Dat kunnen wij beter! (Ontwerpen uitshirts)

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Een poll/verkiezing zou ik zeker toejuichen.
SCH
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ook maar een kleine dump!

1. Blauw met zwart, vrij modern.
Afbeelding
2. Huidige shirt in een ander idee, schuine baan met wat meer wit.
Afbeelding
3. Traditionele kleuren, maar ander ontwerp.
Afbeelding
4. Gewoon een neutraal, niet te ingewikkeld shirt. Blauw met wit, clubkleuren dus.
Afbeelding
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Silver schreef: Over de shirtreclame: het is en blijft natuurlijk een supporters droom, een shirt zonder reclame maar is helaas met de huidige commercie (bijna) onmogelijk.
Nouja, ik zou het raar vinden dat we als supporters opeens een shirt gaan bedenken mét reclame terwijl de club nu juist met een shirt zonder reclame komt...
Silver

Bericht door Silver »

Jeroen schreef: Nouja, ik zou het raar vinden dat we als supporters opeens een shirt gaan bedenken mét reclame terwijl de club nu juist met een shirt zonder reclame komt...
Absoluut waar, maar het huidige uitshirt is een (hoge) uitzondering en waarschijnlijk gingen Univé/Jako er alleen akkoord mee omdat er toch maar 3/4 wedstrijden in gespeeld wordt. Denk niet dat er nu een trend komt waarbij we de komende jaren uitshirts zonder reclame krijgen, hoe erg ik 't ook zou toejuichen.
Silver

Bericht door Silver »

Calimero schreef:Ook maar een kleine dump!

1. Blauw met zwart, vrij modern.
4. Gewoon een neutraal, niet te ingewikkeld shirt. Blauw met wit, clubkleuren dus.
Deze 2 zijn mooi! Alleen nummer 4 is niet echt praktisch als uitshirt ivm de kleuren, maar ziet er wel mooi uit!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Afbeelding

Op de een of andere manier vind ik die lichte kleur aardig veel stijl hebben.
Silver

Bericht door Silver »

Nog ff 2 ontwerpen, eerste is misschien wat controversieel met groen/wit maar heb met opzet erg donkere tint groen gekozen en de blauw/witte V om de Heerenveen connectie te maken.

De laatste 2 zijn gebaseerd op de vlag van de gemeente Heerenveen. Niet echt geschikt als uitshirt, maar misschien als warming-up/trainings shirt.
EDIT: kleur aangepast, leek meer paars dan blauw.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Silver op 18-05-2011 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Komen er een paar prachtishirts voorbij. Ik heb nog geen lelijkere gezien dat hetgeen we nu hebben.......

Blauw-wit blijft het mooist.
Laatst gewijzigd door Heerenveen rules op 18-05-2011 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Als trainingshirt had ik deze ontworpen:
Afbeelding

7 pompeblêdjes, sa as it mot!
Dieder

Bericht door Dieder »

Als ik eerlijk ben heb ik nog geen mooier shirt gezien dan het huidige rood-witte uitshirt.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Vind die "Blackburn"variant van Silver ook wel aardig.
Dat shirt gebaseerd op de gemeentevlag is ook leuk, alleen even paars vervangen door blauw.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Zozo, is het nou zo moeilijk om een fatsoenlijk shirt te ontwerpen Heerenveen? Shirt nummer 1 van Johanson16 in de 1e post blijf ik fantastisch vinden! Ik heb een aantal pracht shirten met of zonder historie voorbij zien komen. Hoe dan ook: Alles is beter dan het Ajax shirt, Groen-wit of Blauw-geel!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Ik zie vooral erg veel lichte shirts geplaatst worden. Lijkt mij dat die shirts niet ideaal zijn als uitshirt omdat ze dan alsnog veel op een shirt van de tegenstander kunnen lijken. :roll:
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

xander schreef:Wellicht kunnen de moderaters iets organiseren? Tot een bepaalde datum kan je inzenden ofzo. Het mooiste shirt wordt door Nieuw Noord op de markt gebracht ;)
Goed plan! We zijn aan het overleggen hoe we een verkiezing als beste aan kunnen pakken, dus daar komen we vanavond/morgen op terug!
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Zeer mooie ontwerpen van Silver, mijn complimenten!
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Precies, blauw en wit mogen sowieso niet in het shirt zitten lijkt mij.
Silver

Bericht door Silver »

Eric schreef:Precies, blauw en wit mogen sowieso niet in het shirt zitten lijkt mij.
Ligt er beetje aan hoe 't gebruikt wordt. Blauw is best te gebruiken (wel een donkere variant dan 't thuisshirt), wit is inderdaad niet echt handig (muv kleine accenten).
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Kleuren uit het thuisshirt mogen zeker wel gebruikt worden in het uitshirt.
Utrecht had een paar jaar geleden dit bijvoorbeeld:
Afbeelding

Het gebruik van blauw en/of wit in het uitshirt van Heerenveen is dan dus ook geen probleem.
Gebruikersavatar
SCHyperman
Nieuw talent
Berichten: 136
Lid geworden op: 07-06-2009 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door SCHyperman »

Calimero schreef:Als trainingshirt had ik deze ontworpen:
[plaatje]

7 pompeblêdjes, sa as it mot!
Ik vind rood op blauw niet zo mooi, dus heb ik op basis van de jouwe een blauw shirt met witte strepen gemaakt.
Afbeelding

En ik heb nog wat geprobeerd:
Afbeelding

Vind hem zelf niet heel erg geslaagd, maar post hem toch maar.
Silver

Bericht door Silver »

SCHyperman schreef:
Ik vind rood op blauw niet zo mooi, dus heb ik op basis van de jouwe een blauw shirt met witte strepen gemaakt.
Afbeelding
Die is mooi, heeft een retro uitstraling! Niet als uitshirt uiteraard, maar zou prima vrijetijdsshirt zijn. Alleen Jako logo beetje meer naar links.
Silver

Bericht door Silver »

Een donkerroze uitvoering, één standaard en één als retro-uitvoering.
Al m'n ontwerpen zijn te vinden via link in m'n onderschrift.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Zo, daar zitten zeker mooie ontwerpen tussen. Er zit hier wel eea aan ontwerptalent.
Silver

Bericht door Silver »

Grijze uitvoering.

Ben benieuwd wat een poll oplevert, ben zelf erg enthousiast over het 1e ontwerp van Johanson16 (verticale blauw/witte baan met pompleblêden), maar dan zonder reclame erop.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Alle design die voorbij zijn gekomen zijn al stukken beter dan het afschuwelijke 020 gedrocht waar ze afgelopen zondag in liepen. Lijkt me dat de beste van alle designs aan de directie aangeboden worden?
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
SCHyperman
Nieuw talent
Berichten: 136
Lid geworden op: 07-06-2009 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door SCHyperman »

Die tweede van je is erg mooi! Petje af! En bij de vierde weet ik niet of het je bedoeling was de baan van de voorkant op de achterkant door te laten lopen, maar als dat wel zo was zit die aan de verkeerde kant.
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

SpongeBob schreef:Lijkt me dat de beste van alle designs aan de directie aangeboden worden?
Zoiets was wel mijn idee achter dit topic. Uiteindelijk hebben we een beste design en vast ook wel twee designs die het net niet zijn geworden. Deze ontwerpen kunnen een boodschap aan de directie in ieder geval aansterken. En met een beetje geluk doet de directie er ook daadwerkelijk wat mee.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

SCHyperman schreef:Die tweede van je is erg mooi! Petje af! En bij de vierde weet ik niet of het je bedoeling was de baan van de voorkant op de achterkant door te laten lopen, maar als dat wel zo was zit die aan de verkeerde kant.
Nu je het zegt, haha! Ja was inderdaad de bedoeling maar vermoed dat ik een beetje sliep bij dat shirt :lol:
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Deze ontwerpen zijn stukken beter dan waar de club c.q. Jako mee aan komt zetten. Vooral de shirts met in het midden de pompeblêden en de afbeelding van Abe zijn prachtig!
Gebruikersavatar
SCHyperman
Nieuw talent
Berichten: 136
Lid geworden op: 07-06-2009 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door SCHyperman »

Nog twee geprobeerd te maken op basis van het pompebled:

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie