WK 2018 naar Heerenveen?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kan Heerenveen een WK aan in de toekomst?

Ja, maar dan moet er nog heel veel gebeuren
117
83%
Nee, Heerenveen is daarvoor te klein
18
13%
Geen idee
6
4%
 
Totaal aantal stemmen: 141

Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Putin is er niet omdat Rusland in de wikileaks beschreven wordt als mafiastaat. Overheid en mafia lopen daar hand in hand. Gecombineerd met het nieuws over de FIFA is het een optelsom waar het WK naartoe gaat natuurlijk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Heb er weinig van gezien, maar waarom deed die Pfaf zijn presentatie in het Nederlands in een zaal vol Engels sprekenden? En vanaf een papiertje, dat zag er wel heel onnozel uit.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Pfaff spreekt naast Vlaams alleen gebrekkig Duits en wat steenkolen Frans.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Gullit deed ook zijn speech vanaf een papiertje. Sowieso neem ik die man allang niet meer serieus.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Gullit deed het als een van de weinigen heel persoonlijk en ontspannen.

Dat van Engeland was tenekrommend arrogant, voetbal is van ons dus het WK hoort bij ons.

Rusland niet gezien.

Die Spanjaard sprakt in het spaans met een geheven vingertje en liet steeds zien hoe mooi dat land wel niet was. (was erg zwak)

Ik krijg steeds het gevoel dat Nederland meer dan een outsider is. Platini en Blatter willen een toernooi waar geen deken van corruptie over hangt. Zodoende kom je bij ons uit.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Gullit stond te hakkelen en steeds op een briefje te kijken, dat noem ik niet bepaald ontspannend.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Gekko schreef:Pfaff spreekt naast Vlaams alleen gebrekkig Duits en wat steenkolen Frans.
Dan moet je zo'n man niet zo'n belangrijk podium geven. Dit leek nergens naar.

Ik zet mijn geld op Rusland en Amerika (2022). De twee werelfmachten zullen het wel krijgen.....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ebiede schreef:Dat van Engeland was tenekrommend arrogant, voetbal is van ons dus het WK hoort bij ons.
Toch had Engeland een heel plausibel verhaal. Althans, datgene wat ik via de BBC van de presentatie heb gezien. Er werd aangegeven dat Engeland grotendeels al klaar is voor de organisatie van een dergelijk toernooi. Aan zaken als stadions en infrastructuur hoeven geen grote ingrijpende dingen meer te gebeuren. Daardoor kunnen ze zich hoofdzakelijk richten op het evenement zelf. Met o.a. de Premier League tonen ze aan dat ze voetbalwedstrijden op hoog niveau aankunnen. En het is niet arrogant om te stellen dat Engeland één van de grootste voetballanden ter wereld is. Dat zijn ze ook.

Datgene wat ik gezien heb van Engeland vond ik niet arrogant, maar een sterke en realistische weergave. Dat is ook één van de redenen dat ik hoop dat ze het WK krijgen toegewezen. Op basis van wat ik heb gezien, gehoord en gelezen vond ik Engeland de beste kandidatuur ook. Maar goed, of ze het ook krijgen is afwachten. Onder meer de reportage van de BBC zal vast negatieve invloed hebben in bepaalde gevallen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Pfaff past toch prima bij het hoge 'gezellig' gehalte van het Nederlands-Belgische bid? Bovendien een voetbalmonument met hoge aaibaarheidsfactor. Ik heb hem ooit persoonlijk mogen ontmoeten, innemende man. Maar inderdaad minder representatief als het in een andere setting en een andere taal moet.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Rusland
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

Rusland inderdaad:).
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Jammer dat het niet in Engeland is, maar gelukkig mogen de vlaggen uit: Geen Nederland maar Rusland.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Helaas geen Engeland, maar in ieder geval geen Nederland en België. Dat scheelt dan weer.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ze doen er ook geen moeite voor om de schijn van corruptie tegen te gaan door Rusland te kiezen.

FIFA MAFFIA!
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Engeland schijnt al in de eerste van, naar verluidt, drie stemrondes te zijn gesneuveld. Dat vind ik opvallend en teleurstellend. Het was mijn favoriet. Maar goed; wie betaalt, bepaalt.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

En Qatar in 2022!

FIFA is schoon, tuuuuurlijk... :mrgreen:
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

geld en olie...het wordt bevestigd met een WK in Qatar...
No offense, but....Defense! Defense!
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

Blatter laat je euro's zien!!
Wij zijn HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Haha, Rusland en Qatar.

Blatter: "Nee hoor, geld speelt geen enkele rol bij de beslissing welk land het organiseren van een WK krijgt toegewezen".

Laat me niet lachen.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Weinig verrassend dat het Rusland is geworden, daar is het toernooi al maanden geleden aan verkocht. De andere kandidaten waren volkomen kansloos. Krijg je over 8 jaar weer zo'n toernooi waarbij de afstand tussen de verschillende speelsteden duizenden kilometers bedraagt, leuk man :roll:
De toewijzing aan die zandbak in 2022 is helemaal een lachertje natuurlijk.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik begrijp nu ook ineens waarom er zowel voor 2018 als 2022 werd gekozen: zo kon Blatter nog snel zijn zakken extra vullen voordat hij met pensioen gaat. Het is een regelrechte schande dat de mondiale voetbalbond zo met haar macht omgaat. Het wordt tijd voor vernieuwing! (Al is het leed voor de komende twaalf jaar alweer bepaald...)
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Dweilorkestje in het vliegtuig en toeteren maar, daar in de zandbak. Er is geen enkele objectieve reden te verzinnen om in Qatar een WK te organiseren. De vraag is niet of, maar hoeveel smeergeld is er is betaald.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Triest, doe mij maar Engand. Dit is voor de voetballiefhebber in i.i.g. een groot succes!
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

FIFA maakt zich weer ronduit belachelijk door dit soort besluiten, maar we hadden ook niet anders verwacht. En dan de stadions die ze gaan bouwen voor het WK in Qatar, je zou het bijna egoïstisch noemen:
http://www.zie.nl/video/ingezonden/WK-2 ... fzhmef7su3

Daarnaast is Qatar dus automatisch gekwalificeerd voor 2022.
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Geen WK te midden van allemaal Oranje-straten en Nederlandse vlaggen. Geen Football is coming home op Wembley. Maar Rusland, wat belachelijk. Wat een teleurstelling.

Rusland en Qatar, een lachtertje! Dit gaat nergens meer over! Hoe maak je dit kinderen wijs? Voetbal gaat zich vervreemden van haar oorsprong. Hoogmoed komt voor de val...
Gebruikersavatar
heerenveenfan1000
Selectiespeler
Berichten: 589
Lid geworden op: 20-02-2005 11:37
Locatie: Arnhem

Bericht door heerenveenfan1000 »

Jammer, deze landen hebben helemaal niets met voetbal. Het is een schande, het gaat niet meer om het spelletje. Het gaat enkel en alleen om geld. Daar kregen we vandaag de bevestiging van.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Als je die stadions ziet die ze in Qatar willen bouwen :roll:
Het zullen wel architectonische hoogstandjes worden die van alle luxe en high tech voorzien zijn, maar dat er in moet worden gevoetbald lijkt een bijzaak. Dit heeft totaal niks meer met voetbal te maken die toewijzing van dit toernooi.
Laatst gewijzigd door 1983 op 02-12-2010 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Hoe kan een land dat ongeveer 4x zo klein is als Nederland en nog geen eens een miljoen inwoners heeft ooit een WK krijgen?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

geert. schreef:Hoe kan een land dat ongeveer 4x zo klein is als Nederland en nog geen eens een miljoen inwoners heeft ooit een WK krijgen?
Zoals Meja ooit zong: It's all about the money.
Plaats reactie