Selectie saneren

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-03-2011 19:28

JayT schreef:vergeet je meneer Djuricic niet? Die loopt hier ook nog vrolijk rond....


Die is niet zo vrolijk momenteel......... Die zie ik nog wel vertrekken deze zomer.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor BK2007 » 30-03-2011 19:42

Van de huidige middebelvers is Mika Vayrynen nog steeds de beste naar mijn mening. De rest doet er niet toe. Kan allemaal wel verder kijken.
Ik sta op het standpunt dat alleen een grondige sanering ons verder kan helpen.

Maar laten we aub beginnen met een solide keeper en wat nieuwe verdedigers.
Een goed team opbouwen begint altijd met een goede keeper en verdediging.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Sven Kums

Berichtdoor zweed1 » 30-03-2011 20:59

Lardy schreef:Ik weet niet wat jij zo goed vindt aan Roorda, speelde 1 goede wedstrijd tegen Willem II en verder loopt hij wat afwezig op dat middenveld rond. In balbezit/aanvallend is het aardig, hij heeft een goede trap in de benen. Maar verdedigend ontzettend kwetsbaar, beetje zoals Fer. Vaak tegenstander uit oog verliezen.


Eens, hij maakt nog niet veel indruk bij Excelsior. Ben toch bang dat hij het niet gaat redden bij ons.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Peter » 30-03-2011 21:12

Valt volgens mij allemaal wel mee. Als je alles optelt en aftrekt kun je volgens mij al toe met 1 leider, die gezien de situatie nu centraal in de verdediging staat en een meer dan gemiddeld scorende spits die elke week speelt. De rest is voor volgend seizoen.
Belangrijk is volgens mij dat er in het veld iemand staat naar wie geluisterd wordt of die zo'n persoonlijkheid heeft dat mensen hem als voorbeeld nemen. Paul Bosvelt was een type van het eerste soort - een leider - en Hansson één van de tweede - een voorbeeld.
Op dit moment zie je dat in de wedstrijden een dergelijke speler mist. Heb je zo'n speler dan gaat de rest automatisch wel mee. Op dit moment heb je zo'n speler niet en dat zorgt er simpel weg voor dat alles inkakt tijdens een wedstrijd. Als een team Heerenveen bij de strot pakt geeft het team niet thuis. Verder heb je een spits nodig die bovengemiddeld scoort. Dat haalt de druk van de defensie, omdat een tegenstander dan niet veel ruimte wel wil geven. Als je dus deze 2 types spelers aantrekt heb je een 10 tot 15 punten meer aan het eind van het seizoen. Daarmee doen we toch al echt weer redelijk mee. De rest moet een volgend seizoen maar komen, je heb op dit moment niet veel armslag en je zit met nog veel spelers die doorlopende contracten hebben.
Verder moet je er voor zorgen dat jeugdspelers ook kansen krijgen. Dat is verreweg de goedkoopste manier om een goede selectie en een goede bankrekening te krijgen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Wizard » 31-03-2011 08:06

Peter schreef:Valt volgens mij allemaal wel mee. Als je alles optelt en aftrekt kun je volgens mij al toe met 1 leider, die gezien de situatie nu centraal in de verdediging staat en een meer dan gemiddeld scorende spits die elke week speelt. De rest is voor volgend seizoen.
Belangrijk is volgens mij dat er in het veld iemand staat naar wie geluisterd wordt of die zo'n persoonlijkheid heeft dat mensen hem als voorbeeld nemen. Paul Bosvelt was een type van het eerste soort - een leider - en Hansson één van de tweede - een voorbeeld.
Op dit moment zie je dat in de wedstrijden een dergelijke speler mist. Heb je zo'n speler dan gaat de rest automatisch wel mee. Op dit moment heb je zo'n speler niet en dat zorgt er simpel weg voor dat alles inkakt tijdens een wedstrijd. Als een team Heerenveen bij de strot pakt geeft het team niet thuis. Verder heb je een spits nodig die bovengemiddeld scoort. Dat haalt de druk van de defensie, omdat een tegenstander dan niet veel ruimte wel wil geven. Als je dus deze 2 types spelers aantrekt heb je een 10 tot 15 punten meer aan het eind van het seizoen. Daarmee doen we toch al echt weer redelijk mee. De rest moet een volgend seizoen maar komen, je heb op dit moment niet veel armslag en je zit met nog veel spelers die doorlopende contracten hebben.
Verder moet je er voor zorgen dat jeugdspelers ook kansen krijgen. Dat is verreweg de goedkoopste manier om een goede selectie en een goede bankrekening te krijgen.


Jij hebt er wel kijk op he... ;)
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Ryback » 01-04-2011 06:46

Een spits scoort pas als deze aanvoer krijgt. Een type Yildirim heb je nodig in deze selectie. Investeer in de achterhoede. Als Janmaat zijn dag heeft, als Breuer in super vorm verkeert, dan speel je een compleet andere wedstrijd. De goede wedstrijden van Heerenveen die jullie hier allemaal hebben gezien en kijk ze desnoods na, getuigen van een verdediging in vorm, passes die van achteruit goed aankomen en een middenveld dat gretig bal bezit verovert.
Ryback
Selectiespeler
 
Berichten: 404
Geregistreerd op: 15-10-2008 13:29

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Flying Frisian » 01-04-2011 10:14

Half 1 persmoment bij Heerenveen. Wat voor nieuws zal er zijn? Oooeeeh, spannend. Eerst naar de training nu.
about 1 hour ago via web
Oh ja, ga er maar vanuit dat het gaat om de contracten van Vandenbussche, Väyrynen en Jong-A-Pin.
about 1 hour ago via web.

Roeloef de Vries op Twitter
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Selectie saneren

Berichtdoor BK2007 » 02-04-2011 08:46

Als JAP niet blijft wat is de club dan met El Akchaoui van plan ?
Hoe lang heeft deze speler nog een contract ? Vind het maar vreemd dat El Ak niet de voorkeur kreeg boven JAP eigenlijk.
El Ak heeft toch veel meer in zijn mars en veel meer ervaring dan JAP.
Snap helemaal niks van het technisch beleid.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Superfries88' » 02-04-2011 09:26

Dit heeft toch weinig met technisch beleid te maken? Op de linksbackpositie had Heerenveen een probleem en daarom werd El-Akchaoui gecontracteerd. Die begon geblesseerd aan het seizoen, dus Jans moest beginnen met een andere optie. Jong-a-Pin was er nog en heeft het in de voorbereiding naar behoren gedaan en zette deze lijn voort tijdens de competitie. Jans heeft toen besloten om hem te laten staan.

Als Jong-a-Pin een matige indruk had achtergelaten was El-Akchaoui waarschijnlijk gewoon de eerste linksback geworden. Soms loopt het gewoon anders dan verwacht, om wat voor reden dan ook. Dat staat los van het beleid vanuit de clubleiding.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Selectie saneren

Berichtdoor BK2007 » 03-04-2011 09:01

Superfries88' schreef:Dit heeft toch weinig met technisch beleid te maken? Op de linksbackpositie had Heerenveen een probleem en daarom werd El-Akchaoui gecontracteerd. Die begon geblesseerd aan het seizoen, dus Jans moest beginnen met een andere optie. Jong-a-Pin was er nog en heeft het in de voorbereiding naar behoren gedaan en zette deze lijn voort tijdens de competitie. Jans heeft toen besloten om hem te laten staan.

Als Jong-a-Pin een matige indruk had achtergelaten was El-Akchaoui waarschijnlijk gewoon de eerste linksback geworden. Soms loopt het gewoon anders dan verwacht, om wat voor reden dan ook. Dat staat los van het beleid vanuit de clubleiding.


Dit is een discussie of je JAP of El Ak beter of slechter vind. Ik vind JAP maar matig, dus ja. Is El Ak dan zo slecht ? Dacht het niet.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 03-04-2011 12:37

Terug naar de basis: goede spelers halen uit de JL en geen 13-in-een-dozijn exoten of Scandinavische boerenkoolvoetballers die veel te veel moeten verdienen.
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Riverside » 03-04-2011 12:39

Pietje Paaltjens schreef:Terug naar de basis: goede spelers halen uit de JL en geen 13-in-een-dozijn exoten of Scandinavische boerenkoolvoetballers die veel te veel moeten verdienen.


Volgens is die basis juist het scouten van goede voetballers uit Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland. We zijn als club zwaar de mist ingegaan met Balkan-jongens en Brazilianen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor trainer » 03-04-2011 16:17

Gearard schreef:
Volgens is die basis juist het scouten van goede voetballers uit Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland. We zijn als club zwaar de mist ingegaan met Balkan-jongens en Brazilianen.


Helemaal mee eens. Volgens mij ligt het grootste probleem bij de brazilianen en de balkanspelers. Zelf na drie haar spreken ze nog geen woord Nederlands. Compleet andere instelling dan de Scandinaviers.
Avatar gebruiker
trainer
Selectiespeler
 
Berichten: 195
Geregistreerd op: 27-08-2009 14:59
Woonplaats: De Gaastmar

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-04-2011 16:41

trainer schreef:Helemaal mee eens. Volgens mij ligt het grootste probleem bij de brazilianen en de balkanspelers. Zelf na drie haar spreken ze nog geen woord Nederlands. Compleet andere instelling dan de Scandinaviers.


En dat weet je van tevoren allemaal. Dus als je die jongens haalt, moet je er ook in gaan investeren. Maar daar hebben wij zogenaamd 'de cultuur niet voor', en dan worden het lastige jongens. Ik heb bijvoorbeeld nooit iemand gehoord over Pranjic of Sulejmani die nooit Nederlands spraken. Of het eerste jaar geen woord Engels.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Selectie saneren

Berichtdoor TWR22 » 04-04-2011 08:46

Mijn lijstje is als volgt, en wie al weg mag (Koning, Ellegaard) zet ik er niet in.

VdB - blij dat ie blijft
Steppe -weg, bestbetaalde speler in onze selectie en waarom?
JAP - ik zou m zeker houden
Breuer - weg
Kruiswijk - weg
Janmaat - 100% houden
Gouweleeuw - houden
Djuric - weg
Kopic - weg (teveel blessures en veel te duur)
Grindheim - weg
Vayrynen - zeker houden, voor 1/3e van zijn salaris, is nu voorstel overigens
Svec - ik ben een Svec fan en zeg houden
Elm - houden
Djuricic - 100% weg, het talent komt er te weinig uit, grote bek.
Haglund - weg
GAR - zeker terughalen, houden, aanvoerder
Beerens - weg
Assaidi - houden
Narsingh - houden
Dost - weg weg weg weg weeeeeggggg weg weegggggg nu weg!
Fazli - weg (verdient tonnen hoorde ik zaterdag)

Mis ik nog iemand?
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Selectie saneren

Berichtdoor 1983 » 04-04-2011 10:44

Ik zou Elm ook nog weg doen, voegt geen ene reet toe en zal niet goedkoop zijn. En je keuze om JAP te houden deel ik, net als de directie gelukkig, ook niet. Voor de rest ben ik het met je gehele lijstje eens. Een nieuwe keeper erbij, 2 centrale verdedigers, een linksback en een spits. Selectie verder aanvullen met jeugd.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Lardy » 04-04-2011 11:05

Ik zou nog meer weg doen, we hebben geld zat en die vervangen we allemaal voor betere spelers als dat er nu staat. Gewoon alle spelers weg en dat betere halen voor minder geld.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Selectie saneren

Berichtdoor 1983 » 04-04-2011 11:18

Geld zat hebben we zeker niet en het zal moeilijk worden om bovenstaande allemaal te realiseren. Maar het is wel noodzakelijk om de selectie zoveel mogelijk te verversen. Met 1 of 2 versterkingen erbij en de rest maar zo laten kom je er niet vrees ik en ga je verder en verder weg zakken waarbij degradatiegevaar serieus wordt. Er zal rigoreus moeten worden ingegrepen met weinig financiele middelen. Kortom, men zal zeer creatief moeten zijn.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Selectie saneren

Berichtdoor oldtimer » 04-04-2011 11:20

Lardy schreef:Ik zou nog meer weg doen, we hebben geld zat en die vervangen we allemaal voor betere spelers als dat er nu staat. Gewoon alle spelers weg en dat betere halen voor minder geld.


Dit is toch hopelijk vooral sarcastisch bedoeld?
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Lardy » 04-04-2011 11:32

oldtimer schreef:
Lardy schreef:Ik zou nog meer weg doen, we hebben geld zat en die vervangen we allemaal voor betere spelers als dat er nu staat. Gewoon alle spelers weg en dat betere halen voor minder geld.


Dit is toch hopelijk vooral sarcastisch bedoeld?


Uiteraard, maar waarom moet iedereen weg? Heerenveen kan toch niet zomaar voor weinig geld beter spelers halen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Riverside » 04-04-2011 11:39

Het hoeven ook geen betere spelers te zijn...
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Lardy » 04-04-2011 11:51

Gearard schreef:Het hoeven ook geen betere spelers te zijn...


Oh, je wil erop achteruit met de kwaliteit. Nee, dan snap ik het wel.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Selectie saneren

Berichtdoor edaluz » 04-04-2011 12:01

/ Positieve modus on /

Volgend seizoen het volgende team:

vdbussche
janmaat - gouweleeuw - kruiswijk - el akachoui
vayrinen - roorda - kums
narshing - de sutter (halen wat mij betreft) - assaidi

Zou betekenen 6 nieuwe spelers in het team, allen met een frisse, goede motivatie. Met dit team zie ik het volgend seizoen wel zitten.

Voor alle overige spelers ben ik het met TWR22 eens, op Haglund en Kruiswijk na. Verwacht dat Kruiswijk veel en de veel beter kan dan hij nu laat zien.
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Superfean4 » 04-04-2011 17:11

TWR22 schreef:Mijn lijstje is als volgt, en wie al weg mag (Koning, Ellegaard) zet ik er niet in.

VdB - blij dat ie blijft
Steppe -weg, bestbetaalde speler in onze selectie en waarom?
JAP - ik zou m zeker houden
Breuer - weg
Kruiswijk - weg
Janmaat - 100% houden
Gouweleeuw - houden
Djuric - weg
Kopic - weg (teveel blessures en veel te duur)
Grindheim - weg
Vayrynen - zeker houden, voor 1/3e van zijn salaris, is nu voorstel overigens
Svec - ik ben een Svec fan en zeg houden
Elm - houden
Djuricic - 100% weg, het talent komt er te weinig uit, grote bek.
Haglund - weg
GAR - zeker terughalen, houden, aanvoerder
Beerens - weg
Assaidi - houden
Narsingh - houden
Dost - weg weg weg weg weeeeeggggg weg weegggggg nu weg!
Fazli - weg (verdient tonnen hoorde ik zaterdag)

Mis ik nog iemand?

Je bent Linksback Youssef vergeten. In goede doen zeker een goede back met een goed schot voor de vrije trap. Hebben we volgend seizoen Kums en El-Akchaoui voor de vrije trappen. Verder zou ik( ben niet echt een fan van) Svec weg doen en op zijn positie volgend seizoen Roorda zetten en Djuricic houden. Ook in goede doen zeker een bruikbare speler en kan als hij zich goed doorontwikkelt voor een mooi groot bedrag vertrekken naar het buitenland.
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Gekko » 04-04-2011 18:44

El Akchaoui was een van de meest rotte appels in de eerste maanden. Afscheid nemen dus.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor mitrita » 04-04-2011 18:49

Gezien zijn voorgeschiedenis bij NEC misschien ook wel wat naïef geweest om hem te halen.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Flying Tilster » 04-04-2011 22:27

TWR22 schreef:VdB - blij dat ie blijft
Steppe -weg, bestbetaalde speler in onze selectie en waarom?
JAP - ik zou m zeker houden
Breuer - weg
Kruiswijk - weg
Janmaat - 100% houden
Gouweleeuw - houden
Djuric - weg
Kopic - weg (teveel blessures en veel te duur)
Grindheim - weg
Vayrynen - zeker houden, voor 1/3e van zijn salaris, is nu voorstel overigens
Svec - ik ben een Svec fan en zeg houden
Elm - houden
Djuricic - 100% weg, het talent komt er te weinig uit, grote bek.
Haglund - weg
GAR - zeker terughalen, houden, aanvoerder
Beerens - weg
Assaidi - houden
Narsingh - houden
Dost - weg weg weg weg weeeeeggggg weg weegggggg nu weg!
Fazli - weg (verdient tonnen hoorde ik zaterdag)


Ook van JAP lekker afscheid nemen. Heeft totaal geen niveau en nu je toch bezig gaat met een grote saneringsronde ook hem mooi laten gaan.
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Blizzard » 05-04-2011 12:13

Nu lees ik dat Haglund na amper een jaar ook alweer weg mag. Volgens mij een hele sympatieke en prettige karakterjongen maar voetbaltechnisch niet goed genoeg, zeker niet op het middenveld. Voor 1.5 miljoen gehaald. Ongelofelijk wat voor een puinzooi Kuiper en Hoekstra er van gemaakt hebben. Ze zijn erin geslaagd om het voetbalbolwerk Heerenveen in enkele jaren compleet af te breken: proficiat.

Veenstra en co mogen de boel nu proberen te herstellen, dat zal een hels karwei worden. Er is amper geld en veel contracten van overbetaalde spelers waar niemand geinteresseerd in is lopen nog voor meerdere jaren door. Zie daar maar eens van af te komen.

Dankzij het wanbeleid van Kuiper en Hoekstra is de club ontzettend diep gezakt.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Selectie saneren

Berichtdoor BK2007 » 05-04-2011 12:16

Blizzard schreef:Dankzij het wanbeleid van Kuiper en Hoekstra is de club ontzettend diep gezakt.


Haglund is door Riemer gescout hoor. Hij zag onder andere een potentiele CV in hem. Hoe anders is het gelopen.
Everse heeft dat nog geprobeerd. Maar het schijnt ook zo te zijn dat Haglund zelf liever op het middenveld speelt.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 05-04-2011 12:23

Bovendien besteedt hij nu meer tijd aan zijn studie. Hij speelt immers toch niet.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten