Algemeen muziektopic

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Jurjenv » 26-02-2011 08:52

Allemaal voetbalmuziek en deuntjes:

http://www.mediafire.com/?2kkkrocknfw808h

mooi bestandje
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor geert. » 14-03-2011 20:09

Het nieuwe album van R.E.M. is echt een aanrader!
Ze zijn terug en hoe!

Met dit soort albums komen ze goed mee met de jongere generatie rockbands :D

ÜBerlin:

http://www.youtube.com/watch?v=PN1YpMtPIpE
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Gekko » 27-04-2011 12:19

Weet iemand waarom Guus Meeuwis niet naar Heerenveen komt? Teruglopende belangstelling van vorig jaar tov het eerste jaar? Ik heb begrepen dat het voor de club wel aantrekkelijk was gezien de inkomsten. En voor supporters ook, is er eindelijk eens wat beleven op het veld. :cry:
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Calimero » 28-04-2011 15:23

Gekko schreef:Weet iemand waarom Guus Meeuwis niet naar Heerenveen komt? Teruglopende belangstelling van vorig jaar tov het eerste jaar? Ik heb begrepen dat het voor de club wel aantrekkelijk was gezien de inkomsten. En voor supporters ook, is er eindelijk eens wat beleven op het veld. :cry:


Vorig jaar kreeg men niet eens één concert uitverkocht en daardoor waren de inkomsten dus inderdaad tegenvallend. Ze hebben nu geloof ik een concert in Maastricht in plaats van Heerenveen. Het wordt natuurlijk wel teveel uitgemolken als het elk jaar zou zijn.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor xander » 28-04-2011 15:26

Vorig jaar kon ik aan tientalen gratis kaarten komen via studentenwerk.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Riverside » 03-06-2011 19:46

Gisteravond naar Neal Morse geweest, in Zwolle. 3 uren lang Prog-rock van de bovenste plank.

Oh, morgen weer. :mrgreen:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 07-06-2011 18:21

http://www.youtube.com/watch?v=qQhgWoe65fg

Lekker nummer. Beetje in de 80's stijl.
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor pjutje » 08-06-2011 08:31

Pietje Paaltjens schreef:http://www.youtube.com/watch?v=qQhgWoe65fg

Lekker nummer. Beetje in de 80's stijl.

Geniaal, ik las je zin en ik dacht,'... klinkt als Hurts' en vervolgens klik ik de link aan en blijkt het ook echt Hurts te zijn.
Ben op 2 maart bij een concert van hen in de Oosterpoort geweest. Dat is zeker voor herhaling vatbaar :D
H'veen 4-life
Avatar gebruiker
pjutje
Basisspeler
 
Berichten: 656
Geregistreerd op: 05-11-2007 20:13
Woonplaats: Groningen / Slappeterp

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Gekko » 26-06-2011 09:14

15e Night of the Koemarkt met falende techniek, de groep Call die niet de juiste maat jasjes kan kopen maar verder een genoeglijke avond. Altijd lekker om met een grote massa het Frysk Folksliet te zingen voor een podium. Doet herinneren aan andere tijden.
De Menaemer Feintsjes wonnen het dweilorkestenfestival. Hebben we die niet al eens voor het volkslied gehad in het ALS?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor HVNFL » 26-06-2011 14:07

Friese vlag, achter de gitaren van U2. Dit was op het concert van Glastonbury.

http://bit.ly/mLOYXP

(off. topic)

Ik ben niet zo'n fan van U2 trouwens.
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor pjutje » 26-06-2011 20:17

Gekko schreef:15e Night of the Koemarkt met falende techniek, de groep Call die niet de juiste maat jasjes kan kopen maar verder een genoeglijke avond. Altijd lekker om met een grote massa het Frysk Folksliet te zingen voor een podium. Doet herinneren aan andere tijden.
De Menaemer Feintsjes wonnen het dweilorkestenfestival. Hebben we die niet al eens voor het volkslied gehad in het ALS?

De Menaemer Feintsjes hebben meerdere keren (3 of meer) het Frysk Folksliet gespeeld in het ALS :wink: .
H'veen 4-life
Avatar gebruiker
pjutje
Basisspeler
 
Berichten: 656
Geregistreerd op: 05-11-2007 20:13
Woonplaats: Groningen / Slappeterp

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Gekko » 03-07-2011 16:11

MENAAM - De Menaemer Feintjes hebben voor de derde achtereenvolgende keer de titel beste Nederlandse dweilorkest in de wacht gesleept. Dat gebeurde tijdens de Nederlandse Kampioenschappen voor dweilorkesten in Voorthuizen. De ‘Feintsjes' wonnen eerder deze week ook al het dweilfestival van de Night of the Koemarkt in Heerenveen.
lc.nl
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Ebiede » 20-07-2011 10:25

Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen, doe het toch..

Ben afgelopen weekend op de zwarte cross geweest. Ik had hier heel veel vooroordelen over (biergooiende en in de modder spirngende wilde boeren).

Maar wat een super festival. Staat al in mijn agenda genoteerd voor volgend jaar.
Doe maar normaal dan doe je gek genoeg. Geen opgefokt sfeertje, prima feest, goede organisatie.

Meer mensen die zijn geweest?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor XbWdX » 20-07-2011 10:43

Ik ben er afgelopen weekend ook voor het eerst geweest. Erg leuk festival. Een uit de kluiten gegroeit dorpsfeest voor het hele gezin. Veel afwisseling qua muziek, natuurlijk de cross en een relaxte sfeer. Organisatie is goed en niet duur (28,50). Denk dat ik volgend jaar wel weer ga.

Ik heb trouwens de "biergooiende en in de modder spirngende wilde boeren" ook genoeg gezien. :lol:
XbWdX
Selectiespeler
 
Berichten: 163
Geregistreerd op: 14-05-2009 09:13
Woonplaats: Duiven

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor longa » 23-07-2011 16:22

Ik vind het persoonlijk geen leuk feest, terwijl het zo'n beetje in mijn achtertuin gehouden word. Ik heb er wel lekker gewerkt in de viskraam en heb wel genoten van de vrolijke mensen en mooie muziek.
Avatar gebruiker
longa
Selectiespeler
 
Berichten: 463
Geregistreerd op: 20-03-2009 14:21
Woonplaats: Doetinchem

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Calimero » 23-07-2011 17:50

Amy Winehouse schijnt op 27-jarige leeftijd overleden te zijn, als ik Twitter mag geloven. Drugs en alcohol zouden daarin een hoofdrol spelen. Ben benieuwd, zou het wel een aderlating vinden voor de muziekwereld, ze had toch wel haar eigen muzieksoort.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Marça » 23-07-2011 17:59

Het bericht is inmiddels bevestigd door de Britse politie. Erg spijtig. Was altijd wel een fan van haar muziek en keek uit naar een nieuw album na Back to Black. En 27 jaar nog maar..
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Riverside » 23-07-2011 18:00

Ik vind het niet echt een aderlating voor de muziek. Dronken op podia, haar verschijning, alcohol- en drugsverslaving, et cetera; het heeft allemaal niets met muziek te maken.

Kan er ook niet rouwig om zijn, met zo'n levenstijl ga je nou eenmaal snel dood.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Skopperij » 23-07-2011 18:13

Amy Winehouse was al jaren een levende dode. Ik wil niet weten hoeveel geld allerhande managers aan haar hebben verdiend. Hoe gekker hoe beter en niemand die zich om het lot van de arme ziel bekommerde.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor diepFries » 23-07-2011 18:32

Op een of andere manier verbaasd het nieuws me niet (na Belgrado). Toegetreden tot 'de club van 27': Jimi Hendrikx, Jim Morrison, Janis Joplin, Kurt Cobain..
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Riverside » 23-07-2011 18:55

diepFries schreef:27 jaar, veel te jong.. :(


Het is haar gelukt, ze hoort nu ook bij de beruchte '27 club'.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Calimero » 23-07-2011 20:17

Gearard schreef:Ik vind het niet echt een aderlating voor de muziek. Dronken op podia, haar verschijning, alcohol- en drugsverslaving, et cetera; het heeft allemaal niets met muziek te maken.

Kan er ook niet rouwig om zijn, met zo'n levenstijl ga je nou eenmaal snel dood.

Een levensstijl is niet bepalend of het wel of niet een aderlating voor de muziekwereld. Amy Winehouse was een klasse apart qua muziek, dat is een feit. Dat men het niet heeft op haar manier van voorkomen en prestatie is andere koek.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Flying Tilster » 23-07-2011 23:02

Calimero schreef:Een levensstijl is niet bepalend of het wel of niet een aderlating voor de muziekwereld. Amy Winehouse was een klasse apart qua muziek, dat is een feit. Dat men het niet heeft op haar manier van voorkomen en prestatie is andere koek.


Dat vind ik zwaar overdreven. Zo bijzonder was ze echt niet. Haar bekendheid hangt met name samen door haar levensstijl.
Haar vergelijken met Jimi Hendrikx & Jim Morrison gaat veel te ver.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Lipton » 24-07-2011 00:00

Eigenlijk wel een beetje in de categorie: opgeruimd staat netjes.
Echt z'n bekende persoon waarvan je zoiets hebt: waar is die al weer bekend van?
Doet me wel een beetje denken aan Lohan, waar is die eigenlijk bekend van?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Calimero » 24-07-2011 00:30

Flying Tilster schreef:Dat vind ik zwaar overdreven. Zo bijzonder was ze echt niet. Haar bekendheid hangt met name samen door haar levensstijl.
Haar vergelijken met Jimi Hendrikx & Jim Morrison gaat veel te ver.

Natuurlijk gaat dat te ver, maar je kunt moeilijk ontkennen dat ze toch aardig uniek in haar soort was en zeker muzikaal gezien echt een bovennatuurlijk talent had. Ik heb haar ook nooit met bovenstaande artiesten vergeleken, maar wel vind ik dat ze gezien haar klasse toch een verlies is in de muziekwereld. Doodzonde, letterlijk en figuurlijk. Want ik ben ervan overtuigd dat deze vrouw echt tot een groot artiest kon uitgroeien.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Flying Tilster » 24-07-2011 11:21

Calimero schreef:maar je kunt moeilijk ontkennen dat ze toch aardig uniek in haar soort was en zeker muzikaal gezien echt een bovennatuurlijk talent had. Ik heb haar ook nooit met bovenstaande artiesten vergeleken, maar wel vind ik dat ze gezien haar klasse toch een verlies is in de muziekwereld. Doodzonde, letterlijk en figuurlijk. Want ik ben ervan overtuigd dat deze vrouw echt tot een groot artiest kon uitgroeien.


Uniek in haar soort? Ach.. daarvoor kun je inderdaad van mening verschillen. Dus ik heb niet z'n moeite dat te ontekennen.
Wel is het zeer triest dat een 27-jarige al jaren drugs- en drankproblemen heeft.
Haar omgeving heeft schijnbaar niet willen zien welke problemen dit meisje had, anders hadden ze haar "gedwongen" laten opnemen in een afkickkliniek. Met name van haar manager en haar platenmaatschappij mag je enige verantwoordelijkheid verwachten (wat ik begreep hebben haar ouders wel hun best gedaan haar af te laten kicken)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Calimero » 24-07-2011 12:19

Dat ben ik zeker met je eens. Ik vind het ook wonderbaarlijk dat de hele wereld heeft toe gekeken naar het afglijden van dit meisje met de dood tot gevolg. Naar wat ik me kan herinneren hebben haar ouders haar al een keer in t kliniek gekregen, dat heeft ze uitgezeten en daar zou ze afgekickt uit zijn gekomen. Schijnbaar heeft het geen effect gehad.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Flying Tilster » 24-07-2011 16:07

Buiten dat vind ik het ook onbegrijpelijk dat ze stomdronken op het podium in Belgrado staat. Op Pinkpop 2007 moest ze al verstek laten gaan, omdat ze ook toen stomdronken was. Haar ouders hebben inderdaad een poging gedaan om haar af te laten kicken.
Maar daarna komt ze weer in het muziekwereldje terecht, veel aandacht, veel paparazzi etc.. etc..
Ze heeft de roem waarschijnlijk niet aangekund. Want dat ze een natuurlijke dood is gestorven lijkt mij uitgesloten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor feanfans » 24-07-2011 16:11

Flying Tilster schreef: Want dat ze een natuurlijke dood is gestorven lijkt mij uitgesloten.


Op Telegraaf.nl stond vanochtend dat ze overleden was aan een overdosis. Dat verbaasd natuurlijk niemand.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Algemeen muziektopic

Berichtdoor Calimero » 24-07-2011 17:27

Het was ook wel een beetje haar reputatie, door haar verslavingen kwam ze natuurlijk regelmatig (weliswaar negatief) in het nieuws. Sommige artiesten kicken hier enorm op. Zeker omdat het tegenwoordig steeds moeilijker is om een groot succes te worden én blijven in de muziekwereld.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

cron