Selectie saneren

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Gekko » 21-03-2011 19:51

Iedere speler die wordt gehaald komt terecht in een poel des verderfs. Zonde van de centen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor davp » 21-03-2011 20:19

Misschien een idee om (proberen) te identificeren wie de rotte appels zijn binnen de selectie. hieronder een lijstje van mijn mening over een aantal spelers, waarbij ik mijn oordeel vel op eigen ervaring en verhalen van mensen die dicht bij me staan:

VDB: Als persoon erg vriendelijk, neemt de tijd om met supporters te praten wanneer hij bijvoorbeeld op straat aangesproken wordt. Met een aantal sapjes wil hij nog wel eens dingen doen die hij beter niet kan doen. (heeft hem een half seizoen gekost)

Janmaat: Heeft zichzelf vrij hoog zitten, niet erg toegankelijk.

Breuer: Leeft absoluut niet als een prof, geeft als aanvoerder niet het goede voorbeeld.

Djuric: Aardige kerel, gaf aan slecht opgevangen te zijn in Heerenveen. Totaal geen begeleiding gehad, voelde zich niet gelukkig in een voor hem vreemd land. Momenteel gaat het beter qua begeleiding en voelt hij zich iets meer thuis.

JAP: Neemt de tijd om met mensen te spreken, lijkt me geen verkeerde jongen. Alleen komt hij dan weer kwaliteit te kort.

Vayrynen: Is denk ik een van de weinigen die enige clubliefde heeft. Ik heb een jaar bij mevrouw Vayrynen in de klas gezeten en zei vertelde mij dat hij altijd erg van zijn tijd bij Heerenveen heeft genoten en de club dankbaar is. Verder een erg professionele jongen.

Viktor Elm: Erg rustige, fatsoenlijke jongen. Zal niet een rotte appel binnen de groep zijn, is misschien wel te slap.

Bas Dost: Vreemd figuur, heeft er ook geen moeite mee om de grote jongen uit te hangen in het Groningse nachtleven.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Blizzard » 24-03-2011 13:42

Ik denk dat de selectie gewoon niet matcht qua persoonlijkheden. Natuurlijk zet ik ook wel mijn vraagtekens bij sommige individuen maar volgens mij is het hele probleem gewoon dat er te weinig leiders en teveel volgers zijn. We hebben 2 of 3 jongens nodig die verantwoordelijkheid nemen, de lijnen uitzetten en corrigeren. Nu speelt iedereen verstoppertje. Nu moet nota bene Breuer, een speler die handen en voeten nodig heeft om überhaupt overeind te blijven de kar trekken met z'n aanvoerdersschap. Dat lijkt me geen gezonde situatie.

Er moet overigens wel flink wat "oude hap" uit. Enerzijds uit financieel oogpunt, anderzijds omdat de groep dringend nieuwe impulsen nodig heeft: Ambiteuze spelers, die er echt iets van willen maken. Dan trekken ze de rest ook wel mee.

Het is nu de taak van het bestuur om een fatsoenlijke selectie neer te zetten. We zullen voorlopig niet actief zijn in Europa, dus hebben we sowieso geen eerste selectie van 30 man nodig. De focus moet nu op kwaliteit ipv kwantiteit komen te liggen. Het liefst ook enkele multifunctionele spelers, zodat je creatief kan omspringen met de middelen die je hebt. Dan is het aan Jans om iets neer te zetten. Ik kan me goed voorstellen dat hij nu ook aan een dood paard loopt te trekken.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Gekko » 24-03-2011 20:07

Inderdaad: getalsmatig zoveel mogelijk spelers kwijtraken is een doelstelling op zich. Je moet het cultuurtje van de laatste jaren doorbreken. Hoe meer er vertrekken des te beter.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Caspar » 25-03-2011 10:41

Gekko schreef:Inderdaad: getalsmatig zoveel mogelijk spelers kwijtraken is een doelstelling op zich. Je moet het cultuurtje van de laatste jaren doorbreken. Hoe meer er vertrekken des te beter.


Deels heb je gelijk, een nieuwe cultuur krijg je heel moeilijk als je de hele selectie intact houdt. Wat dat betreft dus: zo veel mogelijk spelers kwijt. Probleem is dat het aantrekken van nieuwe een enorme investering met zich meebrengt en dat wij dat geld waarschijnlijk niet op de bankrekening hebben staan. Er zal dus de komende zomer gericht gezocht moeten worden naar oudere, ervaren spelers die de cultuur binnen de groep positief kunnen beinvloeden. Dat lijkt me veel belangrijker dan een nieuwe linksback of rechtsbuiten.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Sumzor » 25-03-2011 11:10

Iig Stuhr, Steppe weg. VDB houden en misschien nog 1 aantrekken of de jeugd de kans geven als tweede keeper. Verder De verdediging volledig nieuw. Breuer desnoods afkopen, hier kun je niks mee. Alle spelers die nu al roepen dat ze weg willen per direct verkopen en jeugd en enkele aankopen inpassen.
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 25-03-2011 12:23

Caspar schreef:[ Probleem is dat het aantrekken van nieuwe een enorme investering met zich meebrengt en dat wij dat geld waarschijnlijk niet op de bankrekening hebben staan. Er zal dus de komende zomer gericht gezocht moeten worden naar oudere, ervaren spelers die de cultuur binnen de groep positief kunnen beinvloeden. Dat lijkt me veel belangrijker dan een nieuwe linksback of rechtsbuiten.


Als je 8 spelers laat gaan die gemiddeld 5 ton verdienen dan heb je 4 miljoen aan salaris wat je kwijtbent. Daar de transfersommen nog bij dan zit je wellicht op 10 miljoen aan ruimte. Voor Beerens en Grindheim krijg je nog wel wat en ik hoop dat een gek wat miljoenen voor Dost wil betalen. Als je dan 4 nieuwe spelers haalt voor 1 miljoen dan krimp je de selectie mooi in en heb je geld 'over'. Dat zullen dan zeker spelers moeten worden die cultuur binnen de groep positief kunnen beinvloeden.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor mitrita » 25-03-2011 22:52

SC Heerenveen gaat niet verder met Kevin Stuhr-Ellegaard (foto) en Gerry Koning. Beiden mogen vertrekken uit Friesland en komen niet in aanmerking voor een contractverlenging.

Op de clubwebsite maakt de Friese club bekend dat het tijdperk van goalie Stuhr-Ellegaard beperkt blijft tot één jaar. De doelman die overkwam van het Deense Randers FC mag uitkijken naar een nieuwe club.

Ook Koning, de verdediger verruilde in de zomer van 2009 Volendam voor Heerenveen, kan de zoektocht naar een nieuwe broodheer starten.

Met Calvin Jong-a-Pin, Brian Vandenbussche en Mika Väyrynen wil Heerenveen wel aan tafel om de aflopende verbintenissen te verlengen.

Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Selectie saneren

Berichtdoor zweed1 » 25-03-2011 23:01

Dat ze toch verder gaan met middelmaat Jong a Pin en Brian, jammer naar mijn mening. Ipv deze salariskosten zou ik liever 1 sterke verdediger als Botteghin daarvoor terughalen. Hoe je ook nog geld over.

Ook Mika is niet meer in oude doen, alleen verder met hem maar dan wel tegen een flink lager salaris.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Selectie saneren

Berichtdoor SCHyperman » 25-03-2011 23:22

Dat ze verlengen met Vandenbussche vind ik, of je hem nou wel of niet iets vind, helemaal niet raar. Heeft laten zien beter te zijn dan Steppe en anders zit je volgend jaar met alleen maar nieuwe keepers. Als die dan tegenvallen heb je niets om op terug te vallen. Over het eventuele aanblijven van JAP wil ik geen uitspraken over doen zolang ik de voorwaarden niet weet. Stel dat ze hem weten te overtuigen tegen een gereduceerd salaris te blijven, en hij back-up wordt, heb ik er geen problemen mee.
Avatar gebruiker
SCHyperman
Nieuw talent
 
Berichten: 136
Geregistreerd op: 07-06-2009 15:35
Woonplaats: Groningen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor GJ7300 » 25-03-2011 23:46

In bericht op de site hebben ze het daarnaast over verder doorselecteren en doorstromen van de jeugd als speerpunten.
Ik verwacht daarom geen enorm aantal aankopen en denk niet dat dit heel erg is als jeugd meer kans zou krijgen.
Verder is er nog steeds een tekort van 1 mln wat beter is dan verwachtte 1,9 maar er wordt dan ook wel tig keer gezegd dat waakzaakheid geboden is. Ook dit duidt op minder investeringen.
Meeste spelers die evt verlengd kunnen worden kunnen ook geen grote eisen stellen waardoor daar ook weer een bezuiniging in zit. Alle succesvolle eredivisie kandidaten kunnen we denk ik wel afschrijven door dit beleid.
Hoop dat ze iig verder gaan met doorselecteren waardoor Beerens, Grindheim, Dost, Jap, Djuric, Kopic en Janmaat (aflopend) allemaal vertrekken. Ook Steppe en Fazli alsjeblieft, als je nu nog niet doorbreekt...
Frisse jonge ploeg met 1 of twee 'zware jongens' lijkt me prima idee.
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: Selectie saneren

Berichtdoor drika746 » 26-03-2011 09:13

Ben blij dat Vandenbussche blijft en Stuhr mag vertrekken. Ook Koning gelukkig geen nieuw contract. Hopelijk weten ze Grindheim en Beerens te verkopen. Dost mag van mij ook weg als het genoeg oplevert. Dan investeren in een goede spits, Roorda terughalen en jeugd laten doorstromen. Proberen Kruiswijk of Breuer te slijten en Botteghin te halen. El Akchaoui voor de hoogste bieder en Breuer als back-up links en rechts.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Selectie saneren

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 26-03-2011 09:28

GJ7300 schreef:Frisse jonge ploeg met 1 of twee 'zware jongens' lijkt me prima idee.


Verhoeven en Koevermans halen dus :mrgreen:

drika746 schreef:Ben blij dat Vandenbussche blijft en Stuhr mag vertrekken. Ook Koning gelukkig geen nieuw contract. Hopelijk weten ze Grindheim en Beerens te verkopen. Dost mag van mij ook weg als het genoeg oplevert. Dan investeren in een goede spits, Roorda terughalen en jeugd laten doorstromen. Proberen Kruiswijk of Breuer te slijten en Botteghin te halen. El Akchaoui voor de hoogste bieder en Breuer als back-up links en rechts.


Toch moet je nooit teveel gaan leunen op de jeugd. Kijk waar Feyenoord dit seizoen staat / heeft gestaan. Daar lopen grotere talenten dan bij Heerenveen, maar puur door het gebrek aan ervaring leek degradatie lange tijd een serieuze mogelijkheid. Heerenveen zal ook zeker ervaring moeten behouden of inkopen, anders kan 2011/2012 wel eens een heel vervelend seizoen worden. Toch zijn er natuurlijk nog steeds genoeg eredivisiewaardige spelers die prima haalbaar zijn met een beperkt budget, bijvoorbeeld transfervrije spelers als Kah en Koolwijk.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Selectie saneren

Berichtdoor JayT » 26-03-2011 09:59

VeurAltiedEmmn schreef:Frisse jonge ploeg met 1 of twee 'zware jongens' lijkt me prima idee.
Verhoeven en Koevermans halen dus :mrgreen:


Nee, hij bedoelt deze:
http://www.disneygifjes.nl/zware_jongens/disney.php?display=zware_jongens/zware_jongens06.jpg
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: Selectie saneren

Berichtdoor drika746 » 26-03-2011 10:01

Naturlijk is ervaring belangrijk, maar ik denk dat de ervaring van Vayrynen moet komen. Verder zie ik niet in welke spelers in deze selectie én ervaring hebben, én het niveau aan kunnen, én dit kunnen overbrengen.

Zie ook graag een ervaren spits komen tussen onze zeer jonge aanvallers.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Snake » 26-03-2011 10:14

Er lopen genoeg leuke spelers rond voor Heerenveen, boerrigter, poepon!, koolwijk, jordi buijs, bovenberg? (opvolger van janmaat, heeft nog een 1 jarig contract, dus die zal wel verkocht worden. Schilder (linksback), ten rouwelaar. Allemaal nederlandse jongens! bottegin? kah (aflopend contract)? ik hoop dat er zoveel mogelijk spelers vertrekken de komende maanden, zodat je met een echt schone lei kunt beginnen.
Snake
Selectiespeler
 
Berichten: 186
Geregistreerd op: 02-02-2010 22:58

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Snake » 26-03-2011 10:26

Nuijtink, cilissen..Ramsteijn van excelsior? ook weer nederlandse spelers met ervaring op het hoogste niveau. Succes Johan Hansma :D
Snake
Selectiespeler
 
Berichten: 186
Geregistreerd op: 02-02-2010 22:58

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Skopperij » 26-03-2011 10:34

Grindheim vertrekt, Väyrynen verlengt. Houd je Väyrynen, Svec, Elm, Roorda, Haglund en Djuricic over op het middenveld. Dat vult elkaar niet aan: allemaal centrale jongens en niet geweldig veel loopvermogen. Dus voor een goed middenveld hebben we eigenlijk wat aanvullende kwaliteit nodig. Maar dan zullen er nog een paar moeten vertrekken van deze zes.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Selectie saneren

Berichtdoor mart761 » 26-03-2011 10:42

Nu maar weer eens kijken hoe creatief ze zijn bij Heerenveen. Spelers als Kah, Koolwijk en Hadouir zouden hier zeker niet misstaan en zijn transfervrij. Maar dat zullen ze dan wel weer lastige jongens vinden. Want dat is ook 1 van de redenen geweest dat Velthuizen niet naar Heerenveen gekomen is. Nee dit soort spelers heb je juist nodig binnen je selectie. I.p.v. Ja knikkers Breuer en Kruiswijk die vriendjes willen zijn met iedereen. Verder loopt er in de Jupiler league genoeg leuk talent rond. Ik noem weer een Wildschut, Boerrigter, Cherry. Dat zijn jongens die je voor niet al te veel kunt halen. Als je nu gaat bouwen aan een nieuw team en spelers als Breuer, Kopic, Djuric, (Grindheim), Dost, Beerens, Haglund, Elm kunt verkopen. Dan hebben de supporters er ook vrede mee dat we het volgend jaar misschien niet veel beter doen. Maar dan ben je wel aan het bouwen. Met spelers als Kah, Koolwijk en Hadouir, zou je hoger staan dan nu. Die Kah trekt zijn bek wel open als iets hem niet naar het zin is.
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Gekko » 26-03-2011 14:55

Ik vrees dat momenteel inzicht in wie voor welke prijs (of gratis) beschikbaar is, volledig ontbreekt. We hebben de handen vol aan onszelf en het netwerk is niet meer wat het was.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor GJ7300 » 27-03-2011 19:59

Gekko schreef:Ik vrees dat momenteel inzicht in wie voor welke prijs (of gratis) beschikbaar is, volledig ontbreekt. We hebben de handen vol aan onszelf en het netwerk is niet meer wat het was.



Ben ik ook wel benieuwd naar, hoe zit het met instroom, scouting etc?
Of, hoe slecht is het netwerk eigenlijk echt
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Skopperij » 29-03-2011 16:11

Met het aantrekken van Sven Kums moeten er naast Grindheim nog wel wat middenvelders weg. Anders hebben we straks zeven stuks die elkaar voor geen meter aanvullen. Elm, Svec, Haglund, Roorda, Djuricic, Väyrynen; wie?
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Calimero » 29-03-2011 16:14

Elm en Vayrynen mogen van mij sowieso wel verdwijnen. Twee dure middenvelders die naar mijn idee makkelijk te vervangen zijn.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Gekko » 30-03-2011 09:37

Ook op het middenveld lijkt een uittocht te volgen. Grindheim wil weg, Haglund zal weg mogen net als Roorda. Elm komt niet meer in de basis normaal gesproken en zal dan ook weg willen. Mika lijkt te mogen blijven maar qua salaris zal dat nog een probleem worden.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor AllardP » 30-03-2011 10:14

Mika heeft - na Roorda natuurlijk - van alle spelers het meeste hart voor de club. Hij wilde na zijn avontuur bij PSV dan ook per se terug naar Heerenveen, al kon hij ook naar Frankrijk. Hij zal moeten inleveren qua salaris (al geloof ik niet dat hij nu op negen ton zit), maar ik hoop dat hij dat kan accepteren. Mika heeft het gewenste niveau voor Heerenveen én is bereid de mouwtjes op te stropen, dus wat mij betreft is hij van harte welkom.

Roorda blijft een twijfelgeval qua blessures, maar ik zie hem liever spelen dan Svec en Haglund, die aan de bal wat mij betreft niet sterk genoeg zijn. Kums zie ik als vervanger van Grindheim; hopelijk met iets meer finesse. Elm mag wel weg. Gezien zijn basisplaats in het Zweedse nationale elftal zal er wel voldoende belangstelling zijn.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Selectie saneren

Berichtdoor 1983 » 30-03-2011 10:26

AllardP schreef:Elm mag wel weg. Gezien zijn basisplaats in het Zweedse nationale elftal zal er wel voldoende belangstelling zijn.

Welke basisplaats? Er stond gister maar 1 Elm in het veld (nog niet eens in de basis) bij Zweden en dat was broer Rasmus. Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk dat ie mag vertrekken. Behalve een paar doelpuntjes in zijn beginperiode heeft hij hier in 2,5 jaar tijd helemaal niks toegevoegd. Hopelijk is er nog een club die hiervoor wil betalen, maar ik verwacht er niet veel van om erlijk te zijn. 1 van de 2 Svcec/Haglund mag van mij ook wel vertrekken. En Mika wat mij betreft alleen verlengen als hij voor een salaris ruim onder de 5 ton wil spelen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Selectie saneren

Berichtdoor AllardP » 30-03-2011 10:38

Superfries1983 schreef:Er stond gister maar 1 Elm in het veld (nog niet eens in de basis) bij Zweden en dat was broer Rasmus.


Hm, ik ging af op een krantenbericht maar verder niet gecheckt. Vond het ook al merkwaardig!
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Sven Kums

Berichtdoor Lardy » 30-03-2011 15:30

Ik weet niet wat jij zo goed vindt aan Roorda, speelde 1 goede wedstrijd tegen Willem II en verder loopt hij wat afwezig op dat middenveld rond. In balbezit/aanvallend is het aardig, hij heeft een goede trap in de benen. Maar verdedigend ontzettend kwetsbaar, beetje zoals Fer. Vaak tegenstander uit oog verliezen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Sven Kums

Berichtdoor eristatius » 30-03-2011 16:23

Superfean4 schreef:Middenvelders nu en volgend seizoen:
GRINDHEIM wil graag weg,jammer over het algemeen goede speler, maar speelde laatste halfjaar ook niet meer zo goed op Feyenoord en NEC-thuis dan
SVEC mag van mij ook wel weg, heeft het laatste jaar niet zoveel laten zien, behalve een paar wedstrijden in het begin. Bovendien hebben we nu met Kums volgend seizoen al 3 verdedigende middenvelders
VAYRYNEN contract van een jaar aanbieden, wat routine op het middenveld is nooit veerkeert. boven geeft hij meestal alles in een wedstrijd
ROORDA komt terug van Excelsior, maakt bovendien een goede indruk bij excelsior
HAGLUND
ELM
KUMS ligt nu de komende 4 seizoenen vast

Mijn middenveld voor volgend seizoen: ROORDA KUMS VAYRYNEN


Kums speelt het liefst aanvallend op het middenveld toch?
eristatius
Bankzitter
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 10-03-2010 21:33

Re: Selectie saneren

Berichtdoor JayT » 30-03-2011 17:59

vergeet je meneer Djuricic niet? Die loopt hier ook nog vrolijk rond....
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten