Selectie saneren

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Skip » 05-04-2011 13:20

Puur hypothetisch natuurlijk, maar ik zou houden: VdB, Vayrinen, Assaidi, Narsingh, Janmaat, Gouweleeuw, Svec en vooruit: Roorda. De rest moven. Jans mag blijven, maar dan wel met een oud-topvoetballer naast zich waar spelers respect voor hebben, en die zorgt voor een goede sfeer. Bosvelt? Dus Libregts weg. En misschien vd Sleen ook maar, keepers worden bij ons altijd alleen maar slechter.
Skip
Selectiespeler
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 03-05-2004 14:28

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Riverside » 05-04-2011 13:31

Waarom moet Jans blijven en kan Libregts weg? Volkomen ridicuul, en heb ik het nog niet eens over het feit dat Jans zijn lot verbindt aan Libregts en vice versa.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Skip » 05-04-2011 13:42

Ridicuul is reageren zonder argumenten. Terzake;
1. Het gaat niet goed zoals het nu gaat, en er moet dus wat gebeuren.
2. Ik heb nog steeds vertrouwen in Jans als bouwer, en dat is precies wat we nu nodig hebben. Helaas moest daarvoor eerst de zaak escaleren. Jans is een jaartje te vroeg gekomen.
3. Libregst en Jans kennen elkaar te goed, de verrassing is er uit. Ook naar de spelers toe. Libregts weet te weinig zijn stempel te drukken op de groep, ook qua sfeer. Heeft niet voldoende overmacht. Vult Jans te weinig aan in zijn (zeker aanwezige) onvolkomendheden. Maar een trainer (ook Jans) zoekt altijd naar het vertrouwde, waar eerder van is gebleken dat het werkt, of op z´n minst hem niet in de weg loopt/dwarsligt.

Zie daar je uitleg. Nu jij, waarom ridicuul?
Skip
Selectiespeler
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 03-05-2004 14:28

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Riverside » 05-04-2011 13:55

Ik weet niet of ridicuul wel het juiste woord was, maar Jans zal nooit toestaan dat Libregts weggaat. Gevalletje ondenkbaar.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor CJF » 05-04-2011 17:16

BK2007 schreef:
Blizzard schreef:Dankzij het wanbeleid van Kuiper en Hoekstra is de club ontzettend diep gezakt.


Haglund is door Riemer gescout hoor. Hij zag onder andere een potentiele CV in hem. Hoe anders is het gelopen.
Everse heeft dat nog geprobeerd. Maar het schijnt ook zo te zijn dat Haglund zelf liever op het middenveld speelt.


Dat hij gescout is door Riemer heb je gelijk in, echter hij heeft de club geadviseerd alleen haglund te halen als hij niet teveel geld zou kosten. Riemer wist namelijk dat het een risico was om een middenvelder om te turnen naar een centrale verdediger (hij had het hansson scenario in zijn hoofd). Hij zag kwaliteiten in Haglund om een goede cv te zijn, voor het middenveld had hij niet de benodigde kwaliteiten. Het risico in ongenschouw nemende dat het omturnen zou kunnen mislukken adviseerde riemer het bestuur om Haglund voor een klein bedrag en met een klein salaris over te nemen. Het bestuur is vervolgens veelste ver gegaan door een te groot bedrag te betalen.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Marco » 05-04-2011 19:20

Heerenveen moet weer Heerenveen worden en dat moet uitgedragen worden door mensen die de club kennen.
Daarom vind ik het een goede zaak dat er sprake is dat men Vonk terughaalt, maar wie ik ook terug zou halen is Sibon.
Hij heeft jaren bij de club gezeten en was juist 1 (in tegenstelling tot sommige verhalen) die goed was voor de sfeer.
Ook liet hij het team beter spelen, ik denk dat hij een prima spitsentrainer of assistent zou kunnen zijn. Ook om de clubcultuur weer terug te brengen.

VdB - Clubman, goede zet om te houden, kan nog steeds groeien.
Steppe - verhuren aan Juperiler league ( belgie of NL2, maakt me niet uit)
JAP - weg
El Ak- de kans geven!
Breuer - contractverlaging geven (1/4 van huidig), anders weg
Kruiswijk - houden, kan veel en veel beter
Janmaat - 100% houden
Gouweleeuw - houden en basisplaats geven
Djuric - weg
Kopic - backup als Breuer weg gaat, anders weg
Grindheim - weg, overschatte voetballer, goed dat ie verplicht moet toekijken komende weken
Vayrynen - als het kan: houden
Svec - heeft nog steeds veel potentieel, was 2 seizoen geleden één van de beste middenvelder van eredivisie
Elm - bij goed bod weg
Djuricic - 100% houden, met juiste mensen om hem heen wordt t nog een hele goeie
Haglund - weg
GAR - terughalen, maar moet wel verder verbeteren
Beerens - weg
Assaidi - houden
Narsingh - houden
Dost - weg weg weg weg weeeeeggggg weg weegggggg nu weg! (helemaal mee eens TWR22)

Nieuwe spits halen, of jeugd de kans geven.
Marco
Nieuw talent
 
Berichten: 60
Geregistreerd op: 08-09-2004 15:56

Re: Selectie saneren

Berichtdoor BK2007 » 05-04-2011 19:39

Ik vraag me af wat de club nog denk te verdienen met al die spelers die weg mogen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Selectie saneren

Berichtdoor zweed1 » 05-04-2011 20:01

BK2007 schreef:Ik vraag me af wat de club nog denk te verdienen met al die spelers die weg mogen.



Denk niet veel. Dost, Beerens, Grindheim, Elm en Steppe zijn nog wat waard, de rest is al afgeschreven.

De grote bedragen zijn verleden tijd bovendien zijn het ook niet echt uitblinkers. Schat in dat ze 6 a 7 mln kunnen opleveren. Dost zal bijvoorbeeld veel minder opleveren dan in de winterstop. Die moet strakls ook met verlies van de hand gedaan worden.

Er is volgens mij een volledig gebrek aan visie en besluitvaardigheid in de directie/bestuur/RvC.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Selectie saneren

Berichtdoor BK2007 » 05-04-2011 20:06

Het voordeel van het nadeel dat je niet veel meer kunt vragen voor spelers is dat je ook niet veel meer hoeft te bieden op spelers als je weer eens wat wil kopen. Ook voor andere clubs gelden immers dat de economische crisis torenhoge vraagprijzen niet meer reëel zijn tegenwoordig.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Selectie saneren

Berichtdoor SCH-FAN » 06-04-2011 07:41

Laat ik voorop stellen dat ik het met iedereen eens ben dat de ‘rotte’ appels en de spelers die het niveau niet aankunnen moeten verdwijnen. Maar we stappen wel heel makkelijk met zijn allen over het feit heen dat (muv Vayrinen, VDB -inmiddels verlengt, JAP, Ellegaard) er geen contracten aflopen.

Je kan dus wel flink willen saneren maar als er geen andere club komt of de speler in kwestie gaat bij een andere club veel minder verdienen dan houdt het op. Ik vraag me dan ook af of er een echte schoonmaak in de zomer wordt gehouden en of je de TD hier verantwoordelijk voor kan houden. In 2012 lopen veel contracten af en dan kan mijns inziens wel een echte schoonmaak worden gehouden.

Daarnaast vind ik dat er een Technische Platform moet komen (goh dat klinkt wel heel mooi, maar je moet het ook niet overdrijven) met Riemer, Foppe en Hansma. Alle drie clubmensen die veel hebben betekend voor Heerenveen. Laat die het Technisch beleid maar bepalen en uitvoeren. (beetje offtoppic, al past selectie saneren wel bij technisch beleid )
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Selectie saneren

Berichtdoor TWR22 » 06-04-2011 08:47

Inderdaad, als er contracten lopen gaan sommigen niet weg. Wie wil Steppe nou in NL en in Belgie betalen ze zijn belachelijke salaris niet, ongeveer 1/5e, dus die gaat gewoon zitten "Bogarderen" en blijft dus, net als een Djuric (6 ton ... :evil: ). Zo zijn er meer.

Na het saneren wel 4 goede aankopen: een spits, die hebben we nu niet, 2 verdedigers en een keeper (als je althans Steppe kan lozen, anders is het financieel niet te doen). 1 voordeel, als er geen andere keeper komt is VdB verzekerd van een basisplaats.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Selectie saneren

Berichtdoor 1983 » 06-04-2011 10:59

SCH-FAN schreef: Maar we stappen wel heel makkelijk met zijn allen over het feit heen dat (muv Vayrinen, VDB -inmiddels verlengt, JAP, Ellegaard) er geen contracten aflopen.

Vergeet onze palingboer niet, zijn contract loopt (gelukkig) ook af aan het einde van het seizoen. Maar verder klopt het wel wat je zegt, de meesten hebben nog een lopend contract waardoor echt drastisch saneren moeilijk zal worden. Het is dan ook te hopen dat er voor spelers als Elm, Breuer, El-Akchaoui, Djuric, Steppe, Haglund, Grindheim, Beerens, Kopic en Dost (of in elk geval een groot aantal daarvan) kopers te vinden zijn en dat wordt nog moeilijk zat. Anders zullen er nog niet veel grote stappen kunnen worden gezet vrees ik.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Selectie saneren

Berichtdoor BK2007 » 06-04-2011 12:07

Spelers verkopen als ze zelf niet weg willen is ontzettend moeilijk, kijk maar naar Bogarde en Djuric.
Echter we hebben Popov, Papadopoulos en Elyounoussi ook verkocht. Deze spelers werkten gewoon mee om hun situatie te veranderen. Dus aan spelen toe te komen, want dat willen ze meestal toch liever dan bankzitten.
Het kan dus wel degelijk, daarom ben ik ook best wel optimistisch dat er veel kan en gaat veranderen qua selectie deze zomer.
Het zou bovendien goed zijn meteen in mei en in elk geval bij de eerste training al grote veranderingen te zien.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Frisian Viking » 06-04-2011 14:21

BK2007 schreef:Ik vraag me af wat de club nog denk te verdienen met al die spelers die weg mogen.

Veenstra heeft aan het begin van dit seizoen enorm veel afgeschreven op de waarde van de spelers. Vandaar ook dat het verlies van 15 miljoen zo groot was. Daar is dus al wel rekening mee gehouden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Selectie saneren

Berichtdoor tha boelie » 06-04-2011 14:34

Alleen een keeper halen als Steppe vertrekt. Voor de verdediging zou ik Ramon Zomer, Nuytink en/of Derijck halen.

Breuer, Kopic, Djuric, Jong-a-Pin allemaal wegdoen.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Wizard » 06-04-2011 15:03

tha boelie schreef:Alleen een keeper halen als Steppe vertrekt. Voor de verdediging zou ik Ramon Zomer, Nuytink en/of Derijck halen.

Breuer, Kopic, Djuric, Jong-a-Pin allemaal wegdoen.


Aub geen Zomer; veel te beperkt. Nuytinck ontwikkelt zich uitstekend, ben ik zeker een voorstander van.
Eens met voorgenoemde voorstellen wie mogen vertrekken al heb ik bij Kopic nog m'n twijfels..

Het liefst zie ik Vdb als reservekepper en een stabiele keeper op 1 komen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Flying Frisian » 21-04-2011 12:10

Steppe: verkopen, mist naast fysiek teveel aspecten die hem tot eerste doelman bij de club kunnen maken
Stuhr-Ellegaard: vertrekken, is nog altijd een bron van onzekerheid en heeft bovendien weinig groeipotentie
Vandenbussche: behouden, heeft bewezen mentaliteit te hebben en subtopniveau aan te kunnen
Breuer: behouden, door multifunctionaliteit een prima twaalfde man, maar dient geen basisspeler meer te zijn
Đurić: verkopen/vertrekken, is niet goed genoeg voor de Eredivisie en heeft toch een vorstelijk salaris
El-Akchaoui: behouden, wil geen afstand doen van zijn goede salaris waardoor hij hier na de zomer nog zal spelen
Gouweleeuw: behouden, doet het momenteel verdienstelijk en heeft komend seizoen behoefte aan speeltijd
Janmaat: behouden, heeft veel potentie waardoor men moet proberen zijn contract te verlengen
Jong-a-Pin: vertrekken, kan niet accepteren dat hij hooguit back-up dient te zijn in de selectie
Koning: vertrekken, komt zelfs op topniveau tekort voor de ambities die de club dient te hebben
Kopic: verkopen, heeft velen verrast, maar is regelmatig geblesseerd en bovendien een dure voor op de bank
Kruiswijk: behouden, kan beter dan hetgeen hij dit seizoen heeft laten zien en mag zich revancheren
Đuričić: behouden, heeft dit jaar zijn doorbraak nog niet gehad, maar heeft de potentie van grote waarde te zijn
Elm: verkopen, past niet in het systeem en zal door zijn aflopende contract alleen in de zomer nog iets opleveren
Grindheim: verkopen, wil vertrekken en zal niet verlengen waardoor de club hem in de zomer moet verkopen
Haglund: verkopen, komt tekort op het middenveld en kan ook achterin niet op speeltijd rekenen
Roorda: behouden, de verhuurperiode doet hem goed en zal komende seizoen een nieuwe kans krijgen onder Jans
Švec: behouden, komt voetballend vermogen tekort voor een basisplaats, maar is een prima back-up
Väyrynen: vertrekken, heeft zijn niveau niet meer gehaald sinds zijn terugkeer en het is de vraag of dat nog gebeurt
Assaidi: behouden, is een smaakmaker wiens redendement omhoog moet voordat hij een volgende stap kan maken
Beerens: verkopen, staat stil in zijn ontwikkeling en is een dure jongen waardoor een vertrek het beste is
Dost: verkopen, de relatie met Jans gaat niet meer goed komen, bovendien is het een hele beperkte spits
Fazli: behouden, is (nog) niet goed genoeg voor een basisplaats, maar als back-up moet het wel kunnen
Narsingh: behouden, is doorgebroken en zal komend seizoen meer stappen maken wanneer hij wekelijks speelt

Weg [12]: Beerens, Dost, Đurić, Elm, Grindheim, Haglund, Jong-a-Pin, Koning, Kopic, Steppe, Stuhr-Ellegaard, Väyrynen
Doorstroom [3]: Oosterhof, Martinus, Wolven
Aankopen [8]: Kums, doelman, 2 centrumverdedigers, verdedigende middenvelder, nummer 10, rechtsbuiten, spits
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Selectie saneren

Berichtdoor AllardP » 21-04-2011 12:49

Tja, makkelijker gezegd dan gedaan. We zitten helaas met een paar praktische problemen.

1. De gouden kooi van jongens als Djuric, Kopic en Steppe: die kunnen elders nooit verdienen wat ze hier krijgen; serieuze kans dat die blijven. Dit betekent ook dat je geen vervangers kunt aantrekken gezien het beperkte budget.
2. Beerens en Dost weg: okee, maar dan wel tegen de juiste prijs. Dit betekent dat het mogelijk lang gaat duren voordat er duidelijkheid is over deze heren, zodat je snel moet kunnen handelen bij een eventuele last-minutedeal. Ook moet je kunnen accepteren dat ze blijven als er geen goed bod komt; anders word je nooit meer serieus genomen als onderhandelingspartner.
3. Wat doe je met jongens die weg willen en/of hun contract niet willen verlengen? Bijvoorbeeld Janmaat of Djuricic. Contract laten aflopen lijkt me geen optie gezien de financiële situatie en je zult goed moeten bedenken over de consequenties van iemand tegen zijn zin aan zijn contract houden (hebben we gezien bij Dost).
4. Er moeten spelers weg voor we kunnen kopen en dat geldt voor meer clubs; dikke kans dus dat er pas op het laatste moment grote verschuivingen komen.

Het wordt dus een interessante zomer en kan alleen maar hopen dat de club hierop voorbereid is. Een ding staat voor mij als een paal boven water: in elk denkbaar scenario hebben we een ervaren centrumverdediger met leiderscapaciteiten nodig.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Selectie saneren

Berichtdoor hilbi » 21-04-2011 14:22

AllardP schreef:Het wordt dus een interessante zomer en kan alleen maar hopen dat de club hierop voorbereid is. Een ding staat voor mij als een paal boven water: in elk denkbaar scenario hebben we een ervaren centrumverdediger met leiderscapaciteiten nodig.


En een goede keeper!
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: Selectie saneren

Berichtdoor AllardP » 21-04-2011 14:33

Pas als Steppe vertrekt; no way dat de club drie keepers met volwaardige salarissen op de loonlijst gaat zetten.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Flying Frisian » 21-04-2011 15:30

Alles valt of staat met welke spelers er komende zomer gaan vertrekken, dit geldt ook voor de essentiële leider in de defensie. Het zou mooi zijn als de club snel duidelijkheid krijgt betreffende de spelers die willen (Beerens en Grindheim) en mogen/moeten (Ðurić, Haglund, Kopic) vertrekken.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Selectie saneren

Berichtdoor rust » 21-04-2011 20:04

Flying Frisian schreef:heel verhaal

Ik ken een mooi spel voor je, het heet footballmanager.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Flying Tilster » 21-04-2011 22:28

rust schreef:Ik ken een mooi spel voor je, het heet footballmanager.


Leg het voor aan Hansma. Kan hij mooi een beetje oefenen.

@FF: Als je echt wat wilt moet je ook van Breuer gewoon afscheid nemen. Als we vastblijven houden aan dit soort anti-voetballers, dan wil je de weg naar omhoog als club zijnde domweg niet zetten.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Wizard » 22-04-2011 11:55

Ben 't wel redelijk eens met FF..

Breuer als back-up is prima. Tevens prima clubman.. zolang hij geen tonnen verdient mag ie blijven..
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Ebiede » 22-04-2011 12:24

Jans – hij bekeek deze week in Zweden een eventuele versterking – mist de geschorste Christian Grindheim en de geblesseerde Filip Djuricic. De laatste mag een paar dagen naar zijn geboorteland Servië om daar de prijs voor het grootste talent van het jaar in ontvangst te nemen.
Bron Lc.nl


Wellicht weet Zweed 1 meer.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Superfries88' » 22-04-2011 12:42

Het gaat om Michael Almebäck van Örebro.

Zie: http://fotboll.expressen.se/allsvenskan ... eens-lista

Volgens Wikipedia een 23-jarige centrale verdediger van 1,84. Heeft sinds vorig jaar vier A-interlands gespeeld en is in eigen land al eens genomineerd geweest voor de prijs 'beste nieuwkomer'.
Laatst bijgewerkt door Superfries88' op 22-04-2011 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Selectie saneren

Berichtdoor tha boelie » 22-04-2011 12:49

Superfries88' schreef:Het gaat om Michael Almebäck van Örebro.

Zie: http://fotboll.expressen.se/allsvenskan ... eens-lista


Kun je wat meer over hem vertellen?
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Skopperij » 22-04-2011 12:54

Michael Almebäck sitter på ett utgående kontrakt med Örebro SK - som kan tvingas sälja honom i sommar. Nu uppges Heerenveen förbereda ett bud på mittbacken.

Begrijp ik goed dat Almebäck een aflopend contract heeft?
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Selectie saneren

Berichtdoor winterzzz85 » 22-04-2011 12:56

Ja dat maakte google translate er ook van...
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Superfries88' » 22-04-2011 12:58

tha boelie schreef:Kun je wat meer over hem vertellen?

Zie de update in mijn vorige post. Ik ken hem verder niet, ik heb nu eenmaal geen abonnement op Allsvenskan Live :wink:. Maar als ik het zo ongeveer lees is het wel een typische Heerenveen-aankoop, mocht het doorgaan uiteraard.

@ Skopperij: klopt, maar de contracten in Zweden lopen evenredig met de competitie aldaar. Dus hij staat tot de komende winter onder contract bij Örebro.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten