[centraal] Bestuur

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Riverside » 07-05-2010 15:22

Gekko schreef:Straks krijgen we een volgens Randstedelijke normen verantwoorde directievoorzitter die er geen hout van bakt. Mij vertrouwen is niet zo groot maar ik hoop dat ik ongelijk krijg.


Mijn vertrouwen is ook niet erg groot. Het is nu onderhand al mei, en nog steeds is er weinig tot niets bekend. Waarom proberen ze niet een directeur voetbalzaken aan te stellen. Hoeft Yme zich ook niet meer met voetbal te bemoeien en kan de huidige directie gaan doen waarin ze goed zijn.

Bovendien, met de criteria die Heerenveen aan de (mogelijke) voorzitter heeft vastgeknoopt wordt het ook een hels karwei om iemand te vinden die daar aan voldoet.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Skopperij » 07-05-2010 16:35

Gearard schreef:Bovendien, met de criteria die Heerenveen aan de (mogelijke) voorzitter heeft vastgeknoopt wordt het ook een hels karwei om iemand te vinden die daar aan voldoet.

Hoezo? Heerenveen zoekt juist een doodeenvoudige huis-tuin-en-keuken bestuurder. Voor ons komt de advertentie gewichtig over, maar in bestuurlijk Nederland is het niet zo'n bijzonder eisenpakket lijkt me. Er wordt bijvoorbeeld geen voetbalkennis gevraagd. Daarom vind ik het juist zo raar dat Heerenveen zelf niet zo iemand kan vinden.

Gekko schreef:Totaal 50 reacties en degene die het best is mag het gaan doen. Ik verbaas me in hoge mate. Is er geen ondergrens gesteld? Kan het überhaupt zo zijn dat de kandidaat er niet tusssen zit?

50 kandidaten en net zo lang wegstrepen tot er eentje overblijft. 'Die moet het dan maar worden'...
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Lipton » 07-05-2010 16:55

Skopperij schreef:50 kandidaten en net zo lang wegstrepen tot er eentje overblijft. 'Die moet het dan maar worden'...


Nee dat staat er niet, dan gaat de club met die gene in gesprek.
Overigens geloof ik niet dat het maar 1 persoon zal worden waarmee Heerenveen in gesprek gaat.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Baggerraartje » 07-05-2010 17:04

Als je dit bericht leest op andere voetbal site`s kan je een redelijk portie sarcasme niet ontgaan zijn...! :(
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor mancity » 08-05-2010 19:59

Echt ongelooflijk dat dit allemaal zo gaat. Wordt er wel nagedacht binnen de club? Waarschijnlijk wel, maar, dan door de mensen die op de verkeerde posities zitten. Je moet volgens mij een man voetbaltechnische zaken toevoegen aan het bestuur. En ondanks dat ik Yme afgelopen jaar hopeloos heb zien stuntelen, wil ik hem wel voor het financiële deel wel laten blijven. Volgens mij een type Brands halen.
mancity
Selectiespeler
 
Berichten: 156
Geregistreerd op: 29-08-2005 15:51

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor UK » 08-05-2010 20:43

Gearard schreef:Waarom proberen ze niet een directeur voetbalzaken aan te stellen.


En waarom moet het dan een directeur voetbalzaken zijn? Ik denk dat je op management niveau best voetbal knowhow binnen kunt halen. De directie moet er zijn voor het runnen van het bedrijf. Wanneer het dan fout loop kun je zo'n manager de laan uit sturen. Dat kan met directieleden uiteraard ook maar dat wordt een stuk lastiger en duurden. Je moet dus absoluut niet een directeur voetbalzaken willen zoeken, maar een manager met verstand van het wereldje. Dit kan uiteraatd naast een nieuw directielid die zo nu en dan met de fuist op tafel slaat.
Directie en management stellen het beleid vast. RvC geeft goedkeuring. Management doet voorstellen, directie heeft de eindverantwoordelijkheid en de RvC controleert of het gevoerde beleid het beleid is wat is afgesproken. Zo niet, rollen er koppen, afhankelijk van wie zich niet aan de afspraken heeft gehouden. Zo zou het moeten zijn.
Afgelopen periode deed de directie een stukje beleid en management een stukje voor zich zelf en RvC wilde ook beleid maken. Alleen werd er onderling niet afgestemd wat het beleid moest zijn wat gevoerd moest worden. Dus kunnen er geen koppen rollen omdat er geen gegels waren waar men zich aan moest houden. Wanneer het wel koppen kost, dan gaan er een paar lachend weg met een flinke zak geld want niemand heeft iets fout gedaan of zich niet aan de afspraken gehouden.

Kortom de controle van de RvC is niet goed geweest (misschien wel te veel tijd in beleidsmatige zaken gestoken) en dus moeten die het boetekleed aantrekken.
Om het maar heel simpel te stellen: je kunt er als directie een grote puinhoop van maken, maar wanneer dat binnen het gevoerde beleid valt en de RvC spreekt je er niet op aan dan heb je als directielid niets te vrezen. En de huidige directieleden zijn er niet op aangesproken. Er is een persconferentie geweest van de RvC waarin is aangegeven wat men van plan is te gaan doen. Daarvoor en daarna is er met geen enkel woord richting huidige directie gesproken over wat de eventuele gevolgen voor hen zijn of dat men iets niet goed heeft gedaan. Kortom de huidige directie heeft regelmatig overleg met de nieuwe trainer over het nieuwe siezoen en legt nieuwe spelers vast zoals men dat altijd gedaan heeft.
Het zal nog een hete srtijd worden daar in het ALS of het loopt met een SS-er af.

Kan nog leuk worden, Ron Jans maakt afspraken met de huidige directie, over beleid en strategie op voetbalgebied en geeft aan welke spelers hij graag wil. Directie gaat aan het werk en straks komt er een andere mijnheer die dan verstand van voetbal zou moeten hebben en dat wil weten ook. Huidige directie voor lul gezet en Ron Jans kan fluiten naar zijn spelers want deze mijnheer denkt er anders over. Je zou willen dat je geen contract had getekend!

Wordt het toch nog gezellig denk ik dan maar.

UK
Avatar gebruiker
UK
Selectiespeler
 
Berichten: 167
Geregistreerd op: 31-12-2004 16:31

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor frisianbadboy » 08-05-2010 20:49

Ik lees zo dit forumtopic even door en het valt me op (vast mede door een zwak seizoen) dat er geen positief woord meer op dit forum lijkt te kunnen verschijnen. Ook met betrekking tot dit onderwerp lijkt iedereen alleen maar negatief te kunnen schrijven. Waarom zijn er zo weinig mensen die ook alles eens gaan proberen te relativeren en proberen ook sommige dingen van twee kanten te bekijken. Alles heeft namelijk altijd wel twee kanten. Bovendien moeten we er hier ook rekening mee houden dat we nooit alle informatie hebben en derhalve nooit een goed oordeel kunnen vellen vaak.

Met betrekking tot dit onderwerp:

- Wie zegt ons dat de randstadprocedure de enige procedure is die de RvC volgen. Wie weet zijn ze achter de schermen allang bezig via andere wegen naar geschikte kandidaten te zoeken. Mischien is deze procedure wel een verplichte procedure qua wetgeving en wie weet willen ze juist via deze wijze eens kijken wat voor soort mensen er zijn buiten hun vaste groepje om waar ze in zoeken. Wie weet is dit wel een ideale manier om ook buiten de gebaande paden eens goed opgeleide mensen te vinden voor welke functie dan ook in de toekomst buiten het voorzitterschap om.

- Wie zegt dat een voorzitter die via de randstadprocedure wordt aangenomen niet gesachikt zou kunnen zijn voor die functie. Waarom zou het niet inderdaad een hele goede man op de juiste plek kunnen blijken te zijn.

- Wie zegt dat ze perse één persoon uit die randstadprocedure gaan aannemen? Er heeft al in de media gestaan dat wanneer ze niet iemand geschikt achten uit de reacties ze alsnog op zoek gaan dmv een headhunter die op zoek gaat.

Kortom: van te voren alles al gaan afkraken is wellicht te voorbarig en onnodig achteraf. Iets kritisch volgen mag zeker maar probeer daar de nuance niet uit het oog te verliezen.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Flying Tilster » 08-05-2010 22:31

frisianbadboy schreef:- Wie zegt dat een voorzitter die via de randstadprocedure wordt aangenomen niet gesachikt zou kunnen zijn voor die functie. Waarom zou het niet inderdaad een hele goede man op de juiste plek kunnen blijken te zijn.


Dat zegt niemand. Maar ik heb er hele grote twijfels bij.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor ItFean82 » 09-05-2010 07:46

We moeten eerst maar eens kijken wie het wordt, voordat we een oordeel gaan vellen. Maar ben wel met de meesten eens dat het een vreemde manier van kiezen is voor een voetbalclub. Je zou verwachten dat ze mensen zouden benaderen.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Gekko » 09-05-2010 09:34

Enig idee wat zo'n procedure via Randstad kost inclusief adverteren? Enkele tienduizenden euro's op zijn minst. Dat doe je niet voor de kat zijn viool.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor camataru » 09-05-2010 09:48

Gekko schreef:Enig idee wat zo'n procedure via Randstad kost inclusief adverteren? Enkele tienduizenden euro's op zijn minst. Dat doe je niet voor de kat zijn viool.


nee maar wellicht is Randstad sponsor/ondernemings societeit van heerenveen (geen kleintje) dacht ik.
dus dat bedrag waar jij het over hebt zal wel meevallen denk ik.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Gekko » 09-05-2010 14:06

Randstad is op personeelsgebied de belangrijkste partner maar alleen aan advertentiekosten staat er al een mooi bedrag.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor TORCIDA » 10-05-2010 08:29

waarom doet men hier zo moeilijk over het feit dat er via een advertentie wordt gezocht naar een voorzitter.
Juist op deze manier biedt men zichzelf de mogelijkheid om middels een brede scoop te werven. Ongetwijfeld heeft men zelf ook kandidaten benaderd en op deze manier is er een mix van 'spontane' en en gevraagde reacties. Mbt de aanstelling van Formsma is het min of meer 'vriendjespolitiek' geweest. Op deze manier vind ik de sollicitatie procedure veel zuiverder.

En dat je gevraagd moet worden voor dit soort functies vind ik onzin. Ongetwijfeld zal randstad haar netwerk ook gebruiken om kandidaten zelf te benaderen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Gekko » 10-05-2010 08:30

Bij Formsma overtrad men de gouden regel dat een toezichthouder nooit de dagelijkse verantwoordelijkheid moet overnemen. Ik heb dat nog nooit goed zien aflopen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor teamplayer » 10-05-2010 13:16

Zowel Formsma als Kuiper kwam uit de hoed van Riemer. Achteraf geen onverdeeld succes.
Een andere manier hoeft niet verkeerd te zijn.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Venderwel » 11-05-2010 08:24

Door een advertentie te plaatsen komen er logischerwijs mensen op af die je zelf niet in beeld hebt. Natuurlijk zit hier heel veel bij waar je niks mee kunt. Maar er kan ook wat onverwachts goeds bij zitten, beter dan de mensen die je wel kent en al op het oog had. Als je geen advertentie plaatst loop je die sowieso mis.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Caspar » 11-05-2010 08:45

En dat mag ook best wat kosten. Als er met een investering van 30.000 euro een goede voorzitter binnenkomt, in plaats van een redelijke, vind ik dat die investering wel waard.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor tds » 11-05-2010 21:45

Misschien dat het op bepaalde mensen wat karig overkomt dat je via Randstad je voorzitter moet gaan zoeken...

Persoonlijk vind ik het echter geen gekke keus, je weet maar nooit wie er gaat solliciteren.
Daarnaast weten deze mensen alles op het gebied van werving en selectie en kijken door een neutrale bril, en zal dus geen nieuwe formsma komen....

Eerst maar even afwachten :wink:
tds
Selectiespeler
 
Berichten: 167
Geregistreerd op: 31-08-2005 13:42
Woonplaats: De Knipe

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Skopperij » 11-05-2010 22:16

tds schreef:Persoonlijk vind ik het echter geen gekke keus, je weet maar nooit wie er gaat solliciteren.

Nee, maar je weet wel zeker wie niet gaan solliciteren: de absolute toppers waarnaar Heerenveen op zoek is/zou moeten zijn.

Tenminste, zo denk ik er over en daarom ben ik ook uitermate kritisch over deze procedure. Er hoeft natuurlijk maar één topkandidaat tussen te zitten en het is klaar, maar ik vrees dat die niet via Randstad gaat reageren. Daarmee krijgen we hetzelfde als de selectie van Heerenveen: veel middelmaat, weinig kwaliteit.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Gekko » 12-05-2010 06:39

Reageren via Wessel Coenen (deed procedure voor Sportstad) of Beljon & Westerterp is toch anders gevoelsmatig dan reageren bij Randstad. Zulke dingen kunnen meespelen. Anderzijds kun je ook zeggen dat iemand die dat doorslaggevend laat zijn, ook niet past op die positie. Ik vind echter dat je de beste voorwaarden moet creëren om de beste kandidaat te krijgen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Wizard » 12-05-2010 10:26

Gekko schreef:Reageren via Wessel Coenen (deed procedure voor Sportstad) of Beljon & Westerterp is toch anders gevoelsmatig dan reageren bij Randstad. Zulke dingen kunnen meespelen. Anderzijds kun je ook zeggen dat iemand die dat doorslaggevend laat zijn, ook niet past op die positie. Ik vind echter dat je de beste voorwaarden moet creëren om de beste kandidaat te krijgen.


Met je laatste zin ben ik het helemaal eens.
Topfunctionarissen worden wel via de zakelijke kringen benaderd. Mensen die geen directe toegang tot het 'heerenveen-netwerk' hebben, kunnen via Randstad solliciteren. Waarom zou dat een rare manier zijn? Omdat het niet 'professioneel' is of omdat het niet in de voetballerij past? Ik denk juist dat een dergelijke manier zeer verstandig is, omdat je nu niet alleen de mensen uit de directe voetballerij bestrijkt (die je normaliter zou benaderen via de reguliere kringen), maar ook mensen uit het bedrijfsleven zonder directe toegang tot het SCH-bestuur. Ze hebben (hopelijk) een profiel gemaakt waaraan de voorzitter moet voldoen.. waarschijlijk is de Randstadprocedure een juiste weg om iemand te vinden die hieraan voldoet.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Ironis » 12-05-2010 13:34

Randstad doet nou eenmaal ook werving en selectie, en ook voor topfuncties. Dus ik vind dit helemaal niet vreemd. Uiteraard is het niet een wervingsprocedure die de gemiddelde Jan Modaal gewend is bij een uitzendbureau. De naam doet je daar snel aan denken, maar ik geloof wel dat Randstad hele goede recruiters / headhunters heeft rondlopen en een zeer breed netwerk heeft om dit voor Heerenveen te kunnen oplossen. Anders nemen ze zo'n klus echt niet aan hoor..
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Lipton » 13-05-2010 16:26

Ironis schreef:Randstad doet nou eenmaal ook werving en selectie, en ook voor topfuncties. Dus ik vind dit helemaal niet vreemd. Uiteraard is het niet een wervingsprocedure die de gemiddelde Jan Modaal gewend is bij een uitzendbureau. De naam doet je daar snel aan denken, maar ik geloof wel dat Randstad hele goede recruiters / headhunters heeft rondlopen en een zeer breed netwerk heeft om dit voor Heerenveen te kunnen oplossen. Anders nemen ze zo'n klus echt niet aan hoor..


Amen!

Persoonlijk vind ik dat je het op deze manier kunt doen.
Riemer koos zelf wie hem ging opvolgen, en dat pakte gewoon super slecht uit....
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Freeze » 13-05-2010 17:19

Kees Jansma stopt als commentator en directeur van abonneezender Sport1. De 62-jarige Hagenaar wil het wat rustiger aan doen. Hij blijft wel perschef van het Nederlands elftal.

http://www.vi.nl/Nieuws-item/180339/Jansma-wil-wat-rustiger-aan-doen-en-stopt-bij-Sport1.htm

Onlangs noemde iemand gekscherend Kees Jansma als kanditaat, niet geheel ondenkbaar als je dit leest.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Avatar gebruiker
Freeze
Basisspeler
 
Berichten: 626
Geregistreerd op: 15-05-2005 14:57
Woonplaats: Leiden

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Flying Frisian » 13-05-2010 17:26

Freeze schreef:Onlangs noemde iemand gekscherend Kees Jansma als kanditaat, niet geheel ondenkbaar als je dit leest.

Ik denk niet dat voorzitter van een BVO valt onder het kopje 'het iets rustiger aan gaan doen'
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Ironis » 20-05-2010 13:57

Flying Frisian schreef:
Freeze schreef:Onlangs noemde iemand gekscherend Kees Jansma als kanditaat, niet geheel ondenkbaar als je dit leest.

Ik denk niet dat voorzitter van een BVO valt onder het kopje 'het iets rustiger aan gaan doen'


Ik mag toch hopen van niet. Aan de andere kant: 'iets rustiger' is relatief. Ik kan me voorstellen dat directeur van zo'n sportzender wel een vollere agenda heeft dan een BVO voorzitter (die toch een driekoppige directie onder zich heeft voor het dagelijks bestuur).
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Skopperij » 20-05-2010 17:15

John Bos (48) treedt per 1 september 2010 in dienst van Sportstad Heerenveen als algemeen directeur. John Bos is sinds 2003 gedeputeerde van de provincie Flevoland met de portefeuilles Sport, Onderwijs, Jeugd, Zorg, Wonen, Facilitaire Zaken en Water.

In de Leeuwarder Courant stond een kleine toevoeging: Sportstad Heerenveen is ook betrokken bij de sollicitatieprocedure rond onze nieuwe voorzitter.

Het zou me daarom niets verbazen als onze voorzitter een soortgelijk profiel heeft als John Bos: een relatief onbekende man van een jaar of vijftig die veel bestuurlijke ervaring heeft met (semi)-overheden. Dat lijkt me na de aanstelling van Bos logischer dan een zwaargewicht uit het bedrijfsleven.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor El Blanquito » 21-05-2010 08:51

John Bos wordt dus de opvolger van Tjisse Wallendal. Wat zou hij gaan doen? Wordt hij misschien onze nieuwe voorzitter?

Meende dat er eind mei duidelijkhied zou worden gegeven door de club en dat de nieuwe man gepresenteerd zou worden.
El Blanquito
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 08-01-2009 18:36

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor Gekko » 21-05-2010 09:27

Wallendal vertrok wegens verschil van inzicht over zijn rolinvulling met Bart vd Meer. Die gaat niet nog eens het avontuur met hem aan in een andere hoedanigheid lijkt me. Het is uiteraard wel iemand die het vertrouwen van de directie heeft. Maar hij heeft vast niet gesolliciteerd en zal ook aan wat anders toe zijn.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie wordt de nieuwe voorzitter?

Berichtdoor BK2007 » 21-05-2010 09:41

Kan het niet gewoon zo wezen dat ze straks van een nieuwe voorzitter afzien ?
Het gewoon blijft zoals het was en dat dus alleen de RvC is opgeschoond na het rampjaar ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten