Milan Kopic

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Gekko » 11-07-2011 20:01

Tenzij hij weer in Tsjechië is voor behandeling.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Knipecity » 11-07-2011 20:38

Laten we hopen dat er snel een club voor hem wordt gevonden. Hij wordt hier groter gemaakt niet omdat hij nou daadwerkelijk zo goed speelt, maar omdat men de gevestigde orde niks vindt. Er even vanuit gaande dat de meeste mensen hier minder verstand van voetbal hebben dan Jans en Sollied mag je inmiddels wel de conclusie trekken dat Kopic beter weer in Tsjechie in de 2e divisie kan gaan spelen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Flying Tilster » 11-07-2011 20:41

Knipecity schreef:maar omdat men de gevestigde orde niks vindt.


Klopt die vind ik ook niks (Breuer / Kruiswijk dan wel te verstaan). Daarom had ik graag Kopic gezien naast Gouweleeuw i.p.v. die kleurloze en nietstoevoegende Kruiswijk. Want ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Kopic nog deze transferwindow onze club zal verlaten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Knipecity » 11-07-2011 21:38

Maar Kopic is nog slechter dan die twee, anders speelde hij wel. En als hij niet slechter is dan mag je je afvragen waarom hij nooit speelt. Omdat hij altijd geblesseerd is? Nou, dan moet je ook heel snel van hem af willen. Dumpen die kerel.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Calimero » 11-07-2011 22:01

Knipecity schreef:Maar Kopic is nog slechter dan die twee, anders speelde hij wel. En als hij niet slechter is dan mag je je afvragen waarom hij nooit speelt. Omdat hij altijd geblesseerd is? Nou, dan moet je ook heel snel van hem af willen. Dumpen die kerel.

Betaal jij zijn afkoopsom? Die is niet mals. Wat een belachelijke praat wel weer, iemand met een beetje voetbalverstand weet dat het allemaal niet zo makkelijk is. Het is inderdaad veelal te danken aan zijn blessures, waarvan hij nu dus nog steeds last heeft. Daardoor hebben natuurlijk andere clubs ook enorm veel twijfels, en dat zal ook de reden zijn, samen met zijn salaris, dat clubs tot op heden nog niet hebben geïnformeerd naar het functioneren van deze beer.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Superfries88' » 11-07-2011 22:06

In Kopic zie ik wel toekomst, maar toch ben ik van mening dat je hem moet proberen te lozen. Te duur, te vaak geblesseerd en zijn inbreng is (mede daardoor) gering. Soms moet je gewoon een keuze maken en gezien de achtergrond is er een logische keuze gemaakt.

Wel ben ik benieuwd wat de plannen zijn als Kopic onverhoopt niet verkocht zal worden. Krijg je dan een geval á la Djuric of mag hij wel bij de selectie blijven?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Milan Kopic

Berichtdoor 1983 » 11-07-2011 22:23

Superfries88' schreef:Wel ben ik benieuwd wat de plannen zijn als Kopic onverhoopt niet verkocht zal worden. Krijg je dan een geval á la Djuric of mag hij wel bij de selectie blijven?

Mocht hij niet verkocht worden dan zou ik hem zeker bij de selectie houden. Kijk, dat je Djuric er niet bij wilt hebben snap ik, die kan echt helemaal niks. Maar Kopic heeft absoluut potentie, dat heeft hij in de spaarzame speeltijd die hij heeft gemaakt zeker aangetoond. Als hij niet aan het begin van het seizoen, na een zeer sterke start, geblesseerd was geraakt was hij niet zo snel uit de basis verdwenen. Daar ben ik van overtuigd. Net toen hij zich in de tweede seizoenshelft weer terug leek te knoken raakte hij weer geblesseerd. Als hij niet vertrekt en dit seizoen wel fit weet te blijven kan hij zeker nog van waarde gaan zijn en ik zie het niet eens als onmogelijk dat hij Kruiswijk nog uit de basis speelt ook.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Superfries88' » 11-07-2011 22:31

Dat ben ik eigenlijk wel met je eens, maar aan de andere kant: welk signaal geef je dan af? Kopic is duur, blessuregevoelig en niet overtuigend gebleken. Daarnaast mag hij van de club vertrekken. Heerenveen kan ook aangeven dat Kopic niet meer tot de vaste groep hoort en dat ze verder gaan met jongens als Schmidt.

Het is toch ook niet de beste zet om Kopic proberen te lozen, maar wel de kans te geven boven een talent als Schmidt als de verkoop niet lukt. Dat kan je opvatten als een vorm van blokkeren van talent. Schmidt zal meer leren als hij vast bij de selectie zit dan dat hij derde keuze is op een positie achter een speler die er nog alleen zit omdat andere clubs hem niet halen.

In dat licht bekeken is er voor beide situaties wel iets te zeggen. Ik heb Kopic nog niet volledig opgegeven (i.t.t. Djuric), maar ik weet niet of het de beste oplossing is om met hem door te gaan als je ook aanwas hebt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Milan Kopic

Berichtdoor 1983 » 11-07-2011 22:43

Eigen jeugd moet natuurlijk de voorkeur krijgen of een aangetroken speler moet aantoonbaar beter zijn. Maar bij twijfel eerst eigen jeugd. Maar is Schmidt links of rechts? Ik dacht recht(?) Als dat zo is zou je kunnen zeggen dat Schmidt back-up is voor Gouweleeuw en Kopic voor Kruiswijk. Verder is natuurlijk nog niet duidelijk of Schmidt het hele seizoen bij de eerste selectie gaat blijven. Natuurlijk moet men ondertussen blijven proberen Kopic te verkopen. Hoog salaris, bleusuregevoelig dat is allemaal waar. Maar mocht verkoop niet haalbaar zijn zie ik niet in waarom je een Bogarde'tje met hem zou moeten uithalen zoals ze nu met Djuric wel doen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Superfries88' » 11-07-2011 23:17

Dat klopt, maar je moet wel een duidelijke houding aannemen. Je moet niet het vertrouwen in Kopic opzeggen, de jeugd een kans geven en opeens Kopic op de bank dumpen omdat je hem niet verkocht krijgt. Dat is wat ik bedoel te zeggen. Als je met hem doorgaat op een redelijke manier, dan moet dat zijn omdat daar sportief gegronde redenen voor zijn en niet 'omdat het maar moet'.

Overigens maakt links of rechts hierbij niet eens zoveel uit. Het heeft niet mijn voorkeur om twee centrale verdedigers op de bank te hebben uitgaande van een fitte selectie. Het kan dus best zijn dat Kopic Schmidt (of een andere jonge verdediger) in de weg komt te zitten.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Skopperij » 18-07-2011 17:34

Kopic is weer geopereerd aan zijn knie en is enkele weken uit de roulatie, aldus de Leeuwarder Courant. Jammer voor die jongen, hij loopt meteen weer achter de feiten aan.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Milan Kopic

Berichtdoor GMV » 18-07-2011 18:28

Hoe vaak is hij ondertussen wel niet aan zijn knie geopereerd? Lijkt wel Roorda de 2e.
GMV
Selectiespeler
 
Berichten: 317
Geregistreerd op: 29-10-2006 12:10
Woonplaats: Joure

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Knipecity » 18-07-2011 18:45

Kansloos dit verhaal. Zelfde mee doen als Djuric. Contact ontbinden.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Flying Tilster » 18-07-2011 18:53

Hoe jammer ook.. dit zal m.i. ook niet meer goedkomen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Skopperij » 18-07-2011 18:55

Knipecity schreef:Kansloos dit verhaal. Zelfde mee doen als Djuric. Contact ontbinden.

Eens. Ik zie het al voor me: revalideren, aansluiten, wedstrijdfit worden, winterstop en dan zeker verhuren aan een Tsjechisch clubje?
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Calimero » 18-07-2011 21:20

Kopic kost de club relatief weinig aangezien ze verzekerd zijn voor wanneer een speler geblesseerd is. In dat geval wordt zijn salaris uitgekeerd door de verzekering en niet door de club.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Vrieskist » 18-07-2011 21:35

Heerenveen is maar een dure voor de verzekering :D
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Lipton » 18-07-2011 22:36

Calimero schreef:Kopic kost de club relatief weinig aangezien ze verzekerd zijn voor wanneer een speler geblesseerd is. In dat geval wordt zijn salaris uitgekeerd door de verzekering en niet door de club.


Volgens mij werkt dat allemaal niet zo simpel.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Calimero » 18-07-2011 22:45

Lipton schreef:Volgens mij werkt dat allemaal niet zo simpel.

Volgens mij wel hoor. Voor een behoorlijke prijs heeft elke BVO een verzekering in geval van blessure. Dat kost behoorlijk wat, en het is ook niet zo dat elk klein pijntje gelijk in aanmerking komt voor zo'n vergoeding. In geval van Steppe en Kopic is dat echter wel zo. Deze 2 spelers missen niet een weekje vanwege een verrekt spiertje oid. Zij missen weken en maanden doordat er iets mis is waar medisch ingrijpen noodzakelijk is. In dat geval kost het de club dus niets.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor 1983 » 18-07-2011 22:53

Is dat allemaal wel zo? De vraag is dan ook nog eens of Heerenveen wel zo'n verzekering afgesloten heeft voor Kopic en Steppe. Dat is volgens mij namelijk niet automatisch of per definitie het geval. Correct me if i'm wrong, maar Bayern Munchen had bijvoorbeeld Robben ook niet goed verzekerd en wou de KNVB na zijn blessure rondom het WK van vorig jaar voor de kosten op laten draaien.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Calimero » 18-07-2011 23:17

Volgens mij kwam er bij Robben verder geen medische ingreep kijken. Dat is wel het geval bij zowel Steppe als Kopic. Vroeger was dat ook zo met Roorda, daarom vindt hij dat hij niets hoeft terug te doen voor de club, ze zijn er namelijk voor verzekerd, zo zei hij.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Jeroen » 19-07-2011 06:58

Het kost je als club natuurlijk wel geld. Ik geloof er niks van dat 100% van het salaris vergoed wordt. Tenzij je een gruwelijk hoge premie wil betalen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Baas » 19-07-2011 11:35

contract direct ontbinden.
Denk dat de verzekeringsmaatschappij wel wil helpen met het afkopen van deze jongen :lol:
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-07-2011 12:28

Jeroen schreef:Het kost je als club natuurlijk wel geld. Ik geloof er niks van dat 100% van het salaris vergoed wordt. Tenzij je een gruwelijk hoge premie wil betalen.


Ik ben benieuwd hoe zoiets in zijn werk gaat. Bij 'normale' arbeidsongeschiktheid moet je bv gekeurd worden door een arts, voor dat je die uitkering krijgt. Hoe werkt zoiets bij voetbalclubs, gezien je ook te maken hebt met buitenlandse werknemers (soms ook nog eens van buiten de EU).
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Jeroen » 19-07-2011 12:39

Via google kom ik in ieder geval hierop:

Sportverzekering
Uw club of organisatie is eigenlijk een bedrijf, waarvan sporters het kapitaal vormen. Bij tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid wilt u er financieel gezien niet bij in schieten. Het gaat immers om aanzienlijke bedragen en daarom wilt u zeker zijn van uw zaak. Ook als sporter wilt u zonder zorgen kunnen sporten. De sportverzekeringen van Aon bieden u zekerheid, zodat u zich in elk geval geen zorgen hoeft te maken over de financiële consequenties van onverwachte gebeurtenissen.


Aon biedt sportprofessionals zekerheid
Aon kent de uiteenlopende risico's binnen de sportwereld als geen ander. Met een jarenlange ervaring in het verzekeren van (top)sporters, sportorganisaties, bestuurders en ondernemers én een wereldwijd netwerk hebben wij alles in huis om creatieve en effectieve verzekeringsoplossingen te bedenken. Daarom behartigen wij onder meer de belangen van bijna alle Betaald Voetbal Organisaties in Nederland.


Wat kan Aon voor u doen?
Voor elk denkbaar risico binnen de sportwereld biedt Aon een oplossing. Een greep uit onze verzekeringen:


De Transferwaarde-verzekering om de transferwaarde en/of investeringswaarde van uw spelers op een juiste en voordelige wijze te verzekeren.
De Contractwaarde-verzekering, een perfect product om spelerscontracten te verzekeren, met een zekerheid tot vijf jaar. Omdat deze verzekering wordt afgesloten via Lloyd's of London, geniet u een premie, die aanzienlijk lager ligt dan bij de Nederlandse verzekeringsmaatschappijen.
De speciale Arbeidsongeschiktheidsverzekering voor trainers en/of managers.
De Succes-verzekering, waarmee winstpremies of bonussen verzekerd kunnen worden bij het winnen van een kampioenschap of het behalen van een promotie.
De unieke Beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor managementteams, directie- en bestuursleden.
De Sport-ongeschiktheidsverzekering, ook aan spelers aan te bieden als collectieve verzekering.


Als je wil kan je je dus tegen alles verzekeren. Alleen moet je je net als in het dagelijks leven afvragen of je je overal tegen wil verzekeren.

De Succes-verzekering hebben wij op dit moment even niet nodig bijvoorbeeld. :lol:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-07-2011 12:54

Jeroen schreef:De Succes-verzekering hebben wij op dit moment even niet nodig bijvoorbeeld. :lol:


De beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor managementteams, directie- en bestuursleden hebben Yme en Henk wel gehad denk ik :wink:

Geeft weinig uitsluitsel over hoe zoiets precies in zijn werk gaat bij blessures. Wordt het salaris dan volledig uitgekeerd door de verzekeringsmaatschappij, of een bepaald percentage? En wat valt er onder een 'blessure'. Als daar veel onder valt, kan het maar zo zijn dat de club er juist belang bij heeft dat dure spelers als Steppe, Kopic en Djuric veel geblesseerd zijn, als ze geen uitzicht op speeltijd hebben.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Skopperij » 19-07-2011 12:58

Fanatic 4-ever schreef:Geeft weinig uitsluitsel over hoe zoiets precies in zijn werk gaat bij blessures. Wordt het salaris dan volledig uitgekeerd door de verzekeringsmaatschappij, of een bepaald percentage? En wat valt er onder een 'blessure'. Als daar veel onder valt, kan het maar zo zijn dat de club er juist belang bij heeft dat dure spelers als Steppe, Kopic en Djuric veel geblesseerd zijn, als ze geen uitzicht op speeltijd hebben.

Definities, uitkeringspercentages en andere procedures staan altijd in de polisvoorwaarden. Jammer genoeg zijn die niet op internet te vinden. Zo te lezen zijn de verzekeringen van Aon maatwerk, dus is het maar net waar Heerenveen voor kiest. Bovendien betaal je ongetwijfeld een hogere premie voor Kopic dan voor JAP met zijn boodschappencontract.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Milan Kopic

Berichtdoor 1983 » 19-07-2011 13:15

Hoe het ook precies is blijft voor ons een vraag, maar dat het salaris van o.a. Kopic en Steppe in zijn geheel of voor een groot deel door de verzekeringsmaatschappij wordt betaald lijkt me een fabeltje. Zou een mooie boel zijn, dan haddden ze er verstandig aan gedaan om Djuric een gebroken poot te trappen. Het zal eerder gaan om een percentage daarvaan en vooral het vergoeden van de kosten die de blessure met zich meebrengt (onderzoek, operatie en verdere behanbdeling, revalidatie etc.), ook zeer afhankelijk van wat voor verzekering de club heeft afgesloten. Ik neem aan dat niemand hier daar precieze uitspraken over kan doen.
Laatst bijgewerkt door 1983 op 19-07-2011 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Ebiede » 19-07-2011 13:45

Een reguliere arbeidsongeschiktheidsverzekering keert max. 80 uit van het inkomen. Bij sporters zal dit dan ook vast geen 100% zijn. Het risico op arbeidsongeschiktheid lijkt me bij een sporter ook hoger dan bij vb een boekhouder.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Milan Kopic

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-07-2011 14:13

Skopperij schreef:Definities, uitkeringspercentages en andere procedures staan altijd in de polisvoorwaarden. Jammer genoeg zijn die niet op internet te vinden. Zo te lezen zijn de verzekeringen van Aon maatwerk, dus is het maar net waar Heerenveen voor kiest. Bovendien betaal je ongetwijfeld een hogere premie voor Kopic dan voor JAP met zijn boodschappencontract.


Dat lijkt me logisch. Maar ben vooral benieuwd of zo'n speler bijvoorbeeld gekeurd wordt voordat zo'n verzekering afgesloten wordt? En of een verzekering bij blessures ook laat keuren, en hoe dat in zijn werk gaat. Want in de gevallen van bijvoorbeeld Steppe en Kopic kan dat de club een hoop geld schelen of kosten.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten