Arnold Kruiswijk

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor gerdykster » 21-05-2010 14:32

Laat die groningers maar lekker zeuren, zelf balen ze er van dat hij niet terug naar groningen is gegaan.. Komend seizoen zal het uitwijzen of de kritiek dan wel of niet terecht was. Zolang hij maar beter verdedigt dan Dingsdag is het al een hele vooruitgang. Nu nog even een goede linksback erbij en dan komend seizoen maximaal 35 - 40 goals tegen...
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Skopperij » 21-05-2010 14:41

Op het forum van Roda JC, voor zover daar nog leven in zit, is men uitsluitend positief over Kruiswijk.

Dit is een prima transfer. Ruim voor de voorbereiding aanvangt hebben we een betrouwbare Nederlander vastgelegd. Verdedigend goed, voetballend niet slecht, brengt wat lengte mee en is volgens mij een zekerheidje. Beter kunnen we op dit moment niet krijgen. Bovendien is Kruiswijk echt niet weg na één seizoen.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor black » 21-05-2010 14:41

Ane Lenstra schreef:
Volgens mij info moest juist Luirink plaats maken voor Sankoh, waardoor het duo uit Kruiswijk en Sankoh bestond.

Dan klopt jouw info niet. Luirink heeft in zijn eerste seizoen wel zijn kniebanden gescheurd, maar dat zou ik geen plaats maken willen noemen :wink: Nee je kan het ook wel in de statistieken van Kruiswijk zien. Seizoen 2005/2006, toen hij totaal 22 wedstrijden heeft gespeeld voor FC Groningen, moest hij op een gegeven moment plaatsmaken voor een duo Luirink-Sankoh. Speler zonder opbouwende kwaliteiten, snelheid, persoonlijkheid. Maar wel één van de laatste spelers uit de regio die lang bij FC Groningen heeft gespeeld, daarom was hij populair bij een aardig deel van de aanhang. Vandaar dat spandoek dat net hier gepost werd.
black
Bankzitter
 
Berichten: 37
Geregistreerd op: 27-05-2008 12:39

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor 1983 » 21-05-2010 14:55

black schreef:Dan klopt jouw info niet. Luirink heeft in zijn eerste seizoen wel zijn kniebanden gescheurd, maar dat zou ik geen plaats maken willen noemen :wink: Nee je kan het ook wel in de statistieken van Kruiswijk zien. Seizoen 2005/2006, toen hij totaal 22 wedstrijden heeft gespeeld voor FC Groningen, moest hij op een gegeven moment plaatsmaken voor een duo Luirink-Sankoh. Speler zonder opbouwende kwaliteiten, snelheid, persoonlijkheid. Maar wel één van de laatste spelers uit de regio die lang bij FC Groningen heeft gespeeld, daarom was hij populair bij een aardig deel van de aanhang. Vandaar dat spandoek dat net hier gepost werd.

Ja, leuk verhaal. Nog even en dan zeg je dat Kruiswijk er niks van kan. Dat het geen topper is weten wij ook wel. Maar voor clubs als Heerenveen en groningen is/was het een prima kracht.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor sibon time » 21-05-2010 15:38

Blijkbaar zit het ze daar erg hoog dat er weer iemand met een Groningen verleden naar onze mooie club gaat, genoeg reden om er zelfs een ingezonden column aan te wijden op vi.nl.

http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns- ... fabels.htm
Avatar gebruiker
sibon time
Selectiespeler
 
Berichten: 244
Geregistreerd op: 06-06-2003 16:02
Woonplaats: Gorredijk

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Hielke » 21-05-2010 16:06

Wat een sentimenteel geleuter van die Groningers, zeg. Ik weet niet hoe ze er zelf over denken, maar ik vind het nogal potsierlijk overkomen. Hangen de vlaggen daar in het noorden inmiddels halfstok?

Arnold Kruiswijk krijgt de kans om bij een Nederlandse subtopper te tekenen, ongetwijfeld tegen een goed salaris. Ja, dan doet hij dat. En toevallig is dat de club waar de supporters van zijn oude club nogal van ondersteboven raken. Als Kruiswijk dat had laten meewegen in zijn keuze, en voor een hongerloontje in de Belgische tweede divisie was gaan voetballen (hebben de supporters van Groningen iets tegen FC Antwerp?), dan was hij hartstikke gek geweest.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-05-2010 16:44

Hielke schreef:Wat een sentimenteel geleuter van die Groningers, zeg. Ik weet niet hoe ze er zelf over denken, maar ik vind het nogal potsierlijk overkomen. Hangen de vlaggen daar in het noorden inmiddels halfstok?


Jij zou het leuk vinden als een Roorda of Beerens of een jaar naar Groningen gaat? Ik kan me hun frustratie wel wat voorstellen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor scfan » 21-05-2010 16:52

Prima transfer, zoals hier ook al eerder gezegd is, is dit een 100% verbetering dan Dingsdag. En dat hij transfervrij was, is helemaal lekker voor de portemonnee natuurlijk :wink:

Ik vind het echt te triest voor woorden om sommige reacties op het forum van FC Groningen te lezen... Ik vraag me dan af wie er dommer is. Kruiswijk die voor een goed salaris tekent bij een subtopper of de Groningen supporters die hem dit kwalijk nemen...


Maar goed, geen moeite verspillen. Arnold, succes!
scfan
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 17-05-2009 07:07

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor scfan » 21-05-2010 17:02

Heerenveen rules schreef:Jij zou het leuk vinden als een Roorda of Beerens of een jaar naar Groningen gaat? Ik kan me hun frustratie wel wat voorstellen.


Leuk niet, maar sommige reactie's zijn echt volkomen doelloos en ontzettend triest en ik denk dat daar op gereageerd wordt in dit geval.
scfan
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 17-05-2009 07:07

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Hielke » 21-05-2010 17:08

Heerenveen rules schreef:Jij zou het leuk vinden als een Roorda of Beerens of een jaar naar Groningen gaat? Ik kan me hun frustratie wel wat voorstellen.


Maar omdat 'wij' dat niet leuk vinden, moeten zij het daarom maar niet doen? Ik vind dat zo'n overdreven gedoe altijd.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor CJF » 21-05-2010 18:35

Ik denk dat we nog heel veel plezier gaan beleven aan arnold kruiswijk. Bij de ek-titel van jong oranje was kruiswijk ook een van de betere op het veld. Ik zie het positief in, ook gezien zijn nog steeds redelijk jonge leeftijd en zijn langjarige contract :D
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Squerrel » 21-05-2010 19:51

Hielke schreef:
Heerenveen rules schreef:Jij zou het leuk vinden als een Roorda of Beerens of een jaar naar Groningen gaat? Ik kan me hun frustratie wel wat voorstellen.


Maar omdat 'wij' dat niet leuk vinden, moeten zij het daarom maar niet doen? Ik vind dat zo'n overdreven gedoe altijd.


Dat heet sentiment Hielke, ik heb het idee dat dat de meeste heerenveen supporters volkomen vreemd is behalve als het hun uitkomt. Ik heb er niks mee "wij" Jans, Kruiswijk en misschien ook nog een Blind halen en dat alleen maar uit het oogpunt van sentiment.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Hielke » 21-05-2010 20:19

Ik vind het zielig om op een forum anoniem een bak stront over een gewaardeerde oud-speler uit te kieperen, omdat hij gaat spelen bij een club die jou toevallig niet zo goed ligt. En dan dat schijnheilige gezeur dat clubliefde niet meer bestaat en alles om het geld draait. Als die schreeuwers zelf voor veel geld kunnen gaan werken bij een mooi bedrijf in Friesland, dan gaan ze ook.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor TCK » 21-05-2010 20:51

Ik begin me bij de dag meer te ergeren aan die Heerenveen-Groningen rivaliteit, wat al lang geen rivaliteit meer is maar pure haat! Rivaliteit is leuk, maar als je verliest van je grote rivaal kun je hem de hand schudden, meer niet.

Maar wat ik allemaal op die Groningen forums lees is natuurlijk pure jaloezie. De mensen in Groningen moeten eens grote kerels gaan worden en wat sportiever door het leven gaan.
TCK
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 15-03-2010 20:00

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Currahee » 21-05-2010 20:55

TCK schreef:Ik begin me bij de dag meer te ergeren aan die Heerenveen-Groningen rivaliteit, wat al lang geen rivaliteit meer is maar pure haat! Rivaliteit is leuk, maar als je verliest van je grote rivaal kun je hem de hand schudden, meer niet.

Maar wat ik allemaal op die Groningen forums lees is natuurlijk pure jaloezie. De mensen in Groningen moeten eens grote kerels gaan worden en wat sportiever door het leven gaan.


en dan moet je nagaan dat het vooral gecreëerd is door de pers. En ik denk dat het ook vooral de jonge garde van Heerenveen en groningen die hier "last" van hebben. Want het is ook nog eens een derby van niets maar gewoon bij gebrek aan beter is dit gecreëerd.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor TCK » 21-05-2010 21:12

Currahee schreef:en dan moet je nagaan dat het vooral gecreëerd is door de pers. En ik denk dat het ook vooral de jonge garde van Heerenveen en groningen die hier "last" van hebben. Want het is ook nog eens een derby van niets maar gewoon bij gebrek aan beter is dit gecreëerd.


Ja watte, ik kijk elk jaar uit naar de 'Derby van het Noorden' geweldig sfeer altijd aanwezig! Maar door zulke A-Sociale en Zielige woorden en daden wordt die gehele 'geweldige sfeer' verpest!

Voetbal en Rivaliteit is een heerlijke combinatie. Maar als die rivaliteit haat begint te worden, haak ik af.

En het is al begonnen met Feyenoord - Ajax.
Hoop toch niet dat de Derby van het Noorden verpest moet worden door aanstellerij van een groep supporters, wat je supporters mag noemen. Ohja, Hooligans noemen ze zich, nou chapeau! :|
TCK
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 15-03-2010 20:00

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Hielke » 21-05-2010 21:17

Deze afdwaling heb ik zelf veroorzaakt, maar laten we hier weer terug gaan naar Arnold Kruiswijk.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Voorstopper » 21-05-2010 21:19

Echt een speler voor de subtop, iemand die bij Heerenveen zijn plafond zal hebben. En in vorm een goede speler voor ons zal zijn. Goede verdediger, opbouw en snelheid volgens mij zijn mindere punten. Al met al ben ik wel tevreden omdat het een ervaren eredivisiespeler is en een Nederlander. Geen gedonder met communicatie en dat is achterin wel een zegen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor zweed1 » 21-05-2010 21:54

Goede aankoop sterke en degelijke verdediger. Minder in de opbouw, daarom verwacht ik nog een speler die naast hem komt te spelen die ook kan opbouwen.

Zou Botteghin, Buijs (Graafschap) of Wielaert kunnen zijn. Zowel Bak als Breuer zijn zeer zwak in de opbouw. Hoop dat wij Bak nog ergens (wat mij betreft transfervrij) kunnen slijten. Breuer mag blijven als nuttige reserve.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Flying Tilster » 21-05-2010 23:45

Wrom? Mag die jongen over dat onderwerp er geen andere mening over hebben dan Ron?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor ItFean82 » 22-05-2010 17:31

Nee hoor want hij zegt nergens dat hij het dan niet zou doen. Hij zegt alleen dat het dan gevoeliger ligt.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor paparazzi » 22-05-2010 18:15

Prima nieuwe aankoop!

--Who`s Next?
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor Flying Tilster » 23-05-2010 00:01

ItFean82 schreef:Nee hoor want hij zegt nergens dat hij het dan niet zou doen. Hij zegt alleen dat het dan gevoeliger ligt.


Idd. En dat is puur zijn mening. En ik geloof ook zeker dat Jans die mening respecteert. Die weet zelf ook wel hoe gevoelig het ligt tussen FCG en SCH. In mijn optiek "no big deal" :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor vak ff » 23-05-2010 10:08

Blizzard schreef:Ach, opeens komt er weer zo´n Groninger uit z´n hok die nu heel toevallig de kwaliteiten van Kruiswijk probeert te bagatelliseren.


Nog maar zo'n Groninger dan maar :D
Wij hoeven zijn kwaliteiten natuurlijk niet te bagatelliseren, de periode Anderlecht heeft het genoeg gebagatelliseerd. De plus- en minpunten zijn hier door de echte kenners al genoemd, hoef ik dus niet te herhalen. Spelers terughalen geloof ik niet zo in, voorbeelden te over dat dat niet bepaald een succes was, dus ik ben er niet rouwig om dat ie niet naar de FC komt. En wat de sentimenten betreft, in een tijd dat veel supporters steeds meer de echte binding met club en spelers denken te missen (en dat is echt niet alleen bij Groningen zo) heb je nog steeds de hoop dat er spelers zijn die die sentimenten met je delen. Dat dat een illusie is weten we eigenlijk al lang, de heren zijn echte broodvoetballers geworden immers. Neemt niet weg, dat elke keer dat die illusie weer een stukje groter wordt de teleurstelling weer even de kop op steekt. Maar rouwig dat ie niet naar Groningen komt, nee dat niet.......
vak ff
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 15-10-2006 09:24
Woonplaats: grunn

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor larsSCH » 23-05-2010 10:31

Ben niet erg overtuigd van deze aankoop. Kruiswijk heeft laten zien dat hij op het niveau middenmoot (Roda JC) en onderkant subtop (Groningen) van waarde kan zijn. Een stap hoger bij Anderlecht is het niet gelukt. Wel is het positief dat Kruiswijk nog relatief jong is, Nederlander en al veel ervaring in de eredivisie heeft. Op zijn top een nuttige kracht voor Heerenveen, maar zal denk ik niet doorgoeien naar een hoger niveau.
larsSCH
Nieuw talent
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 15-10-2006 12:19

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor ItFean82 » 23-05-2010 12:27

larsSCH schreef:Ben niet erg overtuigd van deze aankoop. Kruiswijk heeft laten zien dat hij op het niveau middenmoot (Roda JC) en onderkant subtop (Groningen) van waarde kan zijn. Een stap hoger bij Anderlecht is het niet gelukt.


Dus Sulejmani is ook een koekenbakker?
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor SpongeBob » 23-05-2010 21:27

ItFean82 schreef:Dus Sulejmani is ook een koekenbakker?


Nu wel, bij ons niet :mrgreen:
Ik heb geen onderschrift nodig...
Avatar gebruiker
SpongeBob
Wereldspeler
 
Berichten: 1089
Geregistreerd op: 26-10-2005 08:31
Woonplaats: Sneek

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor larsSCH » 23-05-2010 21:29

ItFean82 schreef:Dus Sulejmani is ook een koekenbakker?


Wellicht had ik zorgvuldiger moeten formuleren, maar zo is het niet bedoeld. Om de vergelijking aan te houden, Sulejmani heeft in zijn tijd bij Heerenveen aangetoond in potentie duidelijk te goed te zijn voor de subtop in NL. Dat die potentie er nu niet uitkomt is m.i. niet echt relevant.

Kruiswijk heeft aangetoond een goede kracht te zijn op het niveau middenmoot, onderkant subtop eredivisie, maar ook niet meer dan een nuttige kracht. Dat gegeven, gecombineerd met zijn mislukte avontuur bij Anderlecht, zorgt ervoor dat ik me afvraag of Kruiswijk een versterking is voor een club met het ambitie niveau subtop/top eredivisie.
larsSCH
Nieuw talent
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 15-10-2006 12:19

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor mitrita » 24-05-2010 07:39

larsSCH schreef:Kruiswijk heeft aangetoond een goede kracht te zijn op het niveau middenmoot, onderkant subtop eredivisie, maar ook niet meer dan een nuttige kracht.


Dat heeft altijd al voor bijna al onze nieuwe spelers gegolden, o.a. ook voor Peter Hansson.
Kulargument dus, de echte toppers zijn feitelijk onhaalbaar want de hebben wel betere opties dan H'veen.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Arnold Kruiswijk

Berichtdoor ItFean82 » 24-05-2010 08:25

larsSCH schreef:Kruiswijk heeft aangetoond een goede kracht te zijn op het niveau middenmoot, onderkant subtop eredivisie, maar ook niet meer dan een nuttige kracht.


Toch heeft Anderlecht hem gekocht, met dat middelmatige zal het dan ook wel meevallen. En bovendien Jans heeft jaren met die jongen gewerkt, die gaat hem vast niet halen als hij het een middelmatige voetballer vind.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten

cron