Beste / slechtste commentator

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Flying Tilster » 27-06-2010 21:22

De allerslechtste commentator is met afstand: Leo Driessen.
Maar Wilfred Genee kan er ook wat van als hij een wedstrijdje moet becommentariëren.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Jurjenv » 28-06-2010 09:24

Die vent van SBS 6 erger ik me altijd kapot aan. Ben sowieso altijd kritisch naar commentatoren toe. Geef zelf het commentaar meestal wel 8)
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor geert. » 28-06-2010 09:44

O ja nog wat mensen vergeten: Die van Eurosport. Die kunnen er ook niks van. Ben de namen even kwijt.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor sibon time » 28-06-2010 09:53

Vind de slechtste toch wel Leo Driessen met op een goede 2e plaats Frank Snoeks, vreselijke mensen dit.
Vind / vond Evert ten Apel een van de betere, de commentator die ik nu het liefst hoor is Jeroen Grueter, is altijd enthousiast, ook bij de wat mindere clubs of landen.

Overigens mag ik ook graag naar langs de lijn luisteren en vind het commentaar daar ook acceptabel, maar als die vreselijke Henk Kok ervoor komt draai ik hem wel uit....
Avatar gebruiker
sibon time
Selectiespeler
 
Berichten: 244
Geregistreerd op: 06-06-2003 16:02
Woonplaats: Gorredijk

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor 1983 » 28-06-2010 10:16

geert. schreef:O ja nog wat mensen vergeten: Die van Eurosport. Die kunnen er ook niks van. Ben de namen even kwijt.

Onder andere Frank Kramer. Die is echt vreselijk inderdaad. Ik heb bij die man altijd het idee dat hij op de wc zit als hij commentaar geeft bij wedstrijden. Heel vermoeiend om naar te luisteren. Van die andere Eurosport gasten ken ik de naam niet maar die zijn inderdaad ook heel slecht. Niet alleen bij voetbal trouwens maar bij alles.

Overigens ben ik nou de enige hier die zich altijd doodergerde aan Evert te Napel? met z'n eeuwige clichés als: die dekselse..., goeie genade, asjemenou, duveltje uit een doosje, raspaardje, die bal spat als een granaat uiteen op de deklat, die bal vliegt in de winkelhaak, dat was een ontknoping dat zou Alfred Hitchcock niet hebben kunnen bedenken en nog velen, velen meer :? Diezelfde Evert die over iedere Braziliaan, Argentijn of Portugees heen kwijlde heeft hier blijkbaar veel fans.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Flying Tilster » 28-06-2010 10:37

Evert ten Napel is al jaren een vakman en één van de betere commentatoren. De huidige generatie kan nog niet in zijn schaduw staan. Dat duurt nog even :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor ALS 26.000 » 28-06-2010 12:29

Evert ten Napel is iemand aan wie ik me wel vaak kan ergeren. Hij mist best wel veel dingen (voorbeeld uit laatste wedstrijd van hem op WK. 'Geeft Kaita nou een kopstoot?' terwijl het toch duidelijk een trap was...). Daarnaast kan hij bepaalde spelers die zijn persoonlijke favorieten zijn enorm bewierroken, terwijl het niks bijzonders is wat ze doen.

Leo Driessen heb ik de meeste hekel aan.

Ik vond Snoeks altijd goed, maar dat wordt er ook niet beter op. Was de laatste wedstrijd van oranje totaal niet kritisch en dat mag naar mijn idee wel, want goed spelen ze allerminst.

Jeroen Grueter en Mark van Rijwijk vind ik ook wel talentjes.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor geert. » 28-06-2010 13:44

Superfries1983 schreef:Overigens ben ik nou de enige hier die zich altijd doodergerde aan Evert te Napel? met z'n eeuwige clichés als


Dat is iets Wat Evert Evert maakt: een persoonlijkheid op het gebied van commentatoren. Voor de rest is het, op een paar na, 13 in dozijn. Echte persoonlijkheden missen wij in de commenatorenwereld.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor 1983 » 28-06-2010 13:57

geert. schreef:Dat is iets Wat Evert Evert maakt: een persoonlijkheid op het gebied van commentatoren. Voor de rest is het, op een paar na, 13 in dozijn. Echte persoonlijkheden missen wij in de commenatorenwereld.

Die dekselse Evert :wink: Nou, geef mij dat 13 in een dozijn commentaar dan maar. Een commentator zit er niet om op te vallen of om een wedstrijd leuker of spannender te maken dan hij is. Maar puur en alleen om commentaar te doen van wat er gebeurt. En dat wat mij betreft zo min mogelijk, want het meeste wat er gebeurt zie ik zelf ook wel. Bij Evert heb ik altijd het idee dat hij er alleen voor zichzelf zit, de grote Evert ten Napel show. Bah.

Namen sprak hij ook altijd op een aparte manier uit. Zidane was bijvoorbeld niet Ziedaan, zoals iedereen het zei, maar Ziedanuh. Daarom was hij zeker ook een persoonlijkheid zeker? Vreselijk.
Ik kan door Evert het woord dekselse ook niet meer horen, een deksel op z'n hoofd kan ie krijgen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Superfries88' » 28-06-2010 14:09

Ten Napel heeft een speciale manier van verslaggeving en daarbij valt hij inderdaad op. Soms vraag je je af wie 'die commentator' ook alweer heet, dat heeft hij niet. Vaak is het zo dat je óf zijn stijl hekelt óf het is een soort cultheld. Wat mij betreft valt hij in die tweede categorie. Zijn typische Evert-uitspraken zijn wat mij betreft juist een geweldige toevoeging. Eerlijk gezegd is het zelfs wel eens zo dat ik me toch vermaak bij een saaie wedstrijd als hij het commentaar doet.

Zelf hou ik juist wel van commentatoren die een stempel op een wedstrijd kunnen drukken. Zolang dat maar op een positieve manier gaat. Dat is heel moeilijk uit te leggen, gevalletje gevoelskwestie. Leo Driessen doet het op een manier dat het naar mijn mening irritant gaat worden, bij Ten Napel geniet ik er juist van. Ik mag zijn stijl en humor wel. En hij heeft bovendien ook nog eens een leuke dochter :wink:.

Commentaar blijft toch een gevoelskwestie. Je hebt allerlei soorten stijlen en bij iedere stijl heb je wel een groep die dat het liefst ziet, waardoor je commentaar blijft houden. Dat verander je gewoon niet.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Venderwel » 29-06-2010 08:28

Jeetje, dat mensen zo'n hekel aan Leo Driessen hebben. Als ik hem vergelijk met Snoeks, dan vind ik Snoeks vele malen irritanter met zijn commentaar dat hij weet wat anderen schijnen te denken.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Eric » 29-06-2010 08:41

Ik hoop dat ze in Nederland ooit nog eens het duo commentaar gaan invoeren, net zoals in Engeland. Luistert toch een stuk prettiger. Ik heb Engeland - Duitsland op een Engelse zender zitten te kijken en vond daar het commentaar nou ook niet geweldig, maar ook niet irritant omdat je niet telkens dezelfde stem hoort.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Flying Tilster » 29-06-2010 15:09

Venderwel schreef:Jeetje, dat mensen zo'n hekel aan Leo Driessen hebben. Als ik hem vergelijk met Snoeks, dan vind ik Snoeks vele malen irritanter met zijn commentaar dat hij weet wat anderen schijnen te denken.


Ben ik het absoluut met je oneens. Snoeks is vele malen beter en professioneler dan die gek van een Driessen.
Slechter dan Driessen zul je op de wereld waarschijnlijk niet tegenkomen :?
Nu vind ik uberhaupt het commentaar in Nederland vrij matig. Ik probeer zoveel mogelijk naar de BBC te kijken. MEde door zo'n duopresentatie zal ik, net als Eric, mij niet snel gaan irriteren.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Henrique » 01-07-2010 09:19

Eddie Poelmann (vroeger NOS, daarna een commerciële sportzender) mis ik in het rijtje, maar is misschien helemaal gestopt?
De voorkeuren voor een commentator verschillen nogal zo te zien, maar die Frank Kramer vind ik inderdaad ook vreselijk slecht. Jeroen Grueter wordt wel eens de nieuwe Theo Reitsma genoemd, maar ik vind hem juist een van de minderen. Theo Reitsma vond ik bij de NOS altijd de beste, tegenwoordig hoor ik hem nooit meer.
Henrique
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 02-02-2010 21:29

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-07-2010 10:50

Henrique schreef:Theo Reitsma vond ik bij de NOS altijd de beste, tegenwoordig hoor ik hem nooit meer.

Hij zit bij Eredivsie Live. Altijd als hij verslag geeft, heb ik de neiging om direct te zappen. Maar de rest wat op tv is, is nóg slechter dan Theo Reitsma
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Flying Tilster » 01-07-2010 17:51

Henrique schreef:Eddie Poelmann (vroeger NOS, daarna een commerciële sportzender) mis ik in het rijtje, maar is misschien helemaal gestopt?


Volgens mij zit hij nu nog bij Sport1.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor 1983 » 01-07-2010 18:13

Flying Tilster schreef:Volgens mij zit hij nu nog bij Sport1.

Klopt Eddy doet daar nog steeds verslag. Ik dacht dat hij al veel ouder was en allang gestopt maar Eddy is pas 60 dus voorlopig nog niet aan de pensioengerechtigde leeftijd. Ik heb geen sport1 dus ik hoor hem nooit meer, ik vond hem altijd een van de betere. Fijne stem, gewoon comentaar geen poespas. Prima vent.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Jurjenv » 03-07-2010 08:17

Eindelijk van dat Bastos gelul af nu...
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor André » 03-07-2010 09:11

Jammer dat Frank Snoeks nog in het toernooi zit...
Wat is die gast een bron van ergernis zeg
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Lipton » 03-07-2010 09:19

Die gast van Nederland - Brazilie was ook een drama zeg met een Quote als: "Zij hebben 200 miljoen toeschouwers en wij maar 16 miljoen" maakte hij zich niet populair bij mij:P
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor André » 03-07-2010 09:25

Frank Snoeks dus
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Gekko » 03-07-2010 11:18

Dat is een flapdrol eerste klas. De volgende keer dat ik hem bij Tjaarda zie donder ik hem in het zwembad.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Calimero » 03-07-2010 11:27

Behalve een hoop onzin kon je Snoek gister ook betrappen op een hoop ongelijkheden en fouten..
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-07-2010 11:30

Verschrikkelijk, die vent kan gewoon nooit z'n mond houden, altijd maar weer van de nutteloze feitjes en weetjes. Kan die vent niet terug naar de regionale omroep?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Gekko » 03-07-2010 11:30

Hij miste o.a. een dikke elleboog die door een NL speler werd uitgedeeld en de wraak die er vervolgens op volgde. Werd nog in herhaling getoond maar Frank was druk met randzaken. Wat een waardeloze verslaggever is dat.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Flying Tilster » 03-07-2010 15:40

Ik vond Snoeks altijd één van de beteren, maar na gisteren wordt ik die kerel nu al zat.
Krijgt hij de finale ook nog toegewezen :wink: Had dan Jeroen Gruetter naar voren geschoven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Lipton » 03-07-2010 15:42

Die gast die nu Argentinie - Duitsland doet vind ik over het algemeen wel aardig, die praat iig niet de hele wedstrijd door....
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor ItFean82 » 03-07-2010 18:23

Commentatoren die dingen verzinnen die er niet zijn zijn het ergste, Frank Snoeks vind ik daarom ook een drama. Ook Evert ten Napel had daar wel een handje van, die wist ineens wat alle spelers dachten.

Maar bovenstaande heren zijn nog 10x beter dan Leo Driessen, want die is gewoon partijdig.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor g11 » 03-07-2010 19:26

Evert ten Napel is natuurlijk de beste handbal commentator die we hebben.

Jammer natuurlijk dat hij ook bij voetbal wedstrijden commentaar mag geven.
Het maakt toch niemand in nederland wat uit hoe de schoonmoeder van de buurman van de vriendin van Stekelenburg de gehaktballen maakt. Of vergelijkbare randzaken waarmee Evert ons meent te moeten informeren.

In de meeste bejaardentehuizen in Emmen en omstreken is hij wel de meeste gevraagde presentator van de wekelijks bingo avonden.

Dat dan weer wel natuurlijk. Maar om deze man nou ook nog eens aan te stellen bij serieuze voetbalwedstrijden....

Meest irritante wedstrijd verslag was de bekerwedstrijd Heerenveen - Feyenoord van een jaartje of tien geleden. Met een doelpunt van Reggie Blinker vijf minuten voor tijd. Een werkelijk onzichtbaar Feyenoord, en zwaar tegen de verhouding in als winnaar. Maar volgens topper Evert een verdiende overwinning voor Feyenoord. Oftewel als je niet weet waar het over gaat, hou dan je bek eens dicht, en blijf lekker bij de handbal wedstrijden.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Beste / slechtste commentator

Berichtdoor Eric » 03-07-2010 19:42

Commentaar van Nederland - Brazilie was echt een van het slechtste wat ik ooit heb meegemaakt inderdaad. Onbegrijpelijk dat dit soort mensen deze wedstrijden krijgen. De Brazilie verafgoding was heel ergerlijk.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten