Kevin Stuhr-Ellegaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Hij werd ook nog een keer gered door de paal. En doordat die goal uit die verkeerd verwerkte bal werd afgekeurd kan je zeggen dat hij geen fouten heeft gemaakt gister. Maar daar houdt het wat mij betreft ook echt mee op.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Superfries1983 schreef:Hij werd ook nog een keer gered door de paal. En doordat die goal uit die verkeerd verwerkte bal werd afgekeurd kan je zeggen dat hij geen fouten heeft gemaakt gister. Maar daar houdt het wat mij betreft ook echt mee op.
Dat schot op de paal had bijna geen enkele keeper gehad..
In standaardsituaties is deze keeper gewoon slecht. Reflexen daarentegen scoort ie wel voldoende op (maar is dan ook het enige). Die vrije trap welke hij recht naar voren stoot, is meer dan zwak. Elke keeper leert dat ie naar buiten moet stoten bij harde/moeilijk houdbare schoten.

Verder eens met anderen: Geef Steppe maar de kans. Minder dan Stuhr kan bijna niet..
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Wizard schreef:
Dat schot op de paal had bijna geen enkele keeper gehad..
In standaardsituaties is deze keeper gewoon slecht. Reflexen daarentegen scoort ie wel voldoende op (maar is dan ook het enige). Die vrije trap welke hij recht naar voren stoot, is meer dan zwak. Elke keeper leert dat ie naar buiten moet stoten bij harde/moeilijk houdbare schoten.

Verder eens met anderen: Geef Steppe maar de kans. Minder dan Stuhr kan bijna niet..
Nou geloof me: slechter kan wel, STEPPE! Echt, daar moet je niet aan willen beginnen. VdB is fit, die moet gewoon nu even wat minuutjes meepakken!
100% achter Marco van Basten!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

VdB is nog niet fit.
Misschien is er een samenvatting van z'n laatste partij (beloftes). Dan zie je dat 't zeker minder kan dan Stuhr.

Geef de jeugd maar de kans ipv zo'n onzekerheid achterin.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef:Verder eens met anderen: Geef Steppe maar de kans. Minder dan Stuhr kan bijna niet..
Het niveau tussen Stuhr en Steppe zit geen verschil tussen. Oftewel: Steppe is niet minder, maar ook zeker niet beter dan Stuhr. De enige reden om Steppe tussen de palen te zetten is om te hopen dat er nog een club is die een leuk bedrag voor hem wil betalen. Die goal van Lens wordt terecht afgekeurd vanwege buitenspel, maar die bal moet je als keeper op dit niveau wel anders verwerken. Dit was het niveau van 3e - 4e klasse amateurniveau.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Flying Tilster schreef: Het niveau tussen Stuhr en Steppe zit geen verschil tussen. Oftewel: Steppe is niet minder, maar ook zeker niet beter dan Stuhr. De enige reden om Steppe tussen de palen te zetten is om te hopen dat er nog een club is die een leuk bedrag voor hem wil betalen. Die goal van Lens wordt terecht afgekeurd vanwege buitenspel, maar die bal moet je als keeper op dit niveau wel anders verwerken. Dit was het niveau van 3e - 4e klasse amateurniveau.
Waar reageer je nou op?
Natuurlijk moet je Steppe opstellen, hoe dan ook. Als je nog geld wilt vangen, stel je Steppe op. Wanneer je verder wilt met Steppe is 't ook slimmer om em op te stellen. Enige puntje is misschien het creëren van onrust door weer een wissel in de basisopstelling.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef:Natuurlijk moet je Steppe opstellen, hoe dan ook. Als je nog geld wilt vangen, stel je Steppe op. Wanneer je verder wilt met Steppe is 't ook slimmer om em op te stellen
Nu Steppe op de goal zetten, betekend weer onrust. En dat hebben we al genoeg gehad dit seizoen.
Ondanks dat Stuhr niet overtuigend keept zou ik hem dan toch laten staan. Tenzij VDB fit genoeg is EN in vorm.
Maar getuige de verklaringen van een aantal mensen die bij de beloften komen is dat nog niet aan de orde.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als je Steppe op de goal zet is weer ieder afstandschot in een hoek een goal. Dan nog liever Stuhr.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hij keepte gisteren uitstekend, mag best gezegd worden.
Samen maken we de club sterk.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Dat mag na 30 wedstrijden ook wel eens. Blijf erbij dat het een hele matige keeper is. Terecht geen contract aangeboden.
SCH
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Hoe anders kun je voetbal beleven. Ik vond het wederom geen sterk optreden. Had bokser van beroep moeten worden.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Feanatieke schreef:Als je onder de taken van de keeper, slechts het tegenhouden van ballen verstaat, mag je zeggen dat ie misschien uitstekend keepte. Maar kom op zeg, wat een waardeloze uittrappen; minstens vier keer geteld dat ie matig tot zeer matig uittrapte. Onmogelijke ballen, ballen over de zijlijn, ballen waar Assaidi de grootste moeite mee had om te controleren. Waardeloos.
Gelukkig kan een Vandenbussche dat wel goed ....
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Het wordt tijd dat sommigen hier gaan begrijpen dat bij Heerenveen de bomen niet meer in de hemel groeien en dat we ons geen keeper a la Van de Sar ( om het wat overdreven te stellen ) kunnen veroorloven.
Dat wil niet zeggen dat ik Stuhr met alle geweld zou willen houden, maar het is onnodig en onredelijk om op alle slakken zout te leggen.
We zullen er mee moeten leven dat we nu eenmaal geen echte topmensen kunnen halen, zelfs al zou de club dat willen.
Stuhr deed zaterdag wat hij moest doen en hield zijn doel schoon.
En zo makkelijk was dat ditmaal niet.
En dat er eens een uittrap misgaat,kom nou, we spelen niet in de CL tenslotte.
Je kunt ook overdrijven met het aanleggen van maatstaven.
Dat krijg je met al dat topvoetbal op TV van tegenwoordig.
En kom nu niet met die opmerkingen in de trant van het obligate gezemel over " het niveau dat wij nastreven. "
Misschien moeten we ons maar even wat bescheidener opstellen.
Ook dan kan voetbal best leuk blijven.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Hij hield zijn doel feitelijk gezien niet schoon, en voor de rest keepte hij drama. Alles weg willen stompen, een redding willen verrichten ruim 1 meter naast het doel en dus een hoekschop onnodig weggeven, uittrappen die niet aankwamen en zo kun je nog wel even doorgaan. Nee, Stuhr-Ellegaard verdient zeker niet alle lof na afgelopen weekeinde.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Na zeven jaar mogen we toch wel weer eens verwachten dat er eens een goede doelman onder de lat staat. In ieder geval een degelijke doelman die zijn ding doet. Een doelman van het niveau Vonk moet toch gewoon haalbaar zijn zeg.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Wat ik vooral mooi voor Kevin zelf vind is dat hij de laatste tijd toch in een aardige vorm steekt. Nadat Heerenveen bekend heeft gemaakt dat ze niet met hem door willen is hij alleen maar beter gaan keepen. Ik heb het idee dat de druk er een beetje af is bij hem. En dat kan ik best begrijpen.
Hopelijk kan hij in de resterende wedstrijden deze lijn vast pakken, want ik ben van mening dat hij volgend seizoen bij een goed team onder de lat hoort te staan.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

De steeds weer terugkerende grapjes van vd Gijp over Stuhr Ellegaard beginnen zo langzamerhand erg flauw en storend te worden.Dit soort " humor " wordt ongetwijfeld van hem verwacht, maar Ik kan me wat vd Gijp betreft ook nog wel herinneren dat hij hier in zijn 2e seizoen geen bal meer fatsoenlijk raakte.
Dankzij deze heren ( ook Derksen doet hieraan graag mee ) heeft in Nederland nu elke voetbalkijker een mening over deze keeper, ook al ziet men hem nauwelijks zelf in actie.
Natuurlijk hebben ze wel meer spelers op het oog, maar als het iemand van je eigen club betreft is dat extra irritant.
Natuurlijk ging Stuhr zwaar in de fout bij de gelijkmaker van Ajax, maar je kunt ook stellen dat juist hij na rust voorkwam dat Ajax uitliep naar 1 -3 en 1 - 4, wat absoluut mogelijk was geweest.
Zijn uittrappen waren voor een deel dramatisch, maar er werd ook onnodig vaak op hem teruggespeeld.
Ik heb alleen al in de eerste 10 minuten evenzoveel terugspeelballen geteld.
In bijna alle gevallen was er ook een directe voortzetting naar voren mogelijk geweest.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Van der Gijp heeft volstrekt gelijk. Stuhr is een slechte keeper. Er zijn te veel facetten die hij niet beheerst. Heel goed dat er afscheid van wordt genomen. Een Heerenveen onwaardige keeper.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Stuhr heeft meer punten van ons verloren laten gaan dan dat hij er daadwerkelijk gepakt heeft. Deze keeper zal het best leuk doen bij een NEC of Excelsior, maar behoort niet bij het niveau dat wij met onze club willen nastreven. Hij moge bedankt worden voor zijn inzet, maar ben toch blij wanneer we van deze vliegenvangende boxer af zijn.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Heerenveen rules schreef:Van der Gijp heeft volstrekt gelijk. Stuhr is een slechte keeper. Er zijn te veel facetten die hij niet beheerst. Heel goed dat er afscheid van wordt genomen. Een Heerenveen onwaardige keeper.
Er is een groot verschil tussen terecht constateren dat iemand geen goede keeper is en en volstrekt belachelijk maken.
Van der Gijp heeft natuurlijk de lachers op zijn hand en je zult er wel doorheen moeten kijken, maar het blijft goedkoop.
En voor de duidelijkheid: ik heb ook liever een andere, betere keeper.
En ( Calimero ) wat dat door " ons " nagestreefde niveau betreft, ik betwijfel of we nog de financieele en andere mogelijkheden hebben om dat daadwerkelijk te doen. Zoveel groter dan b.v NEC zijn we niet meer.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

oldtimer schreef:Zoveel groter dan b.v NEC zijn we niet meer.
Hallo ! Alleen ons stadion is al 2x zo groot.
NEC moet daarbij om de haverklap aankloppen bij de Gemeente voor subsidie en allerlei malle terughuur constructies.
Samen maken we de club sterk.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Dus oldtimer, als ik het goed begrijp vind jij het normaal dat de keeper de bal over de zijlijn schiet als hij een terugspeelbal krijgt..
We spelen toch geen 3e of 4e klas amateurvoetbal?? (Al lijkt het er soms wel op).
Van der Gijp heeft dan ook volkomen gelijk dat hij onze keeper zwart maakt. Het is een feit dat Stuhr er gewoon helemaal niks van kan!
Terecht afscheid van genomen.
SCH
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Geen toegevoegde waarde dus kan weer huiswaarts keren.
Hij heeft de kritiek van v/d Gijp/Derksen zelf ook wel een beetje uitgelokt doordat hij zei de beste keeper van de eredivisie te willen worden. Wanneer je dan (vrijwel) elke bal die je terug krijgt over de zijlijn de tribunes in knalt laat je toch het tegenovergestelde zien....

Logisch dus dat hij dan kritiek krijgt en vooral bij Derksen is iemand helemaal top of compleet flop ;) Een middenweg bestaat bij hem niet.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

oldtimer schreef:En ( Calimero ) wat dat door " ons " nagestreefde niveau betreft, ik betwijfel of we nog de financieele en andere mogelijkheden hebben om dat daadwerkelijk te doen. Zoveel groter dan b.v NEC zijn we niet meer.
Ik zeg toch het niveau dat wij allen weer wensen na te streven? Ik heb nergens genoemd dat dat nu ook gaat lukken. Maar gezien de doelstellingen van een NEC en van ons aan het begin van het seizoen, kun je al stellen dat wij veel groter zijn. Als ze echt gelijk aan ons zouden zijn, zou Heerenveen ook niet telkens zo hoog worden ingeschat. Natuurlijk bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst, maar een NEC kijkt nog lang niet naar punten waar wij wel naar kijken.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Ik zat net even te zoeken op clean sheats van de keepers afgeopen seizoen.
Onderstaande statistiek vond ik behoorlijk opvallend.

Clean sheet-keepers:
De top 10 doelmannen die het meest aantal wedstrijden de nul wisten te houden.
Doelman (club) - aantal wedstrijden - aantal keer de nul
1. Maarten Stekelenburg (Ajax) - 26 - 13
2. Nikolay Mihailov (FC Twente) - 31 - 13
3. Andreas Isaksson (PSV) - 34 - 13
4. Sergio Romero (AZ) - 23 - 8
5. Kevin Stuhr Ellegaard (sc Heerenveen) - 28 - 8
6. Luciano (FC Groningen) - 30 - 7
7. Gino Coutinho (ADO Den Haag) - 33 - 7
7. Eloy Room (Vitesse) - 33 - 7
7. Boy Waterman (De Graafschap) - 33 - 7
10. Remko Pasveer (Heracles Almelo) - 34 - 7
Als je Stuhr puur statistisch gaat beoorden heeft hij het dus uitstekend gedaan. Ik had niet gedacht dat hij zo vaak de nul heeft gehouden. Voor m'n gevoel hebben we elke week minstens 1 goal tegen gehad. Stuhr heeft trouwens nog geen nieuwe club gevonden.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Hoppa! En dan nog niet eens alle wedstrijden gespeeld!

Ik heb het idee dat wij nooit de Stuhr gezien hebben die hij kon zijn. Dat kan gewoon niet. Waterreus zei ook dat hij veel beter kon dat hij bij Heerenveen heeft laten zien.
Wel jammer, was echt een prima kerel.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

feanfans schreef:Stuhr heeft trouwens nog geen nieuwe club gevonden.
En dat zegt mij meer dan dat lijstje. De keren dat hij de nul hield was het nou ook niet bepaald zijn verdienste en er stonden ook genoeg duels tegenover waardoor we mede dankzij hem punten inleverde. Gewoon een hele matige keeper die mentaal ook niet een al te zekere indruk maakte. Blij dat we daar vanaf zijn al ben ik ook bepaald geen VDB fan.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het is absoluut een aardig statistiek, maar ook niets meer dan dat. Tegen ADO, VVV, Willem II en De Graafschap (allen thuis) zijn er weinig tot geen kansen weggegeven. Dan is de nul houden ook nauwelijks een verdienste te noemen. Uit bij Excelsior hebben we de nul gehouden ondanks Stuhr-Ellegaard, want er eindigde een bal tegen de paal omdat hij een simpele bal liet lopen. Tegen Utrecht werd hij een paar keer kansloos gelaten, maar werd hij gered door de scheidsrechter en de paal. Wederom geen echte verdienste dus.

In zes van de acht wedstrijden is het dus niet aan Stuhr-Ellegaard toe te schrijven dat de nul werd gehouden. Alleen thuis tegen NEC en uit tegen NAC heeft hij echt knappe reddingen verricht, maar er zit geen enkele wedstrijd tussen waar hij de nul heeft gehouden door een vrij hoog aantal reddingen te verrichten. Simpelweg omdat een abominabel slechte keeper is, al kan het best zijn dat hij in potentie tot veel meer in staat is, maar ik heb dat niet in hem gezien.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Ik vind het wel erg gemakkelijk om die ballen tegen de tegenstanders die je beschrijft af te schuiven op geluk of de verdediging stond goed. De keeper is verantwoordelijk voor zijn doel en hoe hij de ballen eruit laat is zijn zorg. Komt er geen bal tussen de palen verdiend hij de credits ook. Dan staat de rest van het team blijkbaar goed. Ik was absoluut geen fan van Stuhr en ben ook blij dat hij een andere club zoekt, maar voor deze clean sheats verdiend hij de complimenten. De keepers van andere clubs zullen ongetwijfeld dezelfde momenten gekend hebben.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

feanfans schreef:De keeper is verantwoordelijk voor zijn doel en hoe hij de ballen eruit laat is zijn zorg. Komt er geen bal tussen de palen verdiend hij de credits ook. Dan staat de rest van het team blijkbaar goed.
Dat is zo'n cliché waar ik helemaal niet in geloof. Natuurlijk kan een doelman enigszins sturen, maar je gaat mij niet wijsmaken dat een doelman een uitstekende prestatie heeft geleverd als het eens goed staat. In het geval van Stuhr-Ellegaard geloof ik daar al helemaal niet in. Maar al gaat het op, dan kun je net zo goed stellen dat Stuhr-Ellegaard de achterhoede tijdens een wedstrijd of vijftien á twintig NIET goed had te staan. Als je die visie aanhoudt heeft hij er dus al helemaal niets van gebakken.

Stuhr-Ellegaard heeft best wel eens wat goeds gedaan, maar gemiddeld genomen was het zwaar onvoldoende. Onzeker, weinig punten gepakt en vooral veel houdbare ballen laten gaan. Het zal ongetwijfeld een prima kerel zijn, misschien was hij tot meer in staat, maar bij Heerenveen was het heel erg matig. En dan druk ik me nog zacht uit.
Plaats reactie