Tribunes vernoemen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Tribunes vernoemen

Berichtdoor Skip » 03-06-2011 19:03

In veel stadions worden tegenwoordig de tribunes vernoemd naar clubhelden. Van mij hoeft dat bij de SCH niet zo nodig, maar het is wel leuk om hierover te filosoferen. Welke clubmensen verdienen een tribune? Om het makkelijker te maken, volgens mij zijn dit de allergrootsten voor Heerenveen:

*****Riemer vd Velde, Foppe de Haan, Hugo Roepel, Maarten de Jong, Wim Molenaar, Henk van Brussel, Henk Heising, Gert Jan Verbeek, Germ Hofma, Eddy Bosman (topscorer aller tijden)

****Rodion Camataru, Johan Hansma, Jan de Visser, Kees Kist, Gerald Sibon, Hans Vonk, en uit de Gouden jaren 50: Anton Dalhuysen (trainer), Hendrik Huisman (voorzitter), Jan Lenstra, Tieme Veenstra, Frans Wuyts, Sietze Bosscha, Jan Bosscha, Marten Brandsma, Mollo de Jong, Henk (Henny) de Jong, Sietze van der Laan, Jan Ploegh

***Petter Hansson, Afonso Alves, Arek Radomski, Jeffrey Talan, KJ Huntelaar, JD Tomasson, Marcus Allback, Ruud van Nistelrooy, Daniel Pranjic, Igor Korneev, Jan de Jonge, Piet Keur

PS: Abe doet niet mee, die heeft al een stadion. En ik geef toe: voor een aantal namen heb ik moeten googelen. Wel leuk trouwens.

Wat is jullie top5?
Skip
Selectiespeler
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 03-05-2004 14:28

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor Skip » 03-06-2011 22:13

Mooi dat ik jou je 5000ste post heb kunnen ontlokken Anne! Van harte!
Ben het trouwens met je eens, maar er moet ook wat te kiezen zijn hè?! Ieder is op zijn eigen manier belangrijk geweest voor H'veen. Maar graag andere suggesties natuurlijk!
Skip
Selectiespeler
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 03-05-2004 14:28

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor Riverside » 04-06-2011 08:45

Sowieso vind ik dat Riemer en Foppe ervoor in aanmerking zouden moeten komen. Wie die andere twee dan zijn weet ik niet, maar de spelers uit het rijtje Petter Hansson vallen voor mij af.

Ook Gert Jan Verbeek hoeft wat mij betreft niet. Bovendien denk ik dat hij daar zelf ook (nog) niet op zit te wachten.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 04-06-2011 11:50

Leuk topic! Vind dat inmiddels overleden clubmensen(jaren 50 en mensen als henk heising en hugo roepel) nu al ergens vermelding verdienen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-06-2011 12:50

Het gevaar van zoiets is dat er binnen de eerste 50 jaar nieuwe toppers/helden bijkomen. Moet je iemand naar wie een gedeelte vernoemd is da vervangen voor de "nieuwe" held ??
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor Sjoerdbokje » 04-06-2011 13:18

Een Kist-tribune zou ook wel aardig zijn. Niet een speciaal voor Kees, Cees of Teun, maar gewoon een Kist-tribune :)
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor Vrieskist » 04-06-2011 23:55

Sjoerdbokje schreef:Een Kist-tribune zou ook wel aardig zijn. Niet een speciaal voor Kees, Cees of Teun, maar gewoon een Kist-tribune :)

vries-kist tribune? goed idee ;)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor davp » 05-06-2011 10:50

Vind het persoonlijk ook wel vet wanneer een tribune naar een roemruchte wijk vernoemt wordt. Alleen is dat bij ons niet echt van toepassing denk ik.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor sch4-live » 05-06-2011 12:55

Crackstraat :wink:
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor xander » 05-06-2011 13:13

Kruisstraat
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor Jurjenv » 06-06-2011 10:55

Ik zat vandeweek precies met hetzelfde idee.

Het is natuurlijk mooi als de mensen zelf meekrijgen dat de club dit voor ze doet en niet later na overlijden (Abe Lenstra, Rat Verlegh, ed.)

Van de Velde, de Haan zijn absoluut zeker.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor Frisian Viking » 06-06-2011 11:19

Het zou mooi zijn als de omgeving van het stadion ook meer naar het verleden van de club verwijst. Hoewel er al een aardige poging is gedaan mijns inziens. Zo heb je al de Dalhuysenstraat, Het Jonkmanplein en de Huismanstraat. De Abe Lenstra Boulevard zou mijns inziens een andere naam kunnen krijgen omdat Abe het stadion al heeft natuurlijk. In de toekomst zou zo'n weg naar Foppe vernoemd mogen worden bijvoorbeeld, maar daar is nu nog niet het juiste tijdstip voor vind ik. In het stadion kun je tribunes, zalen, ingangen en weet ik veel wat vernoemen. Daar mag best wat actiever beleid in gevoerd worden. Ook het plein voor het Abe Lenstra Stadion zou de naam van een legende mogen dragen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Tribunes vernoemen

Berichtdoor Frisian Viking » 06-06-2011 11:24

Skip schreef:In veel stadions worden tegenwoordig de tribunes vernoemd naar clubhelden. Van mij hoeft dat bij de SCH niet zo nodig, maar het is wel leuk om hierover te filosoferen. Welke clubmensen verdienen een tribune? Om het makkelijker te maken, volgens mij zijn dit de allergrootsten voor Heerenveen:

*****Riemer vd Velde, Foppe de Haan, Hugo Roepel, Maarten de Jong, Wim Molenaar, Henk van Brussel, Henk Heising, Gert Jan Verbeek, Germ Hofma, Eddy Bosman (topscorer aller tijden)

****en uit de Gouden jaren 50: Anton Dalhuysen (trainer), Hendrik Huisman (voorzitter), Jan Lenstra, Tieme Veenstra, Frans Wuyts, Sietze Bosscha, Jan Bosscha, Marten Brandsma, Mollo de Jong, Henk (Henny) de Jong, Sietze van der Laan, Jan Ploegh

Jouw lijstje analyserende kom ik op dit moment uit op deze lijst. Waarbij ik vind dat mensen die nu nog leven niet vernoemd moeten worden ofzo. Spelers uit de jaren '40 en '50 verdienen het natuurlijk absoluut om genoemd te worden.

Verder zitten in dat eerste rijtje ook een paar leuke namen inderdaad. Hugo Roepel, Henk Heising, Wim Molenaar (tevens één van de toppers uit de gouden periode) en Henk van Brussel zijn leuke opties. De open dag zou je wel de Brusselse Kermis kunnen noemen!
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia


Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten