Formule 1

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor mechielz » 08-03-2004 19:02

Freezeman schreef:
mechielz schreef:.....
Relutaten race zaterdag :
1 M.Schumacher Ferrari Ferrari
2 Barrichello Ferrari Ferrari B


Hier in Sneek was de race op Zondag ;)
Maar wat voor glazen bol heb je daar in Heeg?
Mag ik hem eens lenen?


Tja wat zal ik zeggen... het kost wat maar dan hest ook wat :wink:

Ik heb stiekem mijn post wat gewijzigd 8)
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor Freezeman » 12-03-2004 16:46

Pas 1 wedstrijd gereden en de onderhandelingen over volgend seizoen zijn alweer losgebarsten.

Van F1 today:
De manager van Ralf Schumacher, Willi Weber, heeft verklaard dat hij in 2005 de overstap naar het Renault team zal gaan maken. Een opvallende keuze aangezien niemand dit verwacht had en Renault ook nog niet genoemd was in het rijtje van mogelijke teams.

Er is echter nog niets getekend alleen zou dit slechts nog een kwestie van formaliteit moeten zijn volgens Weber. Weber:"Elk detail is in de onderhandeling besproken. Het tekenen van het contract is slechts een formaliteit."

Ralf Schumacher reageerde vanuit Dubai, waar hij een riant huis bezit:"We zullen binnen enkele dagen de beslissing gaan maken. Het kan nog wel eens een verrassing worden." Ralf heeft in de aanloop van het nieuwe seizoen al te kennen gegeven er geen problemen mee te hebben om het succesvolle Williams team te verlaten.

Ralf Schumacher zal bij Renault de Italiaan Jarno Trulli vervangen die moeite heeft met de snelheid van de jonge Spanjaard Fernando Alonso


Is het waar?
Briatore ontkent gesprekken
Renault teambaas Flavio Briatore ontkent dat hij gesprekken heeft gehad over een plek voor Ralf Schumacher in de Renault voor 2005. Briatore reageert:"Ik heb Willi gesproken in Melbourne, maar we zijn vrienden dus dan is het normaal dat je met elkaar praat. We hebben echter totaal niet gesproken over een toekomst voor Ralf in 2005 bij Renault."

Bronnen in de Formule 1 denken dat Weber deze uitspraken gedaan zou hebben om de druk bij Williams op te voeren om toch een akkoord te bereiken voor een nieuwe termijn tussen Ralf en zijn huidige team Williams.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Jack Russell » 19-04-2004 16:34

Gesprekken Jordan - Verstappen hervat

Luttele dagen na het bijleggen van de ruzie tussen Jos Verstappen en zijn sponsor Trust wordt de coureur alweer in verband gebracht met een rentree in de Formule 1. Vanochtend (maandag 19-4, red.) heeft Eddie Jordan zich gemeld op het hoofdkantoor van Trust in Dordrecht voor een overleg met het management van Verstappen.

Dat meldt het Algemeen Dagblad vandaag. Volgens de krant wil Jordan al tijdens de komende Grand Prix, aankomend weekend in Imola, Verstappen achter het stuur van een van zijn auto’s hebben. Verstappen zelf zou minder haast hebben met zijn rentree: de coureur wil eerst een aantal testdagen afdraaien. Het is dus aannemelijk dat Verstappen, mocht het tot een overeenkomst komen, op zijn vroegst tijdens de Grand Prix van Spanje terugkeert naar de Formule 1.
Trust-directeur Michel Perridon heeft geleerd van de lessen uit het verleden, getuige zijn woorden tegenover het AD. “De inhoud van het gesprek staat voor mij open”, zegt Perridon over de eventuele voorwaarden die Verstappen kan stellen. “Daar bemoei ik me niet mee. Raymond Vermeulen moet het woord maar voeren namens Verstappen.”
Het is onduidelijk wie van de huidige coureurs het veld moet ruimen als het komt tot een overeenkomst tussen Verstappen en Jordan. Nick Heidfeld is ontegenzeggelijk de snellere van de twee Jordan-rijders, maar de Duitser brengt geen geld mee. Giorgio Pantano doet dat wel, maar hij moet het op de baan vooralsnog afleggen tegen Heidfeld.
Trust in momenteel al sponsor van Jordan. Dit is een overblijfsel van de afgeketste onderhandelingen in februari. De softwarefabrikant betaalt dan ook niks voor de stickers op de EJ14.

Het zal toch niet waar zijn???
Jack Russell
Bankzitter
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:26

Berichtdoor Arjanz » 21-04-2004 09:40

'Verstappen test volgende week Jordan'

Uitgegeven: 21 april 2004 09:45
Laatst gewijzigd: 21 april 2004 09:46

AMSTERDAM - Jos Verstappen zal naar alle waarschijnlijkheid volgende week een testsessie uitvoeren voor het team van Eddie Jordan. Dat heeft de sportsite F1Racing uit betrouwbare bron vernomen.

Verstappen zal zeer waarschijnlijk op het circuit van Vairano de Jordan-bolide gaan testen. Mocht de test beide partijen goed bevallen, dan is de kans groot dat Verstappen wellicht al in de Grand Prix van Spanje voor Jordan gaat racen.

nu.nl
Arjanz
Selectiespeler
 
Berichten: 215
Geregistreerd op: 07-12-2002 11:56
Woonplaats: Franeker

Formule 1, Wat een blamage!

Berichtdoor Beetle » 19-06-2005 19:12

De race in Amerika is aan de gang maar dit is een afgang van jewelste. 6 auto's in de baan. Enige spanning is nog; hoeveel komen er aan de finish?
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Surhuisterveen » 19-06-2005 19:21

Hoe kan dat er nog maar 6 op de baan zijn??? Alle anderen kapot/uitgevallen?
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-06-2005 19:32

Zonde zonde zonde.
Had me er best wel op verheugd.

De oorzaak weet ik niet helemaal maar ut was iets dat de Michelin banden niet veilig genoeg zijn om de race uit te rijden, mede door de crash van Ralf Schumacher op de vrijdag. De banden waren ontploft en die van trulli ook vorige week.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Berichtdoor Jazzy F. » 19-06-2005 19:41

Zondag 19 juni 2005 gaat de geschiedenis is als een zwarte dag voor de F1. Omdat Michelin niet de veiligheid kan garanderen, besloten de teams die gebruik maken van het Franse rubber na de opwarmronde van de GP van de VS binnen te komen.

Dat betekende dat slechts de wagens van Ferrari, Jordan en Minardi aan de race op Indianapolis zijn begonnen. Deze drie teams rijden op Bridgestone-banden.

Bron: RTL Grandprix
Avatar gebruiker
Jazzy F.
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 30-01-2005 17:05

Berichtdoor Feanfan84 » 19-06-2005 23:55

Tsja, ik had het nieuws van het weekend over de banden niet echt gevolgd. Dus ik ging er goed voor zitten in afwachting van (hopelijk) een goede race. Met als favoriet natuurlijk Raikkonen!
Baalde er erg van, heb daarna nog een paar keer gezien wat de stand was, maar dat was het dan ook wel.
Avatar gebruiker
Feanfan84
Selectiespeler
 
Berichten: 275
Geregistreerd op: 28-06-2004 21:24
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Venderwel » 20-06-2005 08:20

Ik baalde hier echt van, maar ja wat doe je er aan? Kan ze geen ongelijk geven!!
Het is wel een grote schande voor Michelin en dit gaat ze heel veel geld kosten!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Jukke » 20-06-2005 17:10

Amerika is een van de mooiste races vind ik persoonlijk, want ze komen met 250 - 300 km op het rechte stuk af. (zie ook crash Ralf vorig jaar).
Ik snap ook niet dat er geen teams waren die de gok waagden!

Regels maar weer wijzigen ------> bandenwisselen toestaan, ist ook spannender en kunnen de teams ook zelf bepalen of ze het wel of niet doen!
Superfriesk Ût Jobbegea
Avatar gebruiker
Jukke
Selectiespeler
 
Berichten: 250
Geregistreerd op: 15-05-2005 21:27
Woonplaats: Hoornsterzwaag / Jubbega

Berichtdoor Royce » 20-06-2005 18:02

Ik vond het mooi voor Aalbers dat hij 4 punten pakte. Het is misschien niet sportief, maar zij kunnen er ook niks aandoen. Ik geef ze wel gelijk om te rijden. Het waren nu eigelijk kleine wedstrijdjes tussen Ferrari, Jordan en Minardi. Respectiefelijk 1 en 2, 3 en 4, 5 en 6.
Heerenveen Heerenveen Zo als jij is er geen 1!
Royce
Nieuw talent
 
Berichten: 140
Geregistreerd op: 31-05-2005 21:34

Berichtdoor Venderwel » 21-06-2005 08:52

Royce schreef:Ik vond het mooi voor Aalbers dat hij 4 punten pakte. Het is misschien niet sportief, maar zij kunnen er ook niks aandoen. Ik geef ze wel gelijk om te rijden. Het waren nu eigelijk kleine wedstrijdjes tussen Ferrari, Jordan en Minardi. Respectiefelijk 1 en 2, 3 en 4, 5 en 6.


Voor Albers leuk, maar voor Minardi iets minder. Ik snap best dat Stoddart niet helemaal enthousiast was zeg maar. Verschil is nu 4 punten met Jordan, dat haalt ie normaal gesproken nooit meer in!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor AldeboarNN Fans » 21-06-2005 09:26

Mijn neef was met een ploeg vrienden naar de race toe, wat zal die hebben gebaald.
De race in Indianapolis is de goedkoopste reis voor de f1 die je kunt boeken.
En dan rijden er maar 6 auto's. Ik begrijp de andere teams wel. Als het niet verantwoord is om te rijden moet je het niet doen. Met 300km per uur in de muur vliegen is geen pretje.
Avatar gebruiker
AldeboarNN Fans
Basisspeler
 
Berichten: 795
Geregistreerd op: 20-12-2004 18:08
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Paulus de B » 24-06-2005 07:27

Ik begrijp de andere teams wel. Als het niet verantwoord is om te rijden moet je het niet doen.


Moeten ze Michellin aanklagen, want een proffesioneel bandenmerk mag zulke fouten nooit maken.
Verders wast ik blij dak zat te BBQen........
tis allemaal de schuld van die clown en accrobaat
Paulus de B
Nieuw talent
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: 25-02-2005 16:14

Berichtdoor wiero » 24-06-2005 12:37

Prachtig voor albers tog, 4 punten :D
Stam kom naar Heerenveen!!!!!!!!!!!!
wiero
Nieuw talent
 
Berichten: 71
Geregistreerd op: 15-06-2005 15:41
Woonplaats: Oosterwolde

Formule 1

Berichtdoor Raider » 24-01-2007 19:52

Doe ook mee met het gratis Formule 1 spel . Meld je eerst aan op http://www.mikewes.com/ en doe dan mee met de subleage van Sc Heerenveen
Het wachtwoord en aanmeldnaam is Foppe.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Raider » 16-02-2007 19:30

Gaat prima ,er zijn al 30 aangemeld,maar er kunnen nog meer bij.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Janneman » 16-02-2007 19:38

Wil best wel meedoen maar snap er geen biet van ondanks lezen van instructies en dergelijke
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Hielke » 27-06-2007 17:50

Als Formule-1 fanaat zou ik graag de mening van andere forumleden horen over dit F1 seizoen:

Bijvoorbeeld over de volgende onderwerpen

Vinden jullie Christijan Albers ook zo'n vervelend arrogant mannetje?
Worden jullie ook zo gestoord van de reclameonderbrekingen op RTL?
Waarom valt Kimi Raikkonen zo tegen?
Waarom is McClaren na een dramatisch seizoen ineens een topteam?
Wordt Hamilton wereldkampioen?
Dachten jullie ook dat Kubica die crash niet overleefde?

Of zijn er geen F1 liefhebbers onder de Heerenveen-supporters?
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Berichtdoor Flying Tilster » 27-06-2007 21:11

Ik kan alleen maar op onderstaande vraag een antwoord geven. Volg het Formule 1 niet meer zoals ik in de "Verstappen-tijd" gedaan heb.

SCH017 schreef:Vinden jullie Christijan Albers ook zo'n vervelend arrogant mannetje?


Een zeer arrogant ventje. Nee.. dan had ik liever Robert Doornbosch bij Spyker zien rijden. Albers heeft een grote bek van hier tot Tokio, maar racen.. ho maar.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor visje » 27-06-2007 21:30

SCH017 schreef:
Vinden jullie Christijan Albers ook zo'n vervelend arrogant mannetje?
Worden jullie ook zo gestoord van de reclameonderbrekingen op RTL?
Waarom valt Kimi Raikkonen zo tegen?
Waarom is McClaren na een dramatisch seizoen ineens een topteam?
Wordt Hamilton wereldkampioen?
Dachten jullie ook dat Kubica die crash niet overleefde?


Jep het is erg irri persoon.. en opzich had ik ook liever doornbos in de F1 gezien maar niet bij spyker want dat is zonde van zijn loopbaan..

De reclame heb ik niet zoveel problemen mee als de races maar op zondagmiddag om 2 uur worden uit gezonden want dan zap ik altijd even naar onze zuider buren tijden de reclame :D

En ja kimi.. het schijnt dat de farari.. een totaal andere wagen is dan de overige wagens uit het veld... in het verleden hebben meer mensen daar last mee gehad bij een overstap.. Barrichello had er eerst ook veel problemen mee..

ja en hoe het komt dat McClaren opeens zo lekker gaat.. misschien komt het door de rijders.. ze hebben 2 top rijders.. en zijn de halverwege voorig jaar al begonnen met deze wagen..

ik hoop dat Hamilton kampioen word.. lijkt mij wel een mooie stunt..

het schijnt dat dat ongeluk van Kubica dat daar krachten vrij kwamen van meer dan 70G dat had de FIA uit de gegevens van de wagen weten te halen.. als je dat leest dan denk je idd van wow dat dat goed is gegaan... maar goed dan zie je maar weer hoe veilig het is..

PS. het is wel weer te hopen dat heerenveen zijn thuis wedstrijden om half 5 speeld ipv half 3... dan mis ik de formule1...
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Currahee » 27-06-2007 21:32

vroeger keek ik altijd naar de races maar tegenwoordig eigenlijks niet zo heel veel meer. ik volg het nog wel een beetje maar als ik het mis vind ik het niet erg. Komt vooral door de vele hulpmiddelen in de F1. Het is eigenlijks alleen beetje gas geven en sturen de rest wordt door electronica geregeld. Het heeft nu veel meer te weinig met hoe goed kan iemand nu echt racen. Ik chargeer nu wel een beetje want natuurlijk moet je talent hebben maar het echte is er wel beetje vanaf voor mij. Ik zou veel liever zien dat alle hulpmiddelen af geschaft worden dan krijg je veel meer rijders met echt talent in de F1 en minder mensen met een dikke beurs.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Riverside » 27-06-2007 22:47

Ik volgde de F1 ook al in de jaren 90', sindsdien is er veel veranderd maar niet ten gunste van de sport. De veiligheid is er wel op vooruit gegaan, 10-15 jaar geleden had Kubica een dergelijk ongeluk waarschijnlijk niet kunnen na vertellen.

Vorig jaar miste ik veel wedstrijden, maar er was voor mij als Mc Laren fanaat ook weinig te genieten moet ik zeggen. :wink:
Ik denk dat vooral de komst van Vodafone heeft bijgedragen aan het succes, wat samen met het enthousiasme van Hamilton en de ervaring van Alonso een goede formule blijkt. Vodafone brengt veel geld in het laatje, en daar draait het in de F1 toch vooral om.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Flying Frisian » 28-06-2007 08:57

Currahee schreef:Komt vooral door de vele hulpmiddelen in de F1. Het is eigenlijks alleen beetje gas geven en sturen de rest wordt door electronica geregeld. Het heeft nu veel meer te weinig met hoe goed kan iemand nu echt racen.


Ik ben het helemaal met je eens, het is geen racen meer. Daarom ben ik blij dat volgend seizoen de traction-control weer verboden wordt, misschien krijgen we dan wat leukere races. Ik heb dit jaar nog geen spannende race gezien, Canada was spectaculair, omdat er veel op de baan gebeurde, maar inhaalacties heb ik niet gezien.

Er zijn geen "characters" meer in het deelnemersveld, jongens die het allemaal niet zo serieus nemen, en hun bek 'ns opentrekken. Een James Hunt of in mindere mate Jacques Villeneuve of Juan-Pablo Montoya.

Jongens als Speed, Albers of Liuzzi horen niet in de Formule 1 thuis. Speed zit in de Torro Rosso, omdat hij Amerikaans in, hetzelfde geldt voor Albers in de Spyker en Liuzzi heeft ook nog niet laten zien waarom hij Formule 3000 kampioen in geweest. Geef mij liever een Sébastian Bourdais, meervoudig ChampCar-kampioen.

Over Kimi, naast racen is zijn grootste hobby slapen en dat staat in schril contrast met de werkethiek van een Michael Schumacher (en in het verleden Ayrton Senna). Ik heb niet het gevoel dat Raikkonen alles over heeft voor zijn sport, het heilige vuur.

Macca heeft een dramatisch vorig seizoen gehad, mede door de naweeën van het vertrek van sterontwerper Adrian Newey. Het tweede deel van vorig seizoen in de wagen niet meer doorontwikkeld en zijn ze begonnen met de nieuwe wagen. Daarnaast hebben ze optimaal gebruik gemaakt van de nieuwe Brigdestones.

Wat Hamilton laat zien is briljant, natuurlijk rijdt hij momenteel in de beste auto, maar hij stuurt zo foutloos dat dit gewoon puur talent is. Ik ben wel benieuwd hoe hij met tegenslagen, die zeker gaan komen, om zal gaan. Schumacher was een meester in het samenstellen van een team.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Berichtdoor Hielke » 02-07-2007 21:53

Het zal langzaam maar zeker toch wel einde verhaal worden voor Albers. Neemt effe de hele tankslang mee de baan op. :erm: Zulke fouten kunnen echt niet in de F1.

Zou een goede zaak zijn als Doornbos zijn plekje in zou nemen. Stuk betere en sympathiekere coureur.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Berichtdoor Lipton » 02-07-2007 22:17

Vroeger was ik helemaal gek van de formule 1.
Toen kon een Minardi zo nu en dan stunten, echt lachen als je Verstappen even 3e zag staan.
Tegenwoordig is het racen met allemaal hulpmiddelen en dat maakt het niet spannender.
Die Albers is sowiesow maar een knuppel, maar na die slang incident al helemaal, hij had mensen zwaar kunnen verwonden !
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Hielke » 03-07-2007 08:37

Vanochtend stond er een grote foto in het AD, van Albers die uit z'n auto stapt waar de tankslang nog aan hangt. Rechts in het beeld zie je een arm in beeld die hem een beker cup-a-soup aanreikt. Het onderschrift bij de foto: '4 uur Cup-a-soup, dat zouden meer mensen moeten doen!'

:mrgreen:
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Berichtdoor Niels » 03-07-2007 09:25

Die link legde ik ook al direct toen ik het zondag zag gebeuren. :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Raider » 03-07-2007 17:40

Al jaren mag ik de Formule 1 wedstrijden graag bekijken op tv.Maar de aardigheid gaat er bij mij toch ook wel een beetje vanaf.Er gebeurt weinig verrassends meer.Het komt misschien ook door tractioncontrol.Maar ik geloof dat dat het volgende seizoengebeurt is
Het is nu een soort optocht geworden.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten