Christian Grindheim

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Lardy schreef: mensen beoordelen hem nu op het laatste seizoen waarin hij inderdaad niet geweldig speelde.
Helaas doen veel clubs dat ook. Het zal dus nog best veel moeite kosten om een club te vinden die het contract, dat nog 'maar' 1 jaar doorloopt, af wil kopen. Laat staan een betere club waar hij meer kan verdienen dan hier. Ik zie het maar zo gebeuren dat hij nog een jaar, tegen zijn zin, hier zit.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Men beoordeeld hem nu inderdaad op het laatste seizoen, en dan ook nog alleen op de 2e helft van dat seizoen. Tot aan de winter was Grindheim elke wedstrijd 1 van de beteren. Hij was absoluut de beste man van de eerste seizoenshelft, dat zou je al snel vergeten. Na de winterstop viel hij echter ver terug, zoals het grootste deel van het team.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.. Dat geld voor iedereen..

Ik heb zaalvoetbal op eerste divisie niveau gespeeld, nu heb ik al moeite om in de reserve vijfde klasse mee te komen.
Kortom wat je in het verleden hebt gedaan maakt geen zak uit het gaat om het hier en nu en dan is Grindheim knap waardeloos gebleken.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Als je je realiseert dat voor STEKELENBURG nog niemand geweest is die zelfs maar informeerde, terwijl hij met een 1-jarig contract maar iets van 5, 6 miljoen zal moeten kosten, dan zegt dat wel genoeg.

Grindheim is een grootverdiener bij ons, en dat gaat in Nederland niemand betalen (6 ton), in het buitenland zitten ze denk ik niet op hem te wachten, daar valt ie onvoldoende op, Nederlands clubje dat 12e werd ... maar hij is wél MOTY bij ons!
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Grindheim moet toch wel een nieuwe club kunnen vinden? Noors international en heeft uitstekend voor ons gepresteerd. Het valt te hopen dat scouts van bijvoorbeeld Borussia Mönchengladbach, Club Brugge verder kijken dan het afgelopen halve seizoen.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Over het algemeen gaan de salarissen voor voetballers omlaag. Doorlopende contracten met bijbehorende salarissen moeten worden gerespecteerd. Kun je dus niet onderuit. Veel clubs moeten snoeien in de begroting. Al met al kunnen clubs dus alleen iets doen als aflopende contracten niet worden verlengd. Een Grindheim heeft nog een salaris uit de periode van voor de crisis en dus zal hij wel weg willen naar een grotere club tegen een gelijk of beter salaris, maar niet weg kunnen. Omdat er blijkbaar geen club is die hem hetzelfde salaris wat hij nu krijgt waard vind of geen financiële ruimte heeft. Dat zal ook wel de reden zijn waarom Heerenveen het contract met Vayrinen nog niet heeft verlengd. Of Grindheim of Vayrinen moet waarschijnlijk vertrekken. Als Grindheim weg gaat zal het contract van Vayrinen wel worden verlengd en als Grindheim niet vertrekt zal Vayrinen weg moeten.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Peter schreef:Over het algemeen gaan de salarissen voor voetballers omlaag. Doorlopende contracten met bijbehorende salarissen moeten worden gerespecteerd. Kun je dus niet onderuit. Veel clubs moeten snoeien in de begroting. Al met al kunnen clubs dus alleen iets doen als aflopende contracten niet worden verlengd. Een Grindheim heeft nog een salaris uit de periode van voor de crisis en dus zal hij wel weg willen naar een grotere club tegen een gelijk of beter salaris, maar niet weg kunnen. Omdat er blijkbaar geen club is die hem hetzelfde salaris wat hij nu krijgt waard vind of geen financiële ruimte heeft. Dat zal ook wel de reden zijn waarom Heerenveen het contract met Vayrinen nog niet heeft verlengd. Of Grindheim of Vayrinen moet waarschijnlijk vertrekken. Als Grindheim weg gaat zal het contract van Vayrinen wel worden verlengd en als Grindheim niet vertrekt zal Vayrinen weg moeten.
Nou, ik denk dat je betoog heel aardig is. Maar de club heeft Kums aangetrokken en ook GAR komt terug.
Ik denk dat de club zowel Grindheim als Vayrynen kwijt zou willen.
Te meer om ook af te rekenen met de matige twee jaren achter ons. Daarvoor moet je in mijn opinie spelers uit die jaren lozen en met nieuwe gezichten verder.
Samen maken we de club sterk.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Spelers uit die jaren lozen? Dus allemaal?
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Heerenveen heeft aangegeven dat ze wel verder willen met Vayrinen. Dat er nog niet met hem verder is gesproken bleek af te hangen van andere spelers die eerst moeten vertrekken. Als je 1 en 1 optelt dan betekend dat dus dat Heerenveen Vayrinen zijn contract wil verlengen als er iemand anders vertrekt. Grindheim heeft aangegeven dat hij weg wil en omdat beide spelers op het middenveld spelen lijkt het dus logisch dat hier een verband ligt. De situatie is dan dus ongewijzigdt t.o.v. dit seizoen. Kums komt dan in de plaats van Grindheim. Beide spelers hebben veel ervaring ook in interlands. Het lijkt me dus niet verstandig om beide te laten gaan.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Grindheim verkopen zou de beste optie zijn, maar ik vraag me af of er wel interessante clubs voorbij komen. Het laatste half jaar was tenslotte niet best. Een flinke vormdip, een schorsing vanwege een domme rode kaart, daarna nog een wedstrijd gespeeld die helemaal nergens meer om ging en vanmiddag ook weer in de beginfase geblesseerd uitgevallen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Voor Grindheim geld wel een beetje het zelfde als Beerens, binnen gekomen om het kampioenschap binnen te halen. En nu ongemotiveerd omdat we jaarlijks net de JL ontlopen.
Zal zich vast en zeker laten zien in de interland tegen Portugal.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

http://www.feanonline.nl/index.php?mod=inc_item&id=2366

Grindheim voor 750.000 euro naar FC Kopenhagen !
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Lijkt me wel wat weinig voor Grindheim, maar goed, als de club graag van hem af wil...
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Zijn contract loopt nog één seizoen door. Veel meer ga je er niet voor krijgen. Bovendien is het maar de vraag of dat bedrag juist is. Kopenhagen is geen kleine club trouwens, met een stadion van 38 000 man en jaarlijks Europees voetbal.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Denk ook dat je er wel wat meer uit moet kunnen slepen. Kopenhagen heeft goed geboerd afgelopen jaar met het overleven van de CL groepsfase...
The two most powerful warriors are patience and time.
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

Het bedrag valt me eigenlijk wat tegen, omdat hij ten eerste een behoorlijk aantal interlands achter zijn naam heeft staan (Wat toch ook wel wat persoonlijkheid meebrengt) en 2. Omdat hij voor meer geld is binnengehaald terwijl hij nu beterder is geworden. En 3. Kopenhagen heeft 8-finale CL gespeeld. Dus die hebben aardig wat miljoenen in de kas.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Maar aan de andere kant kun je zeggen: zijn contract loopt één jaar door, zijn laatste halfjaar was niet geweldig en wellicht drukt hij zo zwaar op de begroting dat Heerenveen maar wat graag wil meewerken.
us Hearrenfean
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 28-02-2011 23:16
Locatie: Deventer

Bericht door us Hearrenfean »

Het is 7,5 ton maar Grindheim zal in een jaar ook wel een ton of 5 verdienen bij Heerenveen. Al met al dit gefrustreerde mannetje lekker laten gaan.
Blue-White Army!!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Niet zo zeuren mensen, 7,5e ton voor een redelijke speler van een Nederlandse middenmotor met nog maar 1 jaar contract is gewoon heel realistisch. Hij is ook al weer 28. Veel meer ga je er echt niet voor krijgen. Wees blij dat we hem kwijt zijn geraakt, hij liep hier nog tegen zijn zin rond. Het scheelt vast ook weer een mooie hap in het salarishuis. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het meer moeite zou kosten om hem te verkopen en had het zeker niet al zo snel verwacht.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

€750.000 is een mooi bedrag voor Grindheim. Hij heeft nog maar een contract voor een jaar. Affelay ging voor €3.500.000 naar Barca.

Je kunt ook te veel willen. Dit bedrag, plus een salaris. Dan heb je weer wat ruimte. Nu Beerens snel ophalen graag.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Heerenveen rules schreef:€750.000 is een mooi bedrag voor Grindheim. Hij heeft nog maar een contract voor een jaar. Affelay ging voor €3.500.000 naar Barca.

Je kunt ook te veel willen. Dit bedrag, plus een salaris. Dan heb je weer wat ruimte. Nu Beerens snel ophalen graag.
Nou mooi bedrag hoor, hij kwam voor 2,5 miljoen euro naar sc Heerenveen ....
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Lipton schreef:Nou mooi bedrag hoor, hij kwam voor 2,5 miljoen euro naar sc Heerenveen ....
Maar in de tussentijd is de club niet beter gaan presteren. Net wat HR zegt.. Afellay ging voor "slechts" 3,5 miljoen naar Barca. Het bedrag wat we toen voor Grindheim neergelegd hebben ga je, zeker in de huidige tijd, niet voor hem krijgen.
Dan moet je het verlies incasseren en dan is 7,5 ton nog een redelijk bedrag. Tel daarbij op zijn salaris en je krijgt weer wat lucht.
Maar nu graag echt de overbodige spelers zien te lozen. En dat zal nog een hele kluif worden, want welke club is nu geïnteresseerd in een Djuric?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Lipton schreef: Nou mooi bedrag hoor, hij kwam voor 2,5 miljoen euro naar sc Heerenveen ....
Dan kun je dus beter concluderen dat hij voor veel te veel geld gehaald is toendertijd
dan dat hij nu te weinig opbrengt. Met bijna een derde deel van die aanschafprijs voor deze speler mag je de handen nog dichtknijpen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het is misschien niet de hoofdprijs, maar heel veel meer dan 750.000 euro krijg je in deze tijd voor Grindheim echt niet. Dat hij destijds 2,5 miljoen euro heeft gekost is ook niet zo relevant. Je kunt nu eenmaal niet iedere speler met winst verkopen. Ik zou zeggen: probeer te kijken wat eruit te halen is en grijp dat bedrag maar. Dan heeft Grindheim zijn nieuwe uitdaging, heeft Heerenveen weer een potje en is er duidelijkheid.

Overigens zou ik het opmerkelijk vinden als Grindheim naar Kopenhagen gaat. Natuurlijk is dat een heel behoorlijke club, maar het is wel de Deense competitie. Die is natuurlijk niet beter dan de onze. Ik zou in zijn geval juist nog even wachten of er toevallig niet een Engelse of Duitse club voorbij komt. Maar goed, voor beide kanten valt er wel iets te zeggen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

2,5 miljoen euro voor Grindheim is natuurlijk verschrikkelijk veel geld geweest. Want hij heeft hier helemaal niks gepresteerd.
750.000 is opzich wel een aardig bedrag, maar ik vind het nog aan de lage kant. Zeker als je kijkt dat je hem verkoopt aan een club die CL speelt.
De vergelijking met Affelay zie ik niet helemaal, want die ging in de winterstop weg, en met nog hele interessante claussules.

Al met al ben ik heel blij dat Grindheim weggaat want hij heeft zelden iets toegevoegd aan het elftal.
GMV
Invaller
Berichten: 317
Lid geworden op: 29-10-2006 12:10
Locatie: Joure

Bericht door GMV »

DE EINDSTAND MOTY

Grindheim 26 punten
Janmaat 25 punten
Assaidi en Narsingh 22 punten
En dan roepen hier mensen dat het zo'n waardeloze spelers was? Kom op zeg. Natuurlijk was zijn laatste half jaar niet goed, maar daarvoor heeft hij het naar behoren gedaan.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

In de 97 competitie wedstrijden die hij speelde voor sc Heerenveen scoorde hij 7x en dat is veelste weinig voor een aanvallende middenvelder. (Elm scoorde in 69 wedstrijden 12 x. Roorda scoorde alleen dit seizoen al meer dan Grindheim deed in de hele periode bij sc Heerenveen.)
Ook heeft hij de afgelopen twee seizoenen veelste weinig gebracht voor een "ervaren" middenvelder.

Grindheim is (als hij zijn dag heeft) wel een redelijke leuke speler om naar te kijken. Hij werkt hard, maar voor de rest voert hij helemaal niks uit. Voegt gewoon niks toe aan het elftal. Ik zie veel liever Roorda, Djuricic of Vayrynen spelen op zijn potitie.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Lipton schreef:In de 97 competitie wedstrijden die hij speelde voor sc Heerenveen scoorde hij 7x en dat is veelste weinig voor een aanvallende middenvelder. (Elm scoorde in 69 wedstrijden 12 x. Roorda scoorde alleen dit seizoen al meer dan Grindheim deed in de hele periode bij sc Heerenveen.)
Ook heeft hij de afgelopen twee seizoenen veelste weinig gebracht voor een "ervaren" middenvelder.

Grindheim is (als hij zijn dag heeft) wel een redelijke leuke speler om naar te kijken. Hij werkt hard, maar voor de rest voert hij helemaal niks uit. Voegt gewoon niks toe aan het elftal. Ik zie veel liever Roorda, Djuricic of Vayrynen spelen op zijn potitie.
Hij werkt hard, maar voert verder niks uit..... pffff dat is toch zijn spel.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Kijk Svec werkt ook hard maar die voert zijn taak zo uit zodat anderen daar echt wat aan hebben. Grindheim werkt hard, maar levert per saldo gewoon heel weinig op. Hij past niet thuis in het spelletje wat wil willen spelen. Ik kan nou ook niet zeggen dat ik hem gemist heb in de wedstrijden dat hij geschorst was.

Hij voegt gewoon niks toe, helaas.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Intrinsiek is Grindheim de beste speler van Heerenveen. Een box-to-box middenvelder met loopvermogen, drive, duelkracht en een fenomenaal spelinzicht. Hoezo voegt hij niets toe? Was dit seizoen verantwoordelijk voor 8 assists terwijl hij niet speelt als aanvallende middenvelder. Grindheim geeft meer nuttige passjes dan Väyrynen en Djuricic samen.
Plaats reactie