Sfeer in vak 26/27 en 427

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Frisian schreef: Dus het van te voren met NN erover hebben is geen optie, NN zal dat denk ik andersom ook niet doen.
Er zijn wel eens gezamenlijke acties geweest toch? Denk dat beiden hier wel gewoon welwillend tegenover staan hoor. Bovendien weten een aantal vaak wel vantevoren van de acties :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
marrumrules
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 22-12-2008 21:00

Bericht door marrumrules »

En wat gaan wij eraan doen dat de ploeg de komende weken steun krijgt???? Flyers uitdelen en een ieder vragen de eerste 5 minuten een lied mee te zingen??????????
today is D-Day
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Geef iedereen een fles Beerenburg en zet een CD op van Koos Alberts. Misschien dat de rest dan wakker wordt.......
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Sfeer moet en kan je niet organiseren. Je kan niemand dwingen om mee te zingen, dat moet spontaan gaan lopen. Bovendien is en blijft dat gewoon een wisselwerking tussen team en supporters. Staan ze op dezelfde wijze als tegen Heracles op het veld, dan krijg je gewoon geen goede sfeer. Dan is het stil of je hoort negatieve klanken. Daar kun je van vinden wat je wil, maar zo gaat dat bij elke Nederlandse club en Heerenveen is zeker geen uitzondering.

Het is gewoon afwachten hoe zoiets loopt.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Vooralsnog vertaalt de spotieve ellende zich in lethargie op de tribunes. Het kookt niet langs de lijn. Misschien als we straks onder de streep staan, dat het dan wel gaat leven. Ik vrees overigens van niet. Ik heb ook al visioenen gehad van een lange stoet bussen met supporters die in de Kuip probeert de laatste kans van Heerenveen te ondersteunen. We zijn ingedut in de 'it komt wol goed' cultuur.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Gekko schreef:Ik heb ook al visioenen gehad van een lange stoet bussen met supporters die in de Kuip probeert de laatste kans van Heerenveen te ondersteunen.
De Kuip. Een toonbeeld van emotie, beleving en vocale ondersteuning. Een beter instituut om onze crisis weer te geven dan De Kuip bestaat niet.

Op 17 mei 2009 speelden we in een kolkende Kuip de belangrijkste wedstrijd in de clubhistorie, die ons een prachtige prijs bezorgde. Het kan maar zo dat we nog geen jaar later, op 2 mei 2010, in diezelfde Kuip moeten knokken tegen nacompetitie. Ik ben benieuwd hoe de sfeer dan zal zijn.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

We hebben meer belangrijke wedsrijden gespeeld daar. SVV uit, de eerste bekerfinale. Heel belangrijk voor de groei van de club.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

marrumrules schreef:En wat gaan wij eraan doen dat de ploeg de komende weken steun krijgt???? Flyers uitdelen en een ieder vragen de eerste 5 minuten een lied mee te zingen??????????
Een suggestie voor je flyer: ´Slaap kindje slaap´ dat kent iedereen en moet massaal meegezongen kunnen worden in ons theater:wink: .

Sfeer ontstaat en kan je niet geforceerd aan iemand opdringen. Als de spelers nu eerst eens tonen er alles aan te willen doen dan weet ik zeker dat er wel weer enige vorm van sfeer komt.
marrumrules
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 22-12-2008 21:00

Bericht door marrumrules »

Arjen schreef: Een suggestie voor je flyer: ´Slaap kindje slaap´ dat kent iedereen en moet massaal meegezongen kunnen worden in ons theater:wink: .

Sfeer ontstaat en kan je niet geforceerd aan iemand opdringen. Als de spelers nu eerst eens tonen er alles aan te willen doen dan weet ik zeker dat er wel weer enige vorm van sfeer komt.
je kan wel een duwtje in de goede richting geven door mensen te activeren ipv ze in hokjes te plaatsen en ervan uit te gaan dat ze hetzelfde gedrag vertonen als voorheen. waarom niet een poging? ipv een sfeeractie met briefjes omhoog houden massaal een comunity song zoals vroeger de boys in white and blue ook wel lekker liep. Positieve ondersteuning zal hard nodig zijn om de ploeg thuis over het dode punt te helpen.
today is D-Day
Gebruikersavatar
fcdinamo
Selectiespeler
Berichten: 698
Lid geworden op: 02-12-2002 16:39
Locatie: Heerenveen

Bericht door fcdinamo »

En jij denkt dat dit in deze vakken zal gaan lukken??? Sinterklaas bestaat ook niet hoor...
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
marrumrules
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 22-12-2008 21:00

Bericht door marrumrules »

waarom niet? supporters genoeg lijkt mij, motivatie help de club, NN wil niet zeggen ze volgens mij, dan een ieder op zijn verantwoordelijkheid aanspreken en waarom zou het mislukken.
today is D-Day
AMF
Bankzitter
Berichten: 190
Lid geworden op: 05-10-2009 17:05
Locatie: Utrecht

Bericht door AMF »

Je hebt gezien hoe succesvol de oproep was om bij de stilteactie van Nieuw Noord tegen Utrecht vorig jaar massaal achter de ploeg te staan. Toen was het behoorlijk stil in het stadion. Misschien dat het daarom wel niet zal lukken? Ik wou ook wel dat het anders was maar als het om vocale steun aankomt is er (helaas) maar 1 zijde van het stadion waar het geluid weg moet komen.
marrumrules
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 22-12-2008 21:00

Bericht door marrumrules »

Ik weet niet waar ik deze reactie het beste kwijt kan of in deze of in feanfan.

Maar wat een drama qua geluid gister vanuit het "sfeervak" zuid. wat is er aan de hand?

de ploeg had ons nodg gister en dan sta je te voetballen in een sfeerloze ambiance. zeker als je bedenkt dat er ook op zuid een sfeervak is.

NN heeft gister bewezen een waardig instrument te zijn, maar kreeg vond ik veel te weinig ondersteuning vanuit zuid.
today is D-Day
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Al geruime tijd is FeanFan met wisselend succes bezig op de zuidtribune meer sfeer te creëren. Met name het vocaal ondersteunen van het team tijdens thuiswedstrijden blijft een moeizaam verhaal.

Inmiddels hebben circa twintig supporters met een seizoenkaart in het staanvak op de noordtribune bij FeanFan aangegeven graag naar de zuidtribune te willen verhuizen. Helaas is er voor hen op dit moment geen plek in vak 427 beschikbaar. Daarom roepen wij namens deze groep mensen supporters uit vak 427 die een seizoenkaart in dit vak hebben op de rijen 15 tot en met 21 met stoelnummer 1 tot en met 12 die graag willen verhuizen naar het staanvak op zich bij ons te melden. U kunt zich melden via e-mail op feanfan.nl@gmail.com of op telefoonnummer 06-1480 1469.

Ook wanneer u elders in vak 427 een plek hebt en wel naar het staanvak wilt kunt u zich op bovenstaande manier melden. Wij zullen dan proberen u te helpen een seizoenkaart in het staanvak te bemachtigen, in dat geval is de kans op succes echter wel wat kleiner, maar wie niet waagt die niet wint!
En die 'twintig' man moeten op zuid de sfeer verhogen?
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar:

- Als je van zuid naar noord verhuist doe je dat vast niet omdat je op zuid altijd je mond hield.
- Als je van noord naar zuid verhuist doe je dat vast niet omdat je de grootste fanatiekeling was op noord.

Ik begrijp niet goed hoe dit bijdraagt aan 'vocale ondersteuning'.
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

waarom zou je niet zittend kunnen zingen?

misschien willen die 20 man uit NN wel zitten en zingen, en als hun dan de kern worden op zuid dan is het een win-win situatie
Wij zijn HEERENVEEN
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Dat er 20 man uit Nieuw-Noord naar Feanfan willen kan ik nog wel begrijpen, maar 20 anderen die nu op Zuid zitten die zullen hun bek op Zuid dan waarschijnlijk ook nooit open doen. Dus wat heeft het voor nut ? Om op Noord minder sfeer te krijgen en op Zuid meer ?
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

sch4-live schreef:Dat er 20 man uit Nieuw-Noord naar Feanfan willen kan ik nog wel begrijpen, maar 20 anderen die nu op Zuid zitten die zullen hun bek op Zuid dan waarschijnlijk ook nooit open doen. Dus wat heeft het voor nut ? Om op Noord minder sfeer te krijgen en op Zuid meer ?

wie zegt dat die mensen niet zingen?
het kan toch zo zijn dat ze het nu niet "Durven" omdat ze de enige zijn in heel het vak die dan zingen, en dat misschien raar vinden. Als ze in NN staan waar meer mensen zingen misschien trekken ze dan wel hun bek open
Wij zijn HEERENVEEN
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

En van die 20 op Noord daar weet Feanfan wel van dat ze zingen ?
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

wat ik uit de artikel kan opmaken is dat die wat zouden toevoegen aan sfeervak 27, maar meer weet ik ook niet
Wij zijn HEERENVEEN
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

ook raar btw dat de feanfans wel even bepalen dat dan die 20 op zuid wel in het stavak mogen. Is dit met het NN bestuur besproken? er is nl ook een wachtlijst dus die komen dan eerder in aanmerking .
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

TORCIDA schreef:ook raar btw dat de feanfans wel even bepalen dat dan die 20 op zuid wel in het stavak mogen. Is dit met het NN bestuur besproken? er is nl ook een wachtlijst dus die komen dan eerder in aanmerking .
Inderdaad, het lijkt mij ook dat dit niet zomaar kan.... in dat geval kan nn ook wel zeggen dat ze 1000 man om willen ruilen met het vak eronder.
Corruption is everywhere, fight it!
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

waarom zou FF dat niet kunnen doen, ze laten die 20 mensen gewoon ruilen van kaart en dat is mogelijk.


Of het netjes is naar NN is een ander verhaal, maar daar hebben ze nou eenmaal een handje van
Wij zijn HEERENVEEN
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Als ik het goed begrijp zijn er 20 mensen uit NN die naar Zuid willen (om daar een echt feestje te bouwen) en NN zou dan 20 man terug krijgen die geen sfeer wil maken?

:mrgreen: :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ultras'01 schreef:waarom zou FF dat niet kunnen doen, ze laten die 20 mensen gewoon ruilen van kaart en dat is mogelijk.


Of het netjes is naar NN is een ander verhaal, maar daar hebben ze nou eenmaal een handje van
Als ze het werkelijk zo doen hebben ze een probleem :mrgreen:
Corruption is everywhere, fight it!
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

waarom zouden ze een probleem hebben, je mag toch gewoon van plaats ruilen;)
Wij zijn HEERENVEEN
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Criz schreef: En die 'twintig' man moeten op zuid de sfeer verhogen?
Ik van iemand vernomen die daar ook zit dat daar voornamelijk "oudere" mensen zitten die niet in het staanvak willen staan... Dus dan zal dat nog wel een vrij lastige opgave gaan worden.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
maikel 41
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 24-06-2009 09:48

Bericht door maikel 41 »

Ben blij met de sfeer(akties) die nieuw noord vaak weet te maken.
Zit zelf in vak 28 en ben 57 jaar,en ja het is daar sommige periodes van de wedstrijden behoorlijk stil.
Dan mag er wat mij betreft ook wel meer gezongen/aangemoedigd etc. worden.
Staan op Noord zou mij ook wel wat lijken, maar 1 ding doet mij ervan weerhouden om te gaan proberen daar een seizoenskaart te bemachtigen/ ruilen.
Het iedere wedstrijd weer opduiken van : "en wie niet springt is voor Ca........
Ten eerste spelen we nooit tegen Ca.......
Ten tweede hebben de meeste van degenen die dat zingen, nog nooit een wedstrijd van Heerenveen tegen Ca..... gezien.

Het was in het verleden altijd een mooie derby, met meestal Heerenveen die aan het langste eind trok.
Toch was het nooit irritant als supporters onderling, misschien op een enkeling na.
Maar als je nu op de verschillende forums de commentaren in beide "kampen" leest....

Erg jammer dat dit zo moet en het verhoogd de sfeer al helemaal niet.
Zing over de trots van het noorden oid, maar laat "wie niet springt is voor CA...... in vrede rusten.
Je weet toch niet waar het over gaat of het moet al uit verhalen van anderen zijn.
Er zijn genoeg andere dingen om over te zingen lijkt mij.

Ik hoop dat we eindelijk van dat misselijke en niet ter zake doende "liedje" verlost gaan worden
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Sfeerverlagend? Volgens mij is het een van de nummers die het hardst wordt meegezongen. :roll:
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Kom op zeg! Dat is het enige liedje waarbij een groot deel van het vak(en daaronder) nog meedoen. Ik vind het een prima lied! Dit is echt een van een mug een olifant maken... :roll:
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Plaats reactie