Igor Đurić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Igor Đurić

Berichtdoor dirk2 » 01-07-2011 18:39

Wees dan consequent en geef die jongen zijn geld mee. Kan hij er wat aan doen dat een stelletje randdebielen hem een megacontract hebben gegeven? Fatsoen hoort bij Heerenveen, ook als het geld kost door eigen domme schuld!
dirk2
Selectiespeler
 
Berichten: 228
Geregistreerd op: 17-01-2010 16:26

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Knipecity » 01-07-2011 18:45

Ach, dit is niet zo'n uitzonderlijk geval. In de A-selectie horen de beste 22 spelers (of welk aantal men maar wil). Hoor je daar niet bij dan ga je naar de B-selectie.

Winston Bogarde heeft zo lang volgehouden bij Chelsea. Vloog ook nog dagelijks bijna op en neer van Londen naar Amsterdam. :)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Flying Frisian » 01-07-2011 18:59

Uit de woorden van Hansma maak ik op dat Igor gedurende de looptijd van zijn contract geen onderdeel uitmaakt van de eerste selectie. In dat geval ben ik benieuwd of men het aandurft Doke Schmidt door te schuiven naar de A-selectie. Dit zou gelet op het ontbreken van financiële armslag een speler van buiten te halen ook niet ondenkbaar zijn.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Hielke » 01-07-2011 20:03

Het is hard, maar noodzakelijk. Aan dit soort spelers gaat de club anders, buiten hun schuld om, kapot. Totaal overbodig en zwaar op de begroting drukkend bovendien. Nog twee jaarsalarissen doorbetalen van hem en Kopic zorgt ervoor dat Hansma op technisch gebied in financieel opzicht waarschijnlijk geen kant op kan. Djuric mag symbool staan voor wat er mis is gegaan bij onze club.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Skopperij » 01-07-2011 21:55

Hansma is verantwoordelijk op technisch gebied en als Djuric zijn plannen dwarsboomt moet hij wijken. In de oude directiestructuur hadden ze Djuric wellicht op zijn beloop gelaten als een miskoop van het oude bestuur. Daar kan Hansma zich niet achter verschuilen omdat hij 1 september wordt afgerekend op de selectie die er staat. Met of zonder Djuric.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Superfries88' » 01-07-2011 22:31

In het kader van de bestaande plannen is dit natuurlijk noodzakelijk. Heerenveen wil de selectie terugbrengen tot ongeveer 23 spelers, daarvan 18 'volwaardig' en de rest is opvulling (zoals doorgestroomde jeugdspelers). Djuric komt kwaliteit tekort voor de basis, is niet geschikt om in de huidige rol aan te blijven en hij zal de jeugd alleen maar dwarsbomen. Er is in dit kader gewoon geen plaats meer voor hem.

Dan kun je Djuric er wel bij blijven betrekken, maar daarmee schiet je helemaal niets op. Bovendien kweek je eventueel nog valse hoop. Dit is niet leuk voor een speler, maar goed, dat Heerenveen jaarlijks tonnen overmaakt voor deze jongen is ook niet leuk. Topsport is nu eenmaal hard. Heerenveen moet door, Djuric past daar niet bij en dus moet je een keuze maken. Dat heeft de club goed gedaan.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Gekko » 01-07-2011 22:35

Blijkbaar wil hij niet weg en kan hij niet weg in een constructie waarbij hij geld mee krijgt om inkomensverlies te compenseren. Dan rolt er zo'n situatie uit die voor club en speler niet goed is. Zoekt Veendam niet nog een degelijke centrale verdediger met iets minder opbouwende kwaliteiten? Een tonnetje salaris is genoeg, wij leggen de rest bij. Hebben we over de komend twee jaar toch twee ton bespaard.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Igor Đurić

Berichtdoor mitrita » 01-07-2011 23:18

Zou erg mooi zijn, alleen ben ik bang dat je bij Veendam contributie moeten betalen als je in het eerste speelt.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Igor Đurić

Berichtdoor dirk2 » 02-07-2011 06:24

Het punt is niet of hij wel of niet terecht bij de A selectie zit, daar is geen discussie over. Het gaat erom of je fatsoenlijk afscheid wilt nemen of niet. Dus geef z'n geld mee en geef 'm de hand.
dirk2
Selectiespeler
 
Berichten: 228
Geregistreerd op: 17-01-2010 16:26

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-07-2011 08:21

Je gaat hem zijn geld toch niet meegeven? Alsof we zoveel hebben. Hij kan tranbsfervrij weg. Lukt dat niet dan blijft hij hier dus maar bij de beloften. Als hij dat wil/doet, dan zegt dat genoeg over de ambities van Djuric.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Skopperij » 02-07-2011 09:32

dirk2 schreef:Het gaat erom of je fatsoenlijk afscheid wilt nemen of niet. Dus geef z'n geld mee en geef 'm de hand.

Als je door onfatsoenlijk afscheid nemen een half of een heel miljoen kunt verdienen is dat erg verleidelijk. Zeker gezien de situatie waarin Heerenveen zit.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Igor Đurić

Berichtdoor dirk2 » 02-07-2011 09:44

Skopperij schreef:Als je door onfatsoenlijk afscheid nemen een half of een heel miljoen kunt verdienen is dat erg verleidelijk. Zeker gezien de situatie waarin Heerenveen zit.


Tja, als gedrag afhankelijk wordt van de inhoud van de beurs..... past trouwens wel bij het in alle opzichten zwalkende schip wat we zijn geworden. We zijn nergens meer consistent in.
dirk2
Selectiespeler
 
Berichten: 228
Geregistreerd op: 17-01-2010 16:26

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Baggerraartje » 02-07-2011 09:45

Tja...voor middelmatige spelers de hoodprijs vragen en dan klagen dat andere spelers te duur zijn. Miskopen op een nare manier proberen te lozen.. We zijn een een zeer ENG clubje aan het worden!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Superfries88' » 02-07-2011 09:49

dirk2 schreef:Het gaat erom of je fatsoenlijk afscheid wilt nemen of niet. Dus geef z'n geld mee en geef 'm de hand.


Dat zou ik een vorm van wanbeleid vinden. Heerenveen heeft het financieel moeilijk, geeft hem al een transfervrije status en dan ook nog eens een behoorlijke zak geld meegeven? Als hij niet vertrekt, zet 'm dan maar gewoon aan het werk. Alles is beter dan het geld maar te verbrassen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Skopperij » 02-07-2011 09:53

Ik had het ook liever anders gezien. Maar een fatsoenlijk afscheid is iedereen over twee weken vergeten. Zeker als ze een goede verdediger halen in de salarisruimte die ontstaat.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Igor Đurić

Berichtdoor dirk2 » 02-07-2011 09:56

Superfries88' schreef:Dat zou ik een vorm van wanbeleid vinden. Heerenveen heeft het financieel moeilijk, geeft hem al een transfervrije status en dan ook nog eens een behoorlijke zak geld meegeven? Als hij niet vertrekt, zet 'm dan maar gewoon aan het werk. Alles is beter dan het geld maar te verbrassen.


Je geeft hem niet een zak met geld mee, je geeft hem waar hij contractueel recht op heeft. Als hij niet voor komt in de toekomstplannen en je neemt geen afscheid, dan laat je dit hele verhaal nog 2 jaar rondzingen. Blijft het iedere keer weer terugkomen en blijf je het sukkeltje. Dus behalve gebrek aan fatsoen, ook nog eens behoorlijk dom.
dirk2
Selectiespeler
 
Berichten: 228
Geregistreerd op: 17-01-2010 16:26

Re: Igor Đurić

Berichtdoor diepFries » 02-07-2011 11:30

dirk2 schreef:[..]

Je geeft hem niet een zak met geld mee, je geeft hem waar hij contractueel recht op heeft. Als hij niet voor komt in de toekomstplannen en je neemt geen afscheid, dan laat je dit hele verhaal nog 2 jaar rondzingen. Blijft het iedere keer weer terugkomen en blijf je het sukkeltje. Dus behalve gebrek aan fatsoen, ook nog eens behoorlijk dom.

Door hem 2 seizoenen bij de Beloften te laten spelen geef je hem ook waar hij contractueel recht op heeft, namelijk arbeid en salaris. En mocht je dan flink in de personele problemen komen, dan heb je nog een redelijk ervaren speler achter de hand voor het Eerste. Door hem EN die zak geld mee te geven EN te ontslaan van alle verplichtingen richting de club ben je gewoon onverantwoord bezig. Of je moet al een voorwaarde opnemen dat 'ie in die 2 seizoenen nergens anders aan de bak mag, zodat 'ie niet dubbel gaat cashen. Daar zit echter al helemaal niemand op te wachten..

De afweging die de TS nu maakt kan ik me helemaal in vinden. Hoewel het duo Djuric-Kopic het een paar wedstrijden (NEC-thuis, NAC-uit) zo slecht nog niet leek te doen, viel Djuric tegen AZ toch wel stevig door de mand. Met de opkomst van Gouweleeuw en de alternatieven achterin is het verstandig om zo mogelijk snel afscheid te nemen. De transfervrije status scheelt al een hoop, misschien inderdaad dat je als club er nog iets bij zou kunnen doen om het verschil in salaris te compenseren. Heerenveen en Djuric is gewoon geen gelukkig huwelijk gebleken, soms moeten dan alle partijen wat water bij de wijn doen, zodat je als 'vrienden' uit elkaar kunt gaan. Het is alleen te hopen dat Djuric ook echt die 'nieuwe vlam' vindt..
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Superfries88' » 02-07-2011 12:02

dirk2 schreef:Je geeft hem niet een zak met geld mee, je geeft hem waar hij contractueel recht op heeft. Als hij niet voor komt in de toekomstplannen en je neemt geen afscheid, dan laat je dit hele verhaal nog 2 jaar rondzingen. Blijft het iedere keer weer terugkomen en blijf je het sukkeltje. Dus behalve gebrek aan fatsoen, ook nog eens behoorlijk dom.


In mijn ogen is 'een gebrek aan fatsoen' en 'behoorlijk dom' juist van toepassing op bovenstaande. Heerenveen wil financiële ruimte vrijmaken en gunt hem een transfervrije status. Je maakt geen financiële ruimte vrij als je a) geen transfersom ontvangt en b) hem minimaal acht ton meegeeft. Daarnaast leg je nu alle nadruk op zijn vertrek (hij moet en zal weg). Ook niet echt een teken van fatsoen, of wel dan?

Heerenveen doet het juist prima. Djuric past niet in het beleid en dus haal je hem uit de selectie. Je zorgt dat hij aan het werk blijft en komt er een club die wil voldoen aan de eisen van Djuric, dan laat je hem zonder moeilijk te doen gaan. Lijkt mij heel keurig opgelost.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Hielke » 02-07-2011 22:11

Stond naast Igor Djuric op de statribune in Dronten. Hij oogde bepaald niet als een gebroken man. Stond er als een vrolijke toeschouwer bij. En niet ten onrechte. Daar waar de meesten tien euro entree betaalden om het oefenpotje te zien, stond hij een vorstelijk salaris op te strijken.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Stiffie » 02-07-2011 22:19

Heb jij hem nog even gesproken Hielke?

Vraag me af waarom die jongen komt kijken. 1 Hij is oprecht geinteresserd. 2 Hij wil dat Heerenveen hem nergens op kan 'pakken' en stelt zich als ideale prof op. De waarheid kan naturlijk ook in het midden liggen.
Laatst bijgewerkt door Stiffie op 02-07-2011 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Igor Đurić

Berichtdoor winterzzz85 » 02-07-2011 22:39

3. Hij heeft verder geen leven in Nederland en thuis alleen voor de buis is ook niet alles.
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Lipton » 03-07-2011 00:24

Hij zit niet bij de selectie maar komt wel ff kijken. Ik zeg: netjes.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Flying Tilster » 03-07-2011 00:53

Lipton schreef:Hij zit niet bij de selectie maar komt wel ff kijken. Ik zeg: netjes.


Voor zo'n salaris ging ik ook wel even kijken :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Hielke » 03-07-2011 07:28

Stiffie schreef:Heb jij hem nog even gesproken Hielke?


Nee. Het valt me altijd wel op dat overbodige of geblesseerde spelers vrij vaak bij (oefen)wedstrijden komen kijken. Misschien heeft de club daar ook de hand in. Zo niet, dan valt dat inderdaad alles mee van bijvoorbeeld Djuric.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Igor Đurić

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 03-07-2011 09:21

FC Emmen is ook nog op zoek naar een ervaren man voor centraal achterin, misschien is dat een optie?
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Jurruh » 03-07-2011 09:36

Jullie kunnen, met alle respect, misschien 5 - 10 % van z'n salaris voor jullie rekening nemen. Daar is H'veen niet bij gebaat, dunkt me.
Jurruh
Basisspeler
 
Berichten: 934
Geregistreerd op: 21-02-2005 20:25
Woonplaats: Groningen

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Knipecity » 03-07-2011 09:48

Emmen kan je hem misschien stallen als het er op lijkt dat je hem deze transferperiode niet kan slijten elders. Beter bij Emmen meeballen en nog een paar centen krijgen dan bij de beloftes.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Igor Đurić

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 03-07-2011 10:13

Dat bedoel ik ja.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Lipton » 03-07-2011 10:43

Zou een idee kunnen zijn, maar dat zal dan pas vanaf 30 augustus kunnen gebeuren.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Gekko » 04-07-2011 20:06

Centrale verdediger Igor Djuric mag wel vertrekken en is niet langer gewenst bij de A-selectie. "Van mij had hij mee mogen doen, maar ik begrijp de club", vertelt Jans. Technisch directeur Johan Hansma is duidelijk over de Serviër. "Djuric past niet in onze plannen. Het is misschien niet des-Heerenveens om iemand buiten de selectie te zetten, maar het is wel duidelijk. Zo'n speler kan het groepsproces verstoren."
feanfan.nl
Spreken we niet meer met één mond? Of moet ik zeggen: nog steeds niet?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten