De soap van Zwolle komt eens ten einde...

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Beetle » 21-04-2004 16:54

Uidrukkelijk: Nee. Dit is een speciaal geval. Het heeft niets met een vertraging te maken. Zelf ik heb ik dit geschreven. Verander de tekst maar als dat voor jou van toepassing is. Het is even een ideetje van hoe je het zou kunnen doen.

Naam
Adres
woonplaats.

Geachte heer/mevrouw,

Als Heerenveen supporter was ik op 24 januari 2004 op weg naar Arnhem voor de eerste wedstrijd na de winterstop van mijn club tegen Vitesse. Onderweg naar Zwolle was er iets voorgevallen wat niet door de beugel kon. Een aantal mede supporters misdroeg zich in de trein en op het perron van Meppel. Aangekomen in Zwolle werd iedereen die zich als Heerenveen supporter gedroeg of was uitgedost geselecteerd. Ik werd eruit gepikt op basis van mijn sjaal, die ik altijd om heb. Iedereen werd collectief gearresteerd ook al had die persoon niets gedaan. Inmiddels is het de officier van Justitie duidelijk geworden dat het gros van het meegereisde volk niets had misdaan. Deze personen werden dan ook vrijgesteld van vervolging, waaronder ik.

Graag zou ik het door mij betaalde bedrag van de reis naar Arnhem (€ 34.40) terug willen ontvangen aangezien ik mijn reis niet heb kunnen afmaken. Mocht u tussentijds contact op willen nemen dan kan dat via het adres hierboven of telefonisch op het nummer: (mijn mobiele nummer).

Dank u,

Naam en datum
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor montana » 21-04-2004 18:06

Beetle schreef:Uidrukkelijk: Nee. Dit is een speciaal geval. Het heeft niets met een vertraging te maken. Zelf ik heb ik dit geschreven. Verander de tekst maar als dat voor jou van toepassing is. Het is even een ideetje van hoe je het zou kunnen doen.

Naam
Adres
woonplaats.

Geachte heer/mevrouw,

<..knip..>

Dank u,

Naam en datum

Moet je ook je treinkaartje meesturen?
Avatar gebruiker
montana
Selectiespeler
 
Berichten: 477
Geregistreerd op: 03-05-2003 16:46
Woonplaats: 015

Berichtdoor Beetle » 21-04-2004 18:09

Vergat ik te vertellen. Inderdaad moet je die er ook bij de enveloppe doen.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor montana » 21-04-2004 18:13

ik denk trouwens ook dat het handig is je bankrekeningnummer erbij vermeld (dit is ook gebruikelijk bij het vertragingsformulier)
Avatar gebruiker
montana
Selectiespeler
 
Berichten: 477
Geregistreerd op: 03-05-2003 16:46
Woonplaats: 015

Berichtdoor Beetle » 21-04-2004 18:15

(Beetle schiet zichzelf ff voor de kop...) :urgs:


...zelf ook vergeten... :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Forza » 21-04-2004 20:28

Hoe groot is de kans dat de NS betaalt? Als de schuld voornamelijk bij de politie ligt, vraag ik me af of de NS daar financieel voor wil opdraaien.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Patrick » 21-04-2004 21:04

Forza schreef:Hoe groot is de kans dat de NS betaalt?

Ik hoop voor jullie dat de NS betalen gaat, maar heb er niet echt vertrouwen in.. Waar jij met een kostenpost van30/40 euro zit, zit de NS met ruim 10.000 euro... Denk niet dat ze kaarten terug gaan betalen om die reden.
Patrick
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 10-12-2002 13:42
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor Forza » 21-04-2004 21:06

Ik denk dat ze niet gaan betalen omdat zij niet degenen zijn geweest die de groep terug hebben gestuurd. Dat heeft de politie gedaan. En dat is niet het probleem van de NS.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Raider » 21-04-2004 21:37

Op de heerenveen site stat nu een verslag van het onderzoek dat er gedaan is. Het komt er op neer dat de stadion verboden blijven.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Beetle » 21-04-2004 22:19

Over drie dagen zal het toch te laat zijn dus opsturen die brieven. We zijn een slachtoffer van de situatie geworden. Wie die gecreeerd heeft is niet duidelijk. De politie, de fans, niemand weet het. De NS zal wel gaan informeren en ze zullen dan ook moeten realiseren dat niet iedereen schuld heeft aan wat er gebeurd is.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Roelof » 22-04-2004 15:25

De NS moet het dan vervolgens weer verhalen op de politie volgens mij. Ik denk dat de NS de eerste verantwoordelijke is.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor fuss » 22-04-2004 16:05

roelof de vries schreef:De NS moet het dan vervolgens weer verhalen op de politie volgens mij. Ik denk dat de NS de eerste verantwoordelijke is.


en waar wordt de politie van betaald? Belastingcenten.

Dus als je het al terugkrijgt heb je het eigenlijk zelf betaald :wink:
fuss
Selectiespeler
 
Berichten: 165
Geregistreerd op: 15-05-2003 19:41

Berichtdoor Caspar » 22-04-2004 16:20

ik denk dat het handiger is om alleen het traject zwolle - arnhem terug te vragen. zelf dus even opzoeken bij de NS reisplanner wat dat kost.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Beetle » 22-04-2004 16:36

casparD schreef:ik denk dat het handiger is om alleen het traject zwolle - arnhem terug te vragen. zelf dus even opzoeken bij de NS reisplanner wat dat kost.



Kom nou! Ik kon de reis niet afmaken en waarom zou je wel betalen voor een reis waar je niet om gevraagd hebt??
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Sikke » 22-04-2004 16:43

Ja, en dan vragen ze weer extra voor het stuk Heerenveen Leeuwarden waarvoor je niet betaald hebt
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Avatar gebruiker
Sikke
Selectiespeler
 
Berichten: 221
Geregistreerd op: 03-12-2002 20:59

Berichtdoor Riemer » 22-04-2004 17:12

Denk dat we komende zaterdag maar voor Beetle moeten lappen om zijn grote schade post op die dag tegemoet tekomen. Zijn we daar ook weer van af :mrgreen:
Riemer
Basisspeler
 
Berichten: 745
Geregistreerd op: 14-02-2003 19:32
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Beetle » 22-04-2004 18:52

Neu... Brief is al gepost.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor fuss » 22-04-2004 21:20

gelukkig had ik maar een enkeltje - 40% :D
fuss
Selectiespeler
 
Berichten: 165
Geregistreerd op: 15-05-2003 19:41

Berichtdoor Beetle » 22-04-2004 22:35

Voor mij was dat 34 Euries. Da's 2 busreizen naar uitwedstrijden toe.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Noord » 23-04-2004 10:11

Gellukkig heb je ook geen gebruik van de trein kunnen maken :x
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Atom » 23-04-2004 12:00

Heerenveen: reactie politie op fans te heftig

HEERENVEEN - De vernielingen in de trein tussen Zwolle en Heerenveen door supporters van SC Heerenveen op 24 januari hadden grotendeels voorkomen kunnen worden als de politie de begeleidende stewards van de club bij haar optreden en besluitvorming had betrokken. Dit concludeert de directie van SC Heerenveen na eigen onderzoek.
De politie ,,heeft te heftig gereageerd op een aantal relatief kleine vergrijpen van individuele supporters. Het besluit om de supporters terug te sturen en de wijze waarop de groep terug is gedreven de trein in hebben geleid tot de vernielingen in de trein op de terugweg naar Heerenveen'', aldus de club.

De Spoorwegpolitie zegt in een reactie de volgende keer op dezelfde manier te zullen handelen. ,,Dit soort gedag wordt niet getolereerd, niet van Ajax-fans en ook niet van Heerenveen- fans. Bij vernielingen en andere overtredingen grijpen we op deze manier in'', aldus woordvoerder Fans Zuiderhoek.

Op de heenweg naar Arnhem voor de wedstrijd tegen Vitesse vernielde een supporter een raam in de trein en gooiden enkele anderen vuurwerk en blikjes uit de trein op de perrons waar de trein stopte. Daardoor stuurde de politie een groep van 81 fans terug naar Friesland. Vier fans worden vervolgd door justitie en hebben inmiddels een stadionverbod.

bron: http://www.leeuwardercourant.nl
Avatar gebruiker
Atom
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:40
Woonplaats: Grunn

Berichtdoor Eric » 24-04-2004 10:21

hmm..de politie heb mijn kaartje afgepakt :? , zeker ook geen mogelijkheid om nu geld terug te krijgen :cry:
Ook had ik geeneens in die trein gezeten, dat verdient ook wel schadevergoeding denk ik :x
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor montana » 24-04-2004 14:51

De Spoorwegpolitie zegt in een reactie de volgende keer op dezelfde manier te zullen handelen. ,,Dit soort gedag wordt niet getolereerd, niet van Ajax-fans en ook niet van Heerenveen- fans. Bij vernielingen en andere overtredingen grijpen we op deze manier in'', aldus woordvoerder Fans Zuiderhoek.



Dat dit bullshit is zal ik aan de hand van foto's laten zien :


Afbeelding
In de trein werd de boel vakkundig opnieuw ingericht.

Afbeelding
De lamp werd verwisseld.

Afbeelding
En de prullenbak kon ook niet tegen een stootje.

Afbeelding
Aankomst in Rotterdam.



Dit zijn de foto's met exacte onderschriften zoals ik ze vond op http://www.afamersfoort.nl/ neem zelf even een kijkje op:
http://145.89.88.9/201_126/AFA/kakkerlakkenuit/main.htm
Avatar gebruiker
montana
Selectiespeler
 
Berichten: 477
Geregistreerd op: 03-05-2003 16:46
Woonplaats: 015

Berichtdoor Beetle » 24-04-2004 23:07

Ik heb vanavond nog even met Jan Wind gesproken en zijn mening gevraagd of hij tevreden was over de manier hoe een en ander in de pers is komen te staan. Zo goed en zo kwaad verwoord als:


"Het LC zal het LC niet zijn. Die kunnen niet accepteren zoals de dingen hen aangereikt worden. Ze hebben zelf nogmaals met de politie gebeld, die natuurlijk hun eigen gelijk hebben. Vandaar dat er al voor de bijeenkomst besloten was om ze niet uit te nodigen. Er werd al vooraf rekening gehouden dat ze nooit van mening zouden veranderen. En dat klopt dus."

De politie, in Zwolle, gaat lekker verder op dezelfde voet en met dezelfde plaat voor de kop!


En nu zetten we er maar een streep onder, althans voor al diegenen die slachtoffer zijn geworden van een vervelende situatie. Degenen die voor moeten komen hebben nog een, al dan niet lange, weg te gaan.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor HV ON TOUR » 25-04-2004 09:23

In mijn ogen hadden ze de politie van Zwolle / Spopo ook moeten uitnodigen voor de supportersbijeenkomst afgelopen dinsdag (ik weet niet of ze waren gekomen, maar uitnodigen kan altijd). Zij zijn immers, samen met de supporters, de belangrijkste partij in dit geheel. Ik had graag hun kant van het verhaal gehoord. Eigenlijk weten wij nu nog niets en waarschijnlijk zullen we er ook nooit achter komen hoe dit precies heeft kunnen gebeuren. Voor mijn gevoel was de georganiseerde bijeenkomst meer een plichtmatig iets van SC Heerenveen (omdat ze dit al in de pers hadden aangekondigt), dan een bijeenkomst met een doelstelling. Ik heb in ieder geval niets nieuws gehoord (op het feit na, dat een steward klappen van de politie heeft gehad toen hij DE coupe binnen wilde gaan). Ik had ook het idee dat Riemer en Co hun best deden om de bijeenkomst zo kort mogelijk te houden. Op zich niets mis mee, maar volgens mij waren er genoeg mensen die nog vragen hadden. Maar op een gegeven moment was het gewoon zand erover en klaar!
HV ON TOUR
Selectiespeler
 
Berichten: 432
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:07

Vorige

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten