut terug op 120 slagen per minuut. En dat werkte altijd. Ik had mijn ploeg altijd afschuwelijk fit. De spelers hebben namelijk duurconditie nodig. Daarvoor moet je wel het bos in, zoals in Norg, want op straat lopen is niet leuk. Dat heb ik bij elke club zo gedaan.”

Overigens is het niet alleen maar schoppen, slaan en hard rennen op de trainingen van Korbach. Er wordt ook gelachen. Daar zorgt Klaas Drost wel voor. Hij neemt zijn bouvier wel eens mee naar de training. Israel en Korbach zijn allebei doodsbang voor honden. “Op een keer had ik mijn hond precies voor de kleedkamer van Korbach en Israël gelegd en gezegd: Af en blijf!

Die hond luisterde heel erg goed, dus die bleef op zijn plaats liggen. Wij het trainingsveld op, wachten op Korbach en Israel. Maar zij durfden geen kant op, want ze waren allebei als de dood voor die hond. Ze zaten daar maar in dat kleedhok. Na twintig minuten heb ik ze bevrijd. Iedereen lag dubbel van het lachen op de grond.”
Heer van M
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 14-08-2011 21:03

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor longa » 14-08-2011 22:32

RIP Fritz, sterkte aan de familie en vrienden!
Avatar gebruiker
longa
Selectiespeler
 
Berichten: 463
Geregistreerd op: 20-03-2009 14:21
Woonplaats: Doetinchem

Re: Fritz Korbach

Berichtdoor Beetle » 14-08-2011 23:14

Jack van Gelder meldde dat er misschien een herdenkingsbijeenkomst is in het Cambuur stadion aanstaande donderdag. Ik denk er hard over om er heen te gaan, Heerenveen sjaal om de nek.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten