Selectie saneren

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Janneman » 08-03-2011 17:58

Ik kan me wel vinden in een back up voor Assaidi. Dat zou Boerrigter kunnen zijn maar er zijn nog wel meer kandidaten. Zelf ben ik een voorstander van een verkoop van Beerens, Väyrynen, VandenBussche, JAP, Koning, Grindheim en Stuhr Ellegaard. Deze heren zitten al langer bij Heerenveen en ik vind dat er niet meer groei inzit. Tevens is het grootste deel ervoor verantwoordelijk dat we steeds zo sneu verliezen aangezien zij de ervaren krachten zijn!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Lardy » 08-03-2011 19:06

Janneman schreef:Ik kan me wel vinden in een back up voor Assaidi. Dat zou Boerrigter kunnen zijn maar er zijn nog wel meer kandidaten. Zelf ben ik een voorstander van een verkoop van Beerens, Väyrynen, VandenBussche, JAP, Koning, Grindheim en Stuhr Ellegaard. Deze heren zitten al langer bij Heerenveen en ik vind dat er niet meer groei inzit. Tevens is het grootste deel ervoor verantwoordelijk dat we steeds zo sneu verliezen aangezien zij de ervaren krachten zijn!


Gooi alle ervaring maar weg, die jeugd trekt de kar wel. Als Grindheim wil verlengen moet je dat altijd toen. Ik heb verhalen over het salaris van Vayrynen gehoord. Maar ik vind het een geweldige voetballer met juiste mentaliteit. Het liefst ook behouden. Beerens verkopen. JAP houden, heeft zicht stormachtig ontwikkeld. Koning kan weg, al is het wel een ervaren, goedkope en vriendelijke jongen om achter de hand te houden. En OF VDB weg OF Stuhr, niet allebij want dan ben je direct alle ervaring kwijt. En als Steppe werkelijk zo slecht is mag hij wel weg, al heb ik wel vertrouwen in die jongen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 08-03-2011 19:41

Janneman schreef:Ik kan me wel vinden in een back up voor Assaidi. Dat zou Boerrigter kunnen zijn maar er zijn nog wel meer kandidaten. Zelf ben ik een voorstander van een verkoop van Beerens, Väyrynen, VandenBussche, JAP, Koning, Grindheim en Stuhr Ellegaard.


Je gaat Boerigter niet halen als back up. Boerigter gaat hier niet op de bank zitten natuurlijk.

Met alle namen behalve Vayrynen ben ik het eens. Ik zou daar Djuric, Kruiswijk en Dost aan toevoegen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Skopperij » 08-03-2011 19:44

En als Jans niet van plan is om Haglund te gebruiken, hij ook. Dan houd ik liever Roorda bij de selectie.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Gekko » 08-03-2011 20:02

Een niet al te brede selectie maakt je voor talentvolle spelers een interessantere club op weg naar hun top. En je bespaart een poep centen. Een doel op zich dus: een smalle selectie.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor GJ7300 » 13-03-2011 22:57

Heerenveen rules schreef:
Janneman schreef:Ik kan me wel vinden in een back up voor Assaidi. Dat zou Boerrigter kunnen zijn maar er zijn nog wel meer kandidaten. Zelf ben ik een voorstander van een verkoop van Beerens, Väyrynen, VandenBussche, JAP, Koning, Grindheim en Stuhr Ellegaard.


Je gaat Boerigter niet halen als back up. Boerigter gaat hier niet op de bank zitten natuurlijk.

Met alle namen behalve Vayrynen ben ik het eens. Ik zou daar Djuric, Kruiswijk en Dost aan toevoegen.


Helaas praten ze wel weer met VDB, leuke keeper hoor maar zit geen groei meer in
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: Selectie saneren

Berichtdoor xander » 13-03-2011 23:19

De gehele selectie mag wat mij betreft gesaneerd worden. Tijd voor een frisse wind, ben het helemaal maar dan ook helemaal zat deze spelers nog langer aan te moeten zien.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Selectie saneren

Berichtdoor 1983 » 14-03-2011 11:24

xander schreef:De gehele selectie mag wat mij betreft gesaneerd worden. Tijd voor een frisse wind, ben het helemaal maar dan ook helemaal zat deze spelers nog langer aan te moeten zien.

Mee eens, het is echt tijd voor nieuwe gezichten. Het wordt komend seizoen echt de hoogste, hoogste tijd dat een Breuer eindelijk een keer wordt vervangen en definitief uit de basis verdwijnt. Ook op het middenveld tijd voor nieuwe namen, ondanks dat Mika en Grindheim hier best goede dingen hebben laten zien zou het denk ik beter zijn om met ander jongens verder te gaan. Ook Beerens kan beter vertrekken, die lijkt ook al geen eens zin meer te hebben om voor Heerenveen uit te komen. Verder mogen wat mij betreft ook Steppe, Stuhr, JAP, Koning, Djuric , Elm en Dost vertrekken/vervangen worden.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Selectie saneren

Berichtdoor BK2007 » 17-03-2011 12:51

Iemand al wat geruchten opgevangen van de spelers die voor 1 april te horen krijgen dat hun contract niet zal worden verlengd ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Jeroen » 17-03-2011 13:59

Het kan gaan om:

VDB
J-a-P
Vayrynen
Koning
Stuhr-Ellegaard

De eerste 2 hebben al een aanbieding of zijn in gesprek. De laatste 2 mogen weg neem ik aan. Vraagteken is Vayrynen lijkt me.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 17-03-2011 16:37

Jeroen schreef:
De eerste 2 hebben al een aanbieding of zijn in gesprek. De laatste 2 mogen weg neem ik aan. Vraagteken is Vayrynen lijkt me.


Heeft Vayrynen niet een optie in zijn contract voor nog een seizoen?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Jeroen » 18-03-2011 08:18

Weet ik niet. Maar die optie is dan nog niet gelicht, of ik heb iets gemist.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 18-03-2011 08:37

Jeroen schreef:Weet ik niet. Maar die optie is dan nog niet gelicht, of ik heb iets gemist.


Nee, dat klopt. Maar ik meende wel eens gelezen te hebben dat er een optie in zijn contracht is om nog een jaar door te gaan. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

Edit: Even gespit in het topic van Mika:

Na met PSV tot een vergelijk te zijn gekomen over een afkoopsom bereikte SC Heerenveen ook mondeling overeenstemming met Väyrynen. De Finse middenvelder tekent een contract voor drie seizoenen met een optie voor vierde jaar.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Superfries88' » 18-03-2011 10:28

Ik vraag het me af of Heerenveen die optie wel licht. Dat ze met hem door willen kan ik zeer zeker begrijpen, maar gezien de financiële status lijkt het me niet onlogisch dat hij moet inleveren. In dat geval zal de optie natuurlijk niet worden gelicht en moet je via onderhandelingen kijken of er een nieuw contract haalbaar is.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Selectie saneren

Berichtdoor GJ7300 » 19-03-2011 23:03

Saneren. Dus ook geen Vayrynen. Lijkt me dat het nu wel mooi geweest is en publiek ook wel eens recht heeft op een frisse ploeg.
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Riverside » 20-03-2011 08:32

Nog een seizoen naar deze selectie kijken is toch pure zelfkwelling? Nee, dat moet je niet willen. Daarom hoop ik dat de club binnenkort eens naar buiten komt met het heugelijke nieuws dat een heleboel spelers kunnen vertrekken.

Bij mij is de grens ondertussen wel redelijk bereikt en nog een seizoen met Breuer, Koning, JAP, Elm, Dost, Kruiswijk, et cetera kan ik niet aan.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Knipecity » 20-03-2011 08:38

En jij denkt dat de financiële positie van de club zo is dat ze alle contracten af kunnen kopen en daarnaast ook nog spelers kunnen halen die beter zijn?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-03-2011 09:35

Gearard schreef: nog een seizoen met Breuer, Koning, JAP, Elm, Dost, Kruiswijk, et cetera kan ik niet aan.


Voeg daar Beerens, Grindheim, Svec en Stuhr nog maar aan toe.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Currahee » 20-03-2011 11:39

Je moet gewoon elke speler die weg wil laten gaan. En dan niet altijd het onderste uit de kan willen halen. Dus mocht ajax weer 4.000.000 voor dost willen betalen dan zou ik hem gewoon laten gaan. Het is ondertussen duidelijk dat deze selectie niets met elkaar heeft. Het is totaal geen team en wil al helemaal niet voor elkaar werken.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Wizard » 20-03-2011 12:12

Currahee schreef:Je moet gewoon elke speler die weg wil laten gaan. En dan niet altijd het onderste uit de kan willen halen. Dus mocht ajax weer 4.000.000 voor dost willen betalen dan zou ik hem gewoon laten gaan. Het is ondertussen duidelijk dat deze selectie niets met elkaar heeft. Het is totaal geen team en wil al helemaal niet voor elkaar werken.


Inderdaad. Rotte appels moeten eruit. Selectie heeft overigens naar mijn idee wel genoeg kwaliteit om play-offs te halen danwel top6 te halen. Mentaliteit is alleen erg slecht wat puur komt doordat de jongens niet voor mekaar willen werken. Blijkbaar is de verhouding in de groep totaal verstoord...
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Selectie saneren

Berichtdoor edaluz » 20-03-2011 12:38

Mijn visie:

Aanval: Dost en Beerens verkopen en Sibon hier voor terughalen (naast pinchitter begeleider jonge talenten + sfeerbewaker) + 2 talentvolle spelers
Middenveld: Roorda terughalen, daarnaast Vayrinen behouden (tegen sterk lager salaris, wil hij dit?), Grindheim verkopen
Verdediging: Wie maar weg wil laten vertrekken, daarnaast in Scandinavie scouten voor goede (goedkope) verdedigers.

Nieuwe spelers zijn noodzakelijk, niet om kwaliteit maar om een frisse wind te laten waaien, beter gemotiveerde spelers te krijgen en zodoende de scherpte terug te krijgen. Het verfrissende effect dat je krijgt wanneer nieuwe (gemotiveerde en nuchtere) spelers worden gehaald wordt in mijn ogen nog wel eens onderschat.

Indien er niet een grondige sanering plaats gaat vinden, dan kan Jans beter de eer aan zichzelf houden en vertrekken want met een niet gemotiveerde spelersgroep zoals nu het geval is kan ie 10 jaar aanblijven zonder 1x europees voetbal te gaan halen.
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: Selectie saneren

Berichtdoor plebejer » 20-03-2011 13:31

GJ7300 schreef:(...)

Helaas praten ze wel weer met VDB, leuke keeper hoor maar zit geen groei meer in


Pardon? Vandenbussche heeft het inderdaad niet in zich een absolute topkeeper te worden, maar heeft de afgelopen jaren wel bewezen een keeper te zijn die in de subtop mee kan en ook nog eens een zekere mate van 'hart voor de club' te bezitten. Aangezien we de komende paar jaar zoals het nu lijkt eerder voor lijfsbehoud dan voor Europees voetbal zullen strijden heb je dat soort jongens keihard nodig.
plebejer
Bankzitter
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 25-10-2009 16:10

Re: Selectie saneren

Berichtdoor mitrita » 20-03-2011 13:33

Saneren en een frisse wind is nodig, maar dat heeft risico's als de financiën er niet zijn om het goed te doen.
Zie Willem II
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Baggerraartje » 20-03-2011 14:07

Ik blijf het lachwekkend vinden...dit TOPIC! Denk je echt dat andere clubs prutsers van Heerenveen gaat kopen...omdat we er maar vanaf willen?? Ik ben juist bang dat de spelers die wel voldoen...juist verkocht worden.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Flying Tilster » 20-03-2011 14:08

Je zult als eerste afscheid moeten nemen van je rotte appels. Deze ploeg wil niet meer voor elkaar werken, zijn eigen BV'tjes geworden en hangen daardoor als los zand aan elkaar.
Dan heb ik liever dat die plekken van de rotte appels worden opgevuld door o.a. spelers uit de beloften en Roorda.

Het belangrijkste om te kunnen saneren is eerst van de spelers af te komen. En dat zal gezien het belabberde niveau dit seizoen niet echt meevallen, ben ik bang.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Knipecity » 20-03-2011 14:09

Feanatieke schreef:
Knipecity schreef:en daarnaast ook nog spelers kunnen halen die beter zijn?

Je noemt zelf in een ander topic Janga van Willem II. Je zou hem niet noemen als je hem niet als verbetering ziet. Dus ook volgens jou is een verbetering halen wel mogelijk. Het is natuurlijk onmogelijk de gehele selectie tegelijk op straat te zetten en een geheel nieuwe, betere, selectie te halen. Maar dat er flink wat wijzigingen doorgevoerd moeten worden mag duidelijk zijn. En zonder geld is er heel wat mogelijk. Zo noemde een ander forumlid ook al dat Roda JC, met zeer beperkte financiële middelen, gewoon in het linkerrijtje staat.

Er zijn wel verbeteringen te halen, maar natuurlijk niet een heel team. Daarnaast denk ik dat Janga wellicht een groeibriljantje is gezien zijn fysiek in combinatie met zijn leeftijd, maar hoe hij mentaal is kan ik moeilijk inschatten.
Je moet kijken wie je sterkhouders zijn en daar een team omheen bouwen. De rest proberen te slijten.

Wie wil je houden en waar wil je op bouwen? Ik zou zeggen: Janmaat, Narsingh, Djuricic, Assaidi. Allemaal jonge jongens met veel potentie. Verder moet je een aantal kiezen uit Kruiswijk, Breuer, Kopic, JAP, Mika en VDB, Svec, Roorda.

Beerens en Dost moet je teab zien te slijten.Beerens heeft nog steeds wel een bepaalde naam, dus 2 miljoen zal toch wel lukken en 3 miljoen voor Dost zou een wondertje zijn, maar men zal zijn slechte spel al snel wijten aan de vorm van het team, relatie met Jans etc. Ik denk dat ook Grindheim, Elm weg moeten. Grindheim is Noors international, daar is vast wel een club voor.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Selectie saneren

Berichtdoor GJ7300 » 20-03-2011 20:43

3 keepers ook weg aub.
Investeren in een goede keeper en een paar keiharde verdedigers. Type Kah, oervervelend maar hij knalt ze wel de tribune in.
Daarnaast verbreden met transfervrije boys als Buijs, Boerigter, Botteghin.
Voor de rest es kijken naar degradatieteams: Koolwijk, Swinkels etc.
Dan is het nog te financieren.
Daarnaast talenten als 2e optie meteen inzetten anders hoef je geen opleiding te doen.
Zo kunnen de meesten weg, Djuricic, Assaidi, Narsingh....veel meer hoeft er niet te blijven
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Bouwe666 » 20-03-2011 21:46

Die swinkels van Wilem2....die moeten we hebben,vechter eerste klas.
Avatar gebruiker
Bouwe666
Selectiespeler
 
Berichten: 381
Geregistreerd op: 24-01-2010 02:21
Woonplaats: 0594

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Superfries88' » 20-03-2011 21:55

Wat schieten we op met Swinkels? Leuk hoor, een speler die voorop in de strijd gaat, maar het begint vast te vervelen als hij ook zijn andere vastigheden meeneemt. Dan doel ik op de steevaste fouten die hij iedere wedstrijd maakt. Bijna iedere wedstrijd krijgt Willem II één of meerdere kansen om de oren omdat Swinkels niet scherp kan verdedigen.

Leuk hoor, een speler met mentaliteit, maar kwaliteit hoort er ook bij. En daar is bij Swinkels toch echt een gebrek aan. Vooral niet aan beginnen. Zet er dan maar een Gouweleeuw in. Zie ik veel meer zitten.
Laatst bijgewerkt door Superfries88' op 01-04-2011 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Selectie saneren

Berichtdoor Riverside » 21-03-2011 10:24

Ik vind Swinkels een bewonderenswaardige verdediger, echt een cultheld daar in Tilburg. Laat hem daar dan ook maar blijven.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten